Bekijk volle/desktop versie : hoofddoek



23-06-2003, 21:06
salam oulaikoum,

ik wilde even reageren op jullie negatieve manier van praten ten opzichte over het hoofddoek dragen. ik vind dat niet iedereen hetzelfde is. en allah swt zegt dat als je iets ziet het liever voor je kan houden of die personen zelf erop aanspreken. zo vermeerder hassanat voor jezelf maar wat je nu hebt gedaan is sejieet(slechte daden) verricht voor jezelf. dus misschien kan je in het vervolg dit niet op de site zetten maar voor je houden of een goed woordje houden tegen de desbetreffende persoon. incha allah gair.

wa salam oulaikoum wrwb.

23-06-2003, 21:40


nee aziza ik denk dat het een reactie is op de topic hoofdoek strand en string ofzo... gaat daar maar effkes lezen wat er staat ...

wa 3alaikoemoe sallaam

24-06-2003, 17:15
Zeg iets goeds, of zeg niets.......................

27-06-2003, 15:21
Allah swt zegt in de Quraan;

''..Hij die in Allah en de Dag des Oordeels geloofd, hoort het goede te spreken of te zwijgen..''

28-06-2003, 10:04


Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

ik snap helemaal wat je bedoeld meid. Maar je moet er inshaAllah geduld mee hebben.. ''inna Allaha ma'a Sabierrien''

O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59)

In deze ayat kun je zien met wel doel de Hijaab gedragen hoort te worden.
Allah swt heeft ons de Hijaab verplicht gesteld alleen maar omdat deze ten goede komt van ons zelf. Ter bescherming.. en opdat wij niet zullen lastiggevallen worden. En we als Moslima's te herkennen zijn. Jammer genoeg zijn er vele meisjes die hier misbruik van maken. Moge Allah swt ze leiden. Ameen!


Tawaqal 'ala Allah Ta'ala...

Stel je vertrouwen in op Allah Ta'ala, dat is mijn advies..

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Umm Aqeelah

07-07-2003, 14:17

Citaat:
Origineel gepost door ShadiaHajjari
salaam oe elaikoem,

IK wil wel even reagere op het volgende: ik draag zelf nu ook hoofddoek en ik zie nog steeds geen verschil
ik doe hoofddoek zodat ik rare blikken krijg van mannen maar ik krijg ze nog steeds wat moet hier aan doen

Luister: Ik weet niet hoe jij je hoofddoek draagt en wat de kleding daarbij is. maar ik ga ervan uit dat je, een grote hoofdoek draagt (dus die komt bijna tot je middel, of hij bedekt in ieder geval je borst en een deel van je rug), en goede kleding (ruim, liefst iets tot over de knie, met daarondr een ruimvallende broek, en geen opvallende kleding, liefst donkere kleuren). donkere kleuren omdat in de tijd van de Pofeet Sallahoe Alaihi Wasalam, de vrouwen erbij liepen als zwarte raven!
Goed als je, je dus zo kleed, dan kijken mensen je inderdaad aan, niet alleen mannen, maar ook gewoon vrouwen. Maar als je geen hoofddoek draagt en de vormen van het lichaam duidelijk te zien zijn, kijken de mannen ook.
Verschil: In het eerste geval kijken ze je met minachting aan, en vinden ze je vreemd. in het tweede geval: kijken ze je wellustig aan en willen ze je graag aanspreken.

Dus oordeel zelf wat is beter? Ik draag de hoofdoek ook, maar ik vind het zalig (ja niet alleen leuk, maar heerlijk) als mensen me nakijken, want ik denk ja kijk maar, zelfs ind e zomer zul je geen stukje huid zien!

En als je dat gevoel hebt, dus niet wegkruipen!!!!! dan ben je bezig met het hebben van geduld, en het bereiken van een zekere trots op je lichaam, en niet als je er (vrijwel) naakt bijloopt. want denk nou zelf: wie heeft er recht op om jou handen ontbloot te zien? laat staan je slanke middel? niemand. en als je het goedkoop weggeeft dat recht door er losjes bij te lopen, ben je een leeghoofd, OF je bent nog zoekende. want er is een verschil met het laatste. er zijn meisjes die er erg losjes bijlopen, maar die geen blaam treffen, dat wil zeggen dat ze (inshallah) zich wel zullen gaan gedragen. helaas zijn er ook velen waarvoor ik vrees dat het te laat is alhowel het nooit te laat is.

Ewa dus ik zou zeggen LAAT IEDEREEN LEKKER KIJKEN! hoe meer mensen op de dag des oordeels kunnen zeggen dat ze niets van jou zagen hoe beter!!!

ma3asalama
Chadia
Mashallah goed gesproken!!
Moge allah swt jou hiervoor belonen met djannah inchallah

amien ya rabb

08-07-2003, 10:41
salam aleikom,

o zusters, moge Allah swt jullie zegenen voor het dragen van een hoofddoek!

Voor degene die hem nog niet aan hebbben:
Zeg niet tegen jezelf: ik draag die hoofddoek als ik getrouwd ben of als ik zoveel jaar ben, probeer het zo snel mogelijk, want jouw leven ligt in Allahs handen.

Wie zegt dat je over een jaar nog leeft?

Zo is het ook met kennis vergaren. Leer zo snel mogelijk de regels van de islam, voordat je tijd komt, want dan is er geen ontkomen meer!

Inchallah moge Allah swt jullie leiden

10-07-2003, 20:40
Ik wil zelf ook graag een hoofddoek dragen
en houd nu ook rekening met kleren lange mouwen langen broeken eerst droeg ik gewoon t-shirtjes maar goed de hoofdoek ik wil hem echt graag dragen maar ik ben bang voor de reacties niet van de buitenwereld maar van mijn familie met name me zussen broer en ouders
Groetjes

0olatifa0o

11-07-2003, 20:05
Jou reactie klopt merendeel wel ja en bedankt dat je op mijn reactie hebt gereageerd maar eigenlijk ben ik bang dat ze er domme grapjes over gan maken je weet wel zoals hai hai hai en sjoe hedi
hele maal niet leuk trouwens
Mijn moeder draagt er geen ze is een nederlandse maar wel moslim en ik heb haar gevraagd waarom ze geen hooddoek wil dragen maar daar heb ik nooit een duidelijk antwoord op gekregen.
maar als nog bedankt voor je reactie

0olatifa0o

25-12-2008, 08:39
Beste Aghawaat/ Zusters,

Wie van jullie is op straat nog niet aangekeken als “onderdrukte moslimvouw” of aan een loket aangesproken in traag, uiterst gearticuleerd, algemeen Nederlands, bovendien ook nog eens met gebarentaal; en dit allemaal omdat je een moslimvrouw bent die staat op haar waarden en normen ?

Wie van jullie heeft al eens gedacht: “…hebben jullie het echt niet warm in die hitte met deze hoofddoeken aan…” of “…weer een vreemdelinge die geen Nederlands kan…”.

Ik denk dat we elkaar allemaal wel met de vinger hebben gewezen omdat we “anders” zijn.

http://www.oughtie.com