Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mijn gebed

Hart4Islam
23-06-2003, 22:39

Mijn gebed…. Nooit stond ik stil bij een plantje dat groeide en bloeide langs een stoeprand. En hoe dat wonderlijke moois zomaar z'n weg kon vinden tussen al dat beton. Soms zag ik een wetenschappelijk programma over het heelal, de Melkweg en de sterren. En zag nooit hoe bijzonder deze kleine doenya was die daar ergens tussen zweefde. Maar nu vraag ik mij af hoe mensen kunnen geloven in een zoals zij noemen een 'toevallige oorsprong'. Deze doenya zo speciaal en zo uniek Het kan niet anders dan ’geschapen’ zijn!? Nu denk ik na over zo'n plantje langs de stoeprand. Dat zomaar eigenwijs groeit en bloeit zo duidelijk en met een eigen wil. Maar zo heeft Allah (swt) ook de mens gemaakt. Nu bid ik voor de mensen om mij heen. Ze lopen zo hard, ze zien dat plantje niet eens O Ya Rabb, open hun de ogen opdat ook zij net als ik U en Uw schepping zien!

samira_el
23-06-2003, 22:46
:goedzo: echt prachtig, mag ik je vragen hoe oud je bent?

Hart4Islam
23-06-2003, 22:47
Origineel gepost door samira_el :goedzo: echt prachtig, mag ik je vragen hoe oud je bent? Salam 3likome djazaak allah o geirin N3aam tuurlijk mag je dat vragen!!! Ik ben 19 Lentens jong ;)

samira_el
23-06-2003, 22:53
Origineel gepost door qalby4islam Salam 3likome djazaak allah o geirin N3aam tuurlijk mag je dat vragen!!! Ik ben 19 Lentens jong ;) Wat goed dat je zo jong, al zo wijs bent Masha'allah Na al jouw teksten te hebben gelezen, realiseer ik me hoe ik het gebed heb verwaarloost... :( Wallah je bent echt :goedzo:

Hart4Islam
23-06-2003, 22:55

Origineel gepost door samira_el Wat goed dat je zo jong, al zo wijs bent Masha'allah Na al jouw teksten te hebben gelezen, realiseer ik me hoe ik het gebed heb verwaarloost... :( Wallah je bent echt :goedzo: ewa ogt als je iets doet doe het goed of als je je zelf tot iets wilt benoemen doe het dan zoals het hoort en overtreed de regels niet.... je kunt later moeilijk ergens gaan werken en je zelf naar die beroep benoemen als je je niet aan de regels houd dat is het zelfd bij de islam men noemt zich moslim.. maar waar zijn de regels volgen van Allah swt en van de profeet sws.. ik zie er mar zelden, terwijl het onze plicht is een grote en belangrijkste plicht ooit...

samira_el
23-06-2003, 22:57
Origineel gepost door qalby4islam ewa ogt als je iets doet doe het goed of als je je zelf tot iets wilt benoemen doe het dan zoals het hoort en overtreed de regels niet.... je kunt later moeilijk ergens gaan werken en je zelf naar die beroep benoemen als je je niet aan de regels houd dat is het zelfd bij de islam men noemt zich moslim.. maar waar zijn de regels volgen van Allah swt en van de profeet sws.. ik zie er mar zelden, terwijl het onze plicht is een grote en belangrijkste plicht ooit... Ik bid wel, :) maar ik bid niet op tijd :(

Hart4Islam
23-06-2003, 22:58
Origineel gepost door samira_el Ik bid wel, :) maar ik bid niet op tijd :( Allah i sehel Insha allah zal ik daar ook over een topic openen dat optijd bidden verplicht is, wist je dat alleen tijdens de hadj wij onze gebed moge uitstellen, alleen op dat moment :confused: wa allahu3allem

samira_el
23-06-2003, 23:00
Origineel gepost door qalby4islam Allah i sehel Insha allah zal ik daar ook over een topic openen dat optijd bidden verplicht is, wist je dat alleen tijdens de hadj wij onze gebed moge uitstellen, alleen op dat moment :confused: wa allahu3allem Nee, dat wist ik niet, ik dacht eigenlijk nooit.. Maar, ik ga vanaf morgenochtend op tijd proberen te bidden, want soms ben ik gewoon thuis, en dan ga ik eerst achter internet terwijl ik gewoon kan gaan bidden

Hart4Islam
23-06-2003, 23:02
Origineel gepost door samira_el Nee, dat wist ik niet, ik dacht eigenlijk nooit.. Maar, ik ga vanaf morgenochtend op tijd proberen te bidden, want soms ben ik gewoon thuis, en dan ga ik eerst achter internet terwijl ik gewoon kan gaan bidden het enigste nasiha die ik jou kan meegeven is verricht tauwbah(berouwvol keren tot allah) en open je hart voor hem en laat shitaan je niet misleiden

samira_el
23-06-2003, 23:04
Origineel gepost door qalby4islam het enigste nasiha die ik jou kan meegeven is verricht tauwbah(berouwvol keren tot allah) en open je hart voor hem en laat shitaan je niet misleiden Amien