Bekijk originele versie : Vreemdgaan In Een Huwelijk
Assalamoe Allaikoem.
Veel van onze broeders en zusters weten niet hoe erg vreemd gaan is in de Islam.
Vreemdgaan als getrouwde man/vrouw, is de 1 na grootste zonde, de grootste zonde is namelijk "het ontkennen dat er een God is" Omdat het huwelijk de basis is van deze hele samenleving en iets goeds behoort te zijn en daarmee ga je niet spelen, door vreemd te gaan, als getrouwde man/vrouw heb je een verantwoordelijkheid tegenover je vrouw/man maar ook tegenover je vader,moeder, schoonvader/moeder, je buren tegnover de hele gemeenschap en bovenal tegenover ALLAH. dus denk tien keer na voordat je Uberhaupt denkt aan vreemdgaan MENSEN
De straf hier op aarde zou moeten zijn "besteniging" tot de dood er op vo;gt, wordt je hier niet op aarde gestraft, dan zul je in het hiernamaals 1000 maal zwaarder gestraft worden.
Vreemdgaan als getrouwde man/vrouw is het laagsgte van het laagste.
En jammer genoeg komt dit meer en meer voor. :(
BeautifulLady
17-06-2003, 11:06
Ik heb iets gevonden over een meisje dat zina heeft gepleegd.
Iemand verstoten na het plegen van Zinaa.
Vraag: Mijn zusje heeft overspel gepleegd en hierdoor is ze ook nog zwanger geraakt. Ze is verstoten door de familie en heeft niemand meer dan haar vriend. Omdat ik aan het toekomst van het kind denk, spreken we af ergens af en geef haar geld om goed voor d'r zelf te zorgen en kleding. Mag ik haar eigenlijk wel helpen ookal heeft ze gezondigd of moet ik haar straffen en haar verstoten? Mag je eigenlijk wel je eigen vlees en bloed verstoten van de familie? Ik weet dat ik het nooit zou kunnen, ook al staat het in de Qor-aan (God vergeef me). Ik wou het alleen voor de zekerheid weten.
Antwoord:
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
Beste zuster,
We raden u aan om uw zusje niet af te stoten, maar haar bij te staan. U dient haar Allah te laten gedenken zodat zij berouw toont aan Hem en terug keert naar Zijn Barmhartigheid en Genade. Allah de Verhevene zegt in de Qor'aan: "Zeg: "O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zondes. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige" (Soerat Az-Zoemar aya 53). Meer over berouw tonen na zina leest u onder vraag: (0201) Problemen van iemand die zina heeft gepleegd.
Beste zuster geef advies aan uw zusje, zodat zij terugkeert naar Allah. Help uw zusje met het aanbidden van Allah, want hoeveel mensen zijn teruggekeerd naar Allah na het begaan van een zonde. Dit heeft hun geleid naar een beter begrip van hun schepping.
Wat ook ten strengste verboden is, is het plegen van een abortus. Laat het kind geboren worden, en raad haar aan om geen ergere zondes te plegen nadat ze zina heeft begaan. Wil uw zuster trouwen nadat ze oprecht berouw heeft getoond aan Allah dan kan ze telefonisch contact met ons opnemen zodat zij verder geholpen zal worden om een goede moslima te zijn die een goed en warm islamitische nest kan opbouwen.
Moge Allah de Verhevene onze zondes vergeven en uw zusje leiden tot het rechte pad. O Allah accepteer ons berouw tot U en die van deze zuster. Leid haar tot het rechte pad en maak van haar een oprechte moslima.
En Allah weet het beste.
Cyber-imam Het team van al-Islaam.com
ISMAHAN22
17-06-2003, 11:29
meskiena erg voor jullie ik heb ook een vriendin die ook zo'n zusje heeft maar die was niet getrouwd maar raakte zwanger en is toen gevlucht maar niemand van hun heeft kontakt met haar alleen haar moeder ....!!! maar eerlijk gezegd lijkt het mij echt erg hoe je dan moet omgaan met zoiets want ik zelf ben zo hard en zal haar volgens mij vermoorden omdat ze onze eer laag haalt.....!!!!! maar wel knap van je hoor!!!!!
rif_ridster
17-06-2003, 11:45
Origineel gepost door ISMAHAN22
meskiena erg voor jullie ik heb ook een vriendin die ook zo'n zusje heeft maar die was niet getrouwd maar raakte zwanger en is toen gevlucht maar niemand van hun heeft kontakt met haar alleen haar moeder ....!!! maar eerlijk gezegd lijkt het mij echt erg hoe je dan moet omgaan met zoiets want ik zelf ben zo hard en zal haar volgens mij vermoorden omdat ze onze eer laag haalt.....!!!!! maar wel knap van je hoor!!!!!
waarom vermoorden.....dan heb je alleen maar een (zware) zonde erbij gekregen!!!!!
think before you act!!!
:zwaai:
miriammetje
17-06-2003, 12:30
Origineel gepost door rifinoe
Assalamoe Allaikoem.
Veel van onze broeders en zusters weten niet hoe erg vreemd gaan is in de Islam.
Vreemdgaan als getrouwde man/vrouw, is de 1 na grootste zonde, de grootste zonde is namelijk "het ontkennen dat er een God is" Omdat het huwelijk de basis is van deze hele samenleving en iets goeds behoort te zijn en daarmee ga je niet spelen, door vreemd te gaan, als getrouwde man/vrouw heb je een verantwoordelijkheid tegenover je vrouw/man maar ook tegenover je vader,moeder, schoonvader/moeder, je buren tegnover de hele gemeenschap en bovenal tegenover ALLAH. dus denk tien keer na voordat je Uberhaupt denkt aan vreemdgaan MENSEN
De straf hier op aarde zou moeten zijn "besteniging" tot de dood er op vo;gt, wordt je hier niet op aarde gestraft, dan zul je in het hiernamaals 1000 maal zwaarder gestraft worden.
Vreemdgaan als getrouwde man/vrouw is het laagsgte van het laagste
salama alikoem..
masha allah agohjah!!!!!!
beselmama miriam :zwaai:
miriammetje
17-06-2003, 12:32
salaam alikoem...
zina betekend sexueel gemmeenschap tussen en man en vrouw di eniet getrouwd zijn.het is van geen betekenis of het nu om overspel gaat (waarbij de partners getrouwd zijn (vreemdgaan dus)) of ontucht ( indien ze niet getrouwd zijn) de islam beschouwt zina in ieder geval als een grote zonden.
"EN HOUDT U VERRE VAN OVERSPEL;WANT HET IS EEN AFSCHUWELIJKE ZAAK EN EEN SLECHT WEG''
de profeet saw verklaarde dat zina de grootste zonde is na shirk(het plaatsen van partners naast allah)hij zei;
''ER IS NA SHRIK GEEN GROTERE ZONDE IN D EOGEN VAN ALLAH DAN EEN DRUPPEL ZAAD,DIE EEN MAN IN EEN SCHOOT UITSTORT DIE NIET WETTIG IS VOOR HEM(AL-BUKHARI,KITAB HUDDUD)
vanzelfsprekend heeft allah swt zware folteringen in het hiernamaals.van de profeet saw word ook vermeld dat hij heeft gezegd dat een uiterst bedorven geur zich zal verspreid van de intieme delen van een overspelige in de hel.er word ook vermeld dat hij heeft gezegd dat allah in het graf van een overspellige 80 deuren van de hel zal openen waaruit schorpioenen te voorschijn zullen komen en slangen die hem bijten tot de dag der opstandigen.
de islam verafschuwt overspel eb zet moslims ertoe aan zich verre van alle ste houde wat een stapje dichterbij naar dit kwaad kan blijken te zijn .omdat een hartstochtelijke blik naar een onbekende vrouw zo een eerste stap is wordt dit door de profeet saw in de volgende bewoordering verbioden';het overspel van de benen is het lopen (met een slechte intentie naar een vrouw di eniet wettig is voor eenman) enn het overspel met de handen is het aanraken en het strelen (van zo een vrouw) enhet overspel van de ogen is haar hartstochtelijk blikken toe werpen'"
NOU DIT WAS VEEL TYP WERK MAAR OKE
BESELMA MIRIAM
tetouani79
17-06-2003, 12:51
je vrouw wordt ook haram voor je als je overspel pleegt. dat is wat ik gehoord heb van mense in mijn omgeving
klopt dit wel, weet iemand het???
natuurlijk ben je dom en verkeerd bezig als je vreemd gaat op wat voor manier dan ook..
allah iekoen m3ana
miriammetje
17-06-2003, 12:51
Origineel gepost door ALIGHATAR
vreeemdgaan staat buiten de top 10 van grootste zonden die een mens kan begaan.
Wil je aub in het vervolg niet zomaar wat op de prikbord gooien als je ergens geen verstand van hebt,anders kan je wat mij betreft de booom in.
TEGEN WI EHEB JIJ HET??
samira_el
17-06-2003, 12:53
:jammer: Jammer dat er mensen met zulke gedachtes als jou zijn
miriammetje
17-06-2003, 12:54
Origineel gepost door tetouani79
je vrouw wordt ook haram voor je als je overspel pleegt. dat is wat ik gehoord heb van mense in mijn omgeving
klopt dit wel, weet iemand het???
natuurlijk ben je dom en verkeerd bezig als je vreemd gaat op wat voor manier dan ook..
allah iekoen m3ana
SALAAM..
DAT HEB IK OOK GEHOORD MAAR DAAR ZITTE VOORWAARDEN AAN...KIJK E RZIJN VROUWEN DIE NIET MEER MET HUN MAN HET BED WILELN DELEN OF ZE ZEGGEN STEEDS IK HEB HOOFDPIJN OF DAT SOORT DINGE.....DAN ALS HIJ VREEMDGAAT IS ZIJ MEDESCHULD HEB IK GELEZEN IN EENBOEK...MARA ALS ZIJJ ENE GOEDE MOSLIMA IS EN HAAR MAN STEUN EN HEM ZIJN VERLANGENS KAN BEVREDIGEN EN HIJ GAAT DAN VREEMD DAN IS ZIJ NIKS VERSCHULDIGD...OMDAT ZIJ HAAR BEST HEEFT GEDAAN....BEGRIJP JE ...IK ZAL HET STUKJE ZOKEN EN HIER PLAATSEN ALS IK HEM VIND,,,
BESELMMA MIRIAM
MevrNasiha
17-06-2003, 12:57
Vermoorden zal ik niet doen, want dan pleeg je zelf een grote zonde! Maar dom zijn die meiden wel! Geen hersens gewoon.
tetouani79
17-06-2003, 12:58
Origineel gepost door miriammetje
SALAAM..
DAT HEB IK OOK GEHOORD MAAR DAAR ZITTE VOORWAARDEN AAN...KIJK E RZIJN VROUWEN DIE NIET MEER MET HUN MAN HET BED WILELN DELEN OF ZE ZEGGEN STEEDS IK HEB HOOFDPIJN OF DAT SOORT DINGE.....DAN ALS HIJ VREEMDGAAT IS ZIJ MEDESCHULD HEB IK GELEZEN IN EENBOEK...MARA ALS ZIJJ ENE GOEDE MOSLIMA IS EN HAAR MAN STEUN EN HEM ZIJN VERLANGENS KAN BEVREDIGEN EN HIJ GAAT DAN VREEMD DAN IS ZIJ NIKS VERSCHULDIGD...OMDAT ZIJ HAAR BEST HEEFT GEDAAN....BEGRIJP JE ...IK ZAL HET STUKJE ZOKEN EN HIER PLAATSEN ALS IK HEM VIND,,,
BESELMMA MIRIAM
dank je wel zuster. ik zag het in mijn omgeving, toen ik zelf nog uit ging en van alles en nog wat deed. jongens die getrouwd zijn en toch zich zoo verlagen terwijl de vrouw thuis zit. vond het toen al niet kunnen. maar alhamdoullah rabi m3ana en zal ons behoeden van het slechte.
alhamdoulillah, salaam
miriammetje
17-06-2003, 13:00
Origineel gepost door tetouani79
dank je wel zuster. ik zag het in mijn omgeving, toen ik zelf nog uit ging en van alles en nog wat deed. jongens die getrouwd zijn en toch zich zoo verlagen terwijl de vrouw thuis zit. vond het toen al niet kunnen. maar alhamdoullah rabi m3ana en zal ons behoeden van het slechte.
alhamdoulillah, salaam
INSHALALH AMIEN......
Wat moet je doen als je als vrouw erachter komt dat je partner vreemd gaat?
Mijn oom is meerdere malen betrapt en nog blijft mijn tante bij hem, om de kinderen zegt ze.
Ik vind het echt echt echt knap van haar
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.