Bekijk originele versie : mensen met eetstoornis
soraya_angel
18-06-2003, 16:23
Salaam
ik vroeg mezelf af of er hier marokkaanse jongeren zijn die een eetstoornis hebben.
WIl graag reacties van mensen lezen die het hebben of gehad hebben.
Hoewel het eigenlijk nooit genezen kan vraag ik mezelf af of er mensen zijn die er vanaf zijn
ma3a salama
Bedoel je anorexia? boulimia? ik heb ooit last gehad van anorexia, ben van 62 kilo (normaal gewicht) naar 52 kilo gegaan..maar besefde ineens dat ik niet goed bezig was dus ben weer normaal gaan eten.
Nu gaat het hamdoelilah goed en ben ik van dat calorie tellen af. Wat een rot tijd was dat...
italiaanse
18-06-2003, 16:28
--------------------
samira1980
18-06-2003, 18:23
het is net of het mijn leven beheerst. ik heb het al sinds dat ik 17 was ben nu 21!!!!!1 het enige wat ik doe is me bezighouden met calorieen tellen, overgeven en mezelf voornemen dat ik morgen echt niets zal eten! heb nu al vijf dagen niets gegeten , weeg nu 49
italiaanse
18-06-2003, 18:55
Dat is niet goed Samira !!!
49 ? Je moet echt niet meer afvallen, zelfs bijkomen, I've been there done that.
samira_el
18-06-2003, 19:02
Heel vaak wil ik 47 kilo wegen, maar als ik dan van iedereen hoor dat ik al superdun ben, dan zie ik er van af...
Door mijn beha-cup lijkt het voor mij namelijk dat ik dikker ben, dan ik eigenlijk ben.. Maar al wil ik afvallen, ik kan maar niet van het eten afblijven...
Ik heb dus eerder een eetstoornis, dat ik teveel eet momenteel :)
FATOUSHA
18-06-2003, 19:36
Origineel gepost door samira1980
het is net of het mijn leven beheerst. ik heb het al sinds dat ik 17 was ben nu 21!!!!!1 het enige wat ik doe is me bezighouden met calorieen tellen, overgeven en mezelf voornemen dat ik morgen echt niets zal eten! heb nu al vijf dagen niets gegeten , weeg nu 49
je moet echt eten meid! Door geen eten naar binnen te brengen, breng je veel schade aan je lichaam toe! Vroeg of laat zul je het merken! Je moet proberen je lichaam te accepteren hoe het is! Dik dun je lichaam daar moet je voor de rest van je leven mee leven en behandelen als het kostbaarst bezit dat je hebt.
Elke keer maar overgeven daarmee breng je heel erg veel schade aan je schildklier toe, deze klier produceert hormonen waardoor je haar en nagelgroei zich kunnen ontwikkelen en verder groeien! Ik begrijp dat het calorieen tellen een soort obsessie voor je is geworden, maar echt waar wanneer je je aan een normaal voedingspatroon houdt wordt je niet dik en daarnaast zo nu en dan beweging helpt je lichaam nog meer in vorm te houden.
Ik heb mij in eetstoornissen ooit verdiept, en meid je kunt me altijd een priveetje sturen wanneer je erover wilt praten!
Ik hoop dat je de knop om zult draaien en jezelf geen honger en pijn meer aan zult doen!
Fatousha
mercedias80
18-06-2003, 19:40
Ik heb een tijdje geleden een tijd gehad dat ik een supermooi-figuurtje wilde creeren en dus at ik heel weinig op een dag...mijn figuur werd wel steeds mooier maar ik veranderde van binnen helemaal..ik werd chagarijnig en onrustig door tekort aan voedsel..het eten begon mijn leven te beheersen en toen dacht ik he..waar ben iok mee bezig doe effe normaal dus begon ik weer normaal te eten en ik ben nu niet meer superdun maar volslank..is ook mooi en ik voel me nu lekkerder dan ooit...dus ....ik ben alhamdoullilah genezen van die ***-ziekte..
2. Wat is Boulumia?
Boulumia is een eetverslaving. Als je Boulumia hebt krijg je eetbuien.
Sommige mensen hebben er twee per week, andere een paar per dag.
Als je een eetbui hebt eet je heel veel.
Sommige patiƫnten eten de hele dag bijna niets, want dan kunnen ze 's avonds heel veel eten.
Maar sommigen plannen soms ook wanneer ze gaan eten.
Mensen met Boulumia eten vaak omdat ze zich boos, verdrietig of gekwetst voelen of omdat ze onzeker zijn. Sommigen worden agressief en zijn een gevaar voor zichzelf.
Zelfmutilatie komt ook wel eens voor; dat betekent dat ze bijvoorbeeld hun eigen vinger afsnijden.
wallah dit heb ik :eek: en ik vroeg me maar af waarom ik opeens die 13 kilo aankwam :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.