Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : belangrijk (islam)

Hart4Islam
22-06-2003, 19:11

Bismi-l-lâhi-r-rahmâni-r-rahiem (In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige) De bijzondere waarde van Tasbieh', Tah'mied, Tahliel, Takbier & Dikhr-oel-Lâh Tasbieh' is het zeggen van: "Soebh'âna Allâh", Tah'mied = "Al-h'amdoelillah", Tahliel = "Lâ ilâha ill-Allâh" & Takbier = "Allâhoe-Akbar" Aboe-Hoerayrah heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (saws) heeft gezegd: "Degene die per dag honderd maal zegt: "Lâ ilâha illallâh wahdahoe lâ sjariekalah lahoel moelkoe wa lahoel hamdoe wa hoewa ‘ala koelli sjai’in qadier" ”Er is geen god dan Allah, Hij is de Enige, Hij heeft geen deelgenoten. Al het bestaande is van Hem, en alle lof komt Hem toe. En Hij heeft macht over alle dingen” zal daarvoor de verdienste ontvangen die gelijk staat aan het vrijlaten van tien slaven en hem zullen honderd goede daden worden toegeschreven en honderd slechte daden van hem zullen worden uitgewist.” Door het uitspreken van deze Doe’a zal Shaytân gedurende die dag ver van hem worden gehouden, en niemand is beter dan hij, behalve degene die zich nog meer bezig houdt met de Dhikr-oel-llâh" (Al-Bucharie 7/67 & Muslim 4/2071) Aboe-Hoerayrah heeft overgeleverd, dat de Boodschapper van Allah (saws) heeft gezegd: "Degene die honderd keer per dag zegt: "Soebh'ânallâhi wa bi h'amdihi" ”Geprezen, zonder tekortkomingen is Allah, alle lof komt Hem toe” Diens kleine zonden zullen worden vergeven, ook al zijn zij zoals het er zoveel als er schuim is op de golven van de zee." (Al-Bucharie 7/168 & Muslim 4/2071) Ook heeft Aboe-Hoerayrah overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (saws) heeft gezegd: "Er zijn twee zinnen die licht (gemakkelijk) zijn voor de tong, maar zwaar wegen volgens de weegschaal van Allah en die erg geliefd zijn bij de Barmhartige, de Genadevolle, deze zinnen zijn: "Soebh'ânallâhi wa bi h'amdihi, Soebh'ânaallâh-il-'adhziem." ”Geprezen, zonder tekortkomingen is Allah, alle lof komt Hem toe, Gesprezen en volmaakt in al Zijn kwaliteiten is Allah, de Grootste.” (Al-Bucharie 7/168 & Muslim 4/2072) De Boodschapper van Allah (saws) heeft gezegd: "Dat ik zou zeggen "Soebh'ânallahi wal-h'amdoe lillâhi wa lâ iläha ill-Allâh wallâhoe Akbar", ”Geprezen, zonder tekortkomingen is Allah, alle lof komt toe aan Allah. Er is geen god dan Allah en Allah is de Grootste”, dan zou dat beter voor mij zijn dan datgene waarboven de zon op komt (dat wil zeggen de hele wereld)" (Muslim 4/2072) Sumra ibn Djoendoeb heeft gezegd, de Boodschapper van Allah (saws) zei: "De dierbaarste woorden waar Allah het meest van houdt zijn, "Soebh'ânallâh" = ”Geprezen is Allah” "Al-h'amdoelillâh" = ”Alle lof aan Allah” "Lâ ilâha ill-Allâh" = ”Er is geen god dan Allah” "Allâhoe-Akbar" = ”Allah is de Grootste” ongeacht de volgorde waarin zij worden uitgesproken, zijn." (Muslim 3/1685) Sa’ad ibn Waqqas heeft gemeld dat de Boodschapper van Allah (saws) zei: "Is het werkelijk zo moeilijk voor één van jullie om elke dag iemand om duizend goede werken te verrichten." Eén van de metgezellen vroeg: "Hoe is het mogelijk dat iemand van ons duizend goede werken (op één dag) zou verrichten?" De Profeet (saws) antwoordde: "Prijs Allah honderd keer door het zeggen van: "Soebh'ânallâh" = "Geprezen is Allah", en zo worden duizend goede werken aan iemand toegeschreven of duizend kleine zonden van hem uitgewist." (Muslim 4/2073) Degene die zegt: "Soebh'ânallâh-il 'adhziem wa bi-h'amdihi" ”Geprezen is Allah, de Almachtige en alle lofprijzingen behoren Hem toe”, voor hem zal er een dadelboom gepland worden in het Paradijs." (At-Tirmidhi 5/511, Al Hakim (bevestigd door Ad-dahabie) 1/501. Zie ook Al-Albânie, Sah'ih' Al-Djâmi' As-Saghir 5/531 en Sah'ih' At-Tirmidhi 3/160) De Boodschapper van Allah (saws) heeft gezegd: "O Abdoellah ibn Qays, zal ik je een schat van het Paradijs aanwijzen?" Ik zei: "Jawel, boodschapper van Allah." Hij (saws) zei: "Lâ h'aula wa lâ qoewwata illâ billâh", ”Er is geen macht en geen kracht buiten Allah.” (Al-Bucharie, Al-'Asqalânie, Fath' Al-Bârie 11/213, Muslim 4/2076) Een Bedoeïen kwam naar de Boodschapper van Allah (saws) en zei: "Leer me een woord dat ik kan zeggen." Hij (saws) zei tegen hem: "Zeg: "Lâ ilâha ill-Allâh wah'dahoe lâ sjariekallah, wallâhoe Akbar kabiera, wal-h'amdoe lillâhi kasiera, wa Soebh'ânallâhi rabbi-l-'âlamien, wa lâ h'aula wa lâ qoewwata illa billâhi-l-'aziez-il-h'akiem." ”Er is geen god dan Allah, Hij heeft geen deelgenoten. En Hij is onmetelijk groot, alle lof komt Allah toe. Geprezen is Allah, de Heer der werelden. Er is geen kracht (om goed te doen) en geen kracht (om het kwaad te weerstaan) buiten Allah, de Almachtige, de Alwijze.” De Bedoeïen zei: "Die zijn voor mijn Heer bedoelt, maar welke zijn voor mij?" De profeet (saws) zei tegen hem: "Zeg: "Allâhoemmaghfirlie, warh'amnie, wahdinie, warzoeqnie." ”O Allah, schenk vergiffenis, genade, leiding, welzijn en voorzieningen.” (Muslim 4/2072, Aboe-Dawoed rapporteert dezelfde H'adith met toevoeging: "En wanneer de Bedoeïen (Arabier) weg ging, zei de Profeet: "Zijn handen zijn met goedheid gevuld." 1/220) Wanneer iemand de Islam accepteerde, leerde de Profeet (saws) hem het gebed, daarna beval hij hem Allah (swt) te smeken met de volgende woorden: "Allâhoemmaghfirlie, warh'amnie, wahdienie wa 'âfinie warzoeqnie". ”O Allah, vergeef me, heb genade met mij en leid mij naar het rechte pad, maak mij gezond en schenk mij voorzieningen.” (Muslim 4/2073, en in één van de overleveringen van Muslim is er een toevoeging; "Deze woorden samengevoegd (de goedheid van) deze wereld en de volgende.") De meest uitmuntende smeekbede aan Allah (swt) is: "Al-h'amdoelillah" = ”Alle lof aan Allah” En de meest uitmuntende vermaning is: "lâ ilâha ill-Allâh" = ”Er is geen god dan Allah” (At-Tirmidhi 5/462, Ibn Mâdjah 2/1249, Al-H'âkim (bevestigd door Ad-dahabie) 1/503. Zie Al-Albânie, Sah'ih' Al-Djâmi' As-Saghir 1/362) De oprechte daden die eeuwig zullen gelden zijn: "Soebh'ânallâh" = ”Geprezen is Allah” "Al-h'amdoelillâh" = ”Alle lof aan Allah” "lâ ilâha ill-Allâh" = ”Er is geen god dan Allah” "Allâhoe-Akbar" = ”Allah is de Grootste” & "Wa lâ h'aula wa lâ qoewwata illa billâh" = ”Er is geen macht en geen kracht buiten Allah” (Ahmad nr. 513 (Ahmad Shakir, ed), Madjma' Az-Zawâ-ied 1/297. Ibn H'adjar zegt in Boeloegh Al-Marâm dat Ibn H'iebbân en Al-H'âkim het als Sah'ih' beschouwde) Allahoe-Alim! (Allah weet het beste) Wa alaikoem salaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoeh bron selima el adel

angelwoman
22-06-2003, 19:15
shokran voor deze mooie bericht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

s_soumaya18
22-06-2003, 19:16
zo ken wel een paar van ze maar niet allemaaaaaaaaaaaaaaal, thanxx schatttttttt, nu weeet ik weer wat meeeer choukranee love ya nadiaaaaa:):):)

Hart4Islam
22-06-2003, 19:16
Origineel gepost door angelwoman shokran voor deze mooie bericht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bedank selima el adel maar als ze hier nog is...

Hart4Islam
22-06-2003, 19:17

Origineel gepost door s_soumaya18 zo ken wel een paar van ze maar niet allemaaaaaaaaaaaaaaal, thanxx schatttttttt, nu weeet ik weer wat meeeer choukranee love ya nadiaaaaa:):):) graag gedaan ja ogt houd ook van je om wille van allah

s_soumaya18
22-06-2003, 19:18
choukrane schat ik jou ookk

angelwoman
22-06-2003, 19:24
Origineel gepost door qalby4islam bedank selima el adel maar als ze hier nog is... wie is selima el adel :confused:

Hart4Islam
22-06-2003, 19:25
een best bgekende zuster die hier ook lid is en van marokko.nl en een eigen cite heeft ze doet veel voor de islam.. elhamdoliklah