Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : gedwongen te trouwen!

DieselGirly
19-06-2002, 16:04

hey mensen ik wil jullie iets vragen.... me vriendin komt de laatste tijd veel naar me toe en zegt dat de zomer naderd en dat haar vader haar steeds voor een blok zet te trouwen. maar ze wil niet....ze wil haar school afmaken, en ze heeft al een jongen die om haar geeft, maar haar vader zou hem nooit accepteren. nu was het van de week zo erg dat ze in tranen uitbarsten...het was zo erg dat ze ruzie kreeg en dat haar vader haar sloeg. ik snap steeds niet waarom ouders dwingen!?! ik wil haar helpen maar ik weet niet wat te doen?!..... nu de vraag aan jullie wat zou jij doen....en mensen die dit hebben meegmaakt reageer ........ en dan wat te doen in haar plaatst!....het enige wat ik kan doen is haar helpen en steunen!

mrs_jamila
19-06-2002, 16:14
jeetje wat erg!! Ik zou eigenlijk niet echt kunnen bedenken wat je kan doen..Misschien met de ouders praten waarom het zo belangerijk is om haar school enz af te maken..i.pv trouwen!! mijn vader zegt TROUWEN DOE JE IN 1 DAG.....

alhoceima
19-06-2002, 16:19
Salaam Alaikoem zuster... Ik vind het echt goed van jouw dat je op deze manier ook je vriendin wilt helpen, en echte vriendinnen zijn er nog maar zelden..... hmm..best wel een moeilijke situatie waar je vriendin in zit, een meisje mag nooit gedwongen worden om te trouwen tegen haar zin in, maar jouw vriendin moet er dan wel wat van zeggen, anders is het alsof ze toestemd, waarom zullen haar ouders die jongen met wie ze omgaat nooit accepteren, je komt er toch pas achter als deze jongen echt haar hand is komen vragen, wanneer ze er eenmaal zijn kunnen de ouders van het meisje hun toch echt niet wegsturen...het zou niet slim zijn van je vriendin als ze op vakantie zou gaan, dan zou de druk op haar alleen maar erger worden..van familieleden en haar ouders enz...overigens is dit ook precies de reden waarom ikzelf ook niet op vakantie wil gaan....er word van ons dames zodra we de leeftijd hebben bereikt dat we gaan trouwen, en dit hoort eigenlijk ook...maar het is nog altijd onze keus die we zelf mogen maken,...maar zuster ik zou zeggen wees er voor je vriendin,...probeer haar zoveel mogelijk te steunen en InsjaAllah komt alles wel goed, je vriendin moet geduld hebben....Allah Swat is er voor ons...en Allah Swat weet wat het beste voor ons is.... Salaam Alaikoem Een zuster

mrs_jamila
19-06-2002, 16:22
De ouders denken dat ze op deze manier hun dochter gelukkig maken...ze denken nu zal ze er wel niet zo blij mee zijn..maar als ze eenmaal met hem samen is en kindern krijgt zal ze wel gelukkig worden.... Dom...maar de ouders denken het niet beter te weten...

alhoceima
19-06-2002, 16:37

Salam Alaikoem zusters Eigenlijk mogen wij niet tegen de zin van onze ouders ingaan, eigenlijk mogen wij geen "nee" zeggen als er een jongen onze hand komt vragen die een goede moslim is,...iemand die iets ons kan bieden,...tenzij deze jongen tegen de Islam in zou gaan dan hebben wij alle recht niet met hem te trouwen,...wat ik eigenlijk hiermee wil zeggen, tegen de dames die een vriendje hebben is,..laat je niet gebruikt worden, pas op dat je niet aan het lijntje word gehouden,..zodra je intuitie zegt dat het niet klopt is het meestal ook zo, volg niet de weg van sjitan maar de Sirat El Moestaqiem,...alleen op deze manier zal je gelukkig zijn...denk niet bij uithuwelijking gelijk aan het ergste,...waarom zijn al onze ouders nog bij elkaar na zoveel jaren (nou bijna allemaal dan) en waarom scheidden er zoveel mensen tegenwoordig,..waarom omdat het fout is iemand te trouwen om zijn "Looks" of om zijn bezit maar het beste is iemand te trouwen om zijn geloof,iemand die Allah Swat vreest zal zijn vrouw naar mijn mening altijd goed behandelen, dus dames zoek naar het geloof in iemand en niet naar iets anders.......... Salam Alaikoem Een zuster

Boyfriend
19-06-2002, 16:51
IK WOU EERST IETS VRAGENN WAT ZOU JIJ ERVAN VINDEN MOEST HET JOU OVERKOMEN EN DAT JE TE WETEN KOMT DAT JOU VRIENDIN HIET HIER HEEFT GEPLAATST OP DEZE FORUM WILIEEEEEEEEEE RWIEENAAA :schrik2:

SweetRose
19-06-2002, 17:46
yaaaa Boyfriend.....altijd anders denken.......hahahaha I like that xxx

Boyfriend
19-06-2002, 17:48
IWA ZO MOET HET TOCH ANDERS ZIT HIER IEDEREEN TE ZEGGEN JA DA IS WAAR JA IK VINDT DAT JE GELIJK HEBT JA IK BEN HET EENS MET JOU NO WAYYY STEL HET IS OMGEKEEEEEEEEEEERD WHAT THEN ZAL DE HEL LOSBARSTEN OP ONS................ :D

SweetRose
19-06-2002, 17:54
Origineel gepost door Boyfriend IWA ZO MOET HET TOCH ANDERS ZIT HIER IEDEREEN TE ZEGGEN JA DA IS WAAR JA IK VINDT DAT JE GELIJK HEBT JA IK BEN HET EENS MET JOU NO WAYYY STEL HET IS OMGEKEEEEEEEEEEERD WHAT THEN ZAL DE HEL LOSBARSTEN OP ONS................ :D I love smart boys!!!! :D xxx

Boyfriend
19-06-2002, 17:58
OWW I LOVE THEM TOO, WELL IF SOO, THAT MEANS I LOVE MYSELFFF HAHAHAHAHA :D

DieselGirly
19-06-2002, 18:08
hey mensen ik wil jullie bedanken voor jullie reacties op boyfriend na want hij denk dat hij de clown uithangt hier.... voor me vriendin zal ik er zeker zijn, net zo als zij ervoor mij was/is. er werd ook gevraagd waarom haar real love niet zou worden geacepteerd. nou omdat hij niet marokaans is....

Boyfriend
19-06-2002, 18:39
Origineel gepost door Fouzia19 hey mensen ik wil jullie bedanken voor jullie reacties op boyfriend na want hij denk dat hij de clown uithangt hier.. IK HANG HIER DUS DE CLOWN UIT?? AWEL MEISJE IK DENK DAT IK HET VAN EEN PERSOON HEB GELEERD RA RA RA RA WHO IS THAT PERSON

DieselGirly
19-06-2002, 19:28
het kan me niets schelen van wie mister clown!

fatimab
19-06-2002, 19:31
Origineel gepost door Fouzia19 hey mensen ik wil jullie bedanken voor jullie reacties op boyfriend na want hij denk dat hij de clown uithangt hier.... voor me vriendin zal ik er zeker zijn, net zo als zij ervoor mij was/is. er werd ook gevraagd waarom haar real love niet zou worden geacepteerd. nou omdat hij niet marokaans is.... is haar vriendje moslim???

DieselGirly
19-06-2002, 19:37

haar vriend eerlijk gezegd nog niet en hij is bereid een goede moslim te worden....niet voor haar ...maar gewoon om het feit dat het een goed geloof is. met nog niet bedoel ik dus dat hij er mee bezig is...het te leren..gaat naar Islamitische bijeenkomsten etc.