Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : vragen voor jullie allen!

Pagina's : [1] 2

el_mouslima
17-06-2003, 12:14

salam mensen. aanstaande donderdag komt er een minister vanuit marokko op bezoek naar den bosch. ik werk namelijk op mijn vrije dagen op het marokkaanse consulaat en er is mij gevraagd, om aan jongeren in nederland te vragen hoe zij hun leven in nederland beleven (school,werk,sociale leven). voelen jullie thuis in nederland? waar ergeren jullie aan? wat willen jullie ook doorgeven aan marokko? wat is jullie bericht aan marokko? etc ik zou graag wat van jullie willen horen! al vast bedankt! gr sara

just_fouad
17-06-2003, 12:20
er mag best wel wat opere handell in marokko en de vliegtickets zijn veels te duur daar is iedereen mee eens kijk als de tickets goedkoper worden komen er meer toeristen dus meer geld!!!!!!!! geef dat maar dood ik heb gesproken voor alle leden iedereen is hier mee eens

moumna
17-06-2003, 12:21
Ik erge me aan de mensen die gekozen worden als burgermeester van een stad in marokko. Eerst beloven ze gouden bergen maar zodra ze gekozen worden gaan ze met de buit er van door de doen niet aan hun stad terwijl er wel geld ervoor is weg gelegd. Naar mijn denken gebruiken ze het voor eigen doel einde. Laat onze koning ze eens goed onder druk zetten en laat ze eens een keer wel presteren wat ze beloven. Wat Nederland betreft ik voel me hier prima maar Marokko blijft toch mijn land ik zal er ten aller tijden naar terug keren des ondanks........

timoesch
17-06-2003, 12:28
ik erger me eraan dat het rif gedeelte (lees nador en omstreken, al hoceima en omstreken enz..) veel en veel te weinig ontwikkeld zijn.. de infrastructuur is uitermate slecht. en daar zouden ze moeten beginnen dingen te gaan veranderen te gaan her-organiseren. en die corrupte mensen van de stoel afschoppen, en hardwerkende mensen die een doel nastreven daar zetten.. anders komen ze daar nooit vooruit!!

el_mouslima
17-06-2003, 13:36

oke bedankt mensen, maar graag zou willen weten hoe jullie alles beleven in nl? voelen jullie jullie zelf meer nederlands of toch meer marokkaans? willen jullie terug naar marokko? later pas of nu ook wel? waarom wel en waarom niet? al vast bedankt

just_fouad
17-06-2003, 14:02
ja pas als iedereen kinderen heeft en getrouwd is en we een kapitaaltje hebben om daar te leven dan pas gaat deze generatie terug snappie en niet vergeten over die vliegtarieven die omlaag moeten!!!!!!!!!!!!

K_Prone
17-06-2003, 14:02
Het sociale leven is hier perfect. Je hebt alles wat je wil qua voorzieningen wat in marokko niet het geval is. Ik spreek dan voor diegene die uit het rifgebergte komen. Of ik me nederlands voel eerlijk gezegd blijf ik me toch gewoon een marokkaan voelen. Je word zo behandeld dus voel je je ook zo, in marokko word precies hetzelfde gedaan ze zien je als buitenlander. Iemand met geld, kan ze het niet blamen aangezien de armoede er uit de pan rijst. Over de vraag of ik ooit eens terug wil. Tuurlijk maar de omstandigheden moeten er wel naar zijn, pensioentje er moeten in marokko voorzieningen zijn die men hier ook heeft om maar als voorbeeld te geven. Maar uiteindelijk ik denk of die voorzieningen er zijn of niet terug ga ik ;)

mistral
17-06-2003, 14:05
Wa7ed heel slim idee djellie: Organiseer iets waarbij die wazier zelf in gesprek kan met Marokkaantjes. Wat je zeker door mag geven: hang die terroristen en al hun handlangers op aan de hoogste boom. :D

el_mouslima
17-06-2003, 14:22
bedankt allemaal. nog meer reacties graag

lalamoulatek
17-06-2003, 14:33
Marokko moet van haar corrupte imago af, een strenger controlebeleid is een eerste stap in die richting. Corruptie karaktiriseert dat land op dit moment. In Nederland is het leven nou eenmala aangenamer als in Marokko. Hier hebben we een sociaal stelsel dat het verschil tussen arm en rijk enigszins probeert te beperken. Als je op straat loop kan niemand zien of je van een uikering leeft of dat je ouders eigenaar zijn van een multinational. In Marokko is dit absoluut niet heet geval, als je geld hebt ben je iemand, zonder geld ben je niemand. Dat was mijn bijdrage. Succes ermee.

el_mouslima
17-06-2003, 14:41
dankje meid

hayete
17-06-2003, 14:42
uhm.......ff kijken wat marokko mist :) in marokko woon ik in tanger......daar is het heeel erg vooruit gegaan, de straten zijn schoner, ik voel me daar nu wel veilig.....ik denk dat ze dat meer moeten doen in marokko, tanger is echt super geworden en zo denk ik dat het met heel marokko zo zal gaan, als ze het zelfde in heel maroc doen. en ik denk dat ze wat meer aan de rifgebergte moeten doen want moet ik toch nog altijd een weekje blijven in de vakantie (omdat ik rif ben) daar moet het zeker veranderen ;) en ik denk dat lalamoulatek wel gelijk heeft met deze zin: als je geld hebt ben je iemand, zonder geld ben je niemand. nou ik denk dat ik wel genoeg heb gezegt :) xxjes hayet

el_mouslima
17-06-2003, 14:47
en hoe is je leven in nl meid?? als marokkaanse???

hayete
17-06-2003, 14:53
hahahaha sorry ik wist niet dat ik die vraag moest beantwoorden :$ maar ja..... dat hoor je nog wel ;)

el_mouslima
17-06-2003, 14:53

oke graag meid

Pagina's : [1] 2