Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Greta Duisenberg

Pagina's : [1] 2

LZN
17-06-2003, 08:07

De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.duisenberg.palestijnse.html) Gretta Duisenberg terug naar Palestijnse Gebieden AMSTERDAM - Voorzitter van de actiegroep Stop de Bezetting, Gretta Duisenberg, onderneemt maandag 23 juni een nieuwe reis naar de Westelijke Jordaanoever en Gaza. http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/fotos/nws.artikel.gretta.duisenberg.000.jpg Gretta Duisenberg. De echtgenote van Wim Duisenberg, president van de Europese Centrale Bank, probeert met de nieuwe trip naar de Palestijnse gebieden de aandacht te vestigen op de medische toestand van het Palestijnse volk in de bezette gebieden. In haar kielzog reizen vijf artsen uit Nederland en België mee, zo maakte woordvoerder en arts Henri van de Vall van Stop de Bezetting in de nacht van maandag op dinsdag bekend. De reis, de zogenoemde 'Medical Fact Finding Mission Palestine', is georganiseerd door Duisenbergs actiegroep in samenwerking met diverse artsenorganisaties. Van de Vall verklaarde dat de huidige toestand van de gezondheidszorg in de Palestijnse gebieden zwaar te lijden heeft onder de Israëlische bezetting. Medische hulp komt voor zieken vaak te laat wegens de voortdurende afsluiting van de wegen door de Israëlische strijdkrachten. Ook hebben de afsluitingen de plaatselijke economie zo beschadigd dat ondervoeding onder de bevolking dreigt. Verder zijn er talrijke meldingen van beschietingen op medisch personeel en ziekenhuizen door het leger. "Wij willen dit met deze reis in kaart brengen en onder de aandacht brengen", aldus Van de Vall. De delegatie zal ziekenhuizen, gezondheidscentra en vluchtelingencentra bezoeken. Het is niet de eerste keer dat Gretta Duisenberg een bezoek brengt aan de bezette gebieden. In januari van dit jaar kreeg zij (inter)nationaal veel kritiek tijdens een oriëntatiereis. Ze had toen een ontmoeting met de Palestijnse leider Arafat en ze liet blijken wel begrip te hebben voor Palestijnse zelfmoordacties. Later nam ze afstand van deze uitlating. Ook het gebruik van haar diplomatieke paspoort werd haar toen niet in dank afgenomen. Duisenbergs pas werd na alle kritiek overigens niet ingenomen. Premier Balkenende zei in januari wel dat er consequenties zouden volgen als Duisenberg haar diplomatieke paspoort nog een keer oneigenlijk gebruikt. Minister De Hoop Scheffer tekende aan dat Duisenberg haar diplomatenpas alleen mag gebruiken tijdens reizen met haar man. Voor overige trips dient ze nu haar eigen pas te laten zien. Van de Vall denkt niet dat de aandacht voor Duisenberg het doel van de missie in in de weg zit. "Wij proberen samen met Gretta Duisenberg de aandacht te vestigen op een zeer urgent probleem. Haar hulp is daarbij zeer welkom." De vijf artsen zijn uit Nederland Tariq Shahid, chirurg in Sneek en Henri van de Vall, internist in Oudekerk a/d Amstel. De Belgische delegatie bestaat uit Guido van Ham, internist en viroloog in Antwerpen, Colette Moulaert, kinderarts in Charleroi en Sofie Blancke, tropen- en huisarts in Antwerpen..

Tetouanees
17-06-2003, 08:59
Origineel gepost door Defender :stout: Het is te hopen dat Wim Duitenberg ze goed verzekerd heeft. Ze schijnt van opvallende auto's te houden en gezien de laatste toestand van haar verhouding met Yassir A. is die vast wel bereid haar iets moois uit zijn eigen verzameling te lenen. Jah................ :D Jij bent ook besmet met het lage niveau van discussievoering op dit forum........ How low can you go? :confused: Vikker jij hebt zeker niet geleerd wat fatsoen is..........? Tetouanees..................

Tetouanees
17-06-2003, 09:56
Origineel gepost door Defender He, daar gaan mijn auteursrechten! En wat de inhoud betreft: Die was niet bedoeld om bediscussieerd te worden. Dat weet ik nu ook wel dat dat jou bedoeling niet is......... Had ik je al verteld dat je besmet bent met het kinderachtige bekvecht-virus.........? :) Tetouanees......................

Moezhint
17-06-2003, 22:29
Zij mag zichzelf terecht VROUW noemen! Haar edelmoedige daden zorgen ervoor dat ik Respect heb voor haar! :goedzo:

RealCasawia
18-06-2003, 16:34

Ik heb nix anders dan dikke respect/bewondering voor die vrouw echt waar !! Inshallah dat ze in de toekomst meer Palestijnen gaat helpen....

rnaj
18-06-2003, 16:45
Ben benieuwd wat haar tegenstanders nu weer bedenken (de vorige keer haar paspoort) om de missie in diskrediet te brengen

RealCasawia
18-06-2003, 16:48
Origineel gepost door rnaj Ben benieuwd wat haar tegenstanders nu weer bedenken (de vorige keer haar paspoort) om de missie in diskrediet te brengen Ja echt he... Ze zullen gauw wel weer eens iets gaan verzinnen waarmee ze haar in een zwakkere positie zetten =[ h4terZ ]=.... :rolleyes:

Rajaa
18-06-2003, 23:10
Origineel gepost door Mojowel Gretchen Duisenberg is niets meer of minder dan een oude lelijke moffin van verdachte origine en een bwezen anti-semiet. Nou idd..!! En al die miljoenen blanke tegenstanders van dat verschrikkelijke apartheids regime in Zuid - Afrika waren stiekem gewoon felle aanhangers van de extremistische vleugel van de Black Panters die alle blanken wilden uitroeien! :rolleyes: Dag verliezer. :zwaai:

rnaj
20-06-2003, 09:16
Mojowel, SPIJT en nogmeer SPIJT. Waarom heb ik niet meteen gereageerd, maar goed dan was het nu ook verdwenen. (klik hier (http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=1976681#post1976681) ) Als jij je bijdrage nogmaals kan posten dan zal ik het van commentaar voorzien.

Zelfkritiek
21-06-2003, 09:41
Gretchen heeft haar bekendheid en aandacht te danken aan haar achternaan. Het feit dat de vrouw van de hoogste bank directeur van Europa en 'Mr EURO' himself iets doet, zal altijd aandacht krijgen in de media. Denk je dat mijn buurvrouw net zoveel aandacht zou krijgen indien zij een bezoek brengt aan de Palestijnen? Nee dus! En het feit dat ze reist met een diplomatiek paspoort, dat ze ook weer 100% te danken heeft aan haar man, zegt mij genoeg. Deze tweede reis is voor mij het bewijs dat Gretchen jaloers is op haar man voor de media aandacht die hij krijgt. Tijdje terug bij haar eerste reis kreeg zij ook eventjes die aandacht. Maar nu is ze verslaafd en gaat ze een vervolg uitbrengen om haar honger naar aandacht te kunnen stillen. Het is net als een deel 2 van een goede film, het vervolg is altijd slechter.... (Behalve bij The Godfather films!!) http://www.ginko.de/user/mic/bilder/duisenberg1.gif

Zelfkritiek
21-06-2003, 12:40
Origineel gepost door Mr_LeQwaleb Ik kan het niet hebben dat een vrouw de islamitische vuile was zo buiten kan hangen in haar eentje ... :D Ik neem aan dat je het hebt over Hirschi Ali??? :zwaai:

MrEsco
21-06-2003, 13:24
HEy ik ben van plan om mevr Duisenberg een prijs uit te reiken voor haar humanitaire inzet en ik vraag jullie allemaal om wat leuks te verzinnen... om te laten zien dat we haar steun betuigen. Ideeen kan je naar me PM... MrEsco

Pagina's : [1] 2