Bekijk originele versie : Bikini en alle zomerkleding weer uit de kast?????????????/
De zon schijnt weer volop. De hormonen spelen weer op. De dames gaan weer schaars gekleed. De heren hebben weer veel te zien. De jongens halen hun driekwart broeken uit de kast. De zonnebrillen worden weer opgepoetst. De dames vragen zich af of hun broek te doorzichtig is. De dillemma's steken weer de kop op, 'is dit te bloot'.
Het is voor mij alweer lang geleden, maar ik weet nog dat ik altijd intens wist te genieten van de route naar Marokko. Toch hoor ik veel verhalen van mensen die de rit helemaal niet zo prettig vinden. Dan vraag ik me toch wel af waarom dat is? Het is toch heerlijk om de mooie landschappen te zien die Frankrijk en Spanje rijk zijn en als je de mooie toeristische route neemt, dan geniet je helemaal op en top. Onderweg is er zelfs mogelijkheid om een appartementje met zwembad af te huren voor 1 of 2 dagen. En dan vervolg je je reis weer gewoon.
Jammer genoeg zie ik de Marokkanen vaak de route letterlijk 'pakken' alsof hun leven er vanaf hangt. Ze willen zo snel mogelijk op de plaats van bestemming zijn. Genieten absoluut niet van de weg naar de bestemming.
Heeft dit te maken met het feit dat pappa's onderweg niet te veel geld willen uitgeven? Veel kinderen, kosten ook veel. Veel ijsjes, veel chips, veel snoepgoed veel drinken. Dus dan maar volgas toch???
Maar dan vraag ik me heel er af: waarom maken jullie dat niet anders??????????? de jongeren werken zich hier toch helemaal lijp? Zij het als accountant of als vakkenvuller bij Dirk? De vaders, met uitkering of een baantje hebben niet veel geld, dus waarom maken deze kids hun en het leven van hun ouders niet makkelijker door bijvoorbeeld te zeggen;
Pa/ ma, laten we nu eens langs een mooie weg stoppen en even gaan winkelen op de markt in Spanje. Misschien kunnen we wat kopen en pa heeft de tijd om uit te rusten. Ik betaal wel. Geloof me, pa gaat dan ongetwijfeld mee.
Of zie ik het verkeerd. Ik wil alleen zeggen, jullie kunnen het heus wel veranderen. Of probeer het tenminste. Ik hoor gewoon te veel mensen klagen.
Groetjes,
Tornado
ik ga altijd met mijn broer op vakantie en mijn ouders gaan altijd met het vliegtuig
dus wij genieten gewoon lekker onderweg
en we gaan altijd alleen want als je met sommige mensen gaat dan kopen wij zegmaar ijs of snoep dan moeten die kinderenvan die anderen ook altijd omdat die ouders nix voor hun kopen
en dat is opzich niet erg maar als je voor iedereen moet gaan halen kost dat erg veel
en soms eten wij ook in een restaurant
1 keer hoor
ik vind onderweg zijn eiglijk leuker dan in maroc zijn
Origineel gepost door chemie
ik ga altijd met mijn broer op vakantie en mijn ouders gaan altijd met het vliegtuig
dus wij genieten gewoon lekker onderweg
en we gaan altijd alleen want als je met sommige mensen gaat dan kopen wij zegmaar ijs of snoep dan moeten die kinderenvan die anderen ook altijd omdat die ouders nix voor hun kopen
en dat is opzich niet erg maar als je voor iedereen moet gaan halen kost dat erg veel
en soms eten wij ook in een restaurant
1 keer hoor
ik vind onderweg zijn eiglijk leuker dan in maroc zijn
doe eens wat aan je zinsindeling.........
Dit was een chemische zinsopbouw; een beetje van dit en een beetje van dat ..en voila! :D
hahahahahhahahha juist ja
als het niet voor een punt is schrijf ik nix goed
heeeeeeeeey mensen,
als ik naar marokko ga dan geniet ik er van. Geloof me. Met muziek op z'n allerhardst!!!! Altijd heel gezellig. Wij gaan dit jaar met drie auto's....enne allemaal jongens en meisjes van dezelfde leeftijd, reken maar dat wij plezeir zullen hebben....
Alleen spanje is zooooooooo warm....pffffff!!! Enne in de avond lekker koel. Onze pappies en mammies gaan dan slapen..en wij gaan met z'n allen ze3ma op de auto's passen(NOT)
Op deze avonden zie je ons lekker wandelen op de parkeerplaats, enne wanneer 06.00 nadert gaan we terug bij de auto's......dan worden onze pappa's wakker!!!
Wij gaan met z'n allen achterin, in de slaapkamers van onze auto's en brengen de rest van de dag slapend door. :D
groetjes,
ps: ik hen nuuuuuuuuuu onwijs zin om te gaan!!!
bikini is haram a thamchomt of amchom!!!!!!!!!!!!!!!
:zwaai:
Origineel gepost door Nawal19
heeeeeeeeey mensen,
als ik naar marokko ga dan geniet ik er van. Geloof me. Met muziek op z'n allerhardst!!!! Altijd heel gezellig. Wij gaan dit jaar met drie auto's....enne allemaal jongens en meisjes van dezelfde leeftijd, reken maar dat wij plezeir zullen hebben....
Alleen spanje is zooooooooo warm....pffffff!!! Enne in de avond lekker koel. Onze pappies en mammies gaan dan slapen..en wij gaan met z'n allen ze3ma op de auto's passen(NOT)
Op deze avonden zie je ons lekker wandelen op de parkeerplaats, enne wanneer 06.00 nadert gaan we terug bij de auto's......dan worden onze pappa's wakker!!!
Wij gaan met z'n allen achterin, in de slaapkamers van onze auto's en brengen de rest van de dag slapend door. :D
groetjes,
ps: ik hen nuuuuuuuuuu onwijs zin om te gaan!!!
Ja, das nou precies mijn idee van een geweldige vakantie. Achter in een busje slapen en op de parkeerplaats wandelen.
no hard feelings
Origineel gepost door hilwa
bikini is haram a thamchomt of amchom!!!!!!!!!!!!!!!
Uberhaupt naar het strand gaan is haram a koe of rund........... :giechel:
Volgens mij is het puur om het feit dat 1e generatie ouders niet beter weten. Ze weten niet wat van het leven genieten is. Zo lang als zij zich kunnen herinneren draait het leven om geld en werken. Zien te overleven. Dat krijg je er niet 1 - 2 - 3 zomaar uit.
Het is ook een soort drempel waar ze overheen moeten. Eten in een restaurantje is meestal voor de moeder ietwat hschouma.
Jongeren van nu willen wel anders maar als pa anders beslist en het voorstel afkapt met "Onzin" dan hebben zij niet anders dan mee te werken. Per slot van rekening zijn zij alleen medepassagiers of reserve chauffeurs. Het enige wat ze kunnen doen is zich voornemen om het later "als ze groot zijn" anders aan te pakken.
Overigens zie ik iemand die vakkenvuller is in Dirk v.d. Broek niet snel betalen voor het hele gezin van minimaal 7 personen.
Iemand die accountant of iets dergelijks is, gaat in de meeste gevallen niet meer met pa & ma mee naar marokko maar kiest een andere vakantiebestemming.
Echter, de laatste keer dat ik naar marokko ben geweest (ook inmiddels alweer een tijdje geleden) is me toch opgevallen dat daar verandering is gekomen. Je ziet vaker ouders met kinderen boven de 15 jr meer van de reis genieten. Mensen die nog bij benzinestations bivakkeren zijn meestal diegenen met de kleine koters.
Toch heeft het wel wat, als ik diep graaf in mijn geheugen; die eensgezindheid op de parkeerplaatsen, alle marokkies bij elkaar. Moederlief die s avonds laat nog achter de butagas zit om koffie te brouwen om pa klaar te stomen voor de volgende etappe.
Je doet heel wat kontakten op al koffiedrinkend, tennissend of voetballend :D .
De herinnering aan de vieze gore toiletten duw ik dan zo ver mogelijk weg in het vergetelhoekje...
Veel plezier toegewenst!
Lenaa.
wrom mag je niet naar het strand ik ga ieder jaar naar het strand maar ik let wel op mijn kleding en ik ga niet naar drukke stranden
Origineel gepost door Lenaa
Volgens mij is het puur om het feit dat 1e generatie ouders niet beter weten. Ze weten niet wat van het leven genieten is. Zo lang als zij zich kunnen herinneren draait het leven om geld en werken. Zien te overleven. Dat krijg je er niet 1 - 2 - 3 zomaar uit.
Het is ook een soort drempel waar ze overheen moeten. Eten in een restaurantje is meestal voor de moeder ietwat hschouma.
Jongeren van nu willen wel anders maar als pa anders beslist en het voorstel afkapt met "Onzin" dan hebben zij niet anders dan mee te werken. Per slot van rekening zijn zij alleen medepassagiers of reserve chauffeurs. Het enige wat ze kunnen doen is zich voornemen om het later "als ze groot zijn" anders aan te pakken.
Overigens zie ik iemand die vakkenvuller is in Dirk v.d. Broek niet snel betalen voor het hele gezin van minimaal 7 personen.
Iemand die accountant of iets dergelijks is, gaat in de meeste gevallen niet meer met pa & ma mee naar marokko maar kiest een andere vakantiebestemming.
Echter, de laatste keer dat ik naar marokko ben geweest (ook inmiddels alweer een tijdje geleden) is me toch opgevallen dat daar verandering is gekomen. Je ziet vaker ouders met kinderen boven de 15 jr meer van de reis genieten. Mensen die nog bij benzinestations bivakkeren zijn meestal diegenen met de kleine koters.
Toch heeft het wel wat, als ik diep graaf in mijn geheugen; die eensgezindheid op de parkeerplaatsen, alle marokkies bij elkaar. Moederlief die s avonds laat nog achter de butagas zit om koffie te brouwen om pa klaar te stomen voor de volgende etappe.
Je doet heel wat kontakten op al koffiedrinkend, tennissend of voetballend :D .
De herinnering aan de vieze gore toiletten duw ik dan zo ver mogelijk weg in het vergetelhoekje...
Veel plezier toegewenst!
enaa.
Even over je argument dat een vakkenvuller niet voor het hele gezin kan betalen. Een gezin waarvan jij uitgaat dat minimaal uit 7 personen bestaat, wat overigens in veel uitzonderlijke gevallen niet zo is.
In het kader van extreme voorbeelden geven (uitersten) zeg ik dat een vakkenvuller maar ook een accountant de reis een andere invulling kan geven. Het gaat in feite niet om hoeveel geld je te besteden hebt, maar meer om het gegeven wat te kunnen doen met je visie op het leven.
En nogmaals.....pa gaat mee als de financiele kant gedekt is, geloof me..
sorry hoor, maar jouw opmerking slaat echt nergens op, says who dat ik naar het strand ga????????????? jij komt aanzetten met hebben jullie al je binkin uit de kast gehaald, dus ik zeg je, bikini is haram.
Dit zegt niks over mij, of ik wel/niet naar strand ga.......dus ga maar eerst nl. leren en kom dan pas terug om met te communiceren.
maar ff reactie op het eerste berichtje>>>
Welke route nemen jullie altijd????
xxxies
Enne tournado,
De weg naar marokko is leuk.....gezellig, ik weet niet of jij weet wat dat betekend. IK heb het reuze naar mijn zin!!!
Maar in marokko zelf is het tig malen leuker!!!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.