Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mogelijk H5N1 bij vogels Blijdorp

HoneyBee
13-08-2006, 12:03

Twee jonge uilen in Diergaarde Blijdorp zijn mogelijk gestorven aan de voor mensen dodelijke vogelgriepvariant H5N1. Dat meldt het ministerie van Landbouw zaterdag. Na een routinecontrole door het Wild Life Health Centre is de verdenking bevestigd door het CIDC-laboratorium in Lelystad. Of de jonge dieren inderdaad besmet waren met H5N1, moet blijken uit nader onderzoek. De twee dode uilen waren niet gevaccineerd. 'Een groot deel' van de vogels in de dierentuin is dat volgens het ministerie wel. Toch moeten de vogels uit voorzorg zo veel mogelijk worden opgehokt of afgeschermd. De komende dagen worden door de Voedsel en Waren Autoriteit extra monsters genomen om vast te stellen of er meer mogelijke besmettingen zijn in Blijdorp. De Rotterdamse dierentuin blijft open voor publiek, omdat H5N1 alleen overdraagbaar is bij intensief contact tussen mensen en besmette vogels of hun uitwerpselen. Het ministerie heeft Blijdorp wel gevraagd 'voor alle zekerheid' maatregelen te treffen om contact tussen bezoekers en vogels te voorkomen. Ook voor de verzorgers gelden extra maatregelen.

HoneyBee
13-08-2006, 12:03
Het komt nu wel heel erg dichtbij! Eng hoor!

Norelyn
13-08-2006, 12:30
Ja, ik las het gisternacht...wist even niet wat ik moest denken. Woon zelf ook dicht bij Blijdorp (niet eens 5 minuten met de auto) Hou mn hart vast, lahister ou safi!

oem_mujahid2
13-08-2006, 12:54
Ik was paar weekjes terug nog in blijdorp !