Bekijk volle/desktop versie : Goude verlovings/trouwring voor de man



Pagina's : [1] 2 3

18-06-2002, 12:50

Citaat door Youness75:
Mijn vraag is: mag een man een goude verlovings/trouwring dragen?
Als dat niet zo is wat zijn de alternatieven?
Alvast bedankt
Youness
.

18-06-2002, 14:23


Ik heb altijd gehoord van niet, of dat alleen zilver is toegestaan. Maar zeker weten doe ik het niet.

21-06-2002, 14:07
Misschien is dit wel een rare vraag, maar hij kan toch ook een witgoud ring dragen? Je kan niet zien dat het goud is en als ik eerlijk moet zijn dan zijn er niet echt veel mooie zilveren trouw/verlovingsringen.

Kan iemand misschien wat meer hierover vertellen??

Masalama

21-06-2002, 18:19
ahseia heeft gelijk het is niet toegestaan voor een man om goud of wit goud te dragen.

25-06-2002, 13:43


een moslim man mag geen goud dragen...gewoon niet!!!!!Dus dan wordt het alleen maar zilver he mensen!!!!!

04-10-2004, 17:02
als we het gaan heben over haram en halal,mensen,dan zal ik jullie het volgende stellen dan is een ring zo ie zo niet toegestaan dit is een westers gebruik dat we met de tijd hebben overgenomen.m3a selema...

04-10-2004, 17:12

Citaat door esprit:
als we het gaan heben over haram en halal,mensen,dan zal ik jullie het volgende stellen dan is een ring zo ie zo niet toegestaan dit is een westers gebruik dat we met de tijd hebben overgenomen.m3a selema...
mee eens

04-10-2004, 19:43
Buiten dat goud voor mannen 7aram is, vind ik het sowieso over het algemeen lelijk. Dus zowel ik als mijn man inshallah zilver.

04-10-2004, 21:11
Ik heb gehoord dat de trouwring van de man ook goud mag zijn maar of dat waar is, dat weet ik niet

04-10-2004, 21:25
Een zilveren ring

04-10-2004, 21:28
Volgens mij is het zo..dat als een man een gouden ring draagt..dat het dan alleen zijn toruwring mag zijn en vooor de rest niets...Maar ik weeet het niet zeker en heb ook geen bewijzen..dus mensen KOM Op meT die BEwijzen..!!

04-10-2004, 23:44
Goud en zijde is verboden voor mannen in de Islam.
Helaas heb ik geen bewijzen.

salaam.

05-10-2004, 10:10


Mijn man heeft een zilveren trouw ring aan.
haram is haram.
of het een oorbelletje is of een trouwring wat is het verschil goud is goud!.
Sahab

05-10-2004, 11:40

Citaat door lainae:
Volgens mij is het zo..dat als een man een gouden ring draagt..dat het dan alleen zijn toruwring mag zijn en vooor de rest niets...Maar ik weeet het niet zeker en heb ook geen bewijzen..dus mensen KOM Op meT die BEwijzen..!!
Dit klopt niet. Een man mag in alle gevallen geen goud dragen. Ik heb ook gehoord dat een huwelijksring sowieso uit den boze is, ook al is die zilver. Dat omdat het geen gebruik van de moslims is.

De profeet (vzmh) zag een gouden ring aan de hand van een man. De profeet haalde de ring van zijn hand en gooide het weg, zeggende: "Zou iemand van jullie brandend kool in zijn handen nemen en het vasthouden?" Wanneer de profeet weg was, zei iemand tegen de man: "neem je ring en haal er voordeel uit (door het bijvoorbeeld te verkopen)." De man antwoorde: "Nee, bij Allah, ik zal het niet meer pakken nadat de Profeet het weg heeft gegooid." (Moeslim)

05-10-2004, 18:24
dank je wel najib..dat houd ik nou net nodig..die bewijzen..

ghair incha'allah

Pagina's : [1] 2 3