Bekijk originele versie : Nederlands of Marokkaans?
hey!
Tis vast al eens eerder gevraagd, alleen kan ik de resultaten nergens terug vinden..
Voel jij je Marokkaans? Nederlands? 50%50% of iets anders?
Voor degene die zo vriendelijk zijn dit in te vullen... THANK YOU!!!!
gr. amat.
Origineel gepost door amat
hey!
Tis vast al eens eerder gevraagd, alleen kan ik de resultaten nergens terug vinden..
Voel jij je Marokkaans? Nederlands? 50%50% of iets anders?
Voor degene die zo vriendelijk zijn dit in te vullen... THANK YOU!!!!
gr. amat
Je bent op de eerste plaats jezelf..de mantel die de nationaleit is kan veranderen..maar jezelf blijft hetzelfde.
Ik ben Marokkaan en heb een Belgisch pas..wie ben ik..
Mijzelf :D
italiaanse
19-06-2003, 00:08
haha goed geantwoord, ikzelf ben dan niet marokkaans, maar wel half bloedig.
Als mensen me vragen wat voel je je nu, zeg ik altijd beetje de nederlandse kant, en beetje de italiaanse kant.
Maar vooral...mijzelf net als Mohammed Justice zegt.
Ik denk dat als je tussen twee culturen inleeft, je een beetje het beste van beide meekrijgt.
Maar dat was verder niet de antwoord op je vraag, sorry.
Groetjes van Letizia.
samira_el
20-06-2003, 10:21
Ik voel me zoal Marokkaans als Nederlands,
Origineel gepost door Mohammed Justice
Je bent op de eerste plaats jezelf..de mantel die de nationaleit is kan veranderen..maar jezelf blijft hetzelfde.
Ik ben Marokkaan en heb een Belgisch pas..wie ben ik..
Mijzelf :D
Perfect gezegd.
;)
BeautifulLady
20-06-2003, 21:46
Origineel gepost door samira_el
Ik voel me zoal Marokkaans als Nederlands,
Zo denk ik er ook over, maar ik ben wel een Moslimse....elHamdoelilah
MAROC IN HART EN NIEREN!!!!!!!!
Zelfkritiek
21-06-2003, 10:53
Origineel gepost door moumna
MAROC IN HART EN NIEREN!!!!!!!!
Hehehehehe... Het is alleen jammer dat de mensen in 'jouw' Marokko jou helemaal niet als Marokkaan zien....
1807butterfly
21-06-2003, 11:52
ik weet niet wat ik voel
hier in nederland worden we beschouwd als marokanen
maar als je in marroko ben zien je ze als 'nederlanders'
duszz vind het wel vreemd maar ik denk toch dat ik me meer
marokaans voel want ik woon in nederland en zien ze mij als marokaan en ik ga maar 1 keer in de twee jaar naar marokko
en ben ik maar ff een 'nederlander' :D:
Zelfkritiek
21-06-2003, 12:42
Origineel gepost door Mr_LeQwaleb
Tjah met dat gevoel zijn we hier opgegroeid in Nederland ( Nederlanders die ons niet als Nederlanders zien) dus er verandert voor ons niks behalve het weer en het eten :) jammer dat het weer en het eten hier zo klote zijn :D
Mijn moeder kan gelukkig WEL koken! :zwaai:
chimenne
21-06-2003, 13:19
Origineel gepost door 1807butterfly
ik weet niet wat ik voel
hier in nederland worden we beschouwd als marokanen
maar als je in marroko ben zien je ze als 'nederlanders'
duszz vind het wel vreemd maar ik denk toch dat ik me meer
marokaans voel want ik woon in nederland en zien ze mij als marokaan en ik ga maar 1 keer in de twee jaar naar marokko
en ben ik maar ff een 'nederlander' :D:
helemaal gelijk meid :goedzo:
souraya81
21-06-2003, 18:12
volgens mij rollen we tussen twee landen in. En idd wat mohammed Justice al zei "je bent wie je bent"..
Nounousa
21-06-2003, 21:57
Alhamdoelillah voel ik me natuurlijk als eerste Moslima..
Daarna komt mijn nationaliteit.. Marokkaanse.. denk ik dan..
Mijn vader is Marokkaan.. mijn Moeder Nederlands..
In Nederland Ben ik een Allochtoon.. In marokko een Allochtoon..Tussen de Marokkanen een Nederlander... Tussen de Nederlanders een Marokkaan...
Wat ben ik nou eigenlijk..?? Blijf ik dan altijd en overal een Allochtoon..?? Daarom.. Moslima.. Dat is voor nu.. genoeg..
yasminne
22-06-2003, 02:48
Ik voel me als Marokkaans als Nederlands!
Maar waar ik welkom ben mana3ref :confused:
Desiree_H
22-06-2003, 13:33
Ja sssorry hoor ,wil me nergens mee bemoeien (als hollandse westfries), maarre ..
lijkt me nogal logisch als 'jullie' je marokkaans voelen in nederland, want dat is toch je eigen identiteit binnen de grote groep die hier woont ??
Hoe voel je je dan als je in Marokko bent ??? Heeeeel erg marokkaans of zo ??? Lijk me toch niet, dan voel je je vast 'nederlands', of 'berbers' of 'arabisch": kortom, weer datgene wat jou als belangrijkste onderscheid van de rest. Je zult je in nederland ook vast meer 'moslim' voelen dan in marokko (indien van toepassing), omdat dat in marokko 'normaal' is, en je je er dus minder van bewust bent ...
Dat is volgens mij gewoon een normaal menselijk trekje, dat wat 'anders' is, daar ben je je het meest van bewust.
Wie voelt zich in nederland nou gewoon een 'nederlander'. Volgens mij helemaal niemand hoor !! In limburg en friesland en brabant al helemaaaal niet.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.