Bekijk originele versie : je verleden onthullen aan je aanstaande
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
curly_girly
01-08-2006, 21:01
salaam allemaal,
ik vroeg mij af of je als moslim verplicht bent om je aanstaande man je verleden ( en dan bedoel ik meer je zonden) te vertellen. ik hoorde namelijk dat sommige zonden die je pleegt tussen jou en Allah zijn, en dat je zelf je man het niet hoeft te vertellen.
aleikoum salaam.:)
letiziaaaaa
01-08-2006, 21:10
Hmm als je weet dat je man erg moeilijk is qua dat betreft zou ik het niet doen, iets achterhouden om je eigen bestwil, begrijp je?
het doet er nu toch neit meer toe? Het gaat erom dat je zeker bent dat je hem hebt gekozen en dat je er alles aan doet, net als hij bij jou, om hem gelukkig te maken.
Als hij wel 'chill' is qua betreft verleden en dingen die eventueel gebeurd zouden zijn, dan zou ik het hem gewoon vertellen, eerlijkheid duurt toch het langst.
Een man is niet goed bij zijn hoofd als hij je ineens niet meer wilt vanwege je verleden. Iedereen heeft er 1, hij ook.
Niemand is heilig, en als het goed is verwacht hij ook niet dat je de heilige zelfve bent geweest, niet?
Ciao.
s0usIaa__
01-08-2006, 21:30
salaam allemaal,
ik vroeg mij af of je als moslim verplicht bent om je aanstaande man je verleden ( en dan bedoel ik meer je zonden) te vertellen. ik hoorde namelijk dat sommige zonden die je pleegt tussen jou en Allah zijn, en dat je zelf je man het niet hoeft te vertellen.
als ik jou wass saou ik dat wel vertellen want de waareheid komt tog n keer boven tafel beter dat je dat van te voren segt dan dat hij er achter komt want dan word et alleen maar erger
klopt het is tussen jou en allah (swt) en of je het hem wil vertellen dat is aan jou...
KoezKoez
01-08-2006, 22:58
Als je berouw heb getoont tegenover Allah (swt) dan is het tussen jou en Allah(swt) je aanstaande man hoeft het niet te weten.
je heb je nooit geleerd,geen slapen honden wakker maken!!
leilah24
02-08-2006, 00:39
salaam allemaal,
Ik vind dat je een verleden in de verleden tijd moet laten... Tenzij het iets belangrijk is voor je toekomst...Ik kan niet exact op een voorbeeld komen..
Ik vind dat je een verleden in de verleden tijd moet laten... Tenzij het iets belangrijk is voor je toekomst...Ik kan niet exact op een voorbeeld komen..
wel leuk en aardig, eerst op los ....... en dan vervolgens beroepen op de zwijgplicht in de islam. Sorry hoor verleden is voor mij heel belangrijk... de zonde is tussen haar en allah, groot gelijk. maar ik wil wel weten of ik met een afgelikte boterham getrouwd ben of niet. als ik hier later achter zou komen dan zal ik haar nog wat aan doen ook.
je zou toch ook willen weten of iemand in zijn verleden een moord heeft gepleegd of niet???
wasalaam
guercifia
02-08-2006, 09:11
binnen de islam wordt het juist afgeraden.omdat het tussen jullie kan komen te staan.het is iets wat in het verleden is gebeurt en je hebt er (als het goed is) vergiffenis voor gevraagd en geleerd van je fouten.en geloof me je wilt ook niet weten wat hij in zijn verleden heeft uitgehaald.dat brengt allleen maar shaytan en twijfels tussen jullie.ik kan het weten want een vriendin van me heeft dat probleem nu.als ze ruzie hebben dan gebruiken ze elkaars verleden om elkaar te kwetsen.
koning2006
02-08-2006, 09:18
meisje die hun bennen wijd hebben geopend voor een jongen die hebben geen zelf respect...en ze hebben ook geen respect voor hun ouders...met stiekem gedoe bereik je niks. en het gekste is de meeste meiden willen nooit praten over verleden
Ashraf23
02-08-2006, 09:19
meisje die hun bennen wijd hebben geopend voor een jongen die hebben geen zelf respect...en ze hebben ook geen respect voor hun ouders...met stiekem gedoe bereik je niks. en het gekste is de meeste meiden willen nooit praten over verleden
maar ze willen wel alles over jou verleden weten.
rahmatullah
02-08-2006, 09:24
Salaam o3alekom warahmatolah wabarakato,
Een sahaba en een goede vriend van de profeet Oemar ben Ghataab was voor dat hij de Islam accepteerde een verschrikkelijke man. Hij heeft een zonde begaan die echt vreselijk was in de Ogen van Allah subhana wata3ala. Hij had namelijk zijn kleine dochter levend begraven.
Nadat hij de Islam accepteerde werd hij een van de beste mannen in de geschiedenis en in de Ogen van Allah, de Verhevene. Op de Dag des Oordeels zal hij kleding dragen die over de grond meegesleurd word. Dit als symbool omdat hij een goede man is geweest. Zijn verleden is door Allah, de Meest Vergevende, vergeven. Dankzij onder andere hem is de Islam namelijk groot geworden.
Conclusie: Mensen met het allerslechtste verleden kunnen bloeien tot een van de succesvolste persoon hier op aarde en in het hiernamaals.
Salaam o3alekom
yustmeamel
02-08-2006, 09:24
je moet juist praten over je verleden want dat zijn dingen die van pas kunnen komen in je relatie met iemand vind ik, als mijn aanstaande aan mij zou vragen wat er in mijn verleden is gebeurd dan zou ik dat gerust zeggen wil mijn hele leven met hem delen maar niet mijn verleden dat slaat nergens op meiden! Ik zal het hem vertellen en wat hij er mee zal doen is zijn pakkie aan ik ben tenminste eerlijk op dat moment als hij het mij zou vragen, en dat verwacht ik ook van hem. Niemand heeft toch zin om verrast te worden in de toekomst van iets wat er in je verleden is gebeurd????? gewoon eerlijk zijn geloof mij dat duurt het langst!
Ik zeg altijd:
al is de leugen zo snel de waarheid achter haalt hem wel!:goedzo:
koning2006
02-08-2006, 09:25
je moet juist praten over je verleden want dat zijn dingen die van pas kunnen komen in je relatie met iemand vind ik, als mijn aanstaande aan mij zou vragen wat er in mijn verleden is gebeurd dan zou ik dat gerust zeggen wil mijn hele leven met hem delen maar niet mijn verleden dat slaat nergens op meiden! Ik zal het hem vertellen en wat hij er mee zal doen is zijn pakkie aan ik ben tenminste eerlijk op dat moment als hij het mij zou vragen, en dat verwacht ik ook van hem. Niemand heeft toch zin om verrast te worden in de toekomst van iets wat er in je verleden is gebeurd????? gewoon eerlijk zijn geloof mij dat duurt het langst!
Ik zeg altijd:
al is de leugen zo snel de waarheid achter haalt hem wel!:goedzo:
:goedzo:
oh met jou wil ik wel trouwen hahahah maar ik ben al getrouwd:D
guercifia
02-08-2006, 09:26
maar ze willen wel alles over jou verleden weten.
gewoon niet vertellen,gaat haar toch niks aan.alleen je strafblad moet je niet verborgen houden,want daar komt ze toch achter.:hihi: :hihi:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.