Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie heeft dit boek gelezen: Verboden liefde - Norma Albqaeen

samiawondergirl
23-06-2003, 19:06

Wie heeft die boek gelezen? en waar kan k hem bestellen.. k heb me rot gezocht maar kan hem nergens bestellen (via internet dan) Want er staat een artikel in de tijdschrift (van deze maand) "Flair" Getitel "MIjn beste vriendin werd vermoord door haar vader" Maar er is nu ook een boek van uit.. wil hem heel graag lezen.. Dus bij deze: Weet iemand waar ik het boek kan bestellen? en heeft iemand het boek al gelezen? zo ja wat vond je er van? Ik hoor het wel van jullie Liefs Samia

Noa
23-06-2003, 19:17
Ik heb dat boek gelezen en vond hem zelf wel goed. Ik heb hem toen gekocht bij de AKO (als ik het zo goed zeg) op een station.

samiawondergirl
23-06-2003, 19:20
Origineel gepost door SlaatNergens0p http://www.misc.hro.nl/profielen/www/verboden_liefde_108_165.jpg waardeloze boek die heb ik bij akko gekocht Eremoord in een ‘geëmancipeerd’ land Norma Albqaeen: Verboden liefde Jordanië: het land dat met trots verkondigt het meest geëmancipeerde van het Midden-Oosten te zijn. Het land waar christenen en moslims vreedzaam naast elkaar leven. Het land waar vrouwen in de politiek actief zijn en kunnen studeren. In dat land groeien de katholieke Norma en de islamitische Dalia als vriendinnen op. Samen beginnen ze een kap- en schoonheidssalon in Amman. Dan al blijkt dat tradities dieper in hun cultuur verankerd zijn dan op het eerste gezicht lijkt. Beide ouderparen hebben voor hun dochters nooit een andere bestemming gezien dan het huwelijk, maar het gezeur van beide meiden beu, geven ze toch toestemming voor de onderneming. Hadden ze dat gedaan als ze geweten hadden waartoe dit alles zou leiden? Op een kwade dag stapt de katholieke Michael de salon binnen en wordt Dalia verliefd. Moslims en katholieken kunnen vrienden zijn – maar geliefden of huwelijkspartners? Uitgesloten. Alle sluwheid van de meiden moet eraan te pas komen om ontmoetingen te arrangeren, waarbij het vooral lastig is de broers van Dalia, die haar voortdurend als chaperonne begeleiden, te misleiden. Veel verder dan een stiekeme picknick en een gestolen kus komt het niet. Het noodlot slaat toe als ze betrapt worden door één van Dalia’s broers. Als Norma op een morgen de salon binnenkomt en Dalia niet aantreft, snelt ze naar het huis van haar vriendin. Daar vindt ze haar, doodgestoken door haar vader. Behalve Norma lijkt iedereen, moslim of christen, deze eremoord de normaalste zaak van de wereld te vinden. Wanneer Norma de vader op zijn misdaad aanspreekt, wordt zij door haar eigen familie zelfs gedwongen hiervoor haar excuus te gaan aanbieden. Haar leven niet zeker – zij is immers ‘medeplichtig’ aan de relatie – vlucht zij het land uit. Een incident is deze eremoord niet in Jordanië. Een meisje of vrouw die de eer van haar familie heeft aangetast – of ze nu uit vrije wil een relatie met een man is aangegaan of verkracht is – verdient het niet te leven. De moordenaar wacht weliswaar een proces, maar gaat vrijwel altijd vrijuit. Norma Albqaeen vertelt dit in een noot bij haar zeer persoonlijke verhaal, dat je met verbazing en spanning uitleest. Of Albqaeen zelf niet geweldig schrijft of dat de weinig geraffineerde stijl aan de vertaler te wijten is, valt moeilijk te beoordelen, maar het is wel jammer dat een groot verhaal zich laat lezen als een boeketboekje. Waarom vond je het een waardeloos boek? als k vragen mag. Mij lijkt het een heel goeie boek.. voor nadat k dat artikel in de Flair heb gelezen.

Noa
23-06-2003, 19:21
Origineel gepost door SlaatNergens0p klopt Akko die heb ik daar ook gekocht ..ik heb maar 2 bladzijden gelezen en tegelijk de prullebak in Smaken verschillen gelukkig...ik zelf vind het trouwens ook niet echt een mannenboek, om het zo maar te zeggen.

Miss_Honey
23-06-2003, 19:24

Het lijkt mij ook wel een goed boek... Oja het is trouwens AKO en niet AKKO...:D Thalla :zwaai:

samiawondergirl
23-06-2003, 19:35
Origineel gepost door SlaatNergens0p het is net alsof de mannen slecht zijn dus na 2 bladizijden heb ik die niet eens meer gepakt ! Get to the point. Het boek begint al gelijk met "mannen zijn slecht" geen wonder dat het geen mannen boek is. waarschijnlijk zou k het zelfde hebben gedaan als k een man was.

Studje
23-06-2003, 20:23
Is een goed boek..........heb er zelfs bij gehuild.....alles wordt goed beschreven...je houdt er echt kippenvel aan over........ Je kan het bestellen bij bruna....does www.bruna.nl of bol.com... succes...of als je in de buurt woont kom maar langs mag je hem lenen.

samiawondergirl
23-06-2003, 20:25
Origineel gepost door M1noes Is een goed boek..........heb er zelfs bij gehuild.....alles wordt goed beschreven...je houdt er echt kippenvel aan over........ Je kan het bestellen bij bruna....does www.bruna.nl of bol.com... succes...of als je in de buurt woont kom maar langs mag je hem lenen. hihi.. dank je wel.. en waar mag jij dan wel wonen?

samiawondergirl
23-06-2003, 20:31
Origineel gepost door Miss_Honey Het lijkt mij ook wel een goed boek... Oja het is trouwens AKO en niet AKKO...:D Thalla :zwaai: En ga je hem ook lezen?

Tombie
23-06-2003, 20:50
Nog niet gelezen lijkt me wel een leuk boek!

samiawondergirl
23-06-2003, 20:52
Origineel gepost door Tombraider Nog niet gelezen lijkt me wel een leuk boek! me too.

Studje
23-06-2003, 20:53
Origineel gepost door samiawondergirl hihi.. dank je wel.. en waar mag jij dan wel wonen? Almere :D.................om precies te zijn Almere Buiten ;)

samiawondergirl
23-06-2003, 20:55
Origineel gepost door M1noes Almere :D.................om precies te zijn Almere Buiten ;) uhummm Ik, Utrecht! net iets buiten Utrecht.. om precies te zijn...

Studje
23-06-2003, 21:05
Origineel gepost door samiawondergirl uhummm Ik, Utrecht! net iets buiten Utrecht.. om precies te zijn... Om echt precies te zijn in de Regenboogbuurt........grapje.......Eilandenbuurt.. ........verder ga ik niet :D

samiawondergirl
23-06-2003, 21:27

Origineel gepost door M1noes Om echt precies te zijn in de Regenboogbuurt........grapje.......Eilandenbuurt.. ........verder ga ik niet :D hihi.. je zat wel in de buurt.. de regenboogbrug is het...