Bekijk originele versie : Mijn ouders accepteren de vrouw van me dromen niet.Wat moet ik doen ???
Mijn ouders accepteren de vrouw van me dromen niet.Wat moet ik doen ???
Asallaam Oelailum broeders en zusters,
Ik heb een grote probleem.
Ik heb al 3,5 jaar een relatie met een berbers meisje.
We houden zou veel van elkaar en we konden echt niet zonder
elkaar.
We beloofte elkaar dat we met elkaar zouden trouwen en op een gegeven
brak de dag waarop we samen hadden afgesproken dat we het aan
onze ouders zouden vertellen.
Ik vertel het dus aan me moeder en me moeder aan me vader en me
vader hoorde wat voor ras het waren en hij accepteerde haar familie niet omdat ze toevallig een ras komen
uit al hoceima en hij vond zulke slechte mensen omdat ze vaak ruzie
maakte terwijl hij die mensen nog geen eens kende.
En toen brak voor mij de hel open en ik heb er echt allles aan gedaan
om me vader bij haar vader te krijgen oelah ik heb er echt alles aan geprobeert wat je maar kunt bedenken
maar niks lukte en de dag dat ik me vriendin vertelde wat er aan de hand was begonnen we alle twee zo hard te huilen in elkaars armen.
Het deed me zo erg pijn van binnen.En langzamer tijd begon de hel
voor me open te gaan.En ik bleef 1,5 jaar van alles en nog wat proberen om vader zo ver te krijgen maar niks lukte.
Oelah,ik weet geen raad meer.En een maand geleden zei me vriendin
dat als ik niet om haar hand kom vragen dat ze dan in marokko zou
gaat trouwen.En een maand geleden heeft ze ook afscheid van me genomen.
En ze zei dat ze op 26 juni 2003 zullen vertrekken naar marokko.
Ik heb gezworen in de naam van god dat als gaat trouwen dat ik dan
zelfmoord ga plegen.
Ik kan het leven niet meer aan want zei is me leven en ik hou echt heel veel van haar en ik weet ook dat ze heel veel van mij houd.
Het doet elke dag pijn in me hart en me leven is zo waardeloos zonder haar omdat steeds aan haar moet denken.
Het beeinvloed me werk en alles.Oelah,ik ben bang dat ik haar kwijt raak en mezelf wat aan doe.
Vertel me alsjeblieft broeders en zusters wat ik moet doen ???
Wie mij een goed advies kan geven die tot oplossing leid
zal door allah (swt) beloont worden.
Alsjeblieft alsjeblieft broeders en zusters want ik hou zoveel van haar..
latifaaaa
22-06-2003, 10:21
Dag meneer
Als je echt om haar geeft,zou ik zeggen blijf er voor vechten.Je ouders zullen zelf wel inzien dat je echt om haar geeft,dat ze geen keus hebben.
JIJ MOET MET HAAR LEVEN,EEN TOEKOMST OPBOUWEN,NIET JE OUDERS.
ik heb ook sinds kort een half berberse vriend,als het zo doorgaat ga ik zeker insallah voor hem vechten.
waar hoop is,is een WEG. :zwaai: :zwaai:
ik kom misschien wel een beetje heeeeeeeel laat maar kom!ze is nu zeker al vertrokken?en hoe is het afgelopen?woelah ik dacht dat dat niet meer bestond dat ouders nie willen dat hun zoon of dochter met een ander ras trouwt ik dacht zo dat komt alleen maar voor in verhaaltjes zo zie je maar dat ik het mooi mis heb!succes he en vecht voor je liefde laat weten hoe het afgelopen is he
:huil::huil::huil::huil::huil::huil::huil::huil::h uil:
denk goed na bij wat je doet hoe moeilijk het ook is haal a.u.b geen rare dingen in je hoofd.waarom trekt je vader een conclusi over mensen uit alhoceima ik kom daar zelf vandaan en heb een super famillie..het gaat om de mens niet om waar die vandaan komt het gaat absoluut niet om het ras en volgens de koran mag je vader het niet wijger zeg dat maar tegen hem je moet trouwen met wie jij wil
ik hoop dat het jou gaat lukken en dat jullie gaan trouwen en nog heel lang en gelukkig zullen leven hou je haaks en nogmaals nog geen rare dingen
groetjes
Maak de fout die ik heb gemaakt niet. Probeer haar terug te krijgen. want als je dat niet doet en je houdt van haar. ja, ik weet het !!!
zelfmoord neigingen heb ik zeker gehad!!! Maar daarmee zal je jezelf alleen onrecht aandoenn, de ziel is niet van jou, maar van de maker (allah) daarvan, en als schepsel heb je geen recht om dat te doen.
Probeer je naar allah te richten en hij is die gene die alles bepaald.
Allah helpt graag dienaren die in nood zijn.
Wees geduldig en denk eraan allah heeft de macht over alles!!!
Maar vergeet allah niet in goede tijden!!!!
Ik wens je het allerbeste, moge allah jou helpen naar jou geluk!
"We mortals"... wij kunnen alleen een mening geven over een gevoel wat jij met jou woorden in een frame stopt... Wij zijn slechts instrumenten die elkaar een aanduiding kunnen geven over goed en kwaad.. Alleen Allah..s.w.t. kan jou het ware antwoord geven, vaak zijn ouders inderdaad standvast en zeker van hun gelijk.... dat is natuurijk omdat tussen jou en hun denkwijze ongeveer 30 jaar verschil zit... en door het opgroeien in dit land is dat bijna 50 jaar geworden.. Verwacht geen begrip voor hetgeen zij niet kunnen begrijpen.. Als het geen je vreest is gebeurd, heeft Allah..s.w.t. het zo gewilt... sobhanalah my brother.. sobhanalah,... je weet niet wat je bespaart is gebleven.. Ik begrijp dat het moeilijk zal zijn.. en dat je het moeilijk zal verkroppen.. maar het leven gaat door hoe goed of kwaad het ook komt.. Voor mij ben je een vreemde, en ik voor jou.. en toch zijn we broeders.. mashallah.. Er is altijd een reden tot leven, en als het Allah zijn wil is zul je elkaar weer treffen, hier.. of in het hiernamaals...
Sbar a goeja,
Met liefde voor mijn broeder,
anice.
salahadine
10-07-2003, 13:12
broeder salaam ou 3alaikom,
Wat jij nu vertelt gebeurd erg vaak, ik zelf heb elhamdoulilah nog nooit in zo'n situatie gezeten maar ik weet erg goed wat voor wanhoop het iemand kan brengen. Wij weten beide dat wat jouw vader (met alle respect) doet fout is. Als jij echt van haar houd en zei ook van jou mag niemand daar tussen komen behalve Allah swt, je moet je vader op de een of andere manier laten beseffen dat hij fout zit en een grote zonde begaat op deze manier. Weet je vader wel dat het haram is wat hij doet? heb je hem daar ooit op gewezen? Zei is moslima dat is het enige wat telt en voor de rest is alles tussen jullie je vader zou het niet mogen verbieden ook al was ze chinese bij wijze van spreken.
Broeder ik weet hoet pijn van het hart voelt! ik zelf heb dat nu ook maar dan door andere redenen, maar begin nooit maar dan ook nooit over zelfmoord broeder want dan garandeer ik je dat de hel je verblijfplaats zal zijn. Je moet bij jezelf denken, Allah als dit niet voor mij bestemd is laat het mij dan weten en verlicht voor mij de beproeving van het hart want voorwaar deze is echt zwaar en dat weet niemand als beste behalve U. vraag Allah swt om hulp alleen Hij kan je helpen en weet dat wat Hij voor jou in petto heeft misschien nog vele male beter is dan wat je had. Hij heeft alles gepland.
Ik hoop dat je wat aan mijn reactie zal hebben.
Broeder stuur mij even je email adres dan zal ik je een mail sturen waar ik zeker van weet dat het je zal raken en heel veel dingen duidelijk voor je zal maken dat is bij mij ook gebeurd toen mijn vriendin en ik uit elkaar zijn gegaan. Peace!
Wa salaam ou 3alaikom
missghzalla
11-07-2003, 13:18
wat een mooi verhaallll.....tenminste om te lezen dan.....om mee te maken is vast ***...luister.....als jullie echt van elkaar houden en ALLAH wil dat jullie wat hebben....lukt het vast wel....overtuig je vader...en laat hem kennis maken met haar familie als het moet ...denoods ..laat je haar zelf komen bij jullie....ik weet niet hoe oud je bent ,,,,maar als je wilt trouwen neem ik aan dat je volwassen bent....neem die verantwoorderiing dan ook op...en laat zien aan je vader hoe volwassen je bent..
:o
ik praat nu wel stoer,,,maar ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan....
ik hoop echt met heel me hart voor je dat je op een dag een huisje boompje leven hebt...een normaal..gelukkig leven ..waar je het recht op hebt...
en een vraagie....WAT WILLEN JE OUDERS DAN...EEN BOERIN UIT DE BERGEN...PFFFFFFFFFF....zoodat zij haar huis schoon kan maken....dat kan je geliefde net zo goed....mohim....mijn zegen heb je...veel succes\
**jes jamila
000Zina000
23-07-2003, 20:01
Salaam m'n broeder
Ik heb je verhaal geleze en zat met tranen in mijn ogen, ik heb echt medelijde met je. Ik wou dat ik iets voor je kon doen, want ik weet wat je voelt.
Maar doe aub geen domme dingen, ik denk soms ook zo, maar je bent nog jong en hebt nog een hele leven voor je.
Ik hoop uit het diepste van mijn hart dat alles terug goed komt
Ik zal voor je bidden.
beslama
marocmaffia
23-07-2003, 20:09
Origineel gepost door 000Zina000
Salaam m'n broeder
Ik heb je verhaal geleze en zat met tranen in mijn ogen, ik heb echt medelijde met je. Ik wou dat ik iets voor je kon doen, want ik weet wat je voelt.
Maar doe aub geen domme dingen, ik denk soms ook zo, maar je bent nog jong en hebt nog een hele leven voor je.
Ik hoop uit het diepste van mijn hart dat alles terug goed komt
Ik zal voor je bidden.
beslama
nee lieverd....zo zit dat niet bij de moslims.....je bid voor jezelf...en niet voor een ander...je bedoeld het vast aardig....maarja...zeg geen woorden die je niet waar kunt maken...
mohim....ik moest mijn hart ff luchten :zwaai:
Origineel gepost door Anthony
Alsjeblieft alsjeblieft broeders en zusters want ik hou zoveel van haar.
In Las Vegas heb je honderden wedding chapels waar je snel kunt trouwen.
Ik bedoel er dit mee: Ik zou tegen je ouders vertellen dat ze de pot op kunnen. Klinkt grof, maar wie zijn zij om jouw geluk zo in de weg te staan, enkel vanwege de geografische van haar geboortedorp.
Wees koppig en trouw toch met haar. Heb je getuigen nodig? Mail me maar. Ik ben dan wel je 'achterneef'.
Sterkte broeder, laat je niet kisten.
Speel het via je moeder....Ouders doen in het begin altijd over alles moeilijk.. Het gaat er om dat jij gelukkig bent....
Moge Allah je steun geven
misstomaatje
31-08-2003, 12:12
Origineel gepost door Anthony
Asallaam Oelailum broeders en zusters,
Ik heb een grote probleem.
Ik heb al 3,5 jaar een relatie met een berbers meisje.
We houden zou veel van elkaar en we konden echt niet zonder
elkaar.
We beloofte elkaar dat we met elkaar zouden trouwen en op een gegeven
brak de dag waarop we samen hadden afgesproken dat we het aan
onze ouders zouden vertellen.
Ik vertel het dus aan me moeder en me moeder aan me vader en me
vader hoorde wat voor ras het waren en hij accepteerde haar familie niet omdat ze toevallig een ras komen
uit al hoceima en hij vond zulke slechte mensen omdat ze vaak ruzie
maakte terwijl hij die mensen nog geen eens kende.
En toen brak voor mij de hel open en ik heb er echt allles aan gedaan
om me vader bij haar vader te krijgen oelah ik heb er echt alles aan geprobeert wat je maar kunt bedenken
maar niks lukte en de dag dat ik me vriendin vertelde wat er aan de hand was begonnen we alle twee zo hard te huilen in elkaars armen.
Het deed me zo erg pijn van binnen.En langzamer tijd begon de hel
voor me open te gaan.En ik bleef 1,5 jaar van alles en nog wat proberen om vader zo ver te krijgen maar niks lukte.
Oelah,ik weet geen raad meer.En een maand geleden zei me vriendin
dat als ik niet om haar hand kom vragen dat ze dan in marokko zou
gaat trouwen.En een maand geleden heeft ze ook afscheid van me genomen.
En ze zei dat ze op 26 juni 2003 zullen vertrekken naar marokko.
Ik heb gezworen in de naam van god dat als gaat trouwen dat ik dan
zelfmoord ga plegen.
Ik kan het leven niet meer aan want zei is me leven en ik hou echt heel veel van haar en ik weet ook dat ze heel veel van mij houd.
Het doet elke dag pijn in me hart en me leven is zo waardeloos zonder haar omdat steeds aan haar moet denken.
Het beeinvloed me werk en alles.Oelah,ik ben bang dat ik haar kwijt raak en mezelf wat aan doe.
Vertel me alsjeblieft broeders en zusters wat ik moet doen ???
Wie mij een goed advies kan geven die tot oplossing leid
zal door allah (swt) beloont worden.
Alsjeblieft alsjeblieft broeders en zusters want ik hou zoveel van haar.
beste broeder
ik heb nu al zeven jaar een relatie met een jongen., en ik heb precies het zelfde probleem als jij namelijk zijn vader wil mij niet accepteren omdat van een andere ras kom. slaat nergens op maar jah. we zijn allebei berbers .alleen omdat ik een ait temseman ben en hij een ait wayeger is . ik weet nu ook niet wat ik moet doen we houden heel erg veel van mekaar.
nou jongen als ik jou kon helpen dan deed ik dat graag
groetejs tomaatje :( :(
Lady_moi
31-08-2003, 12:24
Damn zo erg voor u :( nog heel veel sterkte en keer u naar Allah en vraag Hem om hulp :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.