Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vrouwen kunnen zij samen werken met mannen volgens de islam

Hart4Islam
22-06-2003, 19:28

Salaam Aleikoum, Het onderwerp dat ik wil bespreken is het werken op de werkvloer met zowel mannen als vrouwen. Het een zeer belangrijk onderwerp waarbij ik jullie grootste aandacht voor vraag. Door één van onze broeders werd ik of dit maatschappelijk probleem gewezen. Alhamdoullilah heb ik gestudeerd en heb ik thans een fulltime baan waar ik zeer blij mee ben. Ik voel me gerespecteerd en kan voor mijn geloof uitkomen. Ik ben daar als enige werkzaam met een hijab, hetgeen in het begin nogal vraagtekens opriep bij mijn Nederlandse collega’s, maar daar gaat deze discussie niet over. Het komt erop neer dat ik erg gelukkig ben met het werk dat ik doe en ben er zelfs trots op. Onlangs werd ik echter geconfronteerd met een opmerking van één van onze broeders (masha-allah ik heb het idee dat hij een heel wijs persoon is, maar de enige wijze is natuurlijk onze Schepper, Allah swt). Deze broeder heeft eens gezegd sta nooit te lang stil waarom iets halal (toegestaan) of haram (verboden) is, want alles gebeurd met de hiqma (de wijsheid) van Allah swt. Deze broeder wees mij op het feit dat het in de islam niet is toegestaan om op het werk in aanraking te komen met het andere geslacht. In beginsel dacht ik wat is daar nou verkeerd aan? In deze samenleving ontkom je er niet aan om geen contact te hebben met het andere geslacht. Toen zei mijn broeder; denk eens even aan de affaire Clinton-Lewinski. Ik moest er wel even om lachen, maar hetgeen hij had gezegd deed me wel aan het denken……. , want ben ik nu bezig met iets wat in de islam niet geaccepteerd wordt, terwijl ik mijn leven totaal op de islam probeer in te richten? Ik heb altijd gedacht dat ik het werk moest zien als een vorm van ibadah (aanbidding) en dat het de intentie is wat geldt. Ik ga naar mijn werk om te werken en niet om daar in contact te komen met mannen, maar gair insha-allah. Ik wist dat er een teken van waarheid zat in hetgeen mijn broeder had gezegd. Ik wil jullie daarom wijzen op de volgende website http://www.selefiepublikaties.com/Artikelen/HetgevaarvoorVrouwen.pdf dat handelt over het vraagstuk of het wel of niet binnen de islam is toegestaan om te werken in een werksfeer waar zowel mannen als vrouwen aanwezig zijn. Let wel, het artikel is 7 pagina’s lang, maar dit moet jullie zeker niet weerhouden om het te bestuderen. Het is namelijk een goed onderbouwd stuk. Ik hoop, insha-allah, dat jullie even stil staan aan hetgeen ik jullie heb voorgelegd. Op deze manier hoop ik dat ik jullie aan het denken heb gezet over de maatschappelijke problemen die zich in de westerse samenleving, maar zeker ook in de niet-westerse samenleving, voor komen. Assalaam aleikoum, Jullie zuster in islam insha-allah.

Faris
24-06-2003, 23:03
assalm halikm weetje het zeker dat mannen naast vrouwen mogen werken,volgens mij er staat niks op die artikel,alleen tegen overgestelde. ik heb van geleerde gehoord dat het helemaal niet mag in de islam,het klopt gewoon niet.

salimma19
24-06-2003, 23:42
Maar er is zoals je zelf zegt geen ontkomen aan. Als je hier wil werken (wat wel MOET om een goed leven te leiden) dan moet dat wel met mannen erbij. Maar aan de andere kant..........de Wil van Allah swt is belangrijker natuurlijk. Ik heb ook weer gehoord dat als je niet op Allah swt vertrouw je aan shirk doet. Ik weet het ook allemaal niet meer :maf2:

Brownsugar
25-06-2003, 00:11
ik had gehoord dat de vrouw niet mocht werken tenzij haar man niet in staat is om te werken (denk hierbij aan invalide , ziekte etc)

salimma19
25-06-2003, 00:30

Ik denk niet dat het verboden is om te werken. een vrouw mag bijvoorbeeld wel de verpleging of onderwijs in. Dat heeft de profeet Mohammed vzmh zelfs aangeraden. En denk eens logisch na als we mogen studeren en niet werken........wat heeft het dan voor zin?????

Faris
25-06-2003, 00:33
Origineel gepost door Brownsugar ik had gehoord dat de vrouw niet mocht werken tenzij haar man niet in staat is om te werken (denk hierbij aan invalide , ziekte etc) in zo een situatie moet de vrouw gaan werken denk ik ,het kan niet anders. allah oe3alma http://******************/faris28/wp02_full.jpg

s_soumaya18
25-06-2003, 01:20
Origineel gepost door Faris in zo een situatie moet de vrouw gaan werken denk ik ,het kan niet anders. allah oe3alma http://******************/faris28/wp02_full.jpg yeppss denk het ookkk hey faris vanwaar haal jij die mooie pictures???/ greetzzz nadiaaaaaa

juno
25-06-2003, 09:07
Origineel gepost door qalby4islam Salaam Aleikoum, Het onderwerp dat ik wil bespreken is het werken op de werkvloer met zowel mannen als vrouwen. Het een zeer belangrijk onderwerp waarbij ik jullie grootste aandacht voor vraag. Door één van onze broeders werd ik of dit maatschappelijk probleem gewezen. Alhamdoullilah heb ik gestudeerd en heb ik thans een fulltime baan waar ik zeer blij mee ben. Ik voel me gerespecteerd en kan voor mijn geloof uitkomen. Ik ben daar als enige werkzaam met een hijab, hetgeen in het begin nogal vraagtekens opriep bij mijn Nederlandse collega’s, maar daar gaat deze discussie niet over. Het komt erop neer dat ik erg gelukkig ben met het werk dat ik doe en ben er zelfs trots op. Onlangs werd ik echter geconfronteerd met een opmerking van één van onze broeders (masha-allah ik heb het idee dat hij een heel wijs persoon is, maar de enige wijze is natuurlijk onze Schepper, Allah swt). Deze broeder heeft eens gezegd sta nooit te lang stil waarom iets halal (toegestaan) of haram (verboden) is, want alles gebeurd met de hiqma (de wijsheid) van Allah swt. Deze broeder wees mij op het feit dat het in de islam niet is toegestaan om op het werk in aanraking te komen met het andere geslacht. In beginsel dacht ik wat is daar nou verkeerd aan? In deze samenleving ontkom je er niet aan om geen contact te hebben met het andere geslacht. Toen zei mijn broeder; denk eens even aan de affaire Clinton-Lewinski. Ik moest er wel even om lachen, maar hetgeen hij had gezegd deed me wel aan het denken……. , want ben ik nu bezig met iets wat in de islam niet geaccepteerd wordt, terwijl ik mijn leven totaal op de islam probeer in te richten? Ik heb altijd gedacht dat ik het werk moest zien als een vorm van ibadah (aanbidding) en dat het de intentie is wat geldt. Ik ga naar mijn werk om te werken en niet om daar in contact te komen met mannen, maar gair insha-allah. Ik wist dat er een teken van waarheid zat in hetgeen mijn broeder had gezegd. Ik wil jullie daarom wijzen op de volgende website http://www.selefiepublikaties.com/Artikelen/HetgevaarvoorVrouwen.pdf dat handelt over het vraagstuk of het wel of niet binnen de islam is toegestaan om te werken in een werksfeer waar zowel mannen als vrouwen aanwezig zijn. Let wel, het artikel is 7 pagina’s lang, maar dit moet jullie zeker niet weerhouden om het te bestuderen. Het is namelijk een goed onderbouwd stuk. Ik hoop, insha-allah, dat jullie even stil staan aan hetgeen ik jullie heb voorgelegd. Op deze manier hoop ik dat ik jullie aan het denken heb gezet over de maatschappelijke problemen die zich in de westerse samenleving, maar zeker ook in de niet-westerse samenleving, voor komen. Assalaam aleikoum, Jullie zuster in islam insha-allah. En heb je inmiddels ontslag genomen? ;) Eigenlijk vind ik het niet zo´n sterk stuk. Nergens staat expliciet, geen enkele korantekst die wordt aangehaald, dat een vrouw niet buitenshuis mag werken. Zolang zij haar taken thuis niet verwaarloost is het haar toegestaan buitenshuis te werken. Mensen basseer je mening niet op 1 artikel, er zijn namelijk zat andere geleerden die het tegenovergestelde beweren.

Faris
26-06-2003, 03:25
Origineel gepost door s_soumaya18 yeppss denk het ookkk hey faris vanwaar haal jij die mooie pictures???/ greetzzz nadiaaaaaa je kan ze van mij kopen :D ik haal ze van mijn eigen site http://******************/faris28/dbz_33_1024.jpg

Oem_Lena
26-06-2003, 04:03
een vrouw mag niet werken met mannen samen,is zelfs afgeraden in de islam,maar zij mag wel werken als haar man er toesteming voor geeft,en zij hoef het geld dat zij verdient niet aan de man te geven of er iets mee betalen het is voor haar :D

Faris
26-06-2003, 19:43
je maakt een grapje zeker, haar man moet toch 50% van haar salaris krijgen,anders moet ze voor mij thuis blijven, pas als er een overeenkomst is hoeveel procent wil ze geven,maar ik zal tevreden zijn met 40% ik ben niet zo hebberig :engel: http://******************/faris28/bg12.jpg

s_soumaya18
26-06-2003, 19:58
wajow faris jij bent gierigg ahahahah 40% nou jah ewa saffii ennne die pica's zijn ze van jouw site ooooh nou hmmmmm hoeveeel zijn ze?? ;)

Faris
26-06-2003, 20:02
Origineel gepost door s_soumaya18 wajow faris jij bent gierigg ahahahah 40% nou jah ewa saffii ennne die pica's zijn ze van jouw site ooooh nou hmmmmm hoeveeel zijn ze?? ;) onder mijn ondertekening staat de naam van mijn site,je mag ze van mij voorlopig gebruiken. :D http://******************/faris28/Kharmisa_02.jpg

s_soumaya18
26-06-2003, 20:04
okido thanxxxx