Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Shor?voodoo?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

berkanegirl
05-08-2006, 18:02

Ik heb een vraagje..iemand wilt shor bij mij doen met mijn foto..kan dat echt..ik ben echt heel erg bang..ik kan snachts niet slapen. Ik denk de hele tijd aan de gevolgen ervan en ik wil ook niet naar een chawafa omdat dat haram is...mag het nu wel of blijft het haram wie kan mij info geven hierover??? Jullie zouden mij echt heel erg helpen..alvast bedankt!

sweetygirlnadia
05-08-2006, 18:11
meid ten eerste hoe kom je aan die info? ten tweede zulke dingen heb je niet in de hand! ik denk wel dat er 100 keer shor bij mij is gedaan :D tsja shit happends

berkanegirl
05-08-2006, 18:15
meid ten eerste hoe kom je aan die info? ten tweede zulke dingen heb je niet in de hand! ik denk wel dat er 100 keer shor bij mij is gedaan :D tsja shit happends Ecgt waar is er shor bij jou gedaan en is er toen niks gebeurd? Die info klopt echt is een lang verhaal een drama en die viezen mensen zijn rare dingen van plan en willen ook niet mijn fotos terug geven?

sanaa_14
05-08-2006, 18:41
mied vodoo bestaat maar is haram als je er in gelooft vodoo is ook bij me oom gedaan dat hij nooit gaat trouwe hij is 35 en nog steeds neit getrouwd vodoo tfooe k haat dat voor en die mense die dat doen zijn egt haters en nix gunners

berkanegirl
05-08-2006, 18:44

mied vodoo bestaat maar is haram als je er in gelooft vodoo is ook bij me oom gedaan dat hij nooit gaat trouwe hij is 35 en nog steeds neit getrouwd vodoo tfooe k haat dat voor en die mense die dat doen zijn egt haters en nix gunners klopt meid ben het helemaal met je eens je weet maar nooit wat deze mensen van plan bij mij zij wist ik het maar..zo gaan ze dat ook bij mij doen dat ik nooit meer kan trouwen..ik begrijp niet waarom mensen niet bang voor allah zijn?

sanaa_14
05-08-2006, 18:47
jaah meid het kan van alles zijn niet aleen trouwe van alles van de gekste dingen k haat mesne die voodoo tfooee als k wist wie dat had uitgevonde dan zou k die gene neersgiete:P tfoooee

berkanegirl
05-08-2006, 18:48
jaah meid het kan van alles zijn niet aleen trouwe van alles van de gekste dingen k haat mesne die voodoo tfooee als k wist wie dat had uitgevonde dan zou k die gene neersgiete:P tfoooee Jah ecgt he het kan ze niks schelen wat er met anderen gebeurt als zij maar goed leven dan is het goed ze zijn niet eens bang voor god!

sweetygirlnadia
05-08-2006, 18:49
klopt meid ben het helemaal met je eens je weet maar nooit wat deze mensen van plan bij mij zij wist ik het maar..zo gaan ze dat ook bij mij doen dat ik nooit meer kan trouwen..ik begrijp niet waarom mensen niet bang voor allah zijn? ja dat begrijp ik dus ook niet, en naar mekka gaan terug komen en gewoon weer lekker doen waar je mee bezig was :confused: ik weet niet of het echt zo is, maar ik heb gehoord dat als je een zee oversteekt dat het dan de shor breekt :confused: dat is wat ik ervan weet. ik vind het allemaal maar creepy dus liever verdiep ik me hier niet in, anders doe ik vannacht geen oog dicht... sterkte meid, meschien dat een imam je wel kan helpen? :kus:

seni0riita
05-08-2006, 19:08
Er waren 2 jongens die samen op bezoek bij iemand gingen. 1 van de jongens zijn moeder waarschuwde haar zoon voor voodoo en vertelde hem verhalen waardoor hij er bang voor werd en erin ging geloven. De andere jongen geloofde er niet in omdat zijn moeder hem geen verhalen etc. had verteld. Beide jongens hadden bij het bezoek van dezelfde schaal met eten gegeten. Waarna de jongen (de jongen die zijn moeder hem verhalen over voodoo vertelde) heel ziek werd dmv voodoo maar er gebeurde niks met de andere jongen wiens moeder geen verhalen etc. had verteld. Simpel omdat hij er niet in geloofde :goedzo: Dit verhaal vertelde de moeder van een vriendin mij wegens wat prive problemen en ik geloof dat het heeft geholpen! :) Natuurlijk vertelde zij mij dit veel mooier :love:

Morena_de_nador
05-08-2006, 19:25
Er waren 2 jongens die samen op bezoek bij iemand gingen. 1 van de jongens zijn moeder waarschuwde haar zoon voor voodoo en vertelde hem verhalen waardoor hij er bang voor werd en erin ging geloven. De andere jongen geloofde er niet in omdat zijn moeder hem geen verhalen etc. had verteld. Beide jongens hadden bij het bezoek van dezelfde schaal met eten gegeten. Waarna de jongen (de jongen die zijn moeder hem verhalen over voodoo vertelde) heel ziek werd dmv voodoo maar er gebeurde niks met de andere jongen wiens moeder geen verhalen etc. had verteld. Simpel omdat hij er niet in geloofde :goedzo: Dit verhaal vertelde de moeder van een vriendin mij wegens wat prive problemen en ik geloof dat het heeft geholpen! :) Natuurlijk vertelde zij mij dit veel mooier :love: Dit wou ik dus net zeggen, je haalde woordenuit mn mond:D .

Morena_de_nador
05-08-2006, 19:27
mied vodoo bestaat maar is haram als je er in gelooft vodoo is ook bij me oom gedaan dat hij nooit gaat trouwe hij is 35 en nog steeds neit getrouwd vodoo tfooe k haat dat voor en die mense die dat doen zijn egt haters en nix gunners Dat hij niet is getrouwd ligt niet aan de voodoo, dat is almakteb. En 35 is niet oud, mn oom is later dan dat getrouwd. Ik geloof niet in voodoo(shor), zolang je er niet in gelooft en alleen in ALLAH dan ben je save.

seni0riita
05-08-2006, 19:32
Dit wou ik dus net zeggen, je haalde woordenuit mn mond:D . :kus: :o

berkanegirl
05-08-2006, 20:42
S7or kunnen ze met meerdere dingen doen...foto's, kleding, eten, haar of iets bij de drempel wegleggen zodat je er overheen stapt. Ook kan de s7or gaan werken wanneer iemand je naam roept en jijzelf roept bijv "ja" terug zonder dat je achterom hebt gekeken wie je heeft geroepen. Ik dacht eerst altijd is onzin. Als je er niet in gelooft gebeurt er niets, maar dat blijkt helaas anders te zijn. Het bestaat wel degelijk.:jammer: Een aantal jaar geleden (4-6 jr terug) waren een jongen en meisje (buren van elkaar) verliefd op elkaar en wilden met elkaar trouwen. De moeder van de jongen was er op tegen en heeft toen s7or bij het meisje gedaan. Dat meisje had in die week een droom gehad dat ze zou komen te overlijden en wel op een vrijdag. Ze vertelde haar moeder over de droom. Haar moeder antwoordde zoals de meeste zullen antwoorden: "niemand weet wanneer zijn/haar tijd zal komen behalve Allah (swt) ". Het meisje wou toch haar verhaal kwijt bij haar moeder en vertelde haar ook dat als ze die vrijdag toch dood gaat dat haar 2 beste vriendinnen en haar buurvrouw(moeder van de jongen) haar moesten wassen. Het meisje is uiteindelijk ook die vrijdag overleden en de vrouwen waar ze om had gevraagd om haar te wassen waren er allemaal. Dat ze toch die dag is dood gegaan is al freaky maar het wordt nog erger..:jammer: De meiden (haar vriendinnen) hadden haar gewassen en de buurvrouw was eigenlijk alleen maar aanwezig en deed niets. Uiteindelijk wou de buurvrouw het meisje ook wassen. Op dat moment pakt het (dode) meisje de pols van haar buurvrouw en klemde haar hand stevig om de pols. Allereerst dacht men dat het gewoon om een reflex ging. Er werden arsten gehaald om de hand van de pols los te maken, maar lukte niet. Later werd ook een imam gehaald om de Koran te reciteren. Niets hielp. De imam heeft uiteindelijk aan de vrouw gevraagd wat er tussen haar en het dode meisje gaande was. De vrouw zei dat ze niet wilde dat haar zoon met haar zou trouwen. Hoe hebben ze de hand losgekregen van de pols???? Ze hebben de arm van de buurvrouw geamputeerd en het dode meisje is haar graf ingegaan met in haar hand de pols en hand van haar buurvrouw.:maf: Alsof dat niet erg genoeg is kreeg de buurvrouw een infectie in haar geamputeerde arm. Haar arm was verrot tot aan haar schouder. Dit is geen fanta-verhaal. Het heeft in de krant gestaan en de vrouw lag in het ziekenhuis in Oujda waar mensen haar tegen betaling konden bezoeken. Zij deed daar haar verhaal om mensen te behoeden van dezelfde fout die zij heeft gemaakt. Voor de topicstarter. De mensen die bij jou s7or willen doen, ontlopen hun straf echt niet. Als ze niet in dounya worden gestraft dan gebeurt dat wel zeker in El Agira. Bedankt voor je verhaal meid...shor is wel haram maar zoals jij zei het bestaat wel degelijk...eerst geloofde ik er ook niet in totdat ik een vriendin die mij vertelde over haar zus..en ik heb het toen met eigen ogen gezien..het heeft bij de zus van mijn vriendin 7 jaar ongeveer of langer geduurt voordat het eindelijk weg was.. zij hebben het dmv een lefkiefh wegkregen die dmv de koran te citeren haar weer beter heeft gemaakt. Ik kan dan wel zeggen dat ik er niet in geloof en dan krijg ik zo haaruitval dan geef ik gewoon zoals velen de shampo of de verf de schuld...velen hebben shor maar weten niet eens dat ze het hebben omdat ze natuurlijke factoren de schuld geven.......... MAROKKO is een eng land met enge mensen..het valt me op dat de mensen die in nederland zijn opgegroeid zoals wij en onze ouders zich daar niet mee bezig houden...maar in marokko kan ik je vertellen dat voor wat er ook gebuerd ze maar éé oplossing hebben en dat is shor...dus als ze ruzie met eimand hebben of iemand is knapper of riker of wattan ook om de raarste redenen doen ze gelijk al shoer bij je ecgt raar maar waar en dat begrijp ik niet...die mensen geloven in allah en doen tog gekke dingen bij anderen weten zij dan niet dat ze ooit gestraft worden.....soms als ik iemand me echt in de hoofd gestegen is en en ik ben diegene zat en wil daarover me hart luchten bij een ander denk ik neee stopp dat is roddelen doe dat niet hou het maar voor je ook al is het waar en zij...pffffffff heb gewoon geen woorden voor die mensen.. ook die mensen die het bij mij van plan zijn..alleen omdat ze hun zin niet hebben gekregen haten ze mij daarom..die haat si zo groot dat ze mij zelfs zwart maken bij mensen die ik niet een ken..ecgt rare waar gaat het heen met dewereld! heeft niemand zelf ervaringen met familie of wattan ook??? liefs van mij en bedankt allemaal voor jullie reacties (sorry voor de duizend en één spellingfouten typ me gek achter elkaar!)

seni0riita
05-08-2006, 21:27
Waarom vertellen jullie haar zulke dingen zo maken jullie haar onnodig bang.

MarOciia_LaDy
05-08-2006, 21:28

meid Inshallah gebeurt er uit eindelijk niks met je! En als het toch bij je wordt gedaan zul je het merken want het was/is ook bij mij gedaan en ik geloofde er gewoon niet in maar ik merkte gewoon dat ik mezelf niet was bij een vriendin heb ik heel vaak gehuild en heb haar gewarschuwd dat ik mezelf gewoon niet was en dat ze niks van mijn gedrag moes aan trekken ze heeft het gelukkig gedaan en we zijn alsnog hele goeie vriendinen ondanks het feit dat ik hele gemene dingen bij dr heb gedaan. Maar wat ik wil zeggen is het is haram als je naar iemand gaat om het je laten controleren als die gene het niet volgends de qor-aan doet. zoek dus iemand die het volgends de qor-aan doet en laat je niet verleiden door iemand die het zonder doet! Ishallah komt alles goed met je en kun je weer rustig slapen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7