Bekijk originele versie : Stelling !!
Onze mede broeders die uitgaan met of zonder toestemming van hun ouders zijn niet te benijden. Blootstelling, aan drank, drugs, voorhuwelijkse s.ex, in zijn algemeenheid tijdsverspilling, is met het oog op onze uiteindelijke bestemming na onze dood, niet iets waar je trots op moet zijn. Het feit dat onze ouders bewust of onbewust onze mede broeders op tal van deze punten verwaarlozen , is iets dat we moeten betreuren.
Mijn stelling is dan ook : Deze vorm van verwaarlozing moet tegen gegaan worden.
Saidat0en
21-06-2003, 17:24
C Kers.... :goedzo:
Saïda :zwaai:
nadia_el3
21-06-2003, 17:35
Zeker Weten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dus we kunnen rustig concluderen dat als onze mede broeders uitgaan dat we niet spreken van een bevoorrechting, maar van verwaarlozing wanneer dit niet overeenkomt met hun levensovertuiging ..
ToH?
tuttebell2
21-06-2003, 17:41
........http://images.tvnz.co.nz/news/mideast/hamas_woman_fighter.jpg
Origineel gepost door MüeZli
Onze mede broeders die uitgaan met of zonder toestemming van hun ouders zijn niet te benijden. Blootstelling, aan drank, drugs, voorhuwelijkse s.ex, in zijn algemeenheid tijdsverspilling, is met het oog op onze uiteindelijke bestemming na onze dood, niet iets waar je trots op moet zijn. Het feit dat onze ouders bewust of onbewust onze mede broeders op tal van deze punten verwaarlozen , is iets dat we moeten betreuren.
Mijn stelling is dan ook : Deze vorm van verwaarlozing moet tegen gegaan worden.
Dan is mijn vraag: Hoe wil je die vorm van verwaarlozing tegengaan?
s_soumaya18
21-06-2003, 18:09
WALLAH MUEZLI JE HEBT HELEMAAAAAAAAAAL GELIJKKK MEIDDDD
Guadaloupe
21-06-2003, 18:20
Origineel gepost door MüeZli
dat komt ook omdat cultuur waarschijnlijk grotendeels als basis wordt gezien. Als je je kinderen meer islamitisch zou opvoeden, zou die behoefte er misschien niet eens zijn...allahu a3lam
:)
Origineel gepost door House
Dan is mijn vraag: Hoe wil je die vorm van verwaarlozing tegengaan?
Ja hier d8 ik dus ook gelijk aan.
Hoe kunnen wij er wat aan doen ? of er tegen gaan,ik denk misschien gewoon eerst om je heen kijken de mensen naast je die b.v uitgaan etc etc en misschien daar een verandering in proberen te brengen ?
Maar dan vraag ik me ook weer hoe doe je dat ? Op wat voor subtiele manier zonder dat ze denken dat je ze aanvalt en hun niks gunt ofsjo dat zou ik wel willen weten.
Besef van wat het betekent dat ouders hun zonen zonder grenzen opvoeden. Zeker als ik topics zie, jongens mogen dit en meisjes niet etc. En dat er wordt geconcludeerd dus hebben jongens meer rechten of iets dergelijks.
Ik denk dat we ons eerst moeten beseffen dat het geen voorrecht is als je ouders je tot in de late uurtjes laten uitgaan of doen en laten wat je wilt.
Kijk als ouders beredeneren dat het sávonds ietwat veiliger als n man of jongen de straat overgaat, dan hebben ze in wezen gelijk. Fysiek gezien kunnen ze zich beter verweren, maar dat betekent niet dat ook een jongen of man geen echte reden moet hebben om zich zo laat over straat te begeven.
Ik heb het idee dat omdat dit mag, dat meisjes weer denken dat jongens meer rechten ofzo zouden hebben.
Heel kort gezegd: Moeten we ons beseffen dat we te maken hebben met verwaarlozing en eenmaal als we dat ons beseffen, dan inshaALLAH voeden wij onze kinderen op deze manier op.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.