Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : trouwen op papier en dan 2 jaar verloofd bliijven?

Pagina's : [1] 2 3

xXprinsesjeXx
13-08-2006, 21:44

salaam, ik had een vraag is het mogelijk, niet vreemd, en correct om te trouwen op papier en dan een verlovingsfeest geven. vervolgens de vrouw blijft gewoon thuis wonen en de man en wanneer alles in orde is studiee etc bruidloft geven en gaan samen wonen? hoe denken jullie er over graag jullie mening. shoukran

Leila1982
13-08-2006, 22:51
Ik snap het niet helemaal... Dus je trouwt op papier en vervolgens blijf je nog 2 jaar thuis, terwijl je eigenlijk ook gewoon gelijk kunt trouwen... Lijkt mij niet verstandig en ongepast, tenzij er iets is wat je tegenhoud om te trouwen, zoals een verloofde die maar niet kan overkomen ofzo.

Leila1982
13-08-2006, 22:52
Een studie hoeft je niet tegehouden om te trouwen en als je geen huis hebt kun je voorlopig bij je schoonouders terecht, misschien kun je wat specifieker zijn.

Voorbijgangster
13-08-2006, 22:55
Een studie hoeft je niet tegehouden om te trouwen en als je geen huis hebt kun je voorlopig bij je schoonouders terecht, misschien kun je wat specifieker zijn. Wat een plezier beleef je dan, joh.

Mudjahida
13-08-2006, 22:58

Wat een plezier beleef je dan, joh. is toch hartstikke leuk joh:hihi:

xXprinsesjeXx
13-08-2006, 23:00
het zijn veel kleine dingetjes zoals studie en we willen niet afhankelijk zijn van andere maar we willen wel bij elkaar blijven. 2 studerende hebben ook niet zoveel geld het duurd 2 jaar voordat hij inshallah klaar is. en we zij al een tijd samen dus van het een komt het ander alleen alle kleine dingetje om ons heen werken niet echt mee dus we willen even wachten met alles definitief. zoals de meeste even verloofd blijven alleen marokkanen houden ervan om te roddelen dus voor de standvastig heid op papier trouwen en dat we dan in de tussen tijd de puntjes op de i kunnen zetten. staan de puntjes er dan gaan we "trouwen" en samen wonen

Alhocimatje
13-08-2006, 23:01
salaam, ik had een vraag is het mogelijk, niet vreemd, en correct om te trouwen op papier en dan een verlovingsfeest geven. vervolgens de vrouw blijft gewoon thuis wonen en de man en wanneer alles in orde is studiee etc bruidloft geven en gaan samen wonen? hoe denken jullie er over graag jullie mening. shoukran lijkt me normaal, alhoewel het niet aan te raden is, beter geef je na de zjoezjia gelijk een bruiloft en trek je gewoon bij elkaar in, maar goed ik neem aan dat jullie nog willen sparen, huisje zoeken etc. het is in ieder goed dat jullie het halal willen maken, zodat je gewoon met elkaar weg kan etc. Allahiekemelbelgir ;)

MaliSa
14-08-2006, 00:52
Je kan toch ook gelijk trouwen en dan aan jullie dingetjes werken, tenzij jullie geen huis hebben dan wordt het moeilijk, want 2 jaar is wel erg lang hoor.

xXprinsesjeXx
14-08-2006, 11:56
er is geenhuis nee.....

Miss_Magrebia
14-08-2006, 11:59
Dit zou ik persoonlijk vermijden… 2jaar is best lang. En Allah oe Hlem er kan veel gebeuren in die tussentijd.

xXprinsesjeXx
14-08-2006, 12:02
daarom op papier trouwen heb je meer zekerheid

Miss_Magrebia
14-08-2006, 12:03
daarom op papier trouwen heb je meer zekerheid Zekerheid voor wat? trouwen en vervolgens apart wonen is ook geen optie

Kortjakje
14-08-2006, 12:03
twee jaar is erg lang. Mijn ouders zouden dat niet accepteren. Ik weet niet hoe jouw en zijn ouders hier over denken maar als zij instemmen met jullie plan dan moeten jij en je mannetje ervoor gaan. Hoeven jullie in ieder geval niet meer stiekem met elkaar om te gaan. (als dat het geval is anders heb ik niets gezegd)

xXprinsesjeXx
14-08-2006, 12:06
zekerheid dat we bij elkaar blijven we hebben al bijna 2 jaar een relatie en we zijn gelukkig nog bij elkaar we hebben veel mee gemaakt kun je niet voorstellen en we zijn nog bij elkaar als je zo een papiertje betekent veeeeel meer dus je gaat niet zomaar uit elkaar nog 2 jaar een relatie al die tamara nog een keer erbij ik wil een normaal leventje met mijn mannetje tenminste normaler dan nu dat geheimzinnig gedoe is niks en voel me zwaar schuldig tegenover allah mijn ouders

Miss_Magrebia
14-08-2006, 12:09

zekerheid dat we bij elkaar blijven we hebben al bijna 2 jaar een relatie en we zijn gelukkig nog bij elkaar we hebben veel mee gemaakt kun je niet voorstellen en we zijn nog bij elkaar als je zo een papiertje betekent veeeeel meer dus je gaat niet zomaar uit elkaar nog 2 jaar een relatie al die tamara nog een keer erbij ik wil een normaal leventje met mijn mannetje tenminste normaler dan nu dat geheimzinnig gedoe is niks en voel me zwaar schuldig tegenover allah mijn ouders Je eerste argument, vat ik niet zo. Zekerheid dat het goed gaat etc heb je nooit. Zekerheid dat je ondertussen Halah bezig bent snap ik

Pagina's : [1] 2 3