Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Balkenende wil "GOD" in EU grondwet

Pagina's : [1] 2

Crumb
22-06-2003, 17:44

door onze correspondente Hetty van Rooij PORTO CARRAS- Minsiter-President Balkenvanellende wil een verwijzing naar GOD in de EU-Grondwet. Het noemen van "humanistische waarden" gaat hem niet ver genoeg; de premier verlangt een zinsnede over 'de tradities van de Joods-Christelijke samenleving'". Balkenende, gisteren aanwezig op de EU-top in Thessaloniki, verwacht dat hij daarvoor steun krijgt van een aantal collega's. Een diplomaat ziet in het aandringen op een vermelding van God niet alleen een principekwestie, maar ook een prima middel om concessies af te dwingen in de verdere onderhandelingen over de grondwet. ,,Het kost niets en het kan altijd wat opleveren'', zei hij. Balkenende vindt in elk geval Polen, Portugal en Spanje aan zijn zijde; ook de premiers van die landen drongen gisteren aan op een vermelding van de christelijke traditie. De regeringsleiders geven de Europese Conventie, de denktank onder leiding van de Franse oud-president Giscard d'Estaing, nog tot 15 juli om haar tekst bij te schaven. Vanaf oktober houden de Europese regeringen dan een maandenlange conferentie om tot de uiteindelijke grondwet te komen. ---------- Balkenvanellende is een beetje gek. Binnenkort wordt hij ontvoerd en een maand lang opgesloten in een wiet-kwekerij. Heb ik uit betrouwbare bron. :D

tonk
22-06-2003, 19:02
Ik kan me nog wel voorstellen dat hij die christelijke tradities wil noemen, het christendom heeft nogal een stempel gedrukt op West-Europa, maar dan wel graag met de nadruk op het verleden van die tradities. Zoveel is er van die christelijke tradities niet meer over.

Crumb
22-06-2003, 20:33
Origineel gepost door Corrie Binnenkort wordt hij ontvoerd en een maand lang opgesloten in een wiet-kwekerij. Heb ik uit betrouwbare bron. Ik zou liever zien dat hij een maand lang aan een flinke waterpijp gehangen word ;) Ik was nog niet klaar :D Hij wordt geboeid afgevoerd naar de jaarlijkse uitreiking van de Cannabis-cup en zal alle soorten hash en wiet moeten uitproberen. Dus, je begrijp het al. Dat worden weer nieuwe verkiezingen :D

Crumb
22-06-2003, 20:35
Origineel gepost door Koh hahaha! Weet je,laat de islam maar komen! Beter dan het christendom met z'n priesters die kleine jongetjes...(vul maar in) De Islam is er al. Of heb je geen uitzicht op een moskee in de buurt. Ik wel. Wel fijn, zo een gratis wekker. Mooie stem heeft die man zeg. :D

Crumb
22-06-2003, 20:37

Origineel gepost door Nibazat Waarschijnlijk denkt hij in het belang van de Islam die het Europees continent binnenkort gaat overnemen.... Wacht maar af! Deze is voor J.P. : :goedzo: Fijn. Ik kan niet wachten. Hoe ziet dat eruit, Nibby ? Een " Joods-Christelijke-Islamitische" waardenstelsel. Tell me, please. En niet meer schelden hoor, anders beam ik je up, Scotty :D

hhtWillem
22-06-2003, 22:55
Origineel gepost door Koh hahaha! Weet je,laat de islam maar komen! Beter dan het christendom met z'n priesters die kleine jongetjes...(vul maar in) Hoofddoekkie al klaar liggen Koh? :D btw...dacht dat jij weg was? Heintje Davids neigingen?..grinzzzzz :p :cool:

hhtWillem
23-06-2003, 10:07
Origineel gepost door HeyoanTX Ja god zou inderdaad in de grondwet moeten staan, immers de atheisten bieden ook geen fantastisch beginsel aan om een groot continent te ondersteunen, die denken liever aan zichzelf. Das in persoonlijke context hun ook niet kwalijk te nemen, maar op grote schaal heb je wat liefderevolle regels nodig die maximale ondersteuning bieden, en daar vind ik God in terug. Liefdevol zijn kun je ook zonder God. Liefde is niet aan een God voorbehouden. Dat zit, normaal gesproken in ieder mens. Alleen de mate waarin dat zichtbaar is, is afhankelijk van mens tot mens. Er zijn mensen die in de naam van God, moorden en anderen uitbuiten.

rnaj
23-06-2003, 13:33
Het noemen van "humanistische waarden" gaat hem niet ver genoeg; de premier verlangt een zinsnede over 'de tradities van de Joods-Christelijke samenleving'". lekker vent die Balkenende, en dan nog zeggen dat je Turkije als aspirant lid serieus neemt. :kwaad:

chimenne
23-06-2003, 14:25
Origineel gepost door hhtWillem Hoofddoekkie al klaar liggen Koh? :D btw...dacht dat jij weg was? Heintje Davids neigingen?..grinzzzzz :p :cool: Waar slaat dat nou weer op hoofdoekie al klaar liggen ik draag ook geen hoofdoek maar daarom ben ik wel nog steeds gelovig

chimenne
23-06-2003, 14:28
Origineel gepost door hhtWillem Liefdevol zijn kun je ook zonder God. Liefde is niet aan een God voorbehouden. Dat zit, normaal gesproken in ieder mens. Alleen de mate waarin dat zichtbaar is, is afhankelijk van mens tot mens. Er zijn mensen die in de naam van God, moorden en anderen uitbuiten. ja er zijn inderdaad mensen die moorden in de naam van god , maar dat doen die mensen zelf en niet god want wij mogen niet eens mieren doden weet je?????? Wij mogen ieder vorm van leven niet beeindigen het lijkt wel of je iets tegen god heb

hhtWillem
23-06-2003, 14:41
Origineel gepost door chimenne ja er zijn inderdaad mensen die moorden in de naam van god , maar dat doen die mensen zelf en niet god want wij mogen niet eens mieren doden weet je?????? Wij mogen ieder vorm van leven niet beeindigen het lijkt wel of je iets tegen god heb ik heb niets tegen god... Het lijkt juist of men iets tegen mensen heeft die NIET in een god geloven. Vandaar mijn reactie. jammer dat je het zo opvat

hhtWillem
23-06-2003, 14:42
Origineel gepost door chimenne Waar slaat dat nou weer op hoofdoekie al klaar liggen ik draag ook geen hoofdoek maar daarom ben ik wel nog steeds gelovig het was als grap bedoeld hoor...(zie de lachbekjes) of is dat alleen aan anderen voorbehouden?

chimenne
23-06-2003, 15:40
Origineel gepost door HeyoanTX Het is eerder vraag waarom je voorstander van God zou zijn? Niets dan ellende van die gast, en je leert er geen moer van. o ja je piept wel anders als je onder de grond ligt, dan heb je zeker alleen ellende

chimenne
23-06-2003, 15:43
Origineel gepost door hhtWillem het was als grap bedoeld hoor...(zie de lachbekjes) of is dat alleen aan anderen voorbehouden? Nee helemaal niet, maar ik vind dat niet het belangerijkste het belangerijkste vind ik dat je een goed mens bent met een warme hart, en dat je er bent voor anderen als ze je nodig hebben. Vanwaar die stomme vraag aan mij willem????????

hhtWillem
23-06-2003, 16:28

Origineel gepost door chimenne Nee helemaal niet, maar ik vind dat niet het belangerijkste het belangerijkste vind ik dat je een goed mens bent met een warme hart, en dat je er bent voor anderen als ze je nodig hebben. Vanwaar die stomme vraag aan mij willem???????? Omdat je wel weet dat ik die ene opmerking als grap bedoelde...en je nu doet voorkomen alsof ik discrimineerde of met het geloof dolde.

Pagina's : [1] 2