Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : e puntjes op de i als er bezoek komt

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

noona
04-08-2006, 14:06

hoe zet jij de puntjes op de i als er bezoek komt? volgende week komt mijn schoonbroer en zijn vrouw en kids uit West-frankrijk en nu wil ik, zoals altijd, de perfecte gastvrouw spelen. ben echter ook van mening dat ik nog veel kan leren. ik heb al een lijstje gemaakt met gerechten die ik kan maken. verdeeld in zware maaltijden en lichte maaltijden. dus per dag een zware en een lichte. en van daaruit ook het boodschappenlijstje verder ben ik flink met de allesreiniger en het wibra-spul door het hele huis gegaan. heb wat leuke planten in de voortuin geplant en allebei e tuinen ook nog geschrobt. ik heb niet zo lang geleden goeie handdoeken gekocht voor in de badkamer dus daar maak ik me geen zorgen om. mijn schuur moet nog wel aan kant. slaapplek heb ik ook helemaal uitgedokterd weet waar iedereen gaat slapen. begrijp me niet verkeerd, ik heb graag bezoek, als we bij hen zijn dragen ze ons op handen en dat wil ik dus ook doen. vorig jaar zijn ze geweest en ze hadden het prima naar hun zin en hoop dus dat het deze keer ook lukt. alleen ik ben ik niet als ik mezelf deze keer niet nog meer wil overtreffen. dus alle BREE's van m.nl hier melden!!

Nysha
04-08-2006, 14:12
verse bloemen in huis! dat is heerlijk en oogt heel verfissend zorg voor genoeg zoetigheid een snoepbox voor de kids maar wees vooral leuk en gesellug....de rest is bijzaak joh!

noona
04-08-2006, 14:17
verse bloemen in huis! dat is heerlijk en oogt heel verfissend zorg voor genoeg zoetigheid een snoepbox voor de kids maar wees vooral leuk en gesellug....de rest is bijzaak joh! verse bloemen inderdaad! ik heb zo een hele grote vaas gekocht en daar moeten inmiddels nieuwe in, top! ik zal er van die omgekrulde bamboestokken in doen, geeft een strak gezicht;) rest is bijzaak? jij bent zeker geen marokaanse?!:( ELK hoekje en gaatje moet er spik en span uitzien, ik schrob en maak me zorgen dat ik iets vergeet. de vrouw van mijn schoonbroer daarentegen is een echte poetsmuts in tegenstelling tot mij maar ik wil NIET onderdoen voor haar.

Fouzzia
04-08-2006, 14:37
Meid chill.............de schuur opruimen omdat je visite krijgt??? Wie kijkt daar dan in?? Nieuwe handdoeken?? Zijn je gewone handdoeken niet goed genoeg?? Ik vind het nogal overdreven, het zijn de koning en koningin niet. Zolang je huis maar netjes is en je gewoon hartelijk en gezellig bent.

AmatRahmaan
04-08-2006, 14:43

verse bloemen inderdaad! ik heb zo een hele grote vaas gekocht en daar moeten inmiddels nieuwe in, top! ik zal er van die omgekrulde bamboestokken in doen, geeft een strak gezicht;) rest is bijzaak? jij bent zeker geen marokaanse?!:( ELK hoekje en gaatje moet er spik en span uitzien, ik schrob en maak me zorgen dat ik iets vergeet. de vrouw van mijn schoonbroer daarentegen is een echte poetsmuts in tegenstelling tot mij maar ik wil NIET onderdoen voor haar. Salaamoe alaikoem oooh bezoek en nog wel voor een paar dagen ramp ramp ramp.. Oke je serviesgoed in orde ... De Brared voor de thee .. de dienbladen. De kommetjes voor de nootjes in orde. Wat doe je met ontbijt.. krijgen ze lunch... Probeer zoveel mogelijk in de ochtend te doen. Den heb je in de avond een beetje rust. En probeer de dag van te voren te bepalen wat het avond eten word. Veel succes met het spelen van de perfecte huisvrouw. Ooh ja zorg dat als laastse op de badkamer en de toilet bent want dan kan je alles netjes achterlaten. Probeer gewoon voor jezelf een strak poetsschema op te stellen zodat kwa huishouden ook alles op rolletjes loopt succes insha Allah ;)

Insania
04-08-2006, 14:52
Je kan toch blijven poetsen als ze er zijn,alles word in no time weer vies. Insania

Romainna
04-08-2006, 14:53
Meid chill.............de schuur opruimen omdat je visite krijgt??? Wie kijkt daar dan in?? Nieuwe handdoeken?? Zijn je gewone handdoeken niet goed genoeg?? Ik vind het nogal overdreven, het zijn de koning en koningin niet. Zolang je huis maar netjes is en je gewoon hartelijk en gezellig bent. Dat is het belangerijkste.:goedzo:

mimi_tangaouia
04-08-2006, 14:55
Als je nog toch al weet wat je wilt gaan geven als eten. Dan kan je misschien al voorwerk doen, sommige gerechten kunnen makkelijk ingevroren worden.

saadia29
04-08-2006, 14:59
Meid chill.............de schuur opruimen omdat je visite krijgt??? Wie kijkt daar dan in?? Nieuwe handdoeken?? Zijn je gewone handdoeken niet goed genoeg?? Ik vind het nogal overdreven, het zijn de koning en koningin niet. Zolang je huis maar netjes is en je gewoon hartelijk en gezellig bent. Ja dat vind ik nou ook, gewoon jezelf blijven, tuurlijk hoort er een opgeruimd en schoon huis met lekkere gerechten bij, maar t moet vooral ontspannen, leuk en gezellig blijven, poetsen gebeurt wel nadat bezoek weg is!

oemtarik
04-08-2006, 15:06
noona, wat ben je van plan om te koken ben benieuwd, kan ik insipiratie doen succes met poetsen en schrobben:goedzo:

Sabira23
04-08-2006, 15:06
Je meot alleen een idee hebebn wat je die dagen gaat koken. En dat dus wel voorbereiden. De wc en badkamer tijdens die dagen goed bijhouden. Van haar eisen dat ze met je afwast :moe: En verder vooral relaxt zijn en gezellig. Ze het gevoel geven dat ze thuis zijn bij je. Geen uitsloverij & shikie hoor. Gewoon chill.

Doenya25
04-08-2006, 15:13
Probeer alle ingredienten thuis te hebben als er visite is, dus dat je je man niet nog om boodschappen stuurt als de visite er is. Ik heb liever dat als er visite mijn man er is en bij hun zit terwijl ik bezig ben met in de keuken. Als ik visite krijg oe ik alles s'avonds als iedereen in bed ligt nog even alles na checken voor de volgende dag. Bijvoorbeeld is de badkamer aan kant, liggen er nog genoeg schone badhanddoeken. Heb ik verse brood nodig voor de volgende dag. enzo enzo..... Ik vind het ook altijd fijn als iedereen het naar de zin heeft, leuk joh, Geniet ervan :goedzo:

YeDis_an_AbDaRs
04-08-2006, 15:37
pff ik draai al door als ik eraan moet denken..al die stress die het met zich meeneemt..ik ben al onderweg naar de volgende topic..

Doenya25
04-08-2006, 15:51
pff ik draai al door als ik eraan moet denken..al die stress die het met zich meeneemt..ik ben al onderweg naar de volgende topic.. :haha: waarom dat dan?........... Het belangrijkste is gewoon jezelf blijven, niet overdreven gaan doen, wanten gasten voelen dat aan. Ik anders wel.... als ik ergens ben dan voel ik of ik welkom ben of niet, niet door het eten of bloemetjes op tafel maar door de gastvrouw en gastheer hoe zij zich gedragen tegenover mij. Er moet een rustige veilige sfeer hangen.

YeDis_an_AbDaRs
04-08-2006, 16:05

:haha: waarom dat dan?........... Het belangrijkste is gewoon jezelf blijven, niet overdreven gaan doen, wanten gasten voelen dat aan. Ik anders wel.... als ik ergens ben dan voel ik of ik welkom ben of niet, niet door het eten of bloemetjes op tafel maar door de gastvrouw en gastheer hoe zij zich gedragen tegenover mij. Er moet een rustige veilige sfeer hangen. :haha: nee omdat je jezelf toch op de een of ander manier moet aanpassen..als het hechte familie is of vrienden van jou..ok..maar mensen die jij niet (goed) kent of bij wie jij je niet op je gemak voelt (omdat je niet wat je moet zeggen of hoe je je moet gedragen) vind ik toch wat minder..:( ja het is maar voor een paar dagen..maar een paar STRESSY dagen :D we hadden een keer een gezin op bezoek uit Marokko..een nogal traditioneel gezin..en ze vonden alles maar dan ook bijna alles wat en hoe we deden raar..ze vroegen nog wie de "lamsamen" had gemaakt..ik zei de dochter van El Hadj.."wie is dat dan?" vroegen ze?...ik zei de dochter van de bakker..:hihi: ok ok..we moeten "lamsamen" leren maken...:o

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6