Bekijk originele versie : opgroeien in de drugswereld
dima_zina85
21-06-2003, 21:39
jah wat moet je dan?....je hele familie zit in de sh.it. al je ooms neven en dan ook nog je vader, wat moet je dan als 18 jarige die weet dat dit fout is, en dat dit tegen de regels van de islaam is. Je hele familie strooit met geld, rijdt in de mooiste wagens en dragen de duurste kleding, geven de mooiste feesten en genieten van hun welvaart
moet je je familie de rug toe keren?...moet je ze proberen de rechte pad op te brengen? wat moet je doen, als 18 jarige?
dima_zina85
21-06-2003, 21:45
Origineel gepost door temsamni
Gewoon meegenieten van het geld! Wat anders! :rolleyes:
:rolleyes: thanxx
Origineel gepost door temsamni
Gewoon meegenieten van het geld! Wat anders! :rolleyes: http://thumb1.image.altavista.com/image/156617093
GATVER DRUGS! :zwaai: :zwaai:
Zakaria_Magrabi
21-06-2003, 21:54
Origineel gepost door dima_zina85
jah wat moet je dan?....je hele familie zit in de sh.it. al je ooms neven en dan ook nog je vader, wat moet je dan als 18 jarige die weet dat dit fout is, en dat dit tegen de regels van de islaam is. Je hele familie strooit met geld, rijdt in de mooiste wagens en dragen de duurste kleding, geven de mooiste feesten en genieten van hun welvaart
moet je je familie de rug toe keren?...moet je ze proberen de rechte pad op te brengen? wat moet je doen, als 18 jarige?
je moet gewoon meegenieten ik bedoel je kan er weinig tegen doen toch...... mohim en ja verder ik bedoel als je je familie de rug toekeert waar ga je dan naar toe...... je moet altijd verder nadneken dus je moet gewoon meegenieten.... :rolleyes:
dima_zina85
21-06-2003, 22:01
meegenieten dus?:confused:.....hoe kan je van iets genieten waarvan je al weet dat het fout is:(
BeautifulLady
21-06-2003, 22:06
Je zit in een moeilijke situatie zuster...maar Allah swt zal niet jou daarvoor verantwoordelijk stellen, je hoort immers gewoon bij de famillie, en je kan niks doen...helaas
http://thumb2.image.altavista.com/image/308537330
Goh leuke adviezen worden er door onze lieve landgenoten gegeven.. ALs zij mee moet genieten dan kan ze net zo goed ook in dat wereldje gaan stappen.. Ik bedoel wat is het verschil.... Als ik in zo'n situatie zou zitten zou ik mijn familie zeker de rug toekeren.. Een familie die mij in de shit probeert te helpen is geen familie...
Je bent nu 18, wettelijk ben je volwassen, dus je kunt doen en laten wat jij wil... Ik zou zeggen denk wat het betse voor jou is.. Niet alleen maar hier maar ook na je dood.. Uiteindelijk blijven we niet hier...
Succes...
nadoria_berberg
22-06-2003, 16:04
Als ik jou was zou ik advies vragen aan een cyberimam of een imam
dan weet je wat je moet doen.
(trouwens ik reageer via mijn zusje dit is haar nick)
Lady_moi
22-06-2003, 16:11
zit ge in zo nen situatie of vraagde gij u da alleen af?
Ik zou even seriues kijken of je kan trouwen.
Want je leeft nu met met hun l7ram
ik zelf zou werken en mijn eigen eten kopen enzo
ook zou iki zo znel mogelijk onafhandleijk willen zijn
veel succes
RIF_CHICKIE
22-06-2003, 16:13
geloof me ik ken deze situatie, en als je meegeniet en in die wereld komt te zitten, zul je er heel moeilijk weer uit komen, of helemaal niet, duzz nee je moet niet meegenieten, pribeer keer op keer met je familie te praten!!! vertel ze dat het niet goed is, en dat ze leven van haram!! ik weet, voor mij was het geld super aantrekkelijk, maar daar zul je niets aan hebben als je dood gaat!!!!!!!
take care, en veel sterkte! moge allah (swt) bij u zijn, en je behouden..
chamalgirl
22-06-2003, 17:14
ik zou ten eerst nooit geld van hun aannemen, moet er niet niet aandenken haramgeld
ten tweede zou ik het wel keer op keer zeggen waar ze nou mee bezig zijn en dat dit niet het einde is.
ten derde, je bent nog 18, ik zou gewoon letterlijk me eigen leven leiden,me eigen eten,kleren,spullen kopen en aan allah swt vragen om hun alsnog op het rechte pad te leiden.
rug toekeren zou ik niet doen,het blijft tenslotte je familie en mensen die zeggen meegenieten allah ie 3awnkoem.
maar zelf begrijp ik echt niet hoe men zoiets kan doen en al helemaal niet als je en gezin hebt enz allah ie 3awnoem.
meid thalla
Het heeft geen zin om je familie te zeggen dat ze fout bezig zijn. Dit is voor hen een bron van inkomsten en dat doel heiligt bij hen de middelen. Om ze op het rechte pad te krijgen, zal er echt een wonder moeten gebeuren.
Je zult dit moeten accepteren. Dat wil niet zeggen dat je ermee moet leren leven. Het heeft geen zin om je familie tegen je in het harnas te jagen. Wel kun je je eigen leven leiden, naar jouw normen en waarden. Wees blij dat je je niet door drugs laat verleiden. Ik heb geen geloof, maar ik denk dat Allah jouw ogen geopend heeft.
Concentreer je op de goede dingen!! Je bent nog maar 18. Ik zou in ieder geval een goede opleiding/cursus proberen te volgen. Als jij straks een goede baan hebt, zul je niet meer van hen afhankelijk zijn, dus ook niet van drugs. Als je ze nu de rug toekeert, zul je in een diep gat vallen. Hou nog even vol. Maak vrienden die niets met drugs te maken hebben. Je zult veel steun nodig hebben als je op jezelf gaat wonen. Dus investeer alle tijd en energie in jezelf in plaats van in je familie. Als je sterk genoeg bent, kun je alsnog beslissen om ze de rug toe te keren. Veel succes!
Suus x
dima_zina85
22-06-2003, 18:29
K dank jullie allemaal om jullie adviezen, aangezien de eerste paar reacties niet echt hielpen;)
bedankt:zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.