Bekijk originele versie : voor zusters alleen
Hart4Islam
22-06-2003, 19:31
Tijdens je menstruatie kun je niet:
1.Bidden, dus de salat verrichten; du'a is te allen tijde toegestaan. De gemiste salaat hoeft niet later te worden ingehaald.
2. Vasten, maar iedere verplichte vastendag moet naderhand worden ingehaald.
3. De tawaf uitvoeren (rondgang om de Ka'aba tijdens hadj of 'umra).
4. Seksuele gemeenschap hebben; omhelzen, zoenen enz. zijn zoegestaan, maar de geslachtsgemeenschap zelf is verboden.
5. Een mushaf aanraken behalve om te leren of het aan anderen te onderwijzen. Sommige geleerden (bijvoorbeeld shafi'i) zeggen dat er geen beperking is op het aanraken van boeken die Koran teksten in het arabisch bevatten als als deze minder dan 50% van de tekst vormen. Een voorbeeld zou zijn een engelse vertaling en commentaar op de Koran, zoals die van Yusuf Ali. Er is geen beperking op het reciteren van kleine gedeelten van de Koran zonder deze aan te raken tijdens je menstruatie.
Istihada (niet menstruele afscheiding)
Geleerden maken een onderscheid tussen menstruele bloeding (hayd) wanneer een vrouw niet kan bidden, vasten enz. en niet menstruele afscheiding (istihada) wanneer een vrouw moet doorgaan met haar gewone islamitische verplichtingen. Deze niet-menstruele afscheiding kan volgen op een menstruatie of plaats hebben op andere tijden van de maand. Een vrouw in deze staat moet zich wassen en woedoe verrichten voor elk gebed. andere vormen van afscheiding zoals het heldere slijm dat altijd aanwezig is in de vagina en dat toe kan nemen ten tijde van de ovulatie word niet beschouwd als hayd.
wha 3alijkom selaam wrbkt
bron: Het handboek voor moslimvrouwen
Dank je wel voor de informatie!!!
Ga vooral zo door!!
Hart4Islam
22-06-2003, 21:47
Origineel gepost door wiam
Dank je wel voor de informatie!!!
Ga vooral zo door!!
insha allah inshallah zul jij ook kennis oprapen en zullen wij mensen wakker schudden
xTangaouiax
22-06-2003, 22:20
Dajakoe allah gairan.....is goed van je om dit hier te plaatsen ;) MaschaAlah.
:zwaai:
salimma19
22-06-2003, 22:24
hmm........waar haal jij die boeken vandaan qalbi4islam?? Ik koop ze altijd in Beverwijk maar ben meestal ook bang dat de info niet helemaal klopt in die boeken. What about you?
Hart4Islam
22-06-2003, 22:50
Origineel gepost door salimma19
hmm........waar haal jij die boeken vandaan qalbi4islam?? Ik koop ze altijd in Beverwijk maar ben meestal ook bang dat de info niet helemaal klopt in die boeken. What about you?
ogt sommige stichtingen zijn goed maar voordat ik een boek haal vraag ik eerst na de schrijver of het een goede schrijver is.. en de uitgeverij meestal haal ik stichting elnour soms tauwheed maar meestalook selefie da3wah... ;) in rottrdam haal ik ze meestal soms utrecht en soms amsterdam...
salimma19
22-06-2003, 23:15
thanks.......ik zal er ook naar vragen. Ik had namelijk een keer een boek gekocht dat ging over dromen. maar wat daarin stond sloeg nergens op. Mijn broer had ernaar geinformeerd bij de plaatselijke imam en die zei dat ik het boek het beste bij het vuil kon zette. vandaar
s_soumaya18
23-06-2003, 01:08
ECHT MOOI MEID
PLAATS VOORAL MEEER TOPICS OVER DE ISLAM EN DE INHOUD ERVAN, ZODAT WE MEEER KENNIS OPDOENNN.
ECHT BEANKKKKTT MEID
KUS KUS KUS KUS NADIAAAAAAAAAA
Classy.Lady
23-06-2003, 01:22
Waarom wordt dit naar kletshoekje verplaatst? :confused:
T kan toch ook gewoon naar de Islamrubriek verplaatst worden? :confused:
Classy.Lady
23-06-2003, 01:26
Moderaters..Jullie zijn lekker zigzag bezig yakoem? :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.