Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 73 groeperingen en een daarvan gaat de djanaat in

Pagina's : [1] 2

Hart4Islam
22-06-2003, 21:00

Shaikh Bin Baaz (rahiemehoellaah) geeft antwoord op een vraag betreffende de Shi'iten en de 72 dwalende groeperingen. Vraag: De shaych (rahiemehoellaah) werd over de Raafidah (i.e. Shi`ieten) gevraagd, of zij bij de 72 afgedwaalde groeperingen hoorden.? Antwoord: Dus hij antwoordde door te zeggen, "zij behoren tot hen. Echter, tussen hen zitten onegelovigen, en tussen hen zitten moslims. Dus de Raafidah die iets anders aanbidden naast Allaah, zij zijn ongelovigen. En de Raafidah die Ali over `Uthmaan prefereert, of over As-Sideeq (aboe Bakr), dit zijn geen ongelovigen, zij zijn wel innoveerders. Echter, diegene die smeekbeden voor Ali of een lid van de familie van de Profeet (Ahloel-Bayt) en zij overdrijven omtrent hen, dan zijn deze mensen zeer zeker ongelovigen. Of wie zegt: "Voorwaar de Profeetschap had voor Ali moeten zijn, maar Djibriel was verradelijk (door naar Mohammed te komen),"deze persoon is een ongelovige en een verrader. Wij zoeken toevlucht bij Allaah (tegen dit). En de 72 groeperingen, tussen hen zitten ongelovigen, en tussen hen zitten ongehoorzame zondaars. Ook zitten tussen hen afgedwaalde innoveerders, en innoveerders die geen ongelovigen zijn. Echter, allen van hen zijn samen gekomen in geval van het gehoor geven aan de uitnodiging van de Profeet (sallahu aleihi wa sallem). Dus zij zijn van de Ummah van Al-Ijaabah (gehoor geven aan de uitnodiging). In tegenstelling tot de Ummah van Ad-Da`wah (diegenen die uitgenodigt worden), zij zijn velen. De Joden en de Christenen zijn van de Ummah van Ad-Da`wah, en zij zijn waardeloos. Zij zijn de mensen van het Hellevuur. Echter, deze 73 groeperingen, zij zijn diegenen die gehoor gaven aan de uitnodiging van de Islaam en zij beweren dat zij volgelingen zijn van de Profeet (sallalahu aleihie wa sallem). Zij beweren dat zij gehoor gaven aan zijn uitnodiging. De veilige groep van hen, is de Geredde Groep (AL-Firqatoen-Naadjiyah). Zij zijn diegenen die de Profeet (sallahu aleihi wa sallem) volgen en zijn pad bewandelen. In tegenstelling tot de 72 groeperingen, tussen hen zitten afgedwaalden personen, en tussen hen zitten ongelovigen, en tussen hen zitten ongehoorzame zondaars, en tussen hen zitten afgedwaalde innoveerders. Zij zijn in verschillende niveau`s, en zij allen worden bedreigd met het Hellevuur, We vragen Allaah voor veiligheid en zoeken toevlucht (tegen dit). ________________ Al-Iemaam `Abdoel-Aziez bin `Abdillaah bin Baaz (rahimahullaah) Oorspronkelijk Bron: Sharhu Kitaab Fadhlil-Islaam, pg. 13, onder voetnoot nummer. 25 Bron: www.assalafi.com Vertaald door: Youssef Ibn Hoessein As-Salafi

Hart4Islam
22-06-2003, 21:06
alalhu3allem aghie, het is beter die foto weg te doen, alleen allah swt beschrijft het in de koran.. maar laten we een dua doen, moge allah swt ons tot een van de mensen maken die de goede weg pakken en tot een van de mensen van djanaat elfardous

s_soumaya18
22-06-2003, 21:07
INCHA ALLAHHH

mocro_souhaila
22-06-2003, 21:08
inscha allah

Hart4Islam
22-06-2003, 21:10

beter ameeeeeeeeeeeeeeeen

malik25
22-06-2003, 21:11
Origineel gepost door qalby4islam alalhu3allem aghie, het is beter die foto weg te doen, alleen allah swt beschrijft het in de koran.. maar laten we een dua doen, moge allah swt ons tot een van de mensen maken die de goede weg pakken en tot een van de mensen van djanaat elfardous Wees dan duidelijk voor iedereen........ i en vertaal het in je eigen woorden ...........dan haal ik het weg.

Hart4Islam
22-06-2003, 21:12
Origineel gepost door malik25 Wees dan duidelijk voor iedereen........ i en vertaal het in je eigen woorden ...........dan haal ik het weg. aghi lees de koran, dan zie je hoe allah swt de hemel beschrijft

malik25
22-06-2003, 21:17
Origineel gepost door qalby4islam aghi lees de koran, dan zie je hoe allah swt de hemel beschrijft Heb ik gelezen ...... ik wil weten hoe jij er over denkt....... :zwaai:

Hart4Islam
22-06-2003, 21:20
Origineel gepost door malik25 Heb ik gelezen ...... ik wil weten hoe jij er over denkt....... :zwaai: de hemel zal de mooiste plek zijn die men ooit heeft kunnen zien, we drinken uit vijvers en rivieren die selsabiel heten, het zla naar tasniem smaken, vrouwen zullen altijd maagd blijven en een gelijknamige leeftijd hebben.. ze zullen mooi zijn en vredig.. mannen ook elhamdolilah, men kent daar gen oorlog geen haat geen gescheld geen racisme maar rahmaat.... onder huizen stromen rivieren.... etc etc etc ga zo maar door alleen al het goede komt erin voor..... insha allah zal ik verzen en hadits hier bij neer zetten..

malik25
22-06-2003, 21:24
Origineel gepost door qalby4islam de hemel zal de mooiste plek zijn die men ooit heeft kunnen zien, we drinken uit vijvers en rivieren die selsabiel heten, het zla naar tasniem smaken, vrouwen zullen altijd maagd blijven en een gelijknamige leeftijd hebben.. ze zullen mooi zijn en vredig.. mannen ook elhamdolilah, men kent daar gen oorlog geen haat geen gescheld geen racisme maar rahmaat.... onder huizen stromen rivieren.... etc etc etc ga zo maar door alleen al het goede komt erin voor..... insha allah zal ik verzen en hadits hier bij neer zetten.. respect!!!! en bedankt voor je mening!!! :zwaai: :zwaai:

Hart4Islam
22-06-2003, 21:28
Origineel gepost door malik25 respect!!!! en bedankt voor je mening!!! :zwaai: :zwaai: graag gedaan maar dit zijn de woorden die ik heb gelezen in de koran hoe allah swt het ons heeft verteld... en ogtie hier boven gelijk heb je n3aam sa7ee7

malik25
22-06-2003, 21:31
Origineel gepost door latifaaa Wat doet haar mening ertoe, in de islam gaat het niet om meningen maar om feiten uit de Koran en hadieth. Een engel wordt toch niet als mens beschreven en op die foto heeft de engel duidelijk een menselijk uiterlijk dus aub haal die foto weg. http://www.wolfshen.com/elfjes/engels/2984_RiVer_angel.jpg

Hart4Islam
22-06-2003, 21:32
broeder houd op liever vrees allah

malik25
22-06-2003, 21:47
Origineel gepost door latifaaa Mij heb je er niet mee als je dat soms denkt, ik geef je normaal een tip, als jij dat dan als belediging of wat dan ook opvat moet je het zelf weten. Zulke afbeeldingen zijn HARAM maar als jij graag zondigt, ga je gang..... Ga je mond spoelen en laat het oordelen aan Allah swt over....... Ps. wijzig je naam je doet hem geen eer aan......

malik25
22-06-2003, 21:56

Origineel gepost door latifaaa Ben jij echt 25??????? HEET JIJ ECHT LATIFA :p :p

Pagina's : [1] 2