Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Is trouwen noodzakelijk?

Pagina's : [1] 2 3 4

Mao
17-06-2002, 13:52

Is trouwen noodzakelijk? Waarom ben je niet getrouwd?

Boyfriend
17-06-2002, 13:54
Waarom wel?.................

Pebbles
17-06-2002, 13:55
Nee.................. ............................. ...........................

Atlasleeuw
17-06-2002, 13:57
Hoe bedoel je: is trouwen noodzakelijk? Bedoel je dat je ook zou kunnen samenleven ofzo? :confused:

mrs_jamila
17-06-2002, 14:00

Wil je niet alleen zijn..en wil je kinderen krijgen volgens de wetten van de islam....Ja dan is trouwen noodzakelijk. Waarom ik nog niet getrouwd ben..Ik ga stap voor stap. Ben verloofd..Volgend jaar insha allah trouwen....

zinalady
17-06-2002, 14:56
nou of trouwen noodzakelijk is???? neeee waarom zou het wel zo moeten zijn?!!!!!! Ik bedoel ik zelf zie het helemaal voor me ik wil trouwen en kids krijgen enz enz natuurlijk wel alles op zijn tijd maar dat zijn wel mijn dromen maar ik vind niet dat elk mens moet trouwen.....iedereen moet zijn of haar dromen nastreven en dit hoeft niet voor iedereen een droom te zijn!!!! zoals b.v mijn zus die is nu laatste jaars universiteit en zei wil dus een advocate worden en echt carriere maken dat is haar droom...en ze zegt wel jah ik wil misschien ooit wel trouwen enz en kids maar dat is niet het allerbelangrijkste voor haar en dus geef ik haar groot gelijk je moet doen wat jij wilt!!!!! beslama

Boyfriend
17-06-2002, 14:58
HELAABAAAAAAAAAMEEN JE DAT NOU??????? NIET TROUWEN?????? WHAT THEEEEEE............

Najib26
17-06-2002, 21:05
Als jullie je afvragen of het noodzakelijk is om te trouwen volgens de islam, dan is het beter om wat dingen op te zoeken. Dat heb ik voor jullie gedaan. "Wanneer een man trouwt heeft hij de helft van zijn religie voltooid, laat hem dus Allah Geprezen en Verheven is Hij vrezen ten opzichte van de overgebleven helft" 'O gij jonge mannen! Een ieder die in staat is om te trouwen dient te trouwen, want dit zal hem helpen om zijn blik neer te slaan en zijn schaamte te bewaren.'(Boekhari). Het is dus geen zonde om niet te trouwen, maar het is beter om het wel te doen.

mrs_jamila
17-06-2002, 23:41
Goed van je dat je het hebt opgezocht!!! :goedzo:

soussiasaida
18-06-2002, 09:54
Origineel gepost door mrs_jamila Goed van je dat je het hebt opgezocht!!! :goedzo: Hay hay yaaaaa Slijmbal ;) ................

nastylady
18-06-2002, 10:37
je moet trouwen...hangt af van wat je wilt eigenlijk.. wil je wel trouwen??? heb je schrik om je te binden aan iemand voor de rest van je leve???? xxx

zinalady
18-06-2002, 12:06
Nou ik vind trouwen in onze cultuur een beetje overdreven.....Iedereen hoort te trouwen en kinderen te krijgen enz enz dat is gewoon zo en als er iemand niet trouwt dan worden daar meteen rare dingen over gezegd! terwijl ik vind het eigelijk niet zo raar dat er tegenwoordig mensen zijn die niet willen trouwen of pas op veel latere leeftijd!! Zij hebben gewoon andere dromen dus wat is daar dan fout aan!! kijk dat ik wil trouwen enz en kids wil krijgen wil nog niet zeggen dat ik die mensen niet begrijp!!! Dus mijn mening blijft trouwen is zker niet noodzakelijk...... doeidoei

igzeneej
18-06-2002, 12:14
zoals alle andere dingen in het leven !!!

igzeneej
18-06-2002, 12:16
Wat was het doel van allah om ons hier neer te zetten ??? Als iemand mij dat kan uitleggen dan is het duidelijk of trouwen noodzakelijk is !!!

lynamina
18-06-2002, 12:23

Trouwen of niet trouwen? Geloven jullie mij als ik jullie vertel dat vroeger TROUWEN EN KIDS HEBBEN een DROOM WAS en nu is het aan t minderen het mag gerust allemaal ietsjes langzamer gebeuren... En zinalady je hebt inderdaad gelijk als een vrouw op latere leeftijd pas trouwt of zelfs niet trouwt komen er RARE DINGENS UIT DE MOND VAN ANDEREN! alhamdoelah ik heb nog tijd om er rustig over na te denken en niks in te rushen want bij velen is dit slecht afgelopen...

Pagina's : [1] 2 3 4