Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Liever de achternaam van je man of je eigen achternaam?

Pagina's : [1] 2

rania1515
20-06-2003, 11:38

Wat willen jullie dames? :zwaai: :p :D

Sahra22
20-06-2003, 11:44
In de Islam is het verboden om van achternaam te wisselen. Je hebt maar één achternaam en die behoud je dus óók als je het huwelijk intreedt!

Bario_Woman
20-06-2003, 11:51
Mijn eigen achternaam natuurlijk ;) Was dat voor een vraag...? Maar ja...ik denk niet dat men dit zal pikken als ik het in de groep gooi ;)

shehinez
20-06-2003, 11:51
ik hou lekker mijn eigen achternaam waarom zou ik die van me man moeten dragen?? moet dat van de islam??

noortje1
20-06-2003, 11:53

hell no behoud mijn eigen achternaam :bril: niemand kan daaraan tippen :hihi:

Atlasleeuw
20-06-2003, 11:53
Origineel gepost door Miss_Magrebia Oke daar heb je me! ............maar toen werd er gezegd "fatima" dochter van "Mohammed" en vrouw van "Moessa" Die sexmaster heeft je inderdaad te pakken, je moet zeggen: het is niet toegestaan je NAAM te veranderen, maar ja of dat ook zo is weet ik niet. In iedergeval ik zou mijn naam nooit veranderen, ik ben er trots op en zal er mijn bloed voor geven.... :D

Sahra22
20-06-2003, 11:54
Origineel gepost door sexmaster vroeger had men niet eens achternamen, het was altijd zo: hassan zoon van Youssef ofzo.......hassan ibn youssef ofzo... dus hoe kun je nou beweren dat het verboden is terwijl achternamen niet eens bestonden?? Dat klopt, maar op een gegeven moment is het verplicht gesteld een achternaam in te stellen. Sommige mensen hebben toen gewoon de naam van hun vader gehouden. Daarom zie je dus nu nog heel veel mensen wier achternaam begint met Ben....... Maar je mag je achternaam dus niet veranderen, daar dit verlochening betekent van je eigen achternaam en dus je vader!

Atlasleeuw
20-06-2003, 11:59
Origineel gepost door Sahra22 Dat klopt, maar op een gegeven moment is het verplicht gesteld een achternaam in te stellen. Sommige mensen hebben toen gewoon de naam van hun vader gehouden. Daarom zie je dus nu nog heel veel mensen wier achternaam begint met Ben....... Maar je mag je achternaam dus niet veranderen, daar dit verlochening betekent van je eigen achternaam en dus je vader! Als ik even mag reageren, achternamen werden pas tijdens de bezetting van Marokko door Frankrijk en Spanje ingesteld...daarvoor was het Mohamed ben mohamed ben mohamed ben mohamed...zo herkenden de mensen elkaar. Dus je moet niet gelijk de Islam erbij halen en iets beweren wat niet waar is, in de Islam moet je je afkomst niet verloochenen, respect voor je ouders en hun namen...maar om nou te beweren dat de islam dit of dat verbied, terwijl achternamen destijds niet eens bestonden, dat is fout.

MueZli
20-06-2003, 11:59
In de Islam wordt man en vrouw gestimuleerd om de eigen nasab, lijn of achternaam te behouden. I.t.t. tot de christelijke leer behoud de vrouw haar eigen naam. Zij is nl geen bezit van haar man, maar heeft n eigen bloedlijn waar zij van afstamt en dat dient zij in ere te houden.

MueZli
20-06-2003, 12:02
Origineel gepost door Atlasleeuw Als ik even mag reageren, achternamen werden pas tijdens de bezetting van Marokko door Frankrijk en Spanje ingesteld...daarvoor was het Mohamed ben mohamed ben mohamed ben mohamed...zo herkenden de mensen elkaar. Dus je moet niet gelijk de Islam erbij halen en iets beweren wat niet waar is, in de Islam moet je je afkomst niet verloochenen, respect voor je ouders en hun namen...maar om nou te beweren dat de islam dit of dat verbied, terwijl achternamen destijds niet eens bestonden, dat is fout. Dat komt toch op hetzelfde neer broeder. Nu is de afkomst vertaald in de achternaam en net als dat je vroeger naar je vader en diens vader werd genoemd, zo wordt je heden ten dage vernoemd naar je vaders achternaam.. Oftewel als n vrouw trouwt, dan behoud ze de achternaam verkregen van haar vader.

xberbersroosjex
20-06-2003, 12:13
achternaam van mijn man :D

celine_4ever
20-06-2003, 12:16
ik heb me eigen achternaam.... maar ik wou heel graag de achternaam van me mannetje dragen.... maar omdat ik geen nederlands paspoort heb moest ik me eigen naam houden...... maar daar komt snel verandering in wat binnenkort heet ik het zelfde als me man...... :hoera:

rania1515
20-06-2003, 12:30
Ik zou m'n eigen achternaam willen behouden,maar die van m'n ook wel het kan toch allebei? Volgens mij kan het allebei.

Shining_Star
20-06-2003, 12:55
STELLETJES KOEIEN ZIJ HEEFT HET OVER VROUWEN DIE GAAN TROUWEN OF ZIJ WEL HUN ACHTERNAAM GAAN BEHOUDEN OF NIET :jammer: maar ik zou graag mijn eigen ACHTERNAAM willen houden

xberbersroosjex
20-06-2003, 12:58

nou ik niet ik wil graag de naam van mijn mannetje dragen

Pagina's : [1] 2