Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ben ik de enige die bang is om te trouwen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

LZN
22-06-2003, 23:48

salemo3aleikom, ik weet niet of het nu aan mij ligt maar om mij heen in mijn omgeving zie ik nooit dat een huwelijk slaagt het is een en al ellende. Het zijn geloof ik maar 2 dagen waarvan het stel geniet en zonder enige ernstige problemen verlopen. De henna dag en de trouwdag met een beetje geluk gaat het de derde dag ook nog goed. wat doen mensen verkeerd en waarom gaat het zovaak mis? Voor mijn gevoel blijf ik liever eeuwig alleen en zonder problemen (henia m3a rassi). Als trouwen alleen nog maar op deze manier kan hoeft het van mij echt niet. 8 van de 10 keer gaat het mis en 9 van de 10 keer is het een illegaal, Het zijn bijna altijd de meiden die daarvan de dupe raken en binnen onze gemeenschap wordt toch altijd gezegd een man blijft altijd een man. Ben ik de enige die dit constateert? :confused:.

SweetRose
23-06-2003, 00:28
Je moet het niet zo negatief bezien. Aan alles is er een positief en een negatieve kant. Misschien is het bij jouw omgeving net iets te negatief en vergeet je dat er ook wat positief is. Maar tegenwoordig is het inderdaad heel moeilijk om 'een gelukkig stel' tegen te komen. Alles is elmektab ;)

Shahinez
23-06-2003, 00:54
Tja meid een huwelijk is een risico die je neemt, zo moet je het bezien ... je krijgt een geschenk maar je weet niet wat er in zit ..; tot het openbarst ..; ofwel valt het goed mee ofwel valt het supertegen ... maar zoals zin midar heeft gezegd aan alles is er inderdaad een positieve kant en een negatieve kant ... om eerlijk te zijn ik ben blij als ik een meningsverschil zou hebben met mijn partner,omdat ik van gedachte ben dat voor ELK probleem een oplossing is .. het zou juist raar zijn als alles naar wensen verliep

Sweet_Diamond
25-06-2003, 00:44
ben ik de enige die bang is om te trouwen? Jij bent echt niet de enige...............maar ik denk dat als je met de liefde van je leven trouwt t incha allah wel goed zal komen.....

Classy.Lady
25-06-2003, 01:01

Nopz...Je bent zeker niet de enige..

Dua
25-06-2003, 08:35
Als je een prakitserend muslim kiest inshAllah zal je dat probleem van ruzie etc waarschijnlijk niet hebben ;)

Ciham
25-06-2003, 08:58
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik ervaar het ook zo. Helaas voor mijn omgeving die mij "rijp" vinden om te trouwen en niet begrijpen waarom ik iedere keer nee zeg. Ik heb ook een nare ervaring mee gemaakt, op m'n 19e wilde ik met een jongen trouwen die mij en mijn ouders alles deed beloven, maar uiteindelijk ben ik degene geweest die van school af moest om te gaan werken (anders krijgt hij z'n papieren niet), ik moest naar een huis zoeken, omdat ik anders bij zijn broer in huis met hem moest wonen. Ik zag het op een gegeven moment niet meer zitten en het rare was dat hij het vaak over Marokko had, alsof hij daar met mij (na onze trouwen) wilde gaan wonen terwijl hij illigaal is hier in Nederland. Ik was op een gegeven moment mezelf niet meer, hij had me zo omgepraat, maar gelukkig was ik sterk genoeg om te zeggen dat ik ermee wilde stoppen, ik wilde niet met hem trouwen en ik was ook niet verliefd meer op hem. Inplaats van gelukkig maakte hij mij ongelukkig. Dus ergens ben ik blij dat we nog niets getekend hadden. Nu heb ik spijt dat ik door hem van school af ben gegaan. Ik ben nu bezig met allerlij avondopleidingen naast mijn baan. Meiden, denk er goed over na. Niet iedereen is hetzelfde, de een is de andere niet. En maak je school af, echt heel belangrijk. Ik ben na dit gebeuren beter gaan nadenken als er iemand kwam om mijn hand te vragen. Je bent gewoon bang je tijd in iemand te steken die het misschien niet waard is. Groetjes en heel veel liefs. :zwaai:

saida_marokko
25-06-2003, 09:01
Ik ken een meid die echt een praktiserende moslim als man heeft. En zij zelf is ook een echt moslima. Maar toch hebben ze heel vaak meningsverschillen. Dit komt denk ik doordat ze wel 2 verschillende culturen hebben. Ze zegt dat ze er ontzettende spijt van heeft dat ze met hem is getrouwd. ALs ze opnieuw had mogen kiezen dan had ze het nooit gedaan. Dat terwijl iedereen naar die man opkijkt het is een IMAM. Ik denk dan wel van ja shit eeh hoe moet het nou... ALs zelfs dat stel niet helemaal gelukkig is waar gaat het heen met mij:(... Ewa ie koen elgeer inshallah.

saida_marokko
25-06-2003, 09:07
Origineel gepost door Ciham Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik ervaar het ook zo. Helaas voor mijn omgeving die mij "rijp" vinden om te trouwen en niet begrijpen waarom ik iedere keer nee zeg. Ik heb ook een nare ervaring mee gemaakt, op m'n 19e wilde ik met een jongen trouwen die mij en mijn ouders alles deed beloven, maar uiteindelijk ben ik degene geweest die van school af moest om te gaan werken (anders krijgt hij z'n papieren niet), ik moest naar een huis zoeken, omdat ik anders bij zijn broer in huis met hem moest wonen. Ik zag het op een gegeven moment niet meer zitten en het rare was dat hij het vaak over Marokko had, alsof hij daar met mij (na onze trouwen) wilde gaan wonen terwijl hij illigaal is hier in Nederland. Ik was op een gegeven moment mezelf niet meer, hij had me zo omgepraat, maar gelukkig was ik sterk genoeg om te zeggen dat ik ermee wilde stoppen, ik wilde niet met hem trouwen en ik was ook niet verliefd meer op hem. Inplaats van gelukkig maakte hij mij ongelukkig. Dus ergens ben ik blij dat we nog niets getekend hadden. Nu heb ik spijt dat ik door hem van school af ben gegaan. Ik ben nu bezig met allerlij avondopleidingen naast mijn baan. Meiden, denk er goed over na. Niet iedereen is hetzelfde, de een is de andere niet. En maak je school af, echt heel belangrijk. Ik ben na dit gebeuren beter gaan nadenken als er iemand kwam om mijn hand te vragen. Je bent gewoon bang je tijd in iemand te steken die het misschien niet waard is. Groetjes en heel veel liefs. :zwaai: Dat is echt verot. Maar jah ergens moet het goed zijn geweest voor je... En dat soort mensen bestaan inderdaad ook. Je word misselijk van de gedachte dat je gewoon niemand kan vertrouwen... Je vind nergens iemand die gewoon oprecht en eerlijk is en zijn woord na komt. ALtijd word alles verteld door een roze bril en zie maar of je het gelooft of niet. Groetjes en liefs saida marokko

Dua
25-06-2003, 09:07
Ja dat is heel jammer voor haar en hem. Maar de meeste die ik ken die met prakitiserende mannen getrouwd zijn hebben een heel goed en gelukkig leven alhamdullilah

Anya
25-06-2003, 09:32
ik wil trouwen en mag niet :stoned:

saida_marokko
25-06-2003, 09:38
anya hoe oud ben je? als ik vragen mag? En heb je opleiding af?

saida_marokko
25-06-2003, 09:40
Origineel gepost door Dua Ja dat is heel jammer voor haar en hem. Maar de meeste die ik ken die met prakitiserende mannen getrouwd zijn hebben een heel goed en gelukkig leven alhamdullilah Dat is ook wel zo ik zie heus wel gelukkig mensen. Maar eerlijkwaar heel vaak hebben we het er over gehad bijvoorbeeld in de pauzes bij lezingen in moskee ofzo. en dan hoor je de meiden ja ik wil ook een man als die van haar. En zus en zo het was gewoon een voorbeeld. Zo raar dan je zou denken dat ze het juist heel gelukkig zijn. Het is echt zonde want ze zijn beide hele lieve mensen. Maar goed inshallah komt het ook met hun goed.

cj_tetuani
25-06-2003, 13:21
Origineel gepost door Jemiena Ik kan het geloven dat jullie bang zijn om te trouwen ... als je ziet hoeveel waarderloze mannen er rond lopen die je behandelen als een stuk vuil Maar ik heb een goede man getroffen :) :) als je ziet hoeveel waarderloze mannen er rond lopen die je behandelen als een stuk vuil als je ziet hoeveel waarderloze vrouwen er rond lopen die je behandelen als een stuk vuil Het is van beide kanten hoor, maar................... als een meisje goed dan is de man slecht, en andersom kan ook zijn. je hoort dat er veel scheiding, omdat de oorzaak het verblijfsvergunnig maar je hebt ook meiden en jongens die hier geboren zijn en trouwen met elkaar, en na nog eens 3 maanden, gaan ze scheiden. dus waar ligt het probleem? en bij wie? en waarom?

dima_zina85
25-06-2003, 23:48

Voordat je gaat trouwen moet je er wel 100% achter staan, ga dan ook niet trouwen met iemand die je maar pas kent. Ik ben ervan overtuigt dat als je trouwt pas als je er helemaal mee zeker bent en je partner ook vertrouwd, zullen er minder problemen voorkomen.........en dat er huwelijken mislopen?, jah als je daar na kijkt trouwt niemand, je moet het zelf ervaren, kijk niet naar anderen, maar probeer het zelf eerst.......huwelijken die WEL slagen bestaan ook nog!! :zwaai:

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11