Bekijk originele versie : God zelf (s)preekt in Iran!
haileselassie
18-06-2003, 19:37
weer even wat anders dan joden doden en kerkjes, abdullah.
Iran is al jaren HET voorbeeld van een Islamitiese staat, een staatsvorm, die door veel mensen als de oplossing wordt gezien, voor alle problemen.
Ayatollah Khamenei, die als opvolger van Ayatollah Khomeiny, en leider van de Islamitiese revolutie de boel in de gaten houdt, en o.a. als titel heeft;
“Vertegenwoordiger van God op aarde” is hierover sterk bekritiseerd, oa door de vroegere Iranese president Rafsanjani. Vorige week dienden (weer eens) meer dan 200 bekende Iraniërs (en intellectuelen) een verzoekschrift in, aan de Raad, waarin zij verzochten om meer vrijheid.
De conservatieven, die een strenge naleving van de Islamitiese waarden willen, en daarbij hulp hebben van de zogenaamde “Bashies”, jonge fanatieke gelovigen en koranschoolstudenten, die als een soort hooligans iedereen die er anders overdenkt, op gewelddadige wijze aanpakken( in elkaar slaan, je huis in brand steken, je auto molesteren) en een religieuze politie, die dames met zichtbaar blote benen, of armen met bamboerietjes slaat, krijgen al meer te maken met grote groepen burgers die dit beleid spuugzat zijn. Men wil de boeken van Rushdie nu zelf wel eens lezen, en er over oordelen.
De mensen snakken naar meer vrijheid,( journalisten werden enkele jaren terug vermoordt door de religieuze “geheime” dienst) en jaren terug is er daarom bij de verkiezingen gekozen voor een gematigder beleid: de gekozen president heet Khatami. Het is echter niet gelukt, om hervormingen door te voeren, omdat de Revolutionaire Raad van de Islamitiese Republiek, alle hervormingsvoorstellen afwijst, als “in strijd met de Koran.”
Daarom zijn er al jaren regelmatig grote demonstraties en rellen in Iran, ook nu tegen Khatami, omdat het hem niet is gelukt, hervormingen( lees; meer vrijheid) in te voeren.
Vroeger, hoever je ook in de geschiedenis terugkijkt, werd een bevolking eigenlijk altijd voorgeschreven en opgelegd, wat ze doen moest. Tot en met in onze eeuw het communisme, dat ook uiteenviel, omdat de bevolking het niet meer pikte.
Mijn stelling luidt;
Is de idee van zo’n Islamitiese staat, waarin van bovenaf bepaalt wordt wat mag,en wat niet mag, om gelukkig te worden, eigenlijk nog wel van deze tijd.
Immers, zo’n maatschappij maakt mensen afhankelijk, en onvolwassen, omdat ze niet geconfronteerd worden met hun eigen keuzes. Want de regering beperkt de keuzes, en schrijft alles voor. De regering denkt eigenlijk, dat de mensen eigenlijk zelf niet in staat zijn, om die keuzes te maken
In Amerika bijvoorbeeld zegt de regering, je doet maar, als jouw produkt of dienst aanslaat bij anderen, dan verkoop je, en anders verlies je, dus het is je eigen belang, dat het goed is!
Omdat tegenwoordig de mensen door betere opleiding, en communicatie, zoals tv, radio, telefoon, internet, reizen, een veel beter inzicht hebben, wat er gebeurt, en moet gebeuren in de wereld, laten zij niet meer zo makkelijk zeggen hoe het volgens anderen moet. En zijn ze veel beter in staat, om zelf te beslissen, wat je denkt, en doet, zonder daarbij anderen te schaden.
Graag reacties op deze stelling!
haileselassie
18-06-2003, 20:08
Dus jij bedoelt, dat een echte Islamitiese staat eigenlijk nog nooit bestaan heeft, alleen in de fantasie!
En och, de iraniers konden toch ook de sjah van perzie verjagen, terwijl amerika die steunde?Dus dat argument zie ik niet zo.
Haile, volgens mij heeft iedere moslim een eigen kijk op wat een moslimstaat is. Daarom ontstaat die ook nooit :-)
haileselassie
18-06-2003, 20:20
2 Iraanse vluchtelingen hebben zich in Parijs in brand gestoken, als protest tegen de Iraanse Islamitiese Regering, hoor ik net; ook in Londen heeft een Iranees zich in brand gestoken.
2 van hun zijn overleden, waarom zouden ze dat doen, denk je dan? Dan moet je Khameiny en zijn Hoeders van de Islamitiese revolutie wel echt spuugzat zijn
muhammad
18-06-2003, 22:59
Origineel gepost door haileselassie
Mijn stelling luidt;
Is de idee van zo’n Islamitiese staat, waarin van bovenaf bepaalt wordt wat mag,en wat niet mag, om gelukkig te worden, eigenlijk nog wel van deze tijd.
In Amerika bijvoorbeeld zegt de regering, je doet maar, als jouw produkt of dienst aanslaat bij anderen, dan verkoop je, en anders verlies je, dus het is je eigen belang, dat het goed is!
Graag reacties op deze stelling!
kijk eens in wat voor problemen mensen belanden als gevolg van hun ''eigen keuzes'' .kijk bijvoorbeeld eens in nederland hoeveel mensen een schuld hebben.
en andersom is het niet juist uit de tijd om mensen aan hun lot over te laten ? de meeste marokkaanen zijn naar nederland gekomen omdat het hier juist beter geregeld is.
zoiets heet de verzorgings-staat
als je in maerika een erge ziekte krijgt en je kan het ziekenhuis en de huur niet meer betalen dan heb je pech.
geef mij maar een staat die wel regelt.
Sabrin16
18-06-2003, 23:08
Ik vind dat het helemaal fout gaat daar in Iran. Ze mixen onze prachtige geloof met politiek, daar kan toch niks goeds van komen? De meeste leden zijn niet eens afgestudeerd!
wolvowitz
19-06-2003, 01:15
inderdaad, islam als regeringsvorm is het stomste wat je je kiunt wensen, net zoals trouwens een communistiese staat, of een streng christelijke staat.dat zie je gewoon om je heen.
Wat veel erger is, is dat meer dan duizend reakties zulke domme topics als zullen we joden doden, en welk kerkje kan nu een moskeetje worden, zodat we ons heilig geloofje kunnen voortzetten, aandoen, terwijl dingen waar het werkelijk om gaat, zoals bijv. heeft een islamietische regering een kans van slagen( needus) gewoon amper reakties uitlokt.
Telkens als je mensen realisties konfronteer met de onmogelijkheid om massaal via een geloof een betere wereld te stichten, rennen de meest fanatieke gelovigen hard weg naar topics over domme feitjes.( mogen we joden doden!)
wat een slap gedoe!
muhammad
19-06-2003, 01:35
Origineel gepost door wolvowitz
inderdaad, islam als regeringsvorm is het stomste wat je je kiunt wensen, net zoals trouwens een communistiese staat, of een streng christelijke staat.dat zie je gewoon om je heen.
waar zie jij om je heen een communistiesche of islamitiesche staat?
joh jij bent je eigen straat nog nooit uit geweest.
laat staan dat je weet wat er in een ander land aan de hand is.
het stomste wat je kunt wensen is trouwens : nog meer wensen.
en nog 1 ding als je een voorbeeld wil hebben van een islam staat neem dan voortaan het sunnitische saoudi arabie.
1 van de rijkste landen ter wereld.
wolvowitz
19-06-2003, 01:52
ja, en die prinsjes nemen het er goed van in parijs en londen, overal waar ze maar de beest uit kunnen hangen.
En de vrouwen daar mogen niet eens een rijbewijs halen, zonder de olie was dat landje al lang helemaal failliet man, met zulke achterlijke mentaliteit.
Dat bedoel jij dus met islamities genieten, lui op je krent, vanwege de olie stroom naar het verderfelijke westen, en maar feest vieren.
Nee, dan de islam in bangladesh, die is te gek, hongersnood op veerbootramp, want ze moesten zo nodig hun islamitische heilsstaat stichten los van india.
muhammad
19-06-2003, 01:56
ja, en die prinsjes nemen het er goed van in parijs en londen, overal waar ze maar de beest uit kunnen hangen.
En de vrouwen daar mogen niet eens een rijbewijs halen, zonder de olie was dat landje al lang helemaal failliet man, met zulke achterlijke mentaliteit.
Dat bedoel jij dus met islamities genieten, lui op je krent, vanwege de olie stroom naar het verderfelijke westen, en maar feest vieren.
het konings huis van saoudi arabie is inderdaad een zooitje.
maar het land de mensen de regering de wetten daar is allemaal niks mis mee.
wolvowitz
19-06-2003, 02:01
[QUOTE]Origineel gepost door muhammad
[B]waar zie jij om je heen een communistiesche of islamitiesche staat?
joh jij bent je eigen straat nog nooit uit geweest.
laat staan dat je weet wat er in een ander land aan de hand is.
tuurlijk mohammedje, ik ben heel dom, en ik kijk helemaal niet wat erin de wereld aan de hand is.
Daarom zie ik ook niet, dat in de Islamitiese wereld een en al vrede is, en dat de mensen daar allergelukkigst leven, en helemaal geen behoefte hebben om naar dat stink westen te komen, zoals jouw ouders in een vlaag van zelfmoordneiging hebben gedaan, omdat ze alle zegeningen van de islam afwezen.
en inderdaad, een kommunistiese staat zie ik niet om mij heen, dan behalve in Cuba, waar die seniele Castro maar ZIJN vete met het kapitalisme blijft uitvechten tenkoste van honderdduizenden kubanen.
Het echte kommunisme heeft inderdaad het loodje gelegd in 1989, maar ja, toen bestond jij blijkbaar nog niet.
muhammad
19-06-2003, 02:02
Nee, dan de islam in bangladesh, die is te gek, hongersnood op veerbootramp, want ze moesten zo nodig hun islamitische heilsstaat stichten los van india.
bangladesh is een van de zo niet het armste land op de aarde.
dat komt omdat er gewoon niks is.
bangladesh heeft maar 1 groot export product en dat zijn juten zakken. het is een wonder dat het nog zo goed gaat met bangladesh ondanks dit alles. petje af voor die mensen.
echt masjAllah
muhammad
19-06-2003, 02:06
[QUOTE]Origineel gepost door muhammad
[B].
Het echte kommunisme heeft inderdaad het loodje gelegd in 1989, maar ja, toen bestond jij blijkbaar nog niet.
misschien was ik er wel bij .
lees die profiel maar
wolvowitz
19-06-2003, 02:09
jij lult, als voorbeeld van een islamities land neem je saoudie arabie, omdat het zogenaamd welvarend is, en als ik dan zeg, dat komt gewoon door de olie, en heeft niets met de islam te maken, en Bangladesh neem, dan zeg je, ja dat komt omdat die niks hebben.
Kijk japan heeft ook niks, geen grond- en delfstoffen, maar toch is het een wereldwonder op ekonomische gebied, heeft niks met islam te maken, maar met inzet, kreativiteit, en je kansen gebruiken, dus alles wat de orthodoxe islam afwijst.
muhammad
19-06-2003, 02:11
jij lult
moet je m in je mond hebben ?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.