Bekijk originele versie : Aandacht trekken op een verkeerde manierr
s_soumaya18
22-06-2003, 15:22
Qor'aan vers:
....EN LAAT HEN NIET MET HUN VOETEN STAMPEN OM ZO HUN VERBORGEN VERSIERING TE ONTHULLEN 76. EN SMEEK ALLAH JULLIE ALLEN TE VERGEVEN. O, GELOVIGEN, OPDAT JULLIE MOGEN SLAGEN. (SOERA 24:31)
HADITHS VAN DE PROFEET (VZMH):
"ALS EEN VROUW NAAR BUITEN GAAT, TERWIJL ZIJ PARFUM OP HEEFT 77 EN EEN PAAR MENSEN VOORBIJ LOOPT DIE HAAR PARFUM RUIKEN, DAN WORDT ZIJ ALS OVERSPELIGE GEZIEN, IEDERE OOG (WAT NAAR HAAR KIJKT) IS OVERSPELIG." OVERGELEVERD DOOR AL_HAKIM EN AL_NASA'I)
76= IMAM IBN KHATAR ZEI: "IN DE VOOR-ISLAMITISCHE TIJD (JAHILLIYA) WAREN VROUWEN GEWEND OM MET HUN ENKELBANDEN TE RINKELEN OM DE AANDACHT OP ZICHZELF TE VETIGEN, ALLAH DE ALMACHTIGE HEEFT DIT VERBODEN."
77= VROUWEN MOGEN SIERADEN EN PARFUM GEBRUIKEN. DIT IS DE NATUURLIJKE AARD VAN DE VROUW: OM GEK OP SCHOONHEID EN SIERADEN TE ZIJN. DE ISLAM ONDERDRUKT DIE NEIGING NIET, MAAR BEHEERST HET EERDER. DE ENIGE PERSOON AAN WIE DE VROUW HAAR SCHOONHEID MAG TONEN IS HAAR ECHTGENOOT. VERWANTEN WAARMEE NIET KAN WORDEN MOGEN OOK EEN AANTAL VAN DE SIERADEN ZIEN.
Vond het mooi dus heb het effe geplaatst
:zwaai: :zwaai:
s_soumaya18
22-06-2003, 19:41
Origineel gepost door sweet_boyyy
:)
;) ;) :zwaai:
je bent goed bezig meid,blijf zo door gaan. :goedzo:
rif_ridster
22-06-2003, 19:45
faya als je geen sieraden mag om doen..buiten inprincipe want mensen zien het sowieso!!!!
Lady_moi
22-06-2003, 19:49
soumi :goedzo:
s_soumaya18
22-06-2003, 20:39
Origineel gepost door Faris
je bent goed bezig meid,blijf zo door gaan. :goedzo:
BEDAnkttttt jongennnn :zwaai: :zwaai:
BeautifulLady
22-06-2003, 20:44
:goedzo: zuster
s_soumaya18
22-06-2003, 20:50
thannnxxxxxxxxxxxx LADYY MOIIIIII EN DE RESTTTTTTTTT
chimenne
22-06-2003, 20:52
heel mooi meid
s_soumaya18
22-06-2003, 21:37
Origineel gepost door chimenne
heel mooi meid
ALSJEBLIEEEFTTT MEIDDDD ENNNEEE HEB NOG EEN MOOIE STUKJE GEVONDEN ECHTT PRACHTIGGGGGGGG SUBHANNA ALLAHHHH
De vrouwen in het paradijs:
De profeet SAW zei: "Als een van 7oor al3ayn (Letterlijk: Licht van het Oog) een puntje van haar vinger naar buiten zou steken, lichten de hemelen en aarde daarvan op, zonder de zon en de maan."
Allah swt zegt in Soerat ar-Rahmaan-30: "Voorwaar, Wij hebben dezen tot een wonderlijke schepping gemaakt, Wij maakten haar maagden, Beminnelijk, van gelijke leeftijd."
De profeet zei: "Als een vrouw haar paleis binnenkomt, en tegen haar man praat, zal hij het hele paradijs vergeten..."
Dus al die zaken die we hebben opgenoemd...vergeet hij... in een paar seconden... door zijn eigen vrouw. ??
In de tijd van de sahaba kwam het eens voor dat als een briesje langs kwam, een metgezel zei dat hij daarin de geur van het paradijs rook...
Aan het begin van een slag rook ieder de geur van het paradijs op bepaalde plaatsen, als men na het gevecht naar ze op zoek ging... lagen de martelaren precies daar waar ze geur van het paradijs voordat de slag begon roken. Subhna Allah, de profeet zegt: "De geur van het paradijs is te ruiken van een afstand van een reis van 500 jaar!"
(39)
Dus de metgezellen stonden zo dicht bij het paradijs. En wij... staan wij verder dan een reis van 500 jaar van het paradijs.....
Er is nog een punt: Adam as werd toen hij geschapen werd in het paradijs gezet, velen van ons denken dat dat zijn huis en eeuwige verblijfplaats was, maar let op de volgende aya, voordat Allah swt Adam schiep: "En toen uw Heer tot de engelen zeiden: "Ik wil een stedehouder op aarde plaatsen,""
al-Baqara, 30
Dus het paradijs was zijn eerste thuis, het is alsof Allah tegen ons wil zeggen, dat is waar jullie vandaan komen, dus zorg ervoor dat je daar terugkomt!! Je kunt het vergelijken met het verlangen naar je vaderland,
hier in het wereldse leven...zo moeten wij ook verlangen naar het paradijs...
Tenslotte nog een mooi moment:
Allah swt zal de mensen van het paradijs bij zich roepen, en zegt: "O mijn dienaren, ik wil dat jullie mij komen bezoeken!"
Dan komt iedereen rond de troon van Allah swt zitten. Allah zegt: "Vrede zij met jullie allen."
(40)
Zij antwoorden: "O Allah, u bent de vrede, en de vrede komt van u, geprezen zij u, de meest bramhartige en vrijgevige."
Allah zegt: "Wens iets."
Zij antwoorden: "Wij wensen slechts het aanschouwen van uw gezicht..."
Allah swt benadert iedereen persoonlijk en zegt: "O mijn dienaar, ik ben tevreden over jou, ben jij ook tevreden over mij? Herinner je je die zonde, en die zonde, en die zonde...?"
De dienaar: "Maar Allah, u had mij toch vergeven?"
Allah swt zegt dan: "Zeer zeker, met mijn vergeving heb je jou status in het paradijs bereikt. Wens maar mijn dienaar!"
De dienaar begint op te noemen: "Ik wil dat, en dat, en ook nog dat mijn Heer... en dat en dat..."
Totdat de dienaar niks meer weet..Dan zegt Allah swt: "Ben je dat en dat en dat niet vergeten"
(41)
Subhaaana Allah... Hoe Barmhartig is onze heer Zouden wij al dit goede van ons willen laten gaan..voor een kort leven, wat wij hier doorbrengen
Mijn beste moslimbroeders en zusters. Laten wij elkaar zoveel mogelijk steunen om het goede te doen. Laten wij elkaar niet bekritiseren maar met geduld en vriendelijkheid begeleiden. Keer elkaar niet de rug toe en spreek geen kwaad woord over elkaar. Moge Allah swt ons allen belonen met deze prachtige eindbestemming.
Ghair insha'allah
KUSJESSSSSSS NADIAAAAAAAAAAAA :zwaai:
s_soumaya18
23-06-2003, 00:41
NIET DAT HET IEMAND VOLGENS MIJ ALLEMAAL WAT INTERSSEEEERTTTT
salina83
25-06-2003, 10:28
mash'Allah heel mooi zuster en mag Allah swt je inch Allah belonen voor al het goede dat je doet :zwaai:
s_soumaya18
25-06-2003, 10:32
Origineel gepost door salina83
mash'Allah heel mooi zuster en mag Allah swt je inch Allah belonen voor al het goede dat je doet :zwaai:
DANKJEWEL incha allah
JIJ OOOKK :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.