Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : sollicitatiegesprek!

Pagina's : [1] 2

MizzFez
11-08-2006, 09:39

Hoi hoi dames, Ik werk al 6 jaar bij kinderpsychiatrische ziekenhuis (grote locatie) Zelf ben ik slechthorend en de afdeling waar ik werk zijn dove en slechthorende kinderen met psychiatrische stoornis. Mijn huidige werk is nu te ver voor mij nu ik een dochtertje heb thuis, het is 40 minuten rijden. Nou er was een interne vacature in een andere locatie (kleine locatie) en dat is in mijn woonplaats!!!!! Ik heb heel lang nagedacht of ik wel moest reageren of niet, ik ben eigenlijk bang voor de afwijzing omdat ik slechthorend ben. Een behandelcoordinator van andere kleine locatie is afwezig en werd overgenomen door psycholoog/clustermanager en hij wist dat ik slechthorend was en belde naar mijn behandelcoordinator, hij vroeg over mij en mijn slechthorendheid (bijv. kan zij wel werken met horende kinderen? Hoe communiceert zij? enz) en mijn behandelcoordinator vertelde positief over mij en zei tegen hem dat hij me een kans moet geven om mij uit te nodigen. Ik kreeg afgelopen maandag een mailtje van andere behandelcoordinator in de grote locatie (waar ik nu werk) zij vertelde dat die man op vakantie is en dat zij het van hem overneemt. Zij vroeg of ik as donderdag op gesprek kon komen! Ik was heel blij, maar tegelijkertijd ook bang!!! Ik weet zeker dat ze misschien moeilijk gaan doen over mijn slechthorendheid (in combinatie met zeer moeilijke onhandelbare kinderen) Wat voor vragen kan ik verwachten en hoe kan ik hun goede indruk geven over mijn slechthorendheid? Er zijn ook andere interne kandidaten, wel balen anders maak ik een goede kans. Thanx alvast voor de tips!!! :zwaai: Mizz Fez

Nysha
11-08-2006, 09:41
oohhw meid..wat goed! probeer met vb van je werk aan te geven dat je slechthorendheid geen belemmering was. trouwens geweldig dat je zoveel hebt bereikt ondanks je belemmering. zet hem op!

MizzFez
11-08-2006, 09:45
Thanks meid :kus: Ik weet zelf dat mijn slechthorendheid geen belemmering was, maar het is dat de mensen altijd andere beeld hebben over slechthorenden. Ik ben bang dat de collega's van de kleine locatie eng vinden om mij aan te nemen en bang zijn dat het mis gaat, enz.

Nysha
11-08-2006, 09:49
je hebt nu toch een baby? laat gewoon zien dat het geen probleem is bij de opvoeding van je eigen kind het allerbelangrijkste in je leven dus waarom wel op je werk. bij mijn gesprek vroegen ze continue om voorbeelden aan te geven waarom dit wel en waarom dit niet...

MizzFez
11-08-2006, 09:54

Ja precies, ik ga ook laten zien dat ik zelf ook horende kindje heb, horende man, horende ouders, enz enz. Ik heb ook aan hogeschool gestudeerd en iedereen op school vroegen zich af of ik zou halen, jawel ik heb gehaald alhamdoelilah. Ik denk dat ze meer vragen zo van: wat doe jij als 6 kinderen door elkaar praten en jij hun niet kan volgen? Wat doe jij als de kinderen jou uitproberen omdat je niet veel kan horen? Hoe doe je dat met telefonische contact met ouders, enz enz.

Akhlaaq
11-08-2006, 10:03
Ja precies, ik ga ook laten zien dat ik zelf ook horende kindje heb, horende man, horende ouders, enz enz. Ik heb ook aan hogeschool gestudeerd en iedereen op school vroegen zich af of ik zou halen, jawel ik heb gehaald alhamdoelilah. Ik denk dat ze meer vragen zo van: wat doe jij als 6 kinderen door elkaar praten en jij hun niet kan volgen? Wat doe jij als de kinderen jou uitproberen omdat je niet veel kan horen? Hoe doe je dat met telefonische contact met ouders, enz enz. Ik geloof dat slechthorende net zoveel kunnen bereiken als horende. Soms denk ik dat hun meer gemotiveerd zijn, omdat ze graag willen bewijzen dat ze van alles kunnen:) . Mss een ideetje om te vragen of je een dagje mee kan lopen zodat je kan laten zien dat je het echt kunt.:goedzo: Inshallah krijg je die baan!

MizzFez
11-08-2006, 10:19
Hoi Akhlaaq, Wat een goede tip over een dagje meelopen!!! Die ga ik ook meenemen in het gesprek! Ik ervaar zelf ook dat de slechthorende net zo veel bereiken als horende, maar de horende mensen denken vaak dat mensen met een kleine beperking niet veel kunnen bereiken, deze beeld wil ik 'wissen' ik hoop alleen dat de collega's in een kleine locatie heel sociaal en tolerant zijn en durven om mij aan te nemen :D

MizzFez
11-08-2006, 12:50
Kan ik bij het eerste gesprek vragen hoeveel interne kandidaten er zijn? Of is het 'brutale' vraag?

een_marokkaanse
11-08-2006, 13:08
Kan ik bij het eerste gesprek vragen hoeveel interne kandidaten er zijn? Of is het 'brutale' vraag? Ik denk het wel, Ik wou je veel succes wensen. Incha-allah krijg je de baan.

MizzFez
11-08-2006, 13:12
Soukran meid :kus:

Aliyyah
11-08-2006, 16:29
Hoi hoi dames, Ik werk al 6 jaar bij kinderpsychiatrische ziekenhuis (grote locatie) Zelf ben ik slechthorend en de afdeling waar ik werk zijn dove en slechthorende kinderen met psychiatrische stoornis. Mijn huidige werk is nu te ver voor mij nu ik een dochtertje heb thuis, het is 40 minuten rijden. Nou er was een interne vacature in een andere locatie (kleine locatie) en dat is in mijn woonplaats!!!!! Ik heb heel lang nagedacht of ik wel moest reageren of niet, ik ben eigenlijk bang voor de afwijzing omdat ik slechthorend ben. Een behandelcoordinator van andere kleine locatie is afwezig en werd overgenomen door psycholoog/clustermanager en hij wist dat ik slechthorend was en belde naar mijn behandelcoordinator, hij vroeg over mij en mijn slechthorendheid (bijv. kan zij wel werken met horende kinderen? Hoe communiceert zij? enz) en mijn behandelcoordinator vertelde positief over mij en zei tegen hem dat hij me een kans moet geven om mij uit te nodigen. Ik kreeg afgelopen maandag een mailtje van andere behandelcoordinator in de grote locatie (waar ik nu werk) zij vertelde dat die man op vakantie is en dat zij het van hem overneemt. Zij vroeg of ik as donderdag op gesprek kon komen! Ik was heel blij, maar tegelijkertijd ook bang!!! Ik weet zeker dat ze misschien moeilijk gaan doen over mijn slechthorendheid (in combinatie met zeer moeilijke onhandelbare kinderen) Wat voor vragen kan ik verwachten en hoe kan ik hun goede indruk geven over mijn slechthorendheid? Er zijn ook andere interne kandidaten, wel balen anders maak ik een goede kans. Thanx alvast voor de tips!!! :zwaai: Mizz Fez inch allah krijg je die baan, je bent heel gemotiveerd.... succes meid.. tbarkallah hleek dat je zo ver bent gekomen.. mensen weten niet hoe ze met slechthorende om moeten gaan inderdaad..

Le-Sud
11-08-2006, 16:37
Ik hoop dat je die baan krijgt inchallah hou ons op de hoogte:goedzo:

MizzFez
12-08-2006, 09:14
Hee Zina djali, Aliyyah (naamgenootje van mijn dochtertje) en magrebia, heel erg bedankt!!!!!! :kus: :kus: :kus: Ja ik zal jullie zeker op de hoogte houden insa allah! :goedzo:

Sibel_flower
12-08-2006, 09:26
Hoi hoi dames, Ik werk al 6 jaar bij kinderpsychiatrische ziekenhuis (grote locatie) Zelf ben ik slechthorend en de afdeling waar ik werk zijn dove en slechthorende kinderen met psychiatrische stoornis. Mijn huidige werk is nu te ver voor mij nu ik een dochtertje heb thuis, het is 40 minuten rijden. Nou er was een interne vacature in een andere locatie (kleine locatie) en dat is in mijn woonplaats!!!!! Ik heb heel lang nagedacht of ik wel moest reageren of niet, ik ben eigenlijk bang voor de afwijzing omdat ik slechthorend ben. Een behandelcoordinator van andere kleine locatie is afwezig en werd overgenomen door psycholoog/clustermanager en hij wist dat ik slechthorend was en belde naar mijn behandelcoordinator, hij vroeg over mij en mijn slechthorendheid (bijv. kan zij wel werken met horende kinderen? Hoe communiceert zij? enz) en mijn behandelcoordinator vertelde positief over mij en zei tegen hem dat hij me een kans moet geven om mij uit te nodigen. Ik kreeg afgelopen maandag een mailtje van andere behandelcoordinator in de grote locatie (waar ik nu werk) zij vertelde dat die man op vakantie is en dat zij het van hem overneemt. Zij vroeg of ik as donderdag op gesprek kon komen! Ik was heel blij, maar tegelijkertijd ook bang!!! Ik weet zeker dat ze misschien moeilijk gaan doen over mijn slechthorendheid (in combinatie met zeer moeilijke onhandelbare kinderen) Wat voor vragen kan ik verwachten en hoe kan ik hun goede indruk geven over mijn slechthorendheid? Er zijn ook andere interne kandidaten, wel balen anders maak ik een goede kans. Thanx alvast voor de tips!!! :zwaai: Mizz Fez Meid echt geweldig wat je voor dit werk gaat .... Probeer ze zoveel duidelijk te maken dat jou slechthorenheid geen belemmering gaat geven... En voor de rest wees je zelf meid... Heel veel succes....

MizzFez
13-08-2006, 12:24

Soukran hbiba, Sibel Flower!!! :kus:

Pagina's : [1] 2