Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eet je Niet Ziek a.u.b.

Pagina's : [1] 2

camjo
18-06-2002, 22:06

Salaam mensen.. Ja..na rook je niet ziek..is het ook van belang dat we met ons eten gaan rekening houden..letterlijk gezegd..we moeten denken over wat we eten.. Ik weet het..het regent voedselschandalen..dioxines enz... Maar is het niet zo..dat we ook eten wanneer we ook geen hongergevoel hebben..we eten maar op los..onbegrijpelijk.. Wat denken jullie leden.. Zijn wij verslaafd aan eten..want we eten zoveel dingens die eigenlijk geen enkele voedingswaarde hebben..maar die ons alleen maar vet en slechte tanden bezorgen.. Sommige mgarba eten bijna dagelijks kip of schaap..zelfs s'morgens..zelf gezien..dat is toch niet meer gezond.. En de meeste drinken dagelijks thee..ongezond..zeker als het in een loden Marokkaanse theepot is klaargemaakt (je weet wel, de klassieke mooi gevormde theepot)..er is zelfs een studie over gemaakt door een dokter in Brussel..wat was de aanleiding..een persoon van een Marokkaanse gezien die in Brussel woont is ziek geworden, een soort loodvergiftiging had deze persoon..uit hetzelfde gezien is een tweede persoon ziek geworden ook loodvergiftiging..men ging het hele gezin medisch onderzoeken..allemaal lood.. Deze dokter vond het heel vreemd..en begon aan zijn onderzoek, hij sprak eerst met het gezin zelf..over hun eet en drinkgedrag..wat bleek iedereen dronk elke dag thee, ook de allerkleinsten..de dokter vroeg of hij de theepot die het gezin dagelijks gebruikt mee mocht nemen voor onderzoek.. Hij kocht bij verschillende Marokkaanse winkels Marokkaanse klassieke theepotten..hij had één theepot van het gezien en een aantal andere theepotten die hij gekocht had.. Hij maakte thee in alle theepotten en analyseerde de inhoud in een labo..hij heeft gevonden waar hij voor bang was..lood in abnormale hoge concentraties..direct daarna heeft hij zijn onderzoek gepubliceerd.. Hij raad de mensen geen loden theepotten te gebruiken om thee te maken..maar een theepot van een ander materiaal, b.v. porselein enz.. DIT IS ECHT GEBEURD

Chaimae
18-06-2002, 22:07
eh mo je moet eens naar mijn topic rare eetgewoontes in onzinhoekje dan ga je smullen mmmmmmmmmmmmm

doha
19-06-2002, 15:29
Salaam, Ik ben gek op thee!!!! Maar ik zet het altijd in een glazen pot. Het is alleen ongezond als het in die theepot van lood zit of niet? Ik moet wel even mijn ouders gaan waarschuwen die drinken wel uit zo'n theepot.... Ma3a salama

mrs_jamila
19-06-2002, 15:32
OEPS.....FF VOOR BLOEDONDERZOEK BEN NAMELIJK DOL OP MAROC THEE....IN EEN LOODPOT!!!

nabilaa
19-06-2002, 15:33

zelf drink ik niet zo veel thee, hooguit 1 glas in de week of niet eens. ik ben meer een koffie-freak. maar mijn ouders drinken wel uit zo'n theepot. is het eigenlijk bij al die theepotten of alleen bij een bepaald soort???? anders moet ik ze maar snel een glazen of porseleinen theepot aanmeten....

camjo
19-06-2002, 18:37
Origineel gepost door nabilaa zelf drink ik niet zo veel thee, hooguit 1 glas in de week of niet eens. ik ben meer een koffie-freak. maar mijn ouders drinken wel uit zo'n theepot. is het eigenlijk bij al die theepotten of alleen bij een bepaald soort???? anders moet ik ze maar snel een glazen of porseleinen theepot aanmeten.... Als je zo'n theepot leeg in je handen neemt..en het voelt zwaar aan..dan is er kans dat er lood in verwerkt is, want lood is tamelijk zwaar ("loodzwaar" zoals we het woord kennen).. Je hebt natuurlijk ook kwaliteit materiaal..dit is meestal een legering (betekent dat er verschillende soorten metaal samen gesmolten zijn) zonder lood.. LOOD IS GEVAARLIJK VOOR DE GEZONDHEID

camjo
19-06-2002, 18:46
Verder let ik eerlijk gezegd niet zo op wat ik eet en of het wel gezond is. Hoe ongezonder hoe lekkerder lijkt het wel... Fard...in jou zag ik een dame met hersens...wat nu, na wat je hierboven schreef..

camjo
19-06-2002, 18:57
Origineel gepost door FarD Hahahaha.. oeps.. :D Nee, even eerlijk... Ik kom niets aan, wat ik ook eet.. Dit is heel nadelig, want daardoor eet ik ook echt alles wat los en vast zit.. Wel een portie groente op zijn tijd, maar bijvoorbeeld heel weinig fruit. (Al drink ik dan wel weer veel jus d'orange) Ik ben gek op chips, chocola etc.. Aangezien mijn eetlust ook niet gering is gaat dat allemaal makkelijk naar binnen. Ik probeer er wel op te letten, dat lukt dan even maar na een tijdje verval ik weer in mijn oude gewoontes. Ik weet dat het erg is.. Maar hoop dat je nu je mijn uitleg hebt gelezen mij nog steeds als iemand met 'hersens' ziet.. :D Nee hoor.. :) Als je beloofd minder chips en chocola te eten..ok ;) .. Ik ga nu een topic openen over het drinken van thee...zodat iedereen gewaarschuwd wordt i.v.m. loodvergiftiging

John
19-06-2002, 21:37
Salaam Mohammed Ik drink regelmatig een potje thee leeg, hmmmmmm heerlijk, lekker met veel suiker en nahnah. Is het echt zo slecht. :verdriet: moest ik eerst afkicken van Estee, nu weer van thee :huil: Beslama

EsteeLauder01
19-06-2002, 22:02
Dit ter bevestiging MJ. Kinderen die worden blootgesteld aan hoeveelheden lood die als veilig worden beschouwd blijken substantieel lager te scoren op intelligentietests. In de VS heeft 1 op de 30 kinderen last van de kwalijke gevolgen van blootstelling aan lood. Kinderen met een bloedconcentratie lood van 10 miligram per deciliter scoorden 11.1 punten lager op de Stanford-Binet IQ-test dan kinderen die hooguit 1 milligram in het bloed hadden. Volgens onderzoeker Bruce Lanphear is er dan ook geen veilig niveau voor lood. Zelfs pasgeborenen hebben, via hun moeder, al lood in het bloed, maar de grootste hoeveelheden komen voort uit het inhaleren van lood-verf en het per ongeluk binnenkrijgen van verfschilfers.Verf met lood werd in de jaren 50 en 60 veelvuldig gebruikt, maar is inmiddels verboden. Tot 1970 meende wetenschappers dat loodvergiftiging pas ontstond bij hoeveelheden boven de 60 milligram per deciliter. Nieuw onderzoek heeft echter aangetoond dat 10 milligram het maximum is wat nog als veilig kan worden beschouwd. Dit nieuwe onderzoek stelt echter ook de 10 milligram grens in twijfel. Elke 10 milligram extra lood in het bloed zorgt voor een daling van het IQ van 5.5 punten. Ongeacht het IQ van de moeder of het gebruik van tabak.

camjo
19-06-2002, 22:09
Origineel gepost door John Salaam Mohammed Ik drink regelmatig een potje thee leeg, hmmmmmm heerlijk, lekker met veel suiker en nahnah. Is het echt zo slecht. :verdriet: moest ik eerst afkicken van Estee, nu weer van thee :huil: Beslama Salaam John.. Je mag gerust thee blijven drinken hoor...maar wel met mate..ik heb info gezocht en gevonden over thee..lees mee VOORDELEN VAN THEE: licht stimulerend, bevat quercetine..een antioxidant die de kans op hartaandoeningen en kanker verkleint, bevat fluoride 0.25 mg per kop (je weet wel, zit in de tandpasta) en mangaan 0.5 mg per kop... NADELEN VAN THEE: Belemmert de opname van ijzer uit voedsel tijdens de maaltijd, bevat tanine (kleurt de tanden), kan bij daarvoor gevoelige mensen migraine (zware hoofdpijn) veroorzaken, kan maagklachten verergeren.. GEBRUIK GEEN LODEN THEEPOT VOOR THEE

camjo
19-06-2002, 22:14
Origineel gepost door Estée Lauder Dit ter bevestiging MJ. Kinderen die worden blootgesteld aan hoeveelheden lood die als veilig worden beschouwd blijken substantieel lager te scoren op intelligentietests. In de VS heeft 1 op de 30 kinderen last van de kwalijke gevolgen van blootstelling aan lood. Kinderen met een bloedconcentratie lood van 10 miligram per deciliter scoorden 11.1 punten lager op de Stanford-Binet IQ-test dan kinderen die hooguit 1 milligram in het bloed hadden. Volgens onderzoeker Bruce Lanphear is er dan ook geen veilig niveau voor lood. Zelfs pasgeborenen hebben, via hun moeder, al lood in het bloed, maar de grootste hoeveelheden komen voort uit het inhaleren van lood-verf en het per ongeluk binnenkrijgen van verfschilfers.Verf met lood werd in de jaren 50 en 60 veelvuldig gebruikt, maar is inmiddels verboden. Tot 1970 meende wetenschappers dat loodvergiftiging pas ontstond bij hoeveelheden boven de 60 milligram per deciliter. Nieuw onderzoek heeft echter aangetoond dat 10 milligram het maximum is wat nog als veilig kan worden beschouwd. Dit nieuwe onderzoek stelt echter ook de 10 milligram grens in twijfel. Elke 10 milligram extra lood in het bloed zorgt voor een daling van het IQ van 5.5 punten. Ongeacht het IQ van de moeder of het gebruik van tabak. Thank you verry much voor deze belangrijke info. Weten jullie nu wat ik denk...alatif, alatif...Allah yahfad...

EsteeLauder01
Origineel gepost door John Salaam Mohammed :verdriet: moest ik eerst afkicken van Estee, nu weer van thee :huil: Haha...het rijmt ook nog. :goedzo:

John
Origineel gepost door Mohammed Justice Salaam John.. Je mag gerust thee blijven drinken hoor...maar wel met mate..ik heb info gezocht en gevonden over thee..lees mee VOORDELEN VAN THEE: licht stimulerend, bevat quercetine..een antioxidant die de kans op hartaandoeningen en kanker verkleint, bevat fluoride 0.25 mg per kop (je weet wel, zit in de tandpasta) en mangaan 0.5 mg per kop... NADELEN VAN THEE: Belemmert de opname van ijzer uit voedsel tijdens de maaltijd, bevat tanine (kleurt de tanden), kan bij daarvoor gevoelige mensen migraine (zware hoofdpijn) veroorzaken, kan maagklachten verergeren.. GEBRUIK GEEN LODEN THEEPOT VOOR THEE Salaam Mohammed Soekran Dank je voor je woorden Drink ik wat minder thee Heb je ook de oplossing Wat doe ik aan Estee :melig: Hee, echt bedank. :goedzo: Beslama

camjo
19-06-2002, 22:17

Origineel gepost door John Salaam Mohammed Soekran Dank je voor je woorden Drink ik wat minder thee Heb je ook de oplossing Wat doe ik aan Estee :melig: Hee, echt bedank. :goedzo: Beslama John..wat bedoel je met afkicken..

Pagina's : [1] 2