Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : tot hoever mag je gaan als je verloofd bent!!!!!!!!!!!!!!!!

LZN
17-06-2003, 00:00

salaam alaikom ik had een klein vraagje ? tot hoever mag je gaan als je verloofd bent ? ik bedoel ik ben sinds kort verloofd maar de tijd is verandert voor mij me vader is een geleerde iman en hij zegt tegen me jemag hem niet spreken niet zien ik vind het op zich belachelijk niet spreken mag hij dus ook niet naar ons toe komen voor de gezelligheid niet leuk voor ons dan. en ik ging vroeger heel goed met zijn familie om nu mag ik op eensniet meer naar ze toe. voor de rest hebik geen vrienden of vriendinnen en familie ken ik ook niet voor de rest ben ik alleen mag k ze dan ooknietbezoeken als het hier ookmee temaken heeft en hoe moet ik dan deze laatste maanden nog zonder hun meemaken ik ben bang dat ik me nog eenzamer ga voelen dan dat ik nu ben want ik voel me al snel depressief worden als ik niks te doen heb raak ik in stress en wordt snel boos en soms moet ik erg veel aan me moeder allah ira7ma denken en dat doet me pijn wie o wie kan me hier met deze kleine probleem helpen .en zullen jullie ook aardig zijn om het te reciteren met een hadith of vers uit de koran djazakomou allaho ghairan rabea.

Mariampjee
17-06-2003, 00:15
Wa Salaam Eleihkom, Heeft je Vader je Ook Verteld Dat Je Je Niet Met Hetzelfde Geslacht Mag Verbinden?? Ik Concludeer Namelijk, Uit Jouw Tekst Dat het Om Een "Man" Gaat , En Zie Tegelijkertijd In je Profiel/Nickname Dat Je Ook Een "Man" Bent , El Mohiem Kan Je Hierbij Niet Verder Helpen Ik Zal Wel Voor Je Rondkijken Op Het Net....Als Er Wat van Terecht Zal Komen Zal Ik het Zo Snel Mogelijk "Inschallah" Voor Je Plaatsen.....Maar Meid/Jongen Heb Gewoon "Sbar" En Zal Alles Mooi Op Ze Pootjes Terecht Komen ....Wa Eleihkomo a Salaam Mariam

Danae
17-06-2003, 00:25
Het is geschreven door rabea, Miriampjee ;) :zwaai:

Nichan
17-06-2003, 00:27
Origineel gepost door appie_tanger salaam alaikom ik had een klein vraagje ? tot hoever mag je gaan als je verloofd bent ? ik bedoel ik ben sinds kort verloofd maar de tijd is verandert voor mij me vader is een geleerde iman en hij zegt tegen me jemag hem niet spreken niet zien ik vind het op zich belachelijk niet spreken mag hij dus ook niet naar ons toe komen voor de gezelligheid niet leuk voor ons dan. en ik ging vroeger heel goed met zijn familie om nu mag ik op eensniet meer naar ze toe. voor de rest hebik geen vrienden of vriendinnen en familie ken ik ook niet voor de rest ben ik alleen mag k ze dan ooknietbezoeken als het hier ookmee temaken heeft en hoe moet ik dan deze laatste maanden nog zonder hun meemaken ik ben bang dat ik me nog eenzamer ga voelen dan dat ik nu ben want ik voel me al snel depressief worden als ik niks te doen heb raak ik in stress en wordt snel boos en soms moet ik erg veel aan me moeder allah ira7ma denken en dat doet me pijn wie o wie kan me hier met deze kleine probleem helpen .en zullen jullie ook aardig zijn om het te reciteren met een hadith of vers uit de koran djazakomou allaho ghairan rabea ik begrijp je vader heel goed lieverd hij wil voorkomen dat dingen gaan gebeuren,julliezijn tenslotte ook nog maar verloofd en er kan van alles gebeuren,kijk maar eens naar mijn topic. als je trouwakte hebt gedaan is de kans kleiner dat mensen uit elkaar zullen gaan omdat ze hier meer kunnen relativeren,terwijl bij een verloving alles nog verkeerd kan lopen omdat je maar verloofd bent,. als je vrijheid wil met je verloofde dan moet je gaan tekenen en dan zal je merken dat je vader heel anders zal reageren. veel liefs

Mariampjee
17-06-2003, 00:46

Origineel gepost door Danae Het is geschreven door rabea, Miriampjee ;) :zwaai: Skoen?

bochiki
17-06-2003, 01:12
salamo 3aleikom wa rahmato lahi wabarakatoh beste brother of zuster ik heb net van een site(www.moslimsgezin.tk) ongeveer de zelfde vraag gezien die aan cyber iman werd gesteld. messchien dat je wat aan hebt Vraag: Binnenkort ga ik me incha Allah verloven met een jongen. Mijn ouders vinden het alleen niet goed als ik tijdens de verloving met hem naar buiten ga (wandelen, winkelen, enz.). Ik snap dat niet, want ik ben dan toch officieel met hem getrouwd. Is hier iets over bekend in de Islam, of het wel of niet is toegestaan? Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle Moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie kinderen de islam laten leiden. Wanneer een huwelijkscontract officieel wordt!? leest u onder vraag (0324) Hoe kan degene die het huwelijksaanzoek indient, de voogd leren kennen? Zolang er geen huwelijkscontract aanwezig is, dan is er geen vrije omgang mogelijk tussen man en vrouw. Er zijn verschillende trieste verhalen die in verschillende gemeenschappen bekend zijn. Hoeveel vrouwen plegen ontucht en worden soms zwanger door het seksuele omgang voor het huwelijk dus in tijden van verloving, soms breekt de man de relatie met de vrouw, de vrouw zal daarna in vele problemen verkeren. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed). En Allah weet het beste. Cyber-imam@al-islaam.com / Het team van al-Islaam.com -------------------------------------------------------------------------------- No Copyright © 1421-2000 www.al-Islaam.com, Inc. No rights reserved.

Mariampjee
17-06-2003, 01:25
Eindelijk Iemand Met Een Dalil :goedzo:

ISMAHAN22
17-06-2003, 11:06
HOI MEISJE IK BEN ZELF OOK SINDS KORT VERLOOFD MAAR HIJ MAG WEL BIJ ONS OVER DE VLOER KOMEN AF EN TOE EN IK WIL HEM ZELF OOK NIET VAAK ZIEN WANT ANDERS KRIJG JE ER ALLEEN MAAR MASCHAKIEL VAN EN ZELF GA IK HELEMAAL NIET NAAR ZIJN OUDERS ZONDER DAT DE MIJNE ER ZIJN VANWEGE MIJN TROTS EN WAAROM GAAN JULLIE NIET ZO SNEL TROUWEN DAN ZIJN JULLIE OOK VAN VEEL DINGEN AF EERLIJK GEZEGD VIND IK EEN VERLOVING OOK MAAR NIETS......!!!!! MAAR MEISJE JE HOEFT JE NIET EENZAAM TE VOELN BEL JE MAN DAN ZO VEEL MOGELIJK EN GA LEKKER KLETSEN MET JE MOEDER EN MAAK NIEUWE VRIENDEN...!!!!!1

romaisa22
17-06-2003, 12:24
ismahan 22 als je haar verhaal goed leest, is haar moeder overleden allah rahma. Ik denk ook dat je vader uit bezorgdheid heel streng is. hij is nu verantwoordelijk voor je. Ik weet het is heel moeilijk.maar zie het positief, zo heb jij je trots toch ????Ga gauw trouwakte tekenen dan zal de zaak veranderen. romaisa

Badrdin24
17-06-2003, 12:43
hallo ismahan 22 maar haar moeder is meskiena dood alah irhema oke beslama

Faatjuh
17-06-2003, 12:46
Origineel gepost door appie_tanger salaam alaikom ik had een klein vraagje ? tot hoever mag je gaan als je verloofd bent ? ik bedoel ik ben sinds kort verloofd maar de tijd is verandert voor mij me vader is een geleerde iman en hij zegt tegen me jemag hem niet spreken niet zien ik vind het op zich belachelijk niet spreken mag hij dus ook niet naar ons toe komen voor de gezelligheid niet leuk voor ons dan. en ik ging vroeger heel goed met zijn familie om nu mag ik op eensniet meer naar ze toe. voor de rest hebik geen vrienden of vriendinnen en familie ken ik ook niet voor de rest ben ik alleen mag k ze dan ooknietbezoeken als het hier ookmee temaken heeft en hoe moet ik dan deze laatste maanden nog zonder hun meemaken ik ben bang dat ik me nog eenzamer ga voelen dan dat ik nu ben want ik voel me al snel depressief worden als ik niks te doen heb raak ik in stress en wordt snel boos en soms moet ik erg veel aan me moeder allah ira7ma denken en dat doet me pijn wie o wie kan me hier met deze kleine probleem helpen .en zullen jullie ook aardig zijn om het te reciteren met een hadith of vers uit de koran djazakomou allaho ghairan rabea Salamu 3lykoum, als eerst wil je je feliciteren Moge Allah jullie bijstaan en jullie huwelijk gaan zegenen Insa Allah. hoe ver mag je gaan?.... sommige mensen dneken dat waneer ze verloofd zijn hun gang mogen gaan. ik weet niet of jullie al getrouwd zijn op papier? maar dan is het gewoon je vrouw want het feest is puur cultuur. dus dan mag je haar gewoon zien en spreken haar dus gewoon behandelen als jou vrouw. en is dat niet het geval... heb ik weleens gehoort haar wel te mogen zien.. maar geen lichamelijke contact mag hebben. en Allah swt heeft ons ook aangeraden waneer je elkaar ontmoet iemand er bij te hebben een derde persoon( ahram noemen ze het volgens mij niet zeker :confused: ) bij wie jullie allebei zullen gedragen zeg maar. zodat sjaitan jullie niet zou kunnen verleiden. hoop dat je er iets aan had..hoop dat er iemand is die je precie skan vertellen hoe je contact mag hebben voor het huwelijk. ma3a salama, fatima Moge Allah jullie huwelijk zegenen en zijn zegeningen over jullie heen laten neerdalen en jullie herenigen in het goede!!

Pietta
17-06-2003, 20:42
:) Probeer met hem te praten ( je vader) ook al zal je dat zwaar vinden echt en hem om uit leg vragen. Je vader ziet dingen om zich heen gebeuren en een imam moet ook vaak problemen oplossen ook verlovings problemen. Mischien zal je er nu niets van begrijpen maar wanneer je ouder bent dan snap je het wel. Vraag minstens of je alleen met hem aan de telefoon mag praten als je dat dan zo ver krijgt mischien lukt het je dan ook een keer met een bezoekje. De laatste tree van de trap bereik je ook niet in een keer. dus als je iets wil berijken dan moet je voornamelijk geduld hebben en natuurlijk proberen en vooral praten, praat met je vander. liefs pietta