Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : trouwen naar je eigen keuze

Pagina's : [1] 2

hlady4
19-06-2002, 10:31

ik begrijp het niet eenn nederlandse vrouw mag met een marokkaan trouwen maar een marokkaanse vrouw mag weer niet trouwen met de man van HAAR KEUZE. zoals ik. ik heb ook een topic alleen 1 iemand van de 137 bezichtige heeft me advis kunnen geven. wat maakt het uit met wie je gaat trouwen. liefde daar gaat het toch om.

xxxxxx
19-06-2002, 10:36
ja het gaat om de liefde ok! maar er komt ook geloof bij kijken enzo.. je moet ook naar je toekomst kijken en die v an je kinderen ( als je tenminste wilt he?)want die moeten lijkt mij op een moslimse wijze worden opgevoed en dus nieet gemixt!! eigenlijk komen er veel problemen er bij als je een gemengde huwelijk neemt!! als je nog mewer vragen hebt kan je het alijd ffies vragen aan mij!!!

hlady4
19-06-2002, 10:43
Je moet ook zelf weten met wie je gaat trouwen de keuze ligt geheel aan je zelf, want jij bent de gene die gaat trouwen met je geliefde en niet je ouders. Zelf heb ik al een kindje van mijn huidige vriend en we hebben allebei besloten dat we ons kindje gaan opvoeden volgens de islamitische geloof. Dus dat is geen probleem. Maar wat ik gewoon niet snap is dat veel marokkanen zeggen dat het niet goed is om met iemand te trouwen die geen marokkaan is. Waarom maken ze daar een groot probleem van.

Wamen
19-06-2002, 10:54
Origineel gepost door hlady4 Hoe zit het met je ouders hebben zij geen problemen mee dat je gaat trouwen met een niet-molsim.

gekkie
19-06-2002, 17:24

hoi, hoi, je had ook op mijn berichtje gereageerd, en ik vond het wel zo leuk om jouw topic op te zoeken om hier te reageren. Ik ben de Nederlandse van twee topics onder je.????? Beetje raar geformuleerd, maar ja. Je hebt wel gelijk, liefde zou het belangrijkste moeten zijn. En eerlijk gezegd is het grootste discussie punt tussen 2 mensen uit verschillende geloven, het Geloof. Maar als je het daar over eens kan worden..... Is er toch eigenlijk geen probleem. Oke kleine dingen maar dat heb je in iedere relatie, toch? Maar goed, ik ben dus wel een Ned. dus ik kijk er heel anders tegenaan waarschijnlijk, want een van de grootste dicussiepunten tussen mij en mijn vriend is altijd waarom een Marokkaans meisje niet met een NIET marokkaan zou mogen trouwen. Ik begrijp dat dat een geloofskwestie is, maar goed eerlijk vind ik het niet. Maar goed, problemen zijn er wel als je probeert een "interculturele relatie" te hebben. Maar dat zit hem meer in de families. En uiteindelijk kies je voor je partner, dus ervoor vechten, of opgeven. Ik kies voor het eerste en jij blijkbaar ook, dat maakt ons sterker. groetjes gekkie

hlady4
20-06-2002, 13:20
he gekkie ik ben het er helemaal met je eens. wij zijn er uit gekomen over het geloof maar dat was ook nooit een probleem. trouwen ik heb hier voor gekozen om niet met een marokkaan te gaan. ik heb het geprobeert maar niet gelukt. en mijn ouders mijn moeder als marokkaan is met een nederlander getrouwt dus ik heb ook mijn hart gevolgt. groetjes

gekkie
20-06-2002, 13:59
hoi hlady, Ik vind het echt geweldig dat je ervoor hebt gekozen om je hart te volgen! Dat zouden meer mensen moeten doen! groetjes

beppie_truus
20-06-2002, 14:17
maar ik moet helaas zeggen dat wij marokanen met dubbele maten meten. de regels worden aangepast aan het geslacht van de persoon.

gekkie
20-06-2002, 14:21
hallo beppie, leuke naam trouwens! Ik weet het! Ik heb natuurlijk ook makkelijk praten!

beppie_truus
20-06-2002, 14:26
Origineel gepost door gekkie hallo beppie, leuke naam trouwens! Ik weet het! Ik heb natuurlijk ook makkelijk praten! thanks voor de naam wij jongeren hebben in theorie hele mooie kloppende verhalen maar helaas hebben we nog altijd te maken met de achterban die meestal van doorslag gevende factor is. begrijp me niet verkeerd ik vind het fout dat we zo bevoordeelt zijn maar de meeste marokaanse jongeren hechten nog veel waarde aan de mening van de ouder en die zijn helaas niet altijd volgens de regels van de koran maar afgeleid uit de cultuur.

gekkie
20-06-2002, 15:02
je hebt wel gelijk, ik vind ook dat mijn vriend soms teveel waarde hecht aan het oordeel van zijn ouders. Maar ik zal natuurlijk nooit echt inzicht hebben in hoe hij zicht voelt binnen zijn cultuur. Dat geld natuurlijk ook voor marokkaanse meisjes. Ik vind het super leuk als een Marokkaanse meid ervoor kiest haar eigen pad te volgen, maar dan heeft ze meestal wel een probleem met het uitleggen tegenover de familie. En die is natuurlijk ook erg belangrijk, want ondanks dat ik Ned. ben zou ik nooit mijn ouders pijn willen doen of verliezen. Je hebt ook gelijk als je zegt dat er een verschil zit tussen de cultuur en het geloof. Als ik sommige topics op andere discussies lees, dan merk ik dat ook veel jongeren dat soms verwarren.

beppie_truus
20-06-2002, 15:08
het geloof is zo vervlochten met cultuur dat sommige niet meer weten waarop iets gebaseert is. ik heb ook heel veel respect voor meiden die wel die keuze kunnen maken en het oordeel van de ouders naast hun neerleggen en de weg van hun hart volgen. ik zelf zou het niet kunnen ik hecht te veel waarde aan het geen mijn ouders zullen gaan denken als ik zoiets zou doen, maar ik heb het voor me zelf een stuk makelijker gemaakt ik heb me namelijk altijd geblokeert voor gevoelens voor een niet marokaan. bespaart mij een heleboel vedriet en onmacht

Najib26
22-06-2002, 03:12
Origineel gepost door hlady4 Je moet ook zelf weten met wie je gaat trouwen de keuze ligt geheel aan je zelf, want jij bent de gene die gaat trouwen met je geliefde en niet je ouders. Zelf heb ik al een kindje van mijn huidige vriend en we hebben allebei besloten dat we ons kindje gaan opvoeden volgens de islamitische geloof. Dus dat is geen probleem. Maar wat ik gewoon niet snap is dat veel marokkanen zeggen dat het niet goed is om met iemand te trouwen die geen marokkaan is. Waarom maken ze daar een groot probleem van. Je hoeft inderdaad niet per se met een Marokkaan te trouwen. Ik weet niet of jij moslim bent? Maar een moslim mag alleen met een moslim trouwen. En over dat kind dat je hebt voor je huwelijk: zina is na moord de grootste zonde die er bestaan. Als je moslim bent, zou ik maar om vergeving vragen en stoppen met die zondes. Als alleen jouw vriend moslim is, dan zal hem alles worden aangerekend.

Najib26
22-06-2002, 03:14
Origineel gepost door gekkie je hebt wel gelijk, ik vind ook dat mijn vriend soms teveel waarde hecht aan het oordeel van zijn ouders. Maar ik zal natuurlijk nooit echt inzicht hebben in hoe hij zicht voelt binnen zijn cultuur. Dat geld natuurlijk ook voor marokkaanse meisjes. Ik vind het super leuk als een Marokkaanse meid ervoor kiest haar eigen pad te volgen, maar dan heeft ze meestal wel een probleem met het uitleggen tegenover de familie. En die is natuurlijk ook erg belangrijk, want ondanks dat ik Ned. ben zou ik nooit mijn ouders pijn willen doen of verliezen. Je hebt ook gelijk als je zegt dat er een verschil zit tussen de cultuur en het geloof. Als ik sommige topics op andere discussies lees, dan merk ik dat ook veel jongeren dat soms verwarren. Ze heeft meer een probleem met het uitleggen aan Allah als haar vriend geen moslim is.

beppie_truus
24-06-2002, 17:40

Origineel gepost door Tamira80 Hoi Beppie, ben het met je eens dat velen de cultuur en het geloof door elkaar halen. Alleen een vraagje, je kunt toch niet zomaar je gevoel blokkeren???? Volgens mij negeer je je gevoelens dan ipv blokkeren. Als je dan toch gevoelens hebt voor een niet-Marokkaan, blijf je je toch rot voelen als je ze wegstopt terwijl je hart misschien wel zegt dat je er iets mee moet doen? Ik hoop in elk geval dat je een hele leuke goeie jongen tegenkomt. Maar ik ben bang dat je spijt krijgt als je je hart niet volgt. ik ben gelukkige een hele lieve jongen tegengekomen en ben daar al 3 jaar gelukkig mee hamdoelilallah. en het is voor mij echt geen negeren van gevoelens maar ik heb me bewust geblokkeert voor alles wat niet marokaan is dat heb ik gedaan om het voor mezelf niet te moeilijk te maken.

Pagina's : [1] 2