Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vanwaar die drang naar een islamitische staat

Pagina's : [1] 2

hhtWillem
17-06-2003, 09:15

Steeds weer steken de oproepen tot een islamitische staat de kop op. Waarom die drang naar een totale islamitische staat? Wat zijn daar de voordelen van? Nederland is nu een "rechtstaat". Niet een christelijke staat ook geen islamitische staat maar een onafhankelijke rechtstaat. Kerk en staat zijn grondwettelijk gescheiden. De staat kijkt onafhankelijk naar de kerk en de wetgeving is los van geloofsregels. Het staat een ieder vrij te geloven in welk geloof dan ook en dat te belijden. De drang naar een geloofsstaat heeft al direct onderdrukking in zich. Als Nederland een "christelijke" staat was zijn de inwoners, of ze nou wel of niet geloven, wel al direct verplicht de regels van het land na te leven. En als die regels op geloofsgronden gebaseerd zijn, is iedereen dus automatisch verplicht te leven naar die geloofsregels, waar ze zelf niet in geloven. Stel dat Nederland een christelijke staat was nu. Dan waren alle in Nederland wonende moslims, ondanks hun eigen geloof, toch verplicht naar de "christelijke" grondwet te leven. Is dat dwang of niet?? Juist...dat is dwang. Zo dus ook als je van dit land een Islamitische staat wil maken..dan moeten anders gelovigen, of niet gelovigen zich schikken naar die geloofsregels. Welke voordelen heeft het als het geloof het opnieuw voor het zeggen krijgt? Wat hebben we uit het verleden hiervan geleerd en wat leren we er heden ten dagen nog steeds van? Of het nou de christelijke of de islamitische leer is, beiden hebben als "staat" nooit hun goed functioneren bewezen. Nergens ter wereld is ook maar 1 land te noemen die op geloofsgrondslag een goede en welvarende en vooral vrije staat is. Het excuus dat komt is altijd, omdat de leiders de geloofsboeken altijd in hun voordeel uitleggen en daardoor de bevolking onderdrukken is voor ons geen garantie dat dat hier niet het geval gaat zijn. Wat beweegt bepaalde mensen toch steeds om een geloofsstaat in plaats van een rechtstaat te willen? Macht misschien?? wat zou jij het liefst hebben... een rechtstaat of een geloofsstaat?

Tetouanees
17-06-2003, 09:24
Origineel gepost door hhtWillem Steeds weer steken de oproepen tot een islamitische staat de kop op. Waarom die drang naar een totale islamitische staat? Wat zijn daar de voordelen van? Nederland is nu een "rechtstaat". Niet een christelijke staat ook geen islamitische staat maar een onafhankelijke rechtstaat. Kerk en staat zijn grondwettelijk gescheiden. De staat kijkt onafhankelijk naar de kerk en de wetgeving is los van geloofsregels. Het staat een ieder vrij te geloven in welk geloof dan ook en dat te belijden. De drang naar een geloofsstaat heeft al direct onderdrukking in zich. Stel dat Nederland een "christelijke" staat was zijn de inwoners, of ze nou wel of niet geloven, wel al direct verplicht de regels van het land na te leven. En als die regels op geloofsgronden gebaseerd zijn, is iedereen dus automatisch verplicht te leven naar die geloofsregels, waar ze zelf niet in geloven. Stel dat Nederland een christelijke staat was nu. Dan waren alle in Nederland wonende moslims, ondanks hun eigen geloof, toch verplicht naar de "christelijke" grondwet te leven. Is dat dwang of niet?? Juist...dat is dwang. Zo dus ook als je van dit land een Islamitische staat wil maken..dan moeten anders gelovigen, of niet gelovigen zich schikken naar die geloofsregels. Welke voordelen heeft het als de kerk (moskee) het opnieuw voor het zeggen krijgt? Wat hebben we uit het verleden hiervan geleerd en wat leren we er heden ten dagen nog steeds van? Of het nou de christelijke of de islamitische leer is, beiden hebben als "staat" nooit hun goed functioneren bewezen. Nergens ter wereld is ook maar 1 land te noemen die op geloofsgrondslag een goede en welvarende en vooral vrije staat is. Het excuus dat komt is altijd, omdat de leiders de geloofsboeken altijd in hun voordeel uitleggen en daardoor de bevolking onderdrukken is voor ons geen garantie dat dat hier niet het geval gaat zijn. Wat beweegt bepaalde mensen toch steeds om een geloofsstaat in plaats van een rechtstaat te willen? Macht misschien?? "Steeds weer steken de oproepen tot een islamitische staat de kop op" En hier begin je al met bullshit!! Kom met iets wat werkelijk speelt in de samenleving.....om erover te discussieren.....en niet met losse flodders als "Steeds weer steken de oproepen tot een islamitische staat de kop op" Wil jij nu een dialoog aangaan met mensen waar je wat van kunt leren...of wil je weer mensen hebben die ook met losse flodders reageren op jouw bullshit....... Klagen klagen over de manier waarop mensen reageren op dit forum........op bullshit wordt met bullshit gereageerd...daar kun je niet omheen..... Tetouanees................

hhtWillem
17-06-2003, 09:29
Origineel gepost door Tetouanees "Steeds weer steken de oproepen tot een islamitische staat de kop op" En hier begin je al met bullshit!! Kom met iets wat werkelijk speelt in de samenleving.....om erover te discussieren.....en niet met losse flodders als "Steeds weer steken de oproepen tot een islamitische staat de kop op" Wil jij nu een dialoog aangaan met mensen waar je wat van kunt leren...of wil je weer mensen hebben die ook met losse flodders reageren op jouw bullshit....... Klagen klagen over de manier waarop mensen reageren op dit forum........op bullshit wordt met bullshit gereageerd...daar kun je niet omheen..... Tetouanees................ nou...dit is nog een een "inhoudelijk" hoogstandje. ook uit je fabeltjes krant ? Knap hoor !

Tetouanees
17-06-2003, 09:43
Origineel gepost door hhtWillem nou...dit is nog een een "inhoudelijk" hoogstandje. ook uit je fabeltjes krant ? Knap hoor ! De spot drijven in dit geval met meneer de Uil op mijn Avatar.....is ook een manier om je door een woordenwisseling heen te slaan........... Maar ja....het verklaart weer een heleboel............... :) Tetouanees...............

muslima4life
17-06-2003, 13:26

Zelf zou ik het liefst willen leven in een geloofsstaat. Op dit moment leef ik in Nederland en ik wil ook helemaal niet dat per se Nederland een 'geloofsstaat' wordt. Voor mezelf zie ik veel voordelen in een islamitische rectsstaat. Zoals dat alles volgens de Qur'an en Sounnah wordt gedaan/geregeld. Als er echt op islamitische wijze wordt geregeerd, zie ik geen nadelen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog niemand in mijn omgeving heb horen roepen dat Nederland een islamitische staat moet worden.

an3sdej
17-06-2003, 14:35
In z'n algemeenheid denk ik dat het een antwoord is voor sommigen in de zoektocht naar een eigen/groepsidentiteit. Mensen die een goed eigenwaarde gevoel hebben, en een goede ontwikkelde eigen identiteit zul je niet zo gauw over die hang naar een religieuse staat horen.

hhtWillem
17-06-2003, 15:01
Origineel gepost door Yahya Als Moslim droom ik dat op een dag de Arabische landen weer Islamitisch worden, een echte Khalifa. Einde aan de zogenaamde Islamitische landen zoals Iran en SaudiArabie. Leve de Islam. Op een dag zal de Islam weer zuiver gepraktiseerd worden, en zullen de dwalende Moslims weer het rechte pad volgen, en zal er weer een Islamitisch rijk zijn. ps: Wees maar niet bang, waarom zou ik willen dat Nederland Islamitisch wordt ? Iemand dwingen om tot je geloof te bekeren is on-Islamitisch. Wij Moslims hebben nog meer dan genoeg te doen voordat we jullie op het rechte pad willen brengen. Eerst moeten we ervoor zorgen dat onze eigen dwalende broeders en zusters weer op het rechte pad zullen komen. Ik ben ook niet bang of zo hoor Yahya. Was gewoon benieuwd naar wat anderen denken en vinden. Dank voor je genuanceerde reactie :cool:

hhtWillem
17-06-2003, 15:16
Origineel gepost door Yahya Zou je het niet geweldig vinden als de Arabische wereld weer verenigd werd, en het Islamitische rijk weer werd gesticht.. Dat zou een einde maken aan die on-Democratische problemen in het midden-oosten. Het zou een einde maken aan de ongelijke inkomensverdeling en een einde maken aan de grote armoede. Het zou een einde maken aan de dictatuur, het zou een einde maken aan het terrorisme, het zou een einde maken aan de haat jegens de Westerse wereld. Een Islamitische rijk zou een einde maken aan de on-Islamitische praktijken in Saudi-Arabie en Iran en de overige landen die claimen volgens de Islam te regeren. Want ik zweer bij Allah(swt) dat er op de dag van vandaag geen enkel land is dat volgens de werkelijke Islam regeert. De Islam is prachtig. Dat zou zeker geweldig zijn. Ik zelf verkies een "rechtstaat" boven een "geloofsstaat" maar vanuit jou oogpunt gezien als moslim, kan ik me heel goed voorstellen dat jij liever in een "zuivere" islamitische staat zou willen wonen en leven. Ik respecteer dat ook. En hoop met jou dat dit in het midden oosten ooit zover zal komen zoals jij het beschrijft. Eigenlijk zou ieder weldenkend mens dit moeten willen en naar dat moeten streven.

abdoel22
17-06-2003, 15:29
Sorry maar dit is echt onzin kijk wie heeft hier over een islamitische recht staat? er is niemand die dat wil wil bereiken. Nederland heeft een goede recht. iedereen doet ze ding zonder problemen van hun mag je in de koe geloven. Maar dit onderwerp wordt gewoon verzonnen. kijk ik weet niet wat die gozer hier mee wil bereiken? Kijk voor elke geloof geld het zelfde maak zoveel mogelijk broeders maar dwing ze niet. Als ik op het station zijn het de andere mensen die mijn een kaartje in me had duwen van. dit is ons geloof. niet de moslims. we hebbn teminste een normale manier van benaderen. en geheel vrijwillig. voor iedereen die intresse heeft. misschien heb je hier wat aan.

abdoel22
17-06-2003, 15:38
YahYa, die gozer probeert ons de worden in de mond te leggen. echt zielig. misschien dat als we hem het ene en andere vertellen over ons geloof dat is ander er naar kijkt. ik vind echt jammer dat hij met zo iets komt. hij kan ook een stelling geven. van de islam hoe zit het met jullie rechtstaat? dan kunnen we het uitleggen. ik zal het voor hem opzoeken in de koran en zal het het vertellen. oke broeder beslamma moet werken.

hhtWillem
17-06-2003, 15:56
Origineel gepost door Yahya Ik ben blij dat je het met me eens bent. :) En zolang er geen zuiver Islamitische staat of rijk is, is Nederland voor mij de beste plek om te wonen. Want de Nederlandse verzorgingsstaat ziet eruit zoals een Islamitische staat. Alleen ik vind dat de Nederlandse verzorgingsstaat een heel belangrijk element mist. Ze mist broederschap, zover ik weet geven Nederlanders niet echt veel om elkaar, ze geven wel om hun naaste, maar een Nederlander in Zeeland zou het niet vreselijk vinden als een Nederlander in Groningen een laag inkomen heeft. Broederschap is een zeer belangrijk element, broederschap zou de Nederlandse bevolking verenigen en ze zouden bereid zijn om meer belasting af te staan als het goed is voor andere. Het lijkt erop dat Nederland een beetje op Amerika begint te lijken, ik hoop dat dat niet zal gebeuren. Want het Kapitalistische Amerika is in mijn ogen een vreselijke plek om te wonen, de Amerikaanse bevolking is heel erg hebzuchtig en Amerika is in de verste verte geen verzorgingsstaat, en vrijheid is daar zeer beperkt. Wat die broederschap betreft, ik weet niet of wij dat nou zo missen hoor. Mijn familie is een hele close familie en ondanks dat mijn ouders 225 km bij mij vandaan wonen ben ik er vaak te vinden in weekends. Wat de nederlandse bevolking betreft zijn de inkomens verdeeld in bedrijfstakken. En of jij in de metaal of in het verzekeringswezen werkt in Groningen of middelburg, de C.A.O. wordt centraal geregeld, dus inkomensverschillen zijn per bedrijfstak variabel maar in de bedrijfstak allen gelijk. De uitkeringen voor mensen die geen werk hebben of niet meer kunnen werken wordt uit de algemene middelen betaald, dus door de werkenden. Zo ook de medische zorg, de een is nooit ziek maar betaald net zoveel als iemand die juist ziekelijk is en veel gebruik maakt van de zorg. Ondanks dat het altijd beter kan behoort ons sociale stelsel, naast zweden, tot de meest loyale ter wereld. De wet gelijke behandeling moet zorgen dat iedere Nederlander even veel kansen krijgt. Ik weet dat ik hier een teer punt raak want vaak lees ik dat een gestudeerde Nederlander van buitenlandse afkomst minder kans heeft op een baan als zijn gelijkwaardig opgeleide autochtone nederlander. Dat is niet goed en volgens onze wetten zou dat ook feitelijk niet mogen gebeuren. Zelf ben ik ook geen volbloed Hollander..ik ben kwart indo en de rest hollands en, ik heb ook collega' s van marokkaanse en turkse afkomst die gelijk met mij opgaan, zelfde studie hebben gevolgt en volkomen gelijkwaardig zijn in het werk. Ik geef toe dat, zoals ik de meeste ken, ze wel moslim zijn maar het niet zo nauw nemen als ik in dit forum soms lees, maar dat is niet mijn zaak. Ik zie ze puur als collegas en heb er totaal geen moeite mee, het komt eigenlijk in het werk niet eens in me op. Een volmaakte samenleving is waar we allemaal naar streven, dat is ie nog lang niet, maar daar moeten we allemaal aan werken.... En dan wordt op ieder een beroep gedaan, zelf verantwoordelijkheid te nemen.

hhtWillem
17-06-2003, 16:05
Origineel gepost door abdoel22 YahYa, die gozer probeert ons de worden in de mond te leggen. echt zielig. misschien dat als we hem het ene en andere vertellen over ons geloof dat is ander er naar kijkt. ik vind echt jammer dat hij met zo iets komt. hij kan ook een stelling geven. van de islam hoe zit het met jullie rechtstaat? dan kunnen we het uitleggen. ik zal het voor hem opzoeken in de koran en zal het het vertellen. oke broeder beslamma moet werken. is dit een raadsel? :confused:

Pagina's : [1] 2