Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe Vertel Ik Het Mijn Moeder?????help Me!!!!!!!!!!!

liset
23-06-2003, 12:27

He mensen Ik ben al een hele tijd bezig om moslim te worden want het is echt mijn roeping, ik weet gewoon dat het geloof mij toebehoort. Alleen is er 1 groot probleem: Mijn moeder................ Mijn vader woont niet meer bij ons dus daar heb ik geen last van, maar mijn moeder, ze haat marokkanen en ze haat vooral moslims. Ze vind het een achterlijke geloof. Maar ik wil verschrikkelijk graag moslima worden want het is ieder voor zich op de dag des oordeels, Maar ze HAAAAAAAAAAAAAT het echt en ik denk dat als ik het haar vertel, dat ze dan zegt dat ik t huis uitmoet ofzo. Ik heb een marokkaanse vriend en ze gaat natuurlijk zeggen dat ik het alleen maar voor hem doet, terwijl ik al moslim wou worden voordat ik hem kende. Ze gaat natuurlijk proberen het uit mijn hoofd te praten, maar ik weet gewoon dat dat haar echt niet gaat lukken.......... HOE VERTEL IK HAAR OP EEN GOEIE MANIER DAT IK ER VOOR GEKOZEN HEB MOSLIMA TE WORDEN EN HOE ZORG IK ERVOOR DAT ZE MIJ BEGRIJPT ALS ZE NIKS ER MEE TE MAKEN WIL HEBBEN EN DUS OOK NIKS EROVER ZAL WILLEN LEZEN? HELP ME!!!!!!!!!!!! alvast bedankt. KUSSSSSSSSS LISET

SweetMe
23-06-2003, 12:33
Je zit in een lastige positie .. je houd van je moeder en je wil haar niet kwijt raken natuurlijk.. Toch zal ze op een gegeven moment dit te weten moeten komen.. alleen weet je zo beetje hoe haar reactie zal zijn daarop. Ik vindhet geweldig dat je moslima wil worden.. Ga ervoor .. Je moeder zal op een gegeven moment je beslissing toch moeten accepteren xXxXx moI

rosses
23-06-2003, 12:56
moeilijke situatie. Ik denk dat je het je moeder gewoon in een keer moet zeggen dat je moslima wilt worden. Of ze het gaat accepteren is a matter of time. Geduld is een schone zaak. Ik denk dat jemoeder eerst die klap moet verwerken. (want dat zal het voor haar zijn). Zeg dat het is wat je wilt,dat je hart voor allah is. veel succes meid en tot horens rosses :zwaai: ;) je kunt het

maghrebgirl20
24-06-2003, 11:06
op den duur zal ze het moeten accepteren. ik denk dat iedereen die moslim worden commentaar krijgt van ouders, vrienden etc. je moet gewoon sterk in je schoenen staan, en er voor gaan. ze draaien wel bij als ze zien dat dit is wat je wil. succes. :zwaai:

chimenne
24-06-2003, 12:18

Meid het is je moeder ze zal je echt niet laten vallen omdat je moslima wilt worden toch?? Ze zal het aan het begin misschien moelijk vinden maar ze leert er heus wel mee leven, tenminste dat hoop ik em meid ik vind het prachtig dat je moslima wilt worden ga ervoor ik wens je heel veel sterkte en laat ons weten hoe het is afgelopen kus chim

azinna
24-06-2003, 16:17
Ik ben ook een nederlandse moslima. Je moet je moeder het goed uiteleggen en net wat je zegt dingen laten lezen dat heb ik ook gedaan en mijn moeder zei tegen mij je bent mijn dochter en waar je in gelooft of wat je ook doet ik blijf vvan je houden want je bent mijn dochter voor altijd.Ook heb ik haar een videoband laten zienen ze praat ook met mijn schoonfamilie en komt ze daar regelmatig op bezoek. veel succes !!! ashadoe ella ilaha illallah wa ashadoe enna moehammedar rasoelallah

wensje
25-10-2004, 02:02
je moet het alleen doen voor je zelf en niet voor je vriend,maar als je echt zeker bent van je zaak dan moet je eerst met je vriend praten en dan met je moeder,en als ze zegt nee en dit en dat dan moet je nog eens nadenken of je je moeder voor een geloof wilt opgeven, ik denk wel stel dat je het toch moslim word en laat zien aan je moeder dat het allemaal ok is en dat jij echt gelukkig bent dan draait ze wel bij.je moeder is bang denk ik omdat het heel wat anders is.nou veel sterkte .