Bekijk originele versie : Een opmerking
Ik Nederlandse jongen heb even gelezen wat er zoal op het forum gepost word. En jammer genoeg zijn er nog veel marokkaanse jongeren (denk veel 2e generatie) die zeggen.. "ik trouw met een marokkaanse jongen" Nu vind ik persoonlijk die uitspraak gewoon erg jammer, ik heb zelf een jaar lang een relatie met een Marokkaanse meid, en het gaat harstikke goed. Ik accepteer haar en zij accepteert mij ze verteld me ook altijd dat ze nooit had verwacht dat het zo goed zou kunnen gaan. Het is voor mij niet vreemd omdat ik een mens als een mens zie kleur, geloofsovertuiging, cultuur zegt niets over het hart van een mens (mijn mening) het is de manier waarop iemand leeft. Daarom is haar cultuur etc. dus geen blokkade voor mij en nu ook niet meer voor haar. Toch zie ik dus hier nog veel mensen die wel op die manier naar jongens met niet dezelfde cultuur etc. kijken, en dat vind ik jammer want ik denk dat veel jongens en meisjes daardoor de ware kunnen mislopen.
Maar oke ik geef toe dat het wel erg moeilijk kan worden als ze haar ouders gaat vertellen dat het zo serieus is dat ze bijvoorbeeld haar leven met me wil gaan delen. Ik ben bang dat marokkaanse mensen in haar directe omgeving haar een negatief gevoel hier over geven. En dan denk ik je bent toch moslim voor jezelf, je bent toch een goed mens als je wilt dat iemand van je gezin/familie gelukkig is. Met wie dan ook ? Ik vind het jammer dat er moslim mensen zijn die naar het geloof leven en niet leven met het geloof als je begrijpt wat ik bedoel. Het is dus in mijn ogen jammer dat het een te grote rol in het leven van een persoon speelt. Ik ben dus absoluut niet tegen moslims maar ik vind het jammer dat ze toch ookal willen ze het vaak zelf niet inzien/toegeven dat ze toch een beetje negatief naar niet-moslims neerkijken.
Ik lees bijvoorbeeld een pagina terug of meer (who cares) Van dat meisjes top-less op het strand liggen. Wat maakt dat nou uit, waarom maakt dat haar een **** of goedkoop ? Het ligt in mijn ogen heel anders het meisje word pas een beetje goedkoop als zij de enige is op het strand die top-less ligt dat noem ik aandacht trekken. Borsten zijn maar een onderdeel van het lichaam hoor, het valt niet op als bijna iedereen zo ligt. En oke en als je in Nederland woont zou ik toch maar eens stoppen met het ergeren/druk maken over dingen zoals dat want zoals jullie allemaal wel altegoed weten is dat hier niet erg. Als ik bijvoorbeeld een vrouw top-less zie liggen en stel dat ik naar haar kijk dan kijk ik op een normale manier ik kijk niet naar haar top-less zijnde status.
Conclusie : Mensen zijn voor mij mensen liefde komt uit het hart niet van huidskleur, geloofsovertuiging, cultuur en het is jammer dat dat nog juist zoveel uitmaakt. Het kan namelijk best samen gewoon elkaar accepteren en respecteren..
lynamina
19-06-2002, 14:46
Vraagjes Anime:
Wil je haar als je toekomstige bruid? Ben je dan ook van plan om je voor te laten stellen aan haar ouders? Hoe lang zijn jullie nu al samen?
soussiasaida
19-06-2002, 14:49
Hij is pas 19, trouwen komt later wel.......
Ajourino
19-06-2002, 14:55
Weet je wat het is Anime, de Marokanen (De meeste niet allemaal) zijn gewoon een dom volk! Als je met hun over iets gaat discuseren betrekken ze er gelijk de Islam erbij! Dat is dom want heel veel dingen wat hun zeggen is niet waar! De Islam is een heel mooi geloof, ik ben er zelf trots op dat ik een moslim ben. Maar de mede moslim maakt dat kapot kijk naar die Imam die vast is gepakt en zo kan ik er nog wel een paar! Maar daar wil ik liever niet over beginnen voordat ik vijanden krijg!
Als jij heel gelukkig bent met je vriendin en andersom, waar maken jullie je dan druk om! Ik hoop wel dat het ook positief van de kant van haar ouders is! Je moet gewoon laten zien dat je veel van hun dochter houdt! En dan kunnen jullie echt wel gelukkig worden! Mijn tante is ook met een Nederlander getrouwd en die zijn heel gelukkig! Hij is wel moslim geworden, dat maakt het natuurlijk wel een stuk makkelijker! Misschien kan jij ook een moslim worden? Maar ja zoals ik al eerder heb gezegd, onze mede moslim die haalt de islam zo omlaag dat niet moslims er ook geen intresse meer in heeft! Maar geloof me het is echt een heel mooi geloof, je zal er veel aan hebben! Vraag het je vriendin.
Ik wens jullie veel geluk en succes samen en je moet niet naar andere mensen luisteren, want dan kom je niet ver! Je releatie gaat er misschien kapot aan, is dat het waard?!
Als je nog vragen hebt dan hoor ik die graag!
Veel liefs Ajourino
Anime,
heel overtuigend verhaal. Ik denk er anders over. Hoe jij alles beschrijft doe je vanuit jou perspectief> Dus hollandse jongen met geen of een katholieke, protestantse geloofsovertuiging. Wij marokanen van deze forum, doen dat weer niet. Wij hebben als uitgangspunt van ons leven: De Islam. En in je verhaal beschrijf je dat het niet erg is om naar top-less meisjes te kijken. Wij moslims mogen dat niet. Daarom wordt het als negatief beschouwd!!
Dat jij en je vriendin zielsgelukkig zijn, is heel leuk om te horen en dat meen ik! Maar er is wel een ding waar zij stil bij moet staan als ze met jou gaat trouwen>>> Ze trouwt met een niet- moslim, en dat heeft helaas gevolgen voor haar.....het is eigenlijk aan ons moslims om haar ervoor te waarschuwen, maar aangezien het haar besluit is>>>>Kunnen we niets zeggen!
groetjes,
nawal
mrs_jamila
19-06-2002, 15:03
Origineel gepost door Nawal19
Anime,
heel overtuigend verhaal. Ik denk er anders over. Hoe jij alles beschrijft doe je vanuit jou perspectief> Dus hollandse jongen met geen of een katholieke, protestantse geloofsovertuiging. Wij marokanen van deze forum, doen dat weer niet. Wij hebben als uitgangspunt van ons leven: De Islam. En in je verhaal beschrijf je dat het niet erg is om naar top-less meisjes te kijken. Wij moslims mogen dat niet. Daarom wordt het als negatief beschouwd!!
Dat jij en je vriendin zielsgelukkig zijn, is heel leuk om te horen en dat meen ik! Maar er is wel een ding waar zij stil bij moet staan als ze met jou gaat trouwen>>> Ze trouwt met een niet- moslim, en dat heeft helaas gevolgen voor haar.....het is eigenlijk aan ons moslims om haar ervoor te waarschuwen, maar aangezien het haar besluit is>>>>Kunnen we niets zeggen!
groetjes,
nawal
Mee eens....Is het ook niet Haram om met een niet moslim te trouwen???
Origineel gepost door Ajourino
Weet je wat het is Anime, de Marokanen (De meeste niet allemaal) zijn gewoon een dom volk! Als je met hun over iets gaat discuseren betrekken ze er gelijk de Islam erbij! Dat is dom want heel veel dingen wat hun zeggen is niet waar! De Islam is een heel mooi geloof, ik ben er zelf trots op dat ik een moslim ben. Maar de mede moslim maakt dat kapot kijk naar die Imam die vast is gepakt en zo kan ik er nog wel een paar! Maar daar wil ik liever niet over beginnen voordat ik vijanden krijg!
Als jij heel gelukkig bent met je vriendin en andersom, waar maken jullie je dan druk om! Ik hoop wel dat het ook positief van de kant van haar ouders is! Je moet gewoon laten zien dat je veel van hun dochter houdt! En dan kunnen jullie echt wel gelukkig worden! Mijn tante is ook met een Nederlander getrouwd en die zijn heel gelukkig! Hij is wel moslim geworden, dat maakt het natuurlijk wel een stuk makkelijker! Misschien kan jij ook een moslim worden? Maar ja zoals ik al eerder heb gezegd, onze mede moslim die haalt de islam zo omlaag dat niet moslims er ook geen intresse meer in heeft! Maar geloof me het is echt een heel mooi geloof, je zal er veel aan hebben! Vraag het je vriendin.
Ik wens jullie veel geluk en succes samen en je moet niet naar andere mensen luisteren, want dan kom je niet ver! Je releatie gaat er misschien kapot aan, is dat het waard?!
Als je nog vragen hebt dan hoor ik die graag!
Veel liefs Ajourino
Wat je doet ajourno, is bad....real bad. Want wat jij zegt is dat hij maar ff moslim moet worden voor haar, zodat het makkelijker gaat!!!
:boos: dat zeg je toch niet!
JIj weet net zo goed als ik dat je geen moslim kan worden voor iemand anders>>>dat is niet goed!!
hé mrs-jamila,
volgens mij klopt het inderdaad dat je niet met een niet-moslim mag trouwens. mijn moeder heeft me een keer verteld dat een man dat wel mag, omdat de kinderen later dan (zeer waarschijnlijk) op de islamitische wijze opgevoed zullen worden. en bij een vrouw is die kans niet zo groot. (heb ik gehoord hoor, dus kan het niet bewijzen)
en animo wat bedoel je precies met een moslim tussen twee lijnen in? volgens mij ben je óf moslim óf je bent het niet. en niet maar half.
anyway, ik ben wel blij voor je dat het nu goed gaat, maar ik betwijfel eigenlijk of het altijd zo zal blijven gaan. als haar ouders moslims zijn, zullen ze het naar mijn mening nooit accepteren dat hun dochter met een niet-moslim zou willen trouwen........
Nabilaa,
Je leest niet goed joh!! Hij zegt dat zij tussen twee lijnen zit.....wat haar eigenlijk naar mijn idee geen moslim maakt! Of je bent MOSLIM of NIET.
Enne ja animo...het is nou eenmaal zo...als je ziet dat iemand een verkeerde beslissing neemt, moet je diegene nou eenmaal behoeden daarvoor. Ik weet dat jullie van elkaar houden, en toch moet het!!!
[QUOTE]Origineel gepost door Nawal19
[B]Nabilaa,
Je leest niet goed joh!! Hij zegt dat zij tussen twee lijnen zit.....wat haar eigenlijk naar mijn idee geen moslim maakt! Of je bent MOSLIM of NIET.
dit zeg ik toch ook? of heb ik het nou verkeerd. ik wist wel wat hij bedoelde met tussen twee lijnen in dus daarom zei ik ook dat je óf moslim ben óf niet....
mrs_jamila
19-06-2002, 15:25
Origineel gepost door Anime
Ze denkt zelf dat haar ouders het wel goed gaan vinden. Ik hoop dit dus ook. Als ze niet met een niet-moslim mag trouwen hoop ik nog dat ze voor mij kiest ik hoop dat echte liefde haar keuze zal leiden, en een keer niet het geloof.
Daar ben ik het niet mee eens....!!!!!!!
Natuurlijk telt de liefde wel...Maar het geloof komt op de eerste plaats!!!! Jij zal niet voor eeuwg bij haar blijven..Wij zijn stervelijk...Maar Wacht maar tot op de Dag des Oordeels...dan krijgt ze het eeuwige leven..en je weet je kan 2 kanten op..Het paradijs...of de Hel...
En wij moeten er zelf voor zorgen dat Allah ons plaatst in het paradijs...
hoop dat je dit een beetje begrijpt...
Misschien een tip...Verdiep je een beetje in de Islam...je hoeft voor mij geen moslim te worden..maar het zou wel handig zij als je met een moslim trouwt...wat van de Islam afweet...Want dan weet je dat wat je net typte...misschien toch niet juist is!!
Origineel gepost door Anime
Ze denkt zelf dat haar ouders het wel goed gaan vinden. Ik hoop dit dus ook. Als ze niet met een niet-moslim mag trouwen hoop ik nog dat ze voor mij kiest ik hoop dat echte liefde haar keuze zal leiden, en een keer niet het geloof.
als haar ouders het goed gaan vinden dan heeft ze vast hele soepele ouders. en als het niet mag en ze verkiest jou boven haar ouders is dat voor jou natuurlijk 'leuk', maar of het voor haar zo goed uit zal gaan pakken??????? dan zal ze waarschijnlijk door de familie verstoten worden en dat is natuurlijk niet echt het beste wat je kan overkomen. hoe dan ook, het zal vast een moeilijke beslissing worden, maar zover is het nog niet.....
Anime, hou er rekening mee dat op deze site vooral hele jonge Marokkanen hun frustraties komen uiten. Het product zijn uiteindelijk uitspraken waar niet lang over nagedacht is en geuit door mensen die weinig levenservaring hebben. Vaak hebben deze jongeren ook nog geen eigen doordachte mening op grond van respect voor de levenswijze en keuzes van anderen. De uitspraken die zij doe zijn vaak gebaseerd op vooroordelen. Let wel: Er zijn heel veel jongeren en oudere jongeren van Marokkaanse afkomst die een wat genuaneerdere mening over bepaalde zaken hebben en die niet oordelend zijn. Het is by the way niet typisch Marokkaans wat je hier op Jasmina leest. Jongeren hebben vaak een wat extremere opvatting dan mensen met wat meer ervaring en dit geldt ook voor Nederlandse jongeren.
Animo.....ik bedoel het dus niet rasistisch> het is hoe jij het opvat. Als we het vanuit perspectief van de islam bekijken is het WEL de verkeerde beslissing.....er is niets verkeerds met jou.....maar de beslissing die zij als moslim zijnde neemt is verkeerd!
mrs_jamila
19-06-2002, 16:17
Origineel gepost door Nawal19
Animo.....ik bedoel het dus niet rasistisch> het is hoe jij het opvat. Als we het vanuit perspectief van de islam bekijken is het WEL de verkeerde beslissing.....er is niets verkeerds met jou.....maar de beslissing die zij als moslim zijnde neemt is verkeerd!
Daar ben ik het mee eens!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.