Bekijk originele versie : Protest Actie Dinsdag 24 Juni
saida_marokko
21-06-2003, 14:42
assalam oe alaikoem broeders en zusters,
Het is niemand ontgaan dat het nieuwe kabinet een anti-Islam koers heeft aangenomen. Zo wil het nieuwe kabinet onder andere OALT afschaffen en een leidraad kleding op scholen invoeren. Dit alles is in het leven geroepen om de moslims te assimileren.
In Utrecht zijn bijna alle "zwarte"scholen gesloten en leerlingen zijn aangewezen op bijzonder onderwijs (Christelijk). Deze scholen "accepteren" leerlingen met een ander geloof mits ze hun godsdienst niet "expliciet" uitdragen. Ze accepteren ze dus eigenlijk niet.
In november 2002 is het St. Gregorius College (Rooms Katholiek) een actief beleid gaan voeren om moslimmeisjes te dwingen hun hoofddoek af te doen. De school neemt bij voorbaat geen hoofddoek dragende meisjes aan. Twee meisjes, die vorig jaar besloten een hoofddoek te dragen worden op een vernederende manier gedwongen om die in de les af te doen. Een van de zusters heeft een klacht ingedient bij de commissie voor gelijke behandeling (sinds november in behandeling). De zusters hebben op allerlei manieren de aandacht proberen te trekken maar hebben weinig aandacht gehad.
Steeds meer scholen beginnen deze koers te volgen en verbieden het dragen van een hoofddoek op hun school. Het wordt tijd dat wij onze stem laten horen! Wij gaan inshallah een protest-actie houden voor de school om te laten zien dat we dit NIET pikken en dit agressieve assimilatie beleid niet toestaan! Op onze site, www.ael.nl staat een petitie. Onderteken deze a.u.b. en vraag anderen dit ook te doen.
De protest-actie zal inshallah dinsdag 24 juni plaatsvinden op:
St. Gregorius College, Van Asch van Wijckskade 20, te Utrecht het begint om 15.30 uur.
We verzamelen om 15.00 uur op het centraal station in Utrecht!
NB: Alle vrouwen een hoofddoek op als symbool!
Protesteer mee en neem zoveel mogelijk mensen mee!
Wasalaam oe alaikoem,
AEL Nederland
A_Haselhoef
22-06-2003, 13:12
Origineel gepost door saida_marokko
In Utrecht zijn bijna alle "zwarte"scholen gesloten en leerlingen zijn aangewezen op bijzonder onderwijs (Christelijk). Deze scholen "accepteren" leerlingen met een ander geloof mits ze hun godsdienst niet "expliciet" uitdragen. Ze accepteren ze dus eigenlijk niet.
Goed initiatief.'Ik ben 's morgens in Brussel Insja Allah probeer ik 's middags ook te komen.
Overigens wanneer de ouders van deze zwarte scholen actief worden en plaats nemen in de medenzeggenschapsraad dan moet het volgens mij mogelijk zijn om een school van 'kleur' te laten verschieten d.w.z. dat een Katholieke school een Islamitische school kan worden als de meerderheid van de medezeggenschapsraad dit ook zou willen.
Het probleem in dit geval ligt dan ook meer bij de passiviteit van veel ouders in hun participatie in de medezeggenschapsraad.
Abdullah Haselhoef
http://oud.refdag.nl/ond/010330ond08.html
http://www.kdc.kun.nl/erasmusplein/2-1995/onderwijs.html
saida_marokko
22-06-2003, 14:39
Origineel gepost door muhammad
:goedzo:
;)
jammer dat ik niet kan anders was ik wel gegaan ..ik was altijd hun kwel geest daar ... . Maar ik vind dus dat we eigen scholen moeten op gaan richten als we ons niet vrij mogen gedragen zoals we willen.
Daar streven we toch ook naar! In mijn buurt zijn er al plannen gemaakt. Of het nu word in gevoerd is de vraag. Maar ze zijn er wel mee bezig. Maar eeh maak tijd en kom;) Het is dubbel en dwars hoe vele scholen doen. We zijn een school zonder rasicme... maar vervolgens tonen ze alles behalve dat!!! Je word er misselijk van!
Goed initiatief.'Ik ben 's morgens in Brussel Insja Allah probeer ik 's middags ook te komen.
Overigens wanneer de ouders van deze zwarte scholen actief worden en plaats nemen in de medenzeggenschapsraad dan moet het volgens mij mogelijk zijn om een school van 'kleur' te laten verschieten d.w.z. dat een Katholieke school een Islamitische school kan worden als de meerderheid van de medezeggenschapsraad dit ook zou willen.
Ik hoop ook inderdaad dat er zoveel mogelijk ouders komen.Wat belangrijkste is dat ze ons onze geloof niet afnemen. Volgens de scholen zijn ze open scholen, wel met een geloof maar wij mogen onze geloof gewoon uiten. IK ZIE HIER SAMEN MET VELE ANDERE NIKS VAN TERUG!!! Het is voor ons al een grote stap als ze ons gewoon niet zo dwars liggen. Het feit alleen al dat ze een hoofdoek weigeren is een zwakte van de school!!!!Het is ziekelijk hoe ze nu met islamieten omgaan. Je moet overal je hoofdoekje af doen bijna en ze gaan ons vertellen wat voor taal we thuis moeten praten!!!!!
saida_marokko
22-06-2003, 20:05
Origineel gepost door Nibazat
De verleiding wordt voor Zita nu ook wel heel erg groot, deel te nemen aan de protestactie......
Ik weet alleen niet of het zo is dat waneer ik zeg dat ik kom er ineens heel veel mensen spontaan wegblijven..... :(
People hate me for kicking ass too violently!
Zita.
P.S. kom op mensen... Laat eens weten of je komt??? Laat eens een berichtje achter!
Wie niet komt omdat jij aanwezig zult zijn.. zouden we toch niet veel aan hebben!:D Dus gewoon je komen de dinsdag en zoveel mogelijk mensen mee nemen:)
saida_marokko
23-06-2003, 17:49
ja want zoveel mogelijk mensen moeten het lezen en ik moet elke keer weer omhoog halen want anders word er overheen gelezen!!!
Als de rest van nederland dan een tegendemonstratie zal houden, dan zullen dit soort "overnames" niet plaatsvinden Abdullah.
Ik zou zelfs de RK scholen steunen, om te voorkomen dat op deze wijze islamitische scholen zullen ontstaan.
A_Haselhoef
24-06-2003, 00:34
Origineel gepost door an3sdej
Als de rest van nederland dan een tegendemonstratie zal houden, dan zullen dit soort "overnames" niet plaatsvinden Abdullah.
Ik zou zelfs de RK scholen steunen, om te voorkomen dat op deze wijze islamitische scholen zullen ontstaan.
Beste An3sej,
Als je al wilt demonstreren dan zou je beter kunnen demonstreren voor het vrije zelfbeschikkingsrecht van dames in kwestie. Uitgerekend een Katholieke school ontneemt deze dames het recht om zelf te bepalen hoe zij gekleed willen gaan of niet.
De medenzeggensraad op een school is een democratisch gekozen orgaan. Als een dergelijke democratische gekozen medezeggenschapsraad zegt wij willen een school op Islamitische grondslag omdat 90% van de kinderen moslim zijn, dan lijkt mij dit toch niet meer dan logisch?
De zwarte piet in deze ligt echter niet bij de Islamitische gemeenschap die perse Islamitische scholen wilt oprichten alswel dat sommige scholen die door hun obsessie integratie dwang, de segegratie bijna verplicht maken als enige overgebleven keuze, ook voor die moslims die liever een gedeelde school zouden willen hebben.
Abdullah Haselhoef
saida_marokko
24-06-2003, 00:58
:goedzo:
Af en toe doen mensen alsof ze lomp zijn en willen sommige dingen expres niet begrijpen. Alles ligt op tafel als het ware maar toch van de DOMME houden... Je word er misselijk van!!!
Abdullah Bedankt;)
St. Gregorius College, Van Asch van Wijckskade 20, te Utrecht het begint om 15.30 uur.
Wasalaam oe alaikoem,
AEL Nederland
Waar ik mij dan over verbaas is dat de AEL oproept om bij het protest een hoofddoek te dragen, daar gaat het hier toch om.
Verder hoop ik dat het goed afloopt.
Waarom sluit gemeente Utrecht eigenlijk alle openbare -zwarte- scholen?
Haselhoef,
Dat er moskeeën gebouwd worden OK, maar dit soort stiekeme overnames vind ik achterbaks.
En IK vind het logisch dat bijzondere scholen hoofddoekjes weigeren. Op een islamitische school zal ook geen kruisbeeldje mogen hangen o.i.d.
VanBasten
24-06-2003, 09:41
Origineel gepost door saida_marokko
Het is niemand ontgaan dat het nieuwe kabinet een anti-Islam koers heeft aangenomen. Zo wil het nieuwe kabinet onder andere OALT afschaffen en een leidraad kleding op scholen invoeren. Dit alles is in het leven geroepen om de moslims te assimileren.
In november 2002 is het St. Gregorius College (Rooms Katholiek) een actief beleid gaan voeren om moslimmeisjes te dwingen hun hoofddoek af te doen. De school neemt bij voorbaat geen hoofddoek dragende meisjes aan. Twee meisjes, die vorig jaar besloten een hoofddoek te dragen worden op een vernederende manier gedwongen om die in de les af te doen. Een van de zusters heeft een klacht ingedient bij de commissie voor gelijke behandeling (sinds november in behandeling). De zusters hebben op allerlei manieren de aandacht proberen te trekken maar hebben weinig aandacht gehad.
Steeds meer scholen beginnen deze koers te volgen en verbieden het dragen van een hoofddoek op hun school. Het wordt tijd dat wij onze stem laten horen! Wij gaan inshallah een protest-actie houden voor de school om te laten zien dat we dit NIET pikken en dit agressieve assimilatie beleid niet toestaan! Op onze site, www.ael.nl staat een petitie. Onderteken deze a.u.b. en vraag anderen dit ook te doen.
Wasalaam oe alaikoem,
AEL Nederland
Heel goed initiatief, maar nuanceer a.u.b wel een beetje. Dat een Katholieke school meisjes verbiedt om een hoofddoek te dragen, is dat zo gek? Zouden joden een keppeltje mogen dragen op een Islamitische school? Nog sterker, je praat over een anti-islam sfeer in Nederland, maar noem je wel alles. Je noemt niet de joden die niet meer over straat kunnen met een keppeltje op zonder lastiggevallen te worden door arabische jongeren. Begrijp me goed, het is allemaal niet goed, iedereen moet zijn geloof kunnen belijden. Maar als je als AEL wilt dat de moslims eerlijk behandeld worden, vraag dan eerst eens aan je achterban of ze hetzelfde willen doen met joden. Je eist een eerlijke behandeling, maar heb je die zelf wel te bieden aan andere bevolkingsgroepen? En ga ook niet gelijk praten over een anti-islamsfeer in Nederland. Dat is zielig en getuigt van een houding gebaseerd op zelfmedelijden.
Ik denk dat het tijd wordt om de scheiding tussen kerk en staat door te trekken naar het onderwijs. Geef iedereen een vorm van staatsonderwijs dat geen enkel spoor draagt van welke religie dan ook. Daarnaast moeten de geloofsgemeenschappen zelf voor het religieus component zorgen. Zo kan de moskee islamitisch onderwijs aanbieden buiten het 'staatsonderwijs'. Dan denk ik dat we van het 'gezeik' af zijn.
Hoe is het gegaan?? Ik kon namelijk niet
bladerbla
25-06-2003, 00:44
Onzin allemaal over zwarte scholen. Er is niemand die ze probeert te sluiten. Ik heb zelf 5 jaar lang op een zwarte school gezeten die dit jaar gaat sluiten. Een school die tot dezelfde scholengemeenschap hoort als het Gregorius College. Deze school heeft het 40 jaar overleeft en toch is ie in 4 jaar tijd helemaal failliet gegaan. Ook van deze school wilden ze een islamitische school maken om de school zo te redden maar hebben ze toch niet gedaan. Zelfs Marokkaanse en Turkse ouders uit die wijk stuurde liever hun kinderen naar een "witte" school. Op de school zelf werd goed onderwijs gegeven, de slagingspercentages waren ieder jaar boven gemiddeld. Maar omdat de school in de "meest criminele buurt van Nederland" ligt waren ouders bang om hun kind er naartoe te sturen. Ik moest er na vorig jaar vanaf en zit nu op een school aan de rand van Utrecht. Ik had ook de keus om naar het Gregorius te gaan maar omdat ze oa geen meisjes met hoofddoek aannamen ben ik er niet opgegaan. Er is geen betere school dan een zwarte school. Je hebt daar gewoon meer vrijheid en hebt wel meer te zeggen dan op andere scholen.
saida_marokko
25-06-2003, 01:24
Origineel gepost door rnaj
Waar ik mij dan over verbaas is dat de AEL oproept om bij het protest een hoofddoek te dragen, daar gaat het hier toch om.
Verder hoop ik dat het goed afloopt.
Waarom sluit gemeente Utrecht eigenlijk alle openbare -zwarte- scholen?
Niet iedereen die mee loopt met protest draagt hoofdoek. Toch vinden vele het belachelijk dat dit kan gebeuren. Als symbool dat je er tegen bent word er van je gevraagd draag hoofdoek als je het al niet draagt. Er waren ook Nederlandse die meeliepen... begrijp je het nu?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.