Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Sex without wife’s consent

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

DjFrodo
26-08-2006, 10:39

Twee artikels vandaag in de Pakistan Times. Ik ben benieuwd wat de meningen hier zijn over dit onderwerp. Saturday, August 26, 2006 Sex without wife’s consent rape: Kashmala ISLAMABAD: Kashmala Tariq, a member of the NA Select Committee on Women’s Protection Bill, proposed that a husband having sex with his wife without her consent should be tried under rape charges. Kashmala said at a Select Committee meeting that men should not have sex with their wives against their will. She said that married women should not be treated like “buffaloes”. Kashmala told Daily Times that committee members Mehnaz Rafi, Zahid Hamid and Wasim Sajjad had endorsed her viewpoint. shahzad raza No, it is unIslamic to stop husbands: Aamir ISLAMABAD: Dr Aamir Liaqat Hussain, minister of state for religious affairs, opposed Kashmala’s proposal that men having sex with their wives be tried under rape charges, saying that it was “un-Islamic to stop husbands from having sex with their wives even if they were doing so without their consent”, sources told Daily Times. Aamir quoted Surah Nisah to defend his contention. Noorul Haq Qadri and Sher Afgan Niazi defended girls’ marriages at an early age. Niazi referred to marriage of Prophet (PBUH) to Hazrat Ayesha (RA), the sources added. staff report Bron Pakistan Times (http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?page=2006\08\26\story_26-8-2006_pg1_7)

rijmaran
26-08-2006, 10:51
Seks tegen de wil van de parntner in is zelfs hier wat men noemt 'verkrachting' en zelfs als dusdanig strafbaar....ook binnen het huwelijk..een vrouw is tenslotte niet de eigendom van een man omdat ie ermee gehuwd is. De vrouw is en blijft nog steeds een individu met rechten en geen n.eukbank.

Raven
26-08-2006, 10:56
Seks met iemand die niet wil is verkrachting. Dat is beestachtig, laakbaar, slecht.

tetouani79
26-08-2006, 10:57
dit is nou een bericht die aanleiding kan zijn voor mensen om de islaam als wreed te beschrijven. gemeenschap hebben met je vrouw terwijl zij dit niet wilt(als je haar dwingt) is verkrachting binnen het huwelijk. een man mag nooit, maar ook nooit dit eisen zonder haar toestemming. het staat ook nergens in soerat an nisaae dat dit toegestaan is. het is wel zo dat een vrouw haar man niet mag weigeren zonder reden of omdat ze geen zin heeft. ook is dit geen reden voor een man om haar te dwingen. het mag zeer zeker niet in de islaam. een huwelijk met een meisje van 16!!! ik zou er niet voor kiezen, ook al is het toegestaan. het moet wel in overleg zijn met het meisje(zoals het hoort in de islaam). de ouders mogen haar zeer zeker niet dwingen. de vergelijking met het huwelijk van de profeet(moge alla's vrede en zegeningen op hem neerdalen) is hier misplaatst vind ik.

Raven
26-08-2006, 11:01

dit is nou een bericht die aanleiding kan zijn voor mensen om de islaam als wreed te beschrijven. gemeenschap hebben met je vrouw terwijl zij dit niet wilt(als je haar dwingt) is verkrachting binnen het huwelijk. een man mag nooit, maar ook nooit dit eisen zonder haar toestemming. het staat ook nergens in soerat an nisaae dat dit toegestaan is. het is wel zo dat een vrouw haar man niet mag weigeren zonder reden of omdat ze geen zin heeft. ook is dit geen reden voor een man om haar te dwingen. het mag zeer zeker niet in de islaam. een huwelijk met een meisje van 16!!! ik zou er niet voor kiezen, ook al is het toegestaan. het moet wel in overleg zijn met het meisje(zoals het hoort in de islaam). de ouders mogen haar zeer zeker niet dwingen. de vergelijking met het huwelijk van de profeet(moge alla's vrede en zegeningen op hem neerdalen) is hier misplaatst vind ik. ... "het is wel zo dat een vrouw haar man niet mag weigeren zonder reden of omdat ze geen zin heeft." Dat meen je niet? Goed, dan mag meneer mevrouw er nog niet toe dwingen zeg je, maar seks is òòk voor mevrouws lol, hè. :(

tetouani79
26-08-2006, 11:06
... "het is wel zo dat een vrouw haar man niet mag weigeren zonder reden of omdat ze geen zin heeft." Dat meen je niet? Goed, dan mag meneer mevrouw er nog niet toe dwingen zeg je, maar seks is òòk voor mevrouws lol, hè. :( zeker weten, ben ik het mee eens. het is zelfs een verplichting voor de man om zijn vrouw te laten genieten. in de islaam heeft de vrouw recht van scheiding als haar man haar behoefte niet kan beveredigen naar behoren. kan jij een reden bedenken waarom een vrouw niet zou willen genieten van haar man als er niks aan de hand is??

Blaken
26-08-2006, 11:06
dit is nou een bericht die aanleiding kan zijn voor mensen om de islaam als wreed te beschrijven. gemeenschap hebben met je vrouw terwijl zij dit niet wilt(als je haar dwingt) is verkrachting binnen het huwelijk. een man mag nooit, maar ook nooit dit eisen zonder haar toestemming. het staat ook nergens in soerat an nisaae dat dit toegestaan is. het is wel zo dat een vrouw haar man niet mag weigeren zonder reden of omdat ze geen zin heeft. ook is dit geen reden voor een man om haar te dwingen. het mag zeer zeker niet in de islaam. een huwelijk met een meisje van 16!!! ik zou er niet voor kiezen, ook al is het toegestaan. het moet wel in overleg zijn met het meisje(zoals het hoort in de islaam). de ouders mogen haar zeer zeker niet dwingen. de vergelijking met het huwelijk van de profeet(moge alla's vrede en zegeningen op hem neerdalen) is hier misplaatst vind ik. Het gaat om de sharia, en daarin wordt de vrouw die verkracht wordt veroordeeld tot overspel. Tenzij ze op een acrobatieke tour haar gelijk kan bewijzen. Waren laatst ook weer een hoop imaams die tegen een meer vrouwvriendelijke uitvoering hysterisch begonnen te protesteren. Als man kan ik me daarwel in vinden. Ik bedoel als we niet meer mogen verkrachten waar gaat het dan heen met de wereld.

Raven
26-08-2006, 11:10
zeker weten, ben ik het mee eens. het is zelfs een verplichting voor de man om zijn vrouw te laten genieten. in de islaam heeft de vrouw recht van scheiding als haar man haar behoefte niet kan beveredigen naar behoren. kan jij een reden bedenken waarom een vrouw niet zou willen genieten van haar man als er niks aan de hand is?? Hoofdpijn, PMS, moe, gewoon een keer je dag niet hebben... redenen genoeg om er een keer geen zin in te hebben. Mevrouw is ook maar mens! :D

tonk
26-08-2006, 11:11
Dat dat uberhaupt een vraag is... Natuurlijk mogen mensen alleen sexen als ze daar allebei zin in hebben!

rijmaran
26-08-2006, 11:11
dit is nou een bericht die aanleiding kan zijn voor mensen om de islaam als wreed te beschrijven. gemeenschap hebben met je vrouw terwijl zij dit niet wilt(als je haar dwingt) is verkrachting binnen het huwelijk. een man mag nooit, maar ook nooit dit eisen zonder haar toestemming. het staat ook nergens in soerat an nisaae dat dit toegestaan is. het is wel zo dat een vrouw haar man niet mag weigeren zonder reden of omdat ze geen zin heeft. ook is dit geen reden voor een man om haar te dwingen. het mag zeer zeker niet in de islaam. een huwelijk met een meisje van 16!!! ik zou er niet voor kiezen, ook al is het toegestaan. het moet wel in overleg zijn met het meisje(zoals het hoort in de islaam). de ouders mogen haar zeer zeker niet dwingen. de vergelijking met het huwelijk van de profeet(moge alla's vrede en zegeningen op hem neerdalen) is hier misplaatst vind ik. Tja, schijnbaar zijn die geestelijken niet al te best op de hoogte van wat er in de koran staat, kan je raden wat de doorsnee-moslim van de koran kent.:maf:

tetouani79
26-08-2006, 11:12
Het gaat om de sharia, en daarin wordt de vrouw die verkracht wordt veroordeeld tot overspel. Tenzij ze op een acrobatieke tour haar gelijk kan bewijzen. Waren laatst ook weer een hoop imaams die tegen een meer vrouwvriendelijke uitvoering hysterisch begonnen te protesteren. Als man kan ik me daarwel in vinden. Ik bedoel als we niet meer mogen verkrachten waar gaat het dan heen met de wereld. sorry maar je reactie is misplaatst. de sharia geeft men geen vrijspel om te verkrachten. als oprechte moslim weet je dat verkrachting een zware zonde is die men pleegt. als je iemand verkracht, heb je niks met de sharia te maken. mocht je je daarop beroepen dan ben je een hypocriet en een leugenaar. overspel is al zo ergn in de islaam. het behoort tot een van de grote zondes die men kan plegen. verkrachting is nog zwarder.

rijmaran
26-08-2006, 11:13
zeker weten, ben ik het mee eens. het is zelfs een verplichting voor de man om zijn vrouw te laten genieten. in de islaam heeft de vrouw recht van scheiding als haar man haar behoefte niet kan beveredigen naar behoren. kan jij een reden bedenken waarom een vrouw niet zou willen genieten van haar man als er niks aan de hand is?? Dus, als de man haar tien maal per dag wil bestijgen, moet ze dit maar klakkeloos over zich heen laten gaan?:maf: Ooit over morele waarden en respect voor je partner gehoord?:maf:

tetouani79
26-08-2006, 11:15
Hoofdpijn, PMS, moe, gewoon een keer je dag niet hebben... redenen genoeg om er een keer geen zin in te hebben. Mevrouw is ook maar mens! :D kijk, je geeft nu genoeg reden om haar met rust te laten als man zijnde. een man dient respect te hebben voor zijn vrouw en en haar het beste te gunnen. een relatie is gebaseer op wederzijds respect en geduld met en voor elkaar. in de islaam is het verboden om je vrouw te dwingen voor gemeenschap als ze geestelijk of lichaamelijk niet goed in haar vel zit. in mijn vorige post heb ik het over GEEN reden. ik kan mij geen vrouw bedenken die echt zonder reden geen genot wil hebben met haar man van wie ze houdt:p

Raven
26-08-2006, 11:15
Dus, als de man haar tien maal per dag wil bestijgen, moet ze dit maar klakkeloos over zich heen laten gaan?:maf: Ooit over morele waarden en respect voor je partner gehoord?:maf: Zo één zou ik een plastic vriendinnetje cadeau doen... :eek:

tetouani79
26-08-2006, 11:17

Dus, als de man haar tien maal per dag wil bestijgen, moet ze dit maar klakkeloos over zich heen laten gaan?:maf: Ooit over morele waarden en respect voor je partner gehoord?:maf: volgens mij heb je mijn post verkeed begrepen. ik heb het juist over de morele waarden van de vrouw. zij is geen beest en moet met zachtheid behandeld worden. wat ik aangaf en wat je gedrukt had gemaakt geeft een van de rechten van de vrouw. ik heb nergens aangegeven dat haar man haar kan bestijgen wanneer hij maar wilt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6