Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gemengde Huwelijken

Pagina's : [1] 2

LZN
23-06-2003, 09:27

Ik vroeg me af of jullie Marokkanen kende die met iemand van een andere nationaliteit getrouwd zijn. En of ze nog steeds gelukkig samen zijn of dat het huwelijk op een scheiding is uitgelopen. Ik hoor namelijk steeds vaker dat die huwelijken stranden.. :( Zijn er echt zo weinig gelukkige gemengde huwelijken? :confused: .

xberbersroosjex
23-06-2003, 09:29
ik ken een marokkaanse vrouw die getrouwd is met een turk en ze zijn nog altijd gelukkig samen

Studje
23-06-2003, 09:33
Nou........ik ga binnenkort trouwen met een nederlandse jongen. We kennen elkaar al sinds onze jeugd......of onze huwelijk zal stranden....hopelijk niet....

minora
23-06-2003, 10:20
Mijn neef is met een Nederlandse getrouwd en het gaat :goedzo:

sweet_karima
23-06-2003, 10:24

Ik ben zelf het kind uit een gemengd huwelijk, mijn vader is Marokkaan uit Al Hoceima en mijn moeder is een Belgische, ze zijn nu al 19 jaar getrouwd en nog steeds gelukkig hamdulilah... Bousa Kbira KaRiMaKe

Zakaria_Magrabi
23-06-2003, 10:48
Origineel gepost door Jalilah Ik vroeg me af of jullie Marokkanen kende die met iemand van een andere nationaliteit getrouwd zijn. En of ze nog steeds gelukkig samen zijn of dat het huwelijk op een scheiding is uitgelopen. Ik hoor namelijk steeds vaker dat die huwelijken stranden.. :( Zijn er echt zo weinig gelukkige gemengde huwelijken? :confused: mijn vader is marokaans en mijn moeder nederlands en ze zijn nog steeds gelukkig getrouwd ze zijn totaal nu 23 jaar getrouwd...... en ze zijn zeker niet gescheiden hamdoeillilah.......

sweet_karima
23-06-2003, 10:50
OOOh zakaria jij bent dus ook een halfbloedje.... wist ik niet...

Zakaria_Magrabi
23-06-2003, 10:51
Origineel gepost door sweet_karima OOOh zakaria jij bent dus ook een halfbloedje.... wist ik niet... bij deze dan ;) :Iluvu: love someone......

Miss_Honey
23-06-2003, 11:39
Origineel gepost door Jorginho Ten eerste heb ik begrepen dat er heel veel Marokkaanse huwelijken stranden. Ten tweede si het misschien zo dat niet iedereen bereid is enrgie te steken in het ontdekken van de cultuur van de ander. Zo kun je begrip krijgen voor bepaalde reacties en gedragingen zonder te denken: raar hoor..... Ik doe dat ook bij mijn vriendin. Ik voel dat ze nu, na een paar maanden al helemaal ervan uitgaat dat we trouwen en kinderen krijgen. ZOu kunnen. Ze geeft ook aan dat ze dat als doel stelt en dat ze niet bij de eerste de beste tegenslag mij aan de kant schuift. Ik wist het al, maar vroeg het toch: "Is dit niet jouw cultuur?" "Ja!" Nl-ers zouden het denk ik al snel als iets belachelijks en idealistisch zien en normaal gesproken zou zoiets mij benauwen. Maar ik wist wel dat het daardoor kwam en ik vind het bij nader inzien ook een goede insteek: gewoon je best doen en weten dat je ook fouten kan maken, zonder dat ze plots vaarwel zegt. Ik denk dat men niet alleen in de persoon moet verdiepen, maar ook in zijn/haar achtergrond. Als je dat hebt gedaan en het allemaal goed aanvoelt, dan voorkom je dat je na het trouwen plots met verrassend gedrag te maken krijgt,w at je niet aanstaat... Helemaal mee eens...je moet werken voor je relatie...je kan niet verwachten dat het allemaal maar van een leien dakje gaat...en als iets fout gaat kiezen veel mannen toch de makkelijkste weg: weglopen! Ik ben zelf ook van een gemengd huwelijk dat nog steeds goed gaat...moeder is schots, vader is half maroc en half nl...mijn vader is dus ook van een gemengd huwelijk...helaas is dat niet zo goed gegaan...Nederland was in die tijd nog niet zo goed geintegreerd...dus er was ook nog niet zoveel begrip voor de andere culturen...mijn opa en oma zijn maar 5 jaar getrouwd geweest...mijn oma is toen weggegaan en heeft mijn vader en zijn zussen meegenomen...mijn oma voelde zich onderdanig en minderwaardig...zo wilde ze niet leven...Na 4 jaar is ze hertrouwd en dat gaat gelukkig nog steeds goed! Mijn vader heeft nog veel contact met zijn vader en ik dus ook...mijn vader en ik zijn niet met de islam opgegroeid (helaas)...maar ik praat veel met mijn opa over onze cultuur en over de islam...we lezen vaak samen uit de Koran en hij leert me veel arabisch spreken... Een gemengd huwelijk kan dus degelijk wel lukken...maar helaas is de media enzo alleen uit op de "slechte" huwelijken...want jah, dat is natuurlijk "leuker", "sensatie"..."wat is er nou boeiend aan een goed huwelijk?"...maja ik hoop dat mensen zich daardoor niet van weerhouden om met iemand met een andere nationaliteit te trouwen... Thalla...X Layla

DieselGirly
23-06-2003, 11:47
Origineel gepost door Jalilah Ik vroeg me af of jullie Marokkanen kende die met iemand van een andere nationaliteit getrouwd zijn. En of ze nog steeds gelukkig samen zijn of dat het huwelijk op een scheiding is uitgelopen. Ik hoor namelijk steeds vaker dat die huwelijken stranden.. :( Zijn er echt zo weinig gelukkige gemengde huwelijken? :confused: HEY DAME.....EEN BEETJE BULLSHIT AAN HET UIT KRAMEN. VEEEEL HUWELIJKEN STRANDEN!!!....NEIT ALLEEN GEMENGDE!! IK KEN OOK HEEL WAT...MENSEN UIT EEN GEMENGD HUWELIJK!!...EN NOG STEEDS GELUKKIG BIJ ELKAAR.....Ik weet het zelf...

Ciham
23-06-2003, 11:47
Origineel gepost door Jorginho Ten eerste heb ik begrepen dat er heel veel Marokkaanse huwelijken stranden. Ten tweede si het misschien zo dat niet iedereen bereid is enrgie te steken in het ontdekken van de cultuur van de ander. Zo kun je begrip krijgen voor bepaalde reacties en gedragingen zonder te denken: raar hoor..... Ik doe dat ook bij mijn vriendin. Ik voel dat ze nu, na een paar maanden al helemaal ervan uitgaat dat we trouwen en kinderen krijgen. ZOu kunnen. Ze geeft ook aan dat ze dat als doel stelt en dat ze niet bij de eerste de beste tegenslag mij aan de kant schuift. Ik wist het al, maar vroeg het toch: "Is dit niet jouw cultuur?" "Ja!" Nl-ers zouden het denk ik al snel als iets belachelijks en idealistisch zien en normaal gesproken zou zoiets mij benauwen. Maar ik wist wel dat het daardoor kwam en ik vind het bij nader inzien ook een goede insteek: gewoon je best doen en weten dat je ook fouten kan maken, zonder dat ze plots vaarwel zegt. Ik denk dat men niet alleen in de persoon moet verdiepen, maar ook in zijn/haar achtergrond. Als je dat hebt gedaan en het allemaal goed aanvoelt, dan voorkom je dat je na het trouwen plots met verrassend gedrag te maken krijgt,w at je niet aanstaat... Ben je van Nederlandse afkomst? of je vriendin? :zwaai:

Lady_moi
23-06-2003, 11:50
Origineel gepost door Jalilah Ik vroeg me af of jullie Marokkanen kende die met iemand van een andere nationaliteit getrouwd zijn. En of ze nog steeds gelukkig samen zijn of dat het huwelijk op een scheiding is uitgelopen. Ik hoor namelijk steeds vaker dat die huwelijken stranden.. :( Zijn er echt zo weinig gelukkige gemengde huwelijken? :confused: he utrechtse mn zus is getrouwd met een marokaan ze hebben samen 2 kinderen en leven alhamdoulilah al 5 jaar gelukkig :ego:

Lady_moi
23-06-2003, 11:54
Origineel gepost door DieselGirly HEY DAME.....EEN BEETJE BULLSHIT AAN HET UIT KRAMEN. beetje veel

StylesGirl
23-06-2003, 12:53
Origineel gepost door xberbersroosjex ik ken een marokkaanse vrouw die getrouwd is met een turk en ze zijn nog altijd gelukkig samen Ik ben getrouwd met een turkse jongen, en het gaat goed elHamdulilah, we hebben zelfs al een dochtertje :)

Lady_moi
23-06-2003, 12:56

ze bestaan

Pagina's : [1] 2