Bekijk originele versie : posetieve discriminatie
tetouani79
23-06-2003, 16:27
heb straks een toets en zat een oefen toets te maken op een cd-rom, mar op een gegeven moment kwam de term " negatieve discriminatie naar voren". het eerst wat me binnen schoot was de vraag op er een negatieve en posetieve discriminatie was.
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is???????
salaam.
posetieve discriminatie = dat je iemand voortrekt omdat ie bv vrouw, moslim, zwart of homo is. dan zie je in advertentie staan "vrouwen hebben onze voorkeur".
negatieve discriminatie zal dan wel het omgekeerde zijn
tetouani79
23-06-2003, 16:35
Origineel gepost door rnaj
posetieve discriminatie = dat je iemand voortrekt omdat ie bv vrouw, moslim, zwart of homo is. dan zie je in advertentie staan "vrouwen hebben onze voorkeur".
negatieve discriminatie zal dan wel het omgekeerde zijn
dat is toch ook negatief of zie ik het verkeerd???
is mesen voor trekken iets wat goed is??
freemale
23-06-2003, 16:43
Origineel gepost door tetouani79
heb straks een toets en zat een oefen toets te maken op een cd-rom, mar op een gegeven moment kwam de term " negatieve discriminatie naar voren". het eerst wat me binnen schoot was de vraag op er een negatieve en posetieve discriminatie was.
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is???????
salaam.
Als je bij de overheid wilt werken geven ze de voorkeur aan vrouwen, allochtonen en gehandicapten.
Mensen die als zwakker in de samenleving staan hebben op deze manier net zo kans als mensen die niet positief gediscrimineerdt worden.
Origineel gepost door bent_alhalaal
negatieve discriminatie = ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken, bijv. ras, sexe, leeftijd etc.
positieve discriminatie daarentegen, is dat zo'n groep die gediscrimineerd wordt juist voorgetrokken word! Die krijgen dan privileges juist omdat ze normaal gediscrimineerd worden.
Mooi gezegt, dit is wat ik bedoelde :cool:
tetouani79
23-06-2003, 16:45
Origineel gepost door bent_alhalaal
negatieve discriminatie = ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken, bijv. ras, sexe, leeftijd etc.
positieve discriminatie daarentegen, is dat zo'n groep die gediscrimineerd wordt juist voorgetrokken word! Die krijgen dan privileges juist omdat ze normaal gediscrimineerd worden.
ok ok ik zie het, maar ben je dan niet weer negatief aan het discrimineren omdat je een groep voor trekt en een ander benadeeld?????
saida_marokko
23-06-2003, 20:36
postief is dus eigenlijk alleen positief voor de mensen waar het over gaat. Lijkt mij. ALs vrouw zijnde vind je het fijn dat je meer kans hebt. Maar jah voor de man is het wat minder dan;) Dus ligt er aan hoe je het bekijkt:) Ik vind beide fout ik bedoel kom nou wij vrouwen willen toch evenveel recht of niet soms
Geloof gisteravond het journaal van 22:00 of nova, een uitspraak van een rechter in US Pos. discriminatie mag mist op goede gronden uitgevoerd.
Ging over het aaname beleid van universiteiten voor zwarte en blanke studenten
tetouani79
24-06-2003, 13:46
hoe dan ook, je bent bezig met onderscheid maken. je trekt de enne voor. bijde gevallen zijn niet goed vind ik. iedereen moet gelijke kansen verdiennen.
volgens mij is het zo genoemd om het in een goed daglicht te brengen.
mijn menning is, hou het op gelijke rechten voor iedereen.
salaam
Origineel gepost door tetouani79
hoe dan ook, je bent bezig met onderscheid maken. je trekt de enne voor. bijde gevallen zijn niet goed vind ik. iedereen moet gelijke kansen verdiennen.
volgens mij is het zo genoemd om het in een goed daglicht te brengen.
mijn menning is, hou het op gelijke rechten voor iedereen.
salaam
"Iedereen moet gelijke kansen hebben" je hebt gelijk, maar positieve discriminatie bestaat alleen bij het feit dat mensen zonder positieve discriminatie ook geen gelijk kansen hebben, das de grap van het verhaal :eek:
tetouani79
24-06-2003, 14:11
"Iedereen moet gelijke kansen hebben" je hebt gelijk, maar positieve discriminatie bestaat alleen bij het feit dat mensen zonder positieve discriminatie ook geen gelijk kansen hebben, das de grap van het verhaal :eek:
eigenlijk heb je gelijk. ik heb het zelf moeten meemaken, had ontslag genomen en ben 3 maanden opzoek geweest naar werk en niemand die je aan neemt terwijl ik de nodige papieren heb voor die job's. en hellamaal nu het slecht gaat met de economie, een vriend van me is al anderhalf jaar opzoek naar werk en nog steeds niks.
het is een triest verhaal wellah.
ik snap je punt nu. bedankt voor het uitleg.
salaam
Graag gedaan, trouwens wat wil je later worden als je 'groot' bent?
tetouani79
24-06-2003, 14:15
Graag gedaan, trouwens wat wil je later worden als je 'groot' bent?
hoe bedoel je als ik 'groot' ben????
ik dacht dat ik al groot was :p
ik bedoelde bij wijze van spreken.
tetouani79
24-06-2003, 14:21
ik bedoelde bij wijze van spreken.
mischien ben ik dom geworden vandaag, maar vat hem nog steeds niet :o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.