Bekijk originele versie : mama's help me
salaam ahlikoum,
het zit namelijk zo ik heb een dochtertje van 6maanden en half.
en ze lust absolut geen groentenpap.
fruitpap lust ze heel graag ik heb al veel geprobeerd
(bv. aardappeltjes met ,brocoli ,wortel,bloemkool,prinseboontjes enz...en ook ale groentjes eens apart ook zoeteaardappelen) maar ze lust het niet:(
fruitpap eet ze al van haar 3 maanden
(ik weet het ik had beter met groentenpap begonnen)
dus heeft er iemand AUB een paar tips voor me want ik word er gek van:maf2:
dus kom op mama's help deze hopeloze mama
Maroc_Meissie
28-08-2006, 08:31
Ow...deze topic ga ik volgend. Heb precies hetzelfde met mijn zoontje.
Hij wil ABSOLUUT geen groenten...Ben nou al anderhalve week bezig met aardappeltjes, worteltjes en sperczieboontjes (zowel apart als samen geprobeerd). Fruit krijgt hij nou ook al niet zolang (3 weken)..
Hij neemt misschien 2 of 3 hapjes groenten en begint dan spuugt ie er alles uit (met heel veel gebrabbel).
Tips tips...
Hamkaasje
28-08-2006, 08:44
fruit met groente mengen? Appelmoes met aardappelen en wortel?
Maroc_Meissie
28-08-2006, 09:04
MIjn zoontje wil dus ook geen appel...Hij eet alleen banaan, perzik, sinaasappel...
Met die fruitsoorten mengen?
En dan steeds opbouwen ofzo?
ik zou gewoon vol blijven houden. Bij mijn dochter had ik precies hetzelfde. heb elke dag toch doorgezet (waarbij misschien net een hapje erin ging) en uiteindelijk na ongeveer 1.5 maand at ze het zonder problemen.
ik deed altijd winterwortel en pompoen (deze zijn zoet van smaak) in het groentehapje en wat bloemkool en aardappel. later steeds meer groente erbij.
ik stoofde het op zijn marokaans met gefruit uitje en olijfolie. een beeeetje kruiden. in totaal 1 theelepel in een pan, die ik invroor voor een week.
in het bordje deed ik nog een scheutje olijfolie.
eerlijk gezegd toen ik alles gewoon in water kookte wilden ze het ook absoluut niet hebben.
en laat haar er niet aan wennen dat wanneer ze niet eet dat ze een flesje of koekje Krijgt. Er gebeurt ze heus niets als ze even honger krijgen, meestal smaakt het ook beter.
OemAbdoellah
28-08-2006, 09:35
ze zijn nog jong komt wel als ze wat ouder zijn of je moet gewoon 1 groentsoort proberen zonder iets anders
en nooit fruit met groente mengen daar worden ze misselijk van, zou je zelf tog ook worden alsje dat mixt
Maroc_Meissie
28-08-2006, 09:42
ik deed altijd winterwortel en pompoen (deze zijn zoet van smaak) in het groentehapje en wat bloemkool en aardappel. later steeds meer groente erbij.
ik stoofde het op zijn marokaans met gefruit uitje en olijfolie. een beeeetje kruiden. in totaal 1 theelepel in een pan, die ik invroor voor een week.
in het bordje deed ik nog een scheutje olijfolie.
eerlijk gezegd toen ik alles gewoon in water kookte wilden ze het ook absoluut niet hebben.
en laat haar er niet aan wennen dat wanneer ze niet eet dat ze een flesje of koekje Krijgt. Er gebeurt ze heus niets als ze even honger krijgen, meestal smaakt het ook beter.
Nou al kruiden enzo?
Ik ga het proberen...
Nou al kruiden enzo?
Ik ga het proberen...
Nou, wat komijn paprika en zout , alles samen 1 theelepel, dus niet 1 theelepel van elk. En het ging in een pan voor een hele week samen de olijfolie geeft het een betere smaak. Bij 6 maanden kunnen ze al heel goed proeven wat lekker is en wat niet. die van mij schreeuwden om de tagine en duwden hun flauwe groentehapje weg dus daarom had ik het op deze manier opgelost.
Maroc_Meissie
28-08-2006, 10:15
Zou mijn kleine hapjes mogen van onze tajin?
Ik geef hem bijv wel gewoon danoontje uit de winkel, niet speciaal voor babies.
je kunt wat wortel koken en daar een aardappel uit de tagine bij doen, en olijfolie is essentieel. Ze willen smaak.
Kruiden zijn niet gezond als je daar veel van gebruikt maar ja, mijn moeder vertelde me dat ik vanaf 4 maanden gewoon met de pan mee at en ben zo gezond als een vis. Jah wat moet je dan denken.
Maroc_Meissie
28-08-2006, 10:23
Jah precies, wallahila ik ben ook niet zo voorzichtig zoals wordt voorgeschreven door alle beterweters..
Ik denk dan onze moeder lieten ons met hun mee eten (geen vlees/kip/vis zo vroeg) en we zijn hamdoelillah kerngezond.
Ik ga het vandaag meteen uitproberen.
Ik bedoel maar...hoe vaak eten we nou in water gekookte groenten? Haast nooit...soms bij de spinazie en anders niet..Dus zoveel kwaad kan het niet.
Ik zat gisteravond nog te denken morgen open ik een topic op m.nl omtrent dit onderwerp..maar madamoiselle was me voor.
Thanks voor de tips.
Elke keer gaf ik verslag over mijn bezoek aan het consultatiebureau aan mijn ouders. Toen mijn vader hoorde dat ze een boterham mochten eten, begon ie ze van alles te geven.
Ze hebben het overleefd , hihi, maar eten werkelijk ALLES. Vorige week genoten ze van een bord bisarra, en lasagna moet ik verstoppen voor ze, al kauwend wijzen ze dat ze nog meer willen.
Succes!
Maroc_Meissie
28-08-2006, 10:44
Elke keer gaf ik verslag over mijn bezoek aan het consultatiebureau aan mijn ouders. Toen mijn vader hoorde dat ze een boterham mochten eten, begon ie ze van alles te geven.
Ze hebben het overleefd , hihi, maar eten werkelijk ALLES. Vorige week genoten ze van een bord bisarra, en lasagna moet ik verstoppen voor ze, al kauwend wijzen ze dat ze nog meer willen.
Succes!
Hoe oud is je jongste? en wat gaf je hem/haar met 6 maanden allemaal?
Hoe oud is je jongste? en wat gaf je hem/haar met 6 maanden allemaal?
Mijn jongens zijn nu 3 jaar. Met 6 maanden gaf ik ze dus het groentehapje, gestoofd met alle groente erin met veel winterwortel en pompoen erin, een beeeetje kruiden en veel olijfolie. en ook nog eens bij het serveren weer een lepel olijfolie eroverheen.
alhamdoellah , haast nooit ziek.
En daarna alleen maar meer en meer dankzij paps.:hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.