Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ****Discriminatie is iets gewoons geworden****

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

AM_II
24-08-2006, 18:44

Donderdag 15 juni 2006 - Hatelijke opmerkingen, foute grappen of ronduit doodsverwensingen en bevelen om ‘op te rotten'. Allochtonen krijgen het hele scala over zich heen. ‘Het is heel erg om te zeggen, maar discriminatie is iets gewoons geworden.’ http://img180.imageshack.us/img180/4044/binbdiscri270495hhh3.jpg (http://imageshack.us) Allochtone vrouwen in Den Haag steken de straat over. 45 procent van de Turkse en Marokkaanse bevolking voelt zich wel eens gediscrimineerd. FOTO PHIL NIJHUIS / GPD ROTTERDAM – Een opgestoken middelvinger vanachter het raam. Dat was de allereerste begroeting die Latifa Kasmi kreeg van haar nieuwe overbuurman, toen ze onlangs verhuisde naar Rotterdam-Zuid. Zo’n Hollandse man, ergens in de vijftig, die thuis zit met rugklachten. Kasmi is vriendelijk gebleven. „Inmiddels hebben we af en toe een klein gesprekje.“ De 34-jarige Marokkaanse zit met een vriendin op een bankje in winkelcentrum Zuidplein. Zak patat in de hand, volle plastic tas van de Hema aan de voeten, hoofddoek op en Doe Maar door de speakers van het winkelcentrum. Hollandser kan niet. „Eergisteren nog“, gaat Kasmi verder, „liep er zo’n vrouw langs me op straat. Een Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd. Zegt ze: ‘Ja, ik ken jullie soort wel. Jullie zijn zo laag...’ Zomaar, ik kende die hele vrouw niet.“ Hoe warmer het is, hoe flauwer de opmerkingen worden, merkt vriendin Sabah Haddouch (27). ‘Lekker zweten hè, onder die sluier’, voegde iemand haar gisteren toe. „Je maakt soms een grapje terug, soms zeg je gewoon maar niets“, vertelt ze. „Discriminatie melden?“ zegt Haddouch terwijl ze verontwaardigd haar handen omhoog gooit. „En wat gaan ze doen dan? Wat kunnen ze doen? Zo’n vrouw oppakken die discrimineert? Die is toch allang weer weg. En hoe is het te bewijzen?“ Kasmi: „Het is heel erg om te zeggen, maar racisme is iets normaals geworden in de maatschappij. Dit komt gewoon nooit meer goed.“ De cijfers verbazen Sadik Harchaoui niet. Als directeur van Forum, het onafhankelijk instituut voor multiculturele ontwikkeling, heeft hij vaker gemerkt dat er maar heel weinig melding wordt gedaan van discriminatie. „Omdat de overheid het niet serieus aanpakt. Politie en justitie gaan er mild en laconiek mee om. Voor slachtoffers een dubbele vernedering: eerst worden gediscrimineerd en vervolgens uitgelachen of weggestuurd bij het politiebureau. Iedere keer wordt gezegd hoe erg discriminatie is. En iedere keer doet de overheid vervolgens te weinig om het echt aan te pakken.“ Yalcin Yildiz (41), van Turkse komaf, merkte pas vorig jaar hoe diep de discriminatie eigenlijk zit in de Nederlandse samenleving. Vanuit zijn gordijnen- en tapijtwinkel in de Rotterdamse wijk het Nieuwe Westen had hij er niet zo’n last van. Totdat zijn 19-jarige dochter een stageplek moest gaan zoeken. „Ze is boekhoudster. Nergens een stageplek te vinden, omdat ze een hoofddoek draagt. We moesten echt bedelen. Alleen een Turkse boekhouder bood haar een plek aan. Klagen? Nee joh, dat heeft toch geen enkele zin. Het zit in de mensen zelf. Je discrimineert, of je discrimineert niet. Daar helpt niets meer tegen.“ Dat allochtonen niet meer klagen, is geen bemoedigend teken, vindt Cyriel Triesscheyn, directeur van anti-discriminatiebureau RADAR. „Terwijl de teugels de afgelopen jaren alleen maar strakker zijn aangehaald. De anti-discriminatiewetten zijn aangescherpt, de politie is verplicht gesteld elke aangifte van discriminatie op te nemen. Het wordt echt tijd dat gedupeerden daar gebruik van gaan maken.“ Kasmi blijft er kalm onder. „Misschien als het heel extreem wordt, dat ik ga klagen“, zegt ze. „Voorlopig probeer ik het kwaad maar niet met kwaad te vergelden. Ik kan alleen maar hopen dat het een keer vanzelf ophoudt.“ http://www.bndestem.nl/binnenland/article421672.ece Schandalig hoor :kwaad:

AM_II
24-08-2006, 18:50
kan toch niet :(

Rachid_adam
24-08-2006, 19:20
Is zeker erg... Al heb ik niet alles gelezen..:hihi:

AM_II
24-08-2006, 19:20
Is zeker erg... Al heb ik niet alles gelezen..:hihi: :lol: ... is erug interresting :hihi:

Rachid_adam
24-08-2006, 19:22

Ik heb het nu wel gelezen.. :maf: Het is echt zeer ernstig..

AM_II
24-08-2006, 19:23
t Is walgelijk, dat "wij tegen zij" gevoel dat ontstaan is. Ik merk dat ik het ook opgegeven heb dat het in Rotterdam ooit nog goed komt, gelukkig is het hier in het oosten allemaal minder scherp, en ik heb hier nog wel het gevoel dat het zin heeft er tegenin te gaan. Maar de keren dat ik in Rotterdam kom, vaak ook in wijken waar je geen blonde haar meer ziet, voel ik discriminatie aan den lijve. Constant agressieve blikken naar mij, mijn nicht die naast me liep wordt iedere honderd meter voor "ho.er" uitgemaakt: het is net een warzone... Te scherpe tegenstellingen. wat is de reden van die intense haat :(

AM_II
24-08-2006, 19:24
Ik heb het nu wel gelezen.. :maf: Het is echt zeer ernstig.. weet je het zeker :maf: Nederland heeft het recht om zich tollerant te noemen al verloren :jammer:

BilNaden_boy
24-08-2006, 19:27
Iedereen discrimineert, ik ook en jij ook.

AM_II
24-08-2006, 19:29
Waarom haten de F-side en de hardcore Feyenoorders elkaar? Haten is lekker. Het heerlijke gevoel door te hebben waar alle ellende vandaan komt. Haten is makkelijk. Het kopst geen enkele moeite, integendeel Haten helpt tegen saaiheid en doelloosheid. Spannend man, vechten! Ik weet het niet, roep ook maar wat? Haat is opium voor het ontevreden volk. haat word vooroorzaakt door negativteit .. van wat ze zien en horen :jammer:

AM_II
24-08-2006, 19:30
Iedereen discrimineert, ik ook en jij ook. ik discrimineer NIET :moe: .. Je doet alsof het een soort van trend is ofzo :kwaad:

SUPER_MAROC
24-08-2006, 19:34
Veel mensen discrimineren ja denk dat het wel klopt... Maar of het iets nieuws is weet ik niet, volgens mij is het van alle tijden. En gaat het eigenlijk wel om de discriminatie, of eigenlijk meer om wat je ermee doet, of niet.

SUPER_MAROC
24-08-2006, 19:39
http://www.lbr.nl/pictures/1185.jpg

AM_II
24-08-2006, 19:39
Veel mensen discrimineren ja denk dat het wel klopt... Maar of het iets nieuws is weet ik niet, volgens mij is het van alle tijden. En gaat het eigenlijk wel om de discriminatie, of eigenlijk meer om wat je ermee doet, of niet. ik wees naar de anti-allochtonen van deze tijd, discriminatie zelf bestaat al eeuwen.

BilNaden_boy
24-08-2006, 19:40
het ontstaat door dit soort mensen en reacties zoals jij bambam, elk logisch denkend mens weet dat racisme is ontstaan en uitgevonden door de blanke jullie soort kwam er als eerste mee en wil er nu misbruik van maken door te zeggen dat allochtonen het ook doen... dit is een wie zaait zal oogsten proces en de blanke zijn zeker de zaaiers geweest en nog steeds it's a white man's world alles ontstaat bij de blanke :) Slavernij is toch uitgevonden door de Arabieren ? Is het niet zo dat in de koran staat dat je slaven goed moet behandelen ? ;) oftewel: in een moslimstaat zou je volgens de islam slaven mogen hebben. Nu jij weer.

Tsedek
24-08-2006, 19:40

het ontstaat door dit soort mensen en reacties zoals jij bambam, elk logisch denkend mens weet dat racisme is ontstaan en uitgevonden door de blanke jullie soort kwam er als eerste mee en wil er nu misbruik van maken door te zeggen dat allochtonen het ook doen... dit is een wie zaait zal oogsten proces en de blanke zijn zeker de zaaiers geweest en nog steeds it's a white man's world alles ontstaat bij de blanke :) Hoe zat dat dan in Rhwanda, tussen de Hutsies en de Tutsies? Volgens mij zit daar niet 1 blanke onder.... :rolleyes: ALLEMAAL is allemaal Spookrijder. Iedereen is mens en als je de verschillende rassengeschillen van de warrior tribes uit Saudia (en de bedoeienen b.v.) kent, dan zou je anders praten.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8