Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kleden wij ons nog als moslims,of hechten we geen waarde meer aan ons geloof?

Pagina's : [1] 2

alhoceima
17-06-2002, 20:43

Salaam Alaikoem Ik wilde vandaag even het onderwerp kleding naar voren halen, hoe gaan wij gekleed de straat op? kan een ander nog wel tegenwoordig een moslim van een ongelovige onderscheiden, als een moslim zich hetzelfde gaat kleden als een ongelovige....wat is dan het verschil nog tussen ons, wij moslimas moeten niet willen lijken op Jenifer lopez, en haar kleding gaan kopieren, wij horen te laten zien wie wij zijn, en waarom we hier zijn, hierin speelt de kleding die wij dragen ook een grote spel, laten wij vandaag nog hiermee beginnen.....lees dit stukje hieronder mijn zusters...zie dit vooral niet als weer iemand die ons probeert aan te vallen,...maar ik voel me alleen verplicht jullie dit mee te delen.......... De Profeet (SAWS) zei: "Twee soorten (mensen) die ik tot nu toe nog niet gezien heb, zullen naar de hel verwezen worden; mensen die zwepen vasthouden als koeienstaarten, en de mensen daarmee slaan, vrouwen die gekleed zijn maar nog steeds naakt (hun kleren zijn of te strak of te dun) en die zwalkend over straat lopen met hoofden die op kamelenbulten lijken. Zij zullen niet in de hemel komen noch de geur daarvan ruiken terwijl de geur daarvan op zo'n lange afstand te ruiken is." (Muslim) deze info. komt van www.walidin.com De uiterlijke Hijab Er zijn bepaalde voorwaarden waaraan we moeten voldoen, wil onze kleding als islamitisch worden beschouwd. Er is geen bepaalde stijl voorgeschreven. Je kunt alles dragen wat je leuk vindt zolang het binnen de definitie van islamitische kleding valt. De bepalingen die kleding islamitisch maken zijn als volgt: 1) De kleding moet het gehele lichaam en hoofd bedekken, behalve het gezicht en de handen. Dit betekent dat de nek, onderarmen, oren en oorbellen die je draagt ook bedekt moeten zijn. Sommige geloofsscholen zijn van mening dat de voeten onbedekt mogen blijven, maar ze zijn het er allemaal over eens dat de benen bedekt moeten zijn. 2)De kleding mag geen versiering zijn.(Het moet niet de aandacht van mannen vestigen op de schoonheid van de vrouw. 3) De kleding moet dik genoeg zijn om de kleur van de huid te bedekken, dus doorzichtige stoffen zijn ongeschikt 4)De kleding moet wijd genoeg zijn om de vorm van het lichaam te verbergen. 5) De kleren mogen niet geparfumeerd zijn(parfum trekt de aandacht van mannen) 6)De kleding mogen niet lijken op herenkleding, bijv. de broeken die je draagt moeten een vrouwelijke stijl hebben. 7) De kleding moet niet lijken op die van niet-moslims. Een van de functies van hijab is om de drager ervan te identificeren als een moslim die trots is op haar islam. 8) Het moet geen kleding zijn van roem of ijdelheid. dit betekent, getooid met juwelen of geweven met goud en zilveren draden of dergelijke... deze info. komt uit het boek De Handboek voor Moslimvrouwen vertaald door Yusra Nemeth en Aisha Boukhris Salaam Alaikoem Een zuster

DESPERADA
17-06-2002, 20:46
Djazaak AllaH OuGharaijN OugTi voor deze MooIe infO.... Ik HoOp dat vele zusters het zullen doornemen en toepassen InschAllaH....... Hope Ya Dont miND... maar heb een kleine aanvulling voor je ToPIc, KlediNg , UiterlIjk Van de MaN....... Mannen mogen geen zijde dragen. Dit is terug te vinden in verschillende Ahadith. Overgeleverd door Al baraa' ibn 'aazieb (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) heeft de boodschapper van Allah ons verplicht om 7 dingen te vermijden: het dragen van goud, zijde......etc" (Boekharie 5414). De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Iemand van jullie kan slechts beweren gelovig te zijn, wanneer zijn verlangens overeenstemmen met de leringen, die mij zijn gegeven" (nawawi). De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd:"knip jullie snorren bij en laat jullie baard groeien!. Onderscheidt u van de vurenaanbidders!" Moesliem. Hij (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ook gezegd: "Doe het tegenovergestelde van de heidenen: Knip jullie snorren en laat jullie baard vrij!". :zwaai:

alhoceima
17-06-2002, 21:10
Salaam Alaikoem, bedankt voor je aanvulling, inderdaad had ik het niet over de man gehad, maar bedankt dat je dit hier ook even hebt neergezet...moge Allah je hiervoor belonen en je je mogelijke zondes vergeven InsjaAllah, en zo voor al onze broeders en zusters Amien........ Salaam Alaikoem Een zuster

alhoceima
17-06-2002, 21:21
Salam Alaikoem zuster Faissa.. Inderdaad onze hijab mag geen versiering zijn, maar inderdaad zie je tegenwoordig vaak die combi`s die juist de aandacht trekken, felle kleuren die de aandacht trekken, we worden hierdoor vaak verkeerd begrepen en zo ontstaan er misverstanden.....we horen onze hijab te dragen voor onze eigen bescherming, we horen dan met rust gelaten te worden door het mannelijke geslacht,....geen een dame vind het leuk om op straat steeds maar lastig gevallen te worden, hijab dragen=is in mijn ogen ook om respect vragen.......en niet om aandacht vragen, maar goed zuster het is aan ons onze andere zusters dit eigenlijk duidelijk te maken..... Salam Alaikoem Een zuster

LouLou1
24-06-2002, 10:04

Alhoceima, doe s.v.p niet zo oppervlakkig. Kijk liever naar de binnenkant. Om je gerust te stellen: Zie jij blote moslims op straat lopen? Ik niet. Over het algemeen zijn de moslimmeiden en jongens keurig netjes gekleed. Veel netter dan de gemiddelde persoon. Het is een kwestie van zelfrespect. Een vrouw die zichzelf helemaal verbergt onder hijabs etc. getuigt ook niet van zelfrespect. Waarom zou je jezelf als vrouw moeten verbergen, zo van: eigenlijk doe ik er niet toe, ben ik niet belangrijk en zal ik onopvallend door het leven gaan. Wees trots op de schepping van Allah en analyseer de kledingvoorschriften beschreven in de Hadith in de context van het leven zoals het in de tijd van profeet Mohammed was. Met vriendelijke groet, LouLou

Najib26
24-06-2002, 10:10
Origineel gepost door LouLou1 Alhoceima, doe s.v.p niet zo oppervlakkig. Kijk liever naar de binnenkant. Om je gerust te stellen: Zie jij blote moslims op straat lopen? Ik niet. Over het algemeen zijn de moslimmeiden en jongens keurig netjes gekleed. Veel netter dan de gemiddelde persoon. Het is een kwestie van zelfrespect. Een vrouw die zichzelf helemaal verbergt onder hijabs etc. getuigt ook niet van zelfrespect. Waarom zou je jezelf als vrouw moeten verbergen, zo van: eigenlijk doe ik er niet toe, ben ik niet belangrijk en zal ik onopvallend door het leven gaan. Wees trots op de schepping van Allah en analyseer de kledingvoorschriften beschreven in de Hadith in de context van het leven zoals het in de tijd van profeet Mohammed was. Met vriendelijke groet, LouLou Is de koran niet duidelijk genoeg voor jou? Ga jij ook zoals de Nederlanders denken? Kijk naar de binnenkant, pffffff. Allah heeft niet voor niets kledingvoorschriften uitgebracht. J emag trots zijn op je lichaam, maar waarom zou je dat iedereen tonen? Hou dat vooor jezelf en voor je man.

LouLou1
24-06-2002, 10:52
Blijkbaar heb je totaal niet begrepen wat ik bedoel, Najib. Nog maar een keer lezen, dat berichtje!

alhoceima
24-06-2002, 11:44
Salaam Alaikoem Ik wil graag even een ding voor duidelijkheid nog een keer naar voren brengen, dus luister heeeeeeeel goed en knoop dit in je horen,....hijab is gewoon VERPLICHT! en willen jullie nog verder in discussie dan raad ik je aan dat met de Heilige Koraan te gaan doen,...of nog erger heb niet het lef om tegen Allah Swat in te gaan...ik verbaas me over hoe jullie zo onnozel overkomen...echt sorry hoor, jullie moeten is die attitude van jullie veranderen, en jullie is echt als moslims gaan gedragen! en dat heb ik het voornamelijk tegen ene butterfly, volgens mij heeft Allah Swat jouw als mens gemaakt en niet als vlieg, alhoewel jouw antwoorden wel duidelijk niet van een mens komen! Salaam Alaikoem Een zuster

Najib26
24-06-2002, 12:12
Origineel gepost door butterfly1983 Laat Najib maar hij is een van die bekrompen moslim mannen die denken dat alle vrouwen die geen hoofddoek h o e r e n zijn...... Waar heb ik dat gezegd? Ga jij voor mij nadenken? Ik kan je vertellen dat dat niet zo is!

Najib26
24-06-2002, 12:17
Origineel gepost door butterfly1983 De topic van jouw...die van dat soort meisjes die 'strakke'kleding dragen horen bij players....Remember! Kom dan met citaten. Zoek het op. En ga me niet woorden in de mond leggen!

Najib26
24-06-2002, 13:03
Origineel gepost door butterfly1983 Dit heb jij allemaal gezegd: ***Vrouwen met blote of strakke kleding voor players, bedekte vrouwen voor moslimmannen. Ben je het hier mee eens? Ik vind dat je met je kleding een bepaald signaal afgeeft. Ik hoef als moslim die vrouwen met hun strakke kleding echt niet. Hoe aardig ze ook mogen zijn. Ze houden zich gewoon niet aan de islamitische kledingsvoorschriften. Als ze dat al niet kan, waar houdt ze dan wel aan?**** ****Ja John ik weet het. En toch loopt de meerderheid van de jonge Marokkaanse vrouw in strakke kleding. En maar zeuren dat ze steeds de verkeerde jongens tegenkomen. Wat wil je als je zo gekleed gaat, dan trek je alleen players aan. Een moslimman moet zo'n vrouw niet**** LET OP DE LAATSTE ZIN! ****Ik zeg niet dat je alleen op uiterlijk moet letten, maar dat is toch het eerste wat opvalt. Moslimmannen zullen niet eens de moeite nemen om een vrouw met strakke kleren te leren kennen**** LET WEER OP DE LAATSTE ZIN! Ik heb nergens kunnen lezen dat ik vrouwen zonder hoofddoek voor h**ren heb uitgemaakt! EN dat ik vind ik ook niet. Het is toch logisch dat een moslimman op zoek gaat naar een zo vroom mogelijke vrouw. En de hoofddoek is gewoon verplicht en een deel van de islam. Dat ik de moeite niet neem om een vrouw met strakke kleding te leren kennen, wil nog niet zeggen dat ik het h**ren vind!

Najib26
24-06-2002, 13:04
Origineel gepost door butterfly1983 Je had de hele discussie moeten mee maken...ik vind iemand net als meneertje najib heel erg bekrompen. En als moslimmannen allemaal zo bekrompen zijn dan trouw ik niet met een moslimman! Dan doe je dat toch? Weet alleen dat een moslimvrouw alleen met een moslimvrouw mag trouwen.

Cherifa
24-06-2002, 13:08
Origineel gepost door butterfly1983 Je had de hele discussie moeten mee maken...ik vind iemand net als meneertje najib heel erg bekrompen. En als moslimmannen allemaal zo bekrompen zijn dan trouw ik niet met een moslimman! Ik was bij de discussie, over het algemeen weten we dat een vrouw haar schoonheid hoort te bedekken. Maar we hebben het recht niet te oordelen over anderen zonder ze niet te kennen. Ik vind iemand die geen kennis of er niet voorledig achterstaat daarover niet kunt oordelen alleen maar wat het oog ziet. Ik moedig juist deze vrouwen aan in het zakelijke leven die het geloof op de juist manier beleiden. Maar heb geen respect die er misbruik van maken. Laat we eerst naar ons zelf kijken en wat we aan ons zelf kunnen veranderen en door steeds naar andere te wijzen. En als wij denken de juiste weg hebben de andere te helpen ,en niet te oordelen over hun En najieb van vrouwen aantrekkelijker vindt met een hoofddoek dat is zijn keuze . Ik vind de El Hijab een verplichting is als men weet waar men in geloofd en waarom. Zonder kennis en geloof sta je niet sterk in je schoenen en kan je het ook niet overdragen.

LouLou1
24-06-2002, 13:16
Gelukkig, de meerderheid hier getuigt toch van intelligentie en respect. Ik begon bij het lezen van berichten van Najib al de hoop op te geven! Moge Allah jullie bijstaan bij alle positieve dingen die jullie doen LouLou

missleila2002
01-07-2002, 14:46

Salaam Sorry maar ik ben het niet eens dat een meisje die hijab draagt geen felle kleuren mag dragen ik vind dat je moet aanpassen in de samenleving kijk in nederland is het zo dat iedereen felle kleuren draagt dus het is niet erg als jij dat ook draagt je valt dan ook niet op. Als jij helemaal in het zwart gaat dan pas val je op. Maar als je dat in marokko doet dan val je op wat daar dragen ze dat niet zo erg. En wat zijn felle kleuren. Ik vind dat mensen met hijab de netjes er uit moeten zien en ook met de mode mee gaan zo dat onze andere zusters die het niet dragen het ook gaan doen zo dat ze zien met hijab dan kan je ook er modern uit zien het maakt geen verschil. Je hebt in deze samenleving zoveel keuze je heb helemooie lange rokken met mooie blouses en dan ziet prachtig uit ik heb ervaring. Je moet het ook aantrekkelijk maken voor de mensen die nog geen moslim zijn. Je hebt modern en je hebt modern ik bedoel het wel met de voorschriften van de koran. masalam leila

Pagina's : [1] 2