Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Aids vooral een Indiaas probleem ...

Pagina's : [1] 2

Scottie
01-08-2006, 10:43

Ja, dit zal ook wel weer een leugen zijn. Van Amerika, de Zionistische Joodsche Staat. Immers, uit dit stukje blijkt dat Aids geen ziekte is exclusief van homomensen of van negers zoals sommige deelnemers in hun handtekening laten weten. Interessant is dat om de epidemie te kunnen bestrijden gepleit wordt voor vrijheid voor India-homo's. Aids-epidemie gevaar voor Indiase economie (http://www.volkskrant.nl/buitenland/article332434.ece/Aids-epidemie_gevaar_voor_Indiase_economie?source=rss) NEW DELHI - India's sterke economische groei zal de komende tien tot vijftien jaar flink dalen als niets wordt gedaan tegen de groeiende aids-epidemie. De groei kan terugvallen van 8,4 procent naar een procent, aldus een studie die donderdag werd gepubliceerd in New Delhi. India heeft het grootste aantal hiv-geinfecteerden in de wereld, zo'n 5,7 miljoen, gevolgd door Zuid-Afrika met 5,5 miljoen. Volgens de economische onderzoeksraad Ncaer zal de economie onder andere een klap krijgen door de hogere kosten voor gezondheidszorg. Ook de productiviteit van met het virus besmette werknemers valt terug. Tenslotte wordt een tekort aan arbeidskrachten verwacht, vooral van ongeschoolde werknemers. De onderzoekers voorzien een toename van de armoede als gevolg van de aids-epidemie. India's nationale aids-organisatie Naco en die van de VN, Unaids, benadrukten donderdag echter dat de agressieve bestrijding van de ziekte een ‘nachtmerrie-scenario' voor de economie zal voorkomen. Sujata Rao van Naco zegt dat de onderzoekers er ten onrechte van uitgaan dat de huidige preventiecampagnes geen resultaat zullen opleveren. Naco pleitte woensdag voor het legaliseren van homoseksualiteit. Volgens de organisatie is de 145 jaar oude wet die homoseksualiteit in India verbiedt, een belemmering voor een effectieve bestrijding van de epidemie.

guercifia
01-08-2006, 10:45
Ja, dit zal ook wel weer een leugen zijn. Van Amerika, de Zionistische Joodsche Staat. Immers, uit dit stukje blijkt dat Aids geen ziekte is exclusief van homomensen of van negers zoals sommige deelnemers in hun handtekening laten weten. Interessant is dat om de epidemie te kunnen bestrijden gepleit wordt voor vrijheid voor India-homo's. soooooooooo funny:moe: :moe:

Scottie
01-08-2006, 12:10
soooooooooo funny:moe: :moe:Jij vindt een bericht over 5,7 miljoen mensen besmet met een dodelijke ziekte "funny"?

guercifia
01-08-2006, 12:14
Jij vindt een bericht over 5,7 miljoen mensen besmet met een dodelijke ziekte "funny"? heb je je bril wel op opa?:kwaad: het ging me alleen om jouw eerste sarcastische zin,die heb ik nog voor je vetgedrukt,potverdorie!:ego:

Scottie
02-08-2006, 11:19

heb je je bril wel op opa?:kwaad: het ging me alleen om jouw eerste sarcastische zin,die heb ik nog voor je vetgedrukt,potverdorie!:ego:Zeg, een beetje respect voor de ouderdom, he. Jullie moslims zeggen toch altijd dat respect voor ouderen een fundament onder de islam is, dus dan voor mij ook een beetje achting. Maar natuurlijk snap ik dat jij een opmerking maakte over mijn door jou als sarcasistisch opgevatte zinnetje. Ik snap alleen niet waarom je niet op de inhoud ingaat maar op dat ene zinnetje van mij. Ik lees net dat India de kinderarbeid afschaft. Dan kunnen die kinderen nu tot verpleegkundigen worden opgeleid. Met 5,7 miljoen mensen met een dodelijke ziekte lijkt mij dat hard nodig.

Scottie
31-08-2006, 18:53
Zo, hier nog een berichtje. Over Aids. Alles om de gedachte dat Aids een homoziekte is, of door de Amerikanen is bedacht om de negers in Afrika uit te roeien. Twintig miljoen Nederlandse euro's. Nederland bestrijdt aids in Oost-Europa Uitgegeven: 10 augustus 2006 13:34 AMSTERDAM - Nederland geeft twintig miljoen euro aan de Verenigde Naties voor hulp aan drugsverslaafden in Oost-Europa. De subsidie is bedoeld voor het bestrijden van hiv en aids onder verslaafden in alle Oost-Europese landen en Rusland. De directeur van de VN-commissie voor drugsbeleid, Antonio Maria Costa, tekende daartoe donderdag een overeenkomst met minister van Volksgezondheid Hans Hoogervorst (VVD). Het aantal besmettingen met de infectieziektes hiv en aids in Oost-Europa en Rusland stijgt volgens het ministerie sterk. In sommige landen zou zeventig tot tachtig procent van de besmettingen zijn te wijten aan besmette naalden van drugsgebruikers. Dat zorgt voor een zware belasting van de gezondheidssector in deze landen, stelt het ministerie. Hoogervorst wil dat de landen meer doen aan het verstrekken van methadon en condooms, spuitomruil en voorlichting. Ook moet de gezondheidszorg drugsverslaafden beter en sneller helpen. In april keurde de ministerraad de Nederlandse bijdrage aan de VN goed. Het geld is bedoeld voor de komende vier jaar.

Hazouz_55
31-08-2006, 19:01
Zo, hier nog een berichtje. Over Aids. Alles om de gedachte dat Aids een homoziekte is, of door de Amerikanen is bedacht om de negers in Afrika uit te roeien. Twintig miljoen Nederlandse euro's. Waar noemde men AIDS begin jaren tachtig Gay Cancer ?

BilNaden_boy
31-08-2006, 19:06
Waar noemde men AIDS begin jaren tachtig Gay Cancer ? Ik noem jou geitenliefhebber, terwijl we allebei weten dat je van grotere dingen houdt...so what ? Overigens, als moslims homofilie als een ziekte beschouwen, ben je niet bang dat je zelf ook homo wordt, en daarna wellicht aids oploopt ? :D

Scottie
31-08-2006, 19:06
Waar noemde men AIDS begin jaren tachtig Gay Cancer ?Waarom wordt jij geen straaljager piloot om een onderdrukt volk te bevrijden? De jaren tachtig? Maar beste jongen, in Nederland gaan de dingen soms onverwacht snel. Zoals we jouw grootouders toen gastarbeiders noemden noemen we ze nu allochtonen en straks Nieuwe Nederlanders. De jaren tachtig? Als ik naar jouw teksten kijk weet ik zeker dat jij toen nog niet eens geboren was.

Lina&Dina
31-08-2006, 19:13
Nee hoor, dit is geen leugen van Amerika dit is gewoon een straf van God :hadj: en ik kan die mensen niet uitstaan

Scottie
31-08-2006, 20:06
Nee hoor, dit is geen leugen van Amerika dit is gewoon een straf van God :hadj: en ik kan die mensen niet uitstaanWie kun jij niet uitstaan, Amerika en God?

Rafael
31-08-2006, 21:11
Hazouz_55 Waar noemde men AIDS begin jaren tachtig Gay Cancer ? Die [foute] omschrijving is makkelijk te verklaren: gebrek aan kennis en inzicht. Sounds familiar 2 U?

Scottie
31-08-2006, 21:28
Ga jij eens met jezelf spelen:moe:Bij gebrek aan "zelf" speelt Hazous met ons, zijn enige echte "zelf". Ik zag een topic over Aids in Marokko.

soldier_of_alla
31-08-2006, 22:38
Ik noem jou geitenliefhebber, terwijl we allebei weten dat je van grotere dingen houdt...so what ? Overigens, als moslims homofilie als een ziekte beschouwen, ben je niet bang dat je zelf ook homo wordt, en daarna wellicht aids oploopt ? :D ik heb werkelijk geen zinnig woord bij jou gelezen, komt vast door die apenhersens waarmee je geboren bent

Scottie
04-12-2006, 14:57

Net als in Afrika lijkt het beroep van chauffeur of ergens werken ver weg van je vrouw de oorzaak van de verspreiding. Nou ja, wie een atoom kan bouwen kan ook een ziekenhuis bouwen. Als die Indiers hun tijd en geld nu hadden uitgegeven aan de ontwikkeling van een goed medicijn in plaats van aan bommen en aan raketten dan had het er voor de gewoner Indier wat beter uit kunnen zien. Aids in India / Veel slachtoffers, weinig klinieken door Gert Jan Rohmensen Het is vandaag Wereldaidsdag. India heeft, in absolute aantallen, inmiddels meer aidsslachtoffers dan Zuid-Afrika. De epidemie is in het Aziatische land nog lang niet bedwongen. Maar de bestrijding begint, na een trage start, wel op gang te komen. Tientallen vrouwen in kleurige sari’s staan gedwee in de rij in de rosse buurt van Sangli, een Indiase provinciestad in de deelstaat Maharashtra. Het is donderdagmiddag en dan krijgen de prostituees gratis condooms, vijftig stuks voor een week. Sommige vrouwen hebben jonge kinderen op de arm. De meesten houden hun omslagdoek op, waarin de in plastic zakjes verpakte condooms worden gedeponeerd. „Als ze niet genoeg, hebben kunnen ze altijd bij ons langskomen voor meer”, zegt Shantilal van Sangram, een hulporganisatie die het condoomprogramma in Sangli heeft opgezet. Na een halfuurtje zijn de dozen bijna leeg en lopen de vrouwen weer terug naar hun peeskamertjes, weinig meer dan rijen vervallen schuurtjes, gescheiden door modderige straatjes. Volgens Santhilal werken hier zo’n vierhonderd vrouwen en zijn hun klanten afkomstig uit alle lagen van de bevolking. Hoewel er wel wat mannen rondhangen, zijn er nog niet veel klanten. Die komen pas als het donker wordt. In afwachting van de schemering hangen de meeste vrouwen verveeld tegen een deurpost. Sangli heeft zijn grote rosse buurt vooral te danken aan zijn ligging. De stad met zo’n 400.000 inwoners ligt op een kruispunt van spoorlijnen en wegen. Er staat een grote suikerfabriek en aan vrachtwagenchauffeurs is geen gebrek. Velen van hen komen uit andere delen van India en zijn vaak lang van huis, om geld te verdienen voor hun gezin. Een tussenstop maken voor een bezoekje aan een prostituee komt, ondanks het taboe in het seksueel conservatieve India, veel voor. Prostituees, hoerenlopers, drugsgebruikers en homo’s behoren in India tot de grootste risicogroepen bij de verspreiding van hiv, het virus dat aids veroorzaakt. Verreweg de meeste besmettingen in India, ruim 85 procent, lopen via seksueel contact. De chauffeurs vormen daarbij, vanwege hun mobiliteit, een belangrijke schakel bij de verspreiding van de ziekte. Als zij een besmetting oplopen, nemen ze het virus mee naar andere delen van India en geven het door aan hun vrouwen. Volgens een schatting van UNAids, de aidsbestrijdingsorganisatie van de Verenigde Naties, is ongeveer eenderde van de mensen met hiv door hun echtgenoot besmet. India telt volgens de VN inmiddels 5,7 miljoen hiv-geïnfecteerden. Bewustwording en preventie zijn al jaren de sleutelwoorden van de Indiase anti-aidscampagne, zegt Sujatha Rao, directrice van Naco, de Indiase aidsbestrijdingsorganisatie. „Naco is al in 1992 opgericht en volgens mij hebben we het redelijk goed gedaan”, zegt Rao. „Omdat de nadruk steeds heeft gelegen op preventie heeft India nog steeds geen 20 miljoen gevallen van hiv. Bijna 80 procent van de mensen is zich bewust van de gevaren van de ziekte.” Toch is er nog veel onduidelijkheid over hiv en aids in India. Dat bleek in augustus nog uit een steekproef onder 250 leden van het Indiase parlement. Daaruit kwam naar voren dat bijna twee derde van de parlementariërs dacht dat hiv kon worden overgebracht door het dragen van kleding van een geïnfecteerde persoon. Ook geloofde 40 procent dat samenwerken met een hiv-geïnfecteerde kon leiden tot besmetting. Ruim 22 procent dacht dat het virus kon worden overgedragen via een toilet dat ook werd gebruikt door iemand die hiv-besmet is. Wel wist 76 procent dat het hebben van meerdere partners kan leiden tot besmetting en dat condooms dat risico verkleinen. „Ik ben nogal geschrokken van die resultaten”, zegt Rao van de nationale aidsbestrijding. „Ik weet niet precies hoe die studie is uitgevoerd, maar deze parlementsleden zouden beter moeten weten. Zij zijn trouwens niet mijn doelgroep. Wat je ziet is dat in Tamil Nadu en enkele andere staten het aantal besmettingen nu afneemt. Elders zie je stabilisatie. Dat zegt mij meer dan een paar onwetende parlementsleden, die overigens niet het beleid maken, want dat doet het ministerie.” Hoewel de nationale aidsbestrijdingsorganisatie Naco al sinds 1992 bestaat, is de strijd tegen de ziekte in India veel later op gang gekomen dan in andere landen, erkent Naco zelf. Pas twee jaar geleden werd de eerste-lijnsbehandeling, een relatief goedkope cocktail van medicijnen, ingevoerd. Verspreid over India zijn er nu ongeveer honderd klinieken waar patiënten zich kunnen laten testen en gratis een behandeling en medicijnen kunnen krijgen. Dit komt neer op één kliniek per 10 miljoen inwoners. De meeste zijn gevestigd in staatsziekenhuizen in de hoofdsteden van de deelstaten, of in grotere steden in districten met veel besmettingens. „De medicijnen zijn er, de centra zijn er, dus nu is het wachten op de patiënten”, zegt Naco-directrice Sujatha Rao. Op kritiek over de late start van de hiv-behandeling reageert ze wat geprikkeld. „Mijn voorgangers hebben geweldig werk verricht de afgelopen tien jaar. Je moet niet vergeten dat dit een traditionele samenleving is, dus wat er is bereikt, moet je in die context zien. Als je op een school voorlichting gaat geven over seks, komen er boze ouders langs die roepen waarom je het over preventie hebt en niet in plaats daarvan seksuele onthouding propageert. Het is allemaal niet zo eenvoudig.” Toch komt het ervan. Volgend jaar begint India met het geven van voorlichting over hiv en aids aan kinderen vanaf vijf jaar op scholen en in kinderopvangcentra. Een belangrijke stap, vindt woordvoerder Noble Thalari van UNAids in India. „Vrouwen kunnen niet altijd met een condoom achter hun mannen aanrennen, dus je moet de kennis over hiv en aids veel eerder verspreiden, al onder kinderen. De ruggegraat van de huidige economische groei wordt gevormd door de jeugd. India kan zich niet veroorloven dat er een heel cohort jongeren zou uitvallen, dat brengt het land weer terug naar een agrarische samenleving. Als de epidemie om zich heen grijpt ben je misschien zo weer terug bij nul procent groei.” Of de nieuwe klinieken ook iedere hiv-geïnfecteerde zullen bereiken, betwijfelt Denis Broun, hoofd van UNAids in India. Voor veel arme Indiërs zijn de centra eenvoudigweg te ver van huis om er regelmatig naartoe te gaan voor testen of medicijnen. „Dat betekent voor de patiënt veel reizen en hoge kosten die ze meestal niet kunnen dragen. Velen zien dus om die reden vaak af van behandeling. De Indiase overheid is nu aan het kijken of en hoe ze het vervoer kunnen vergoeden en hoe ze de toegang en het testen kunnen verbeteren.” Voor anderen die wel in de buurt van de klinieken wonen en al enige jaren therapie hebben gehad, doemt nu het volgende probleem op: resistentie. Een van hen is de 40-jarige Shashi Shetye uit Kalyan, ten noorden van de stad Mumbai. Hij weet sinds 1999 dat hij hiv-positief is. „Ik had van jongsaf de behoefte om het met mannen te doen, hoewel ik wel getrouwd ben geweest”, zegt Shetye, die een wollen mutsje op het hoofd draagt. „Van condooms wist ik toen niets, en net als iedereen dacht ik dat aids een ziekte was die alleen in het buitenland voorkwam.” Shetye heeft inmiddels een paar jaar eerste-lijnsbehandeling achter de rug, maar die werkt steeds minder goed. „Ik heb weer last van chronische diarree en ben de afgelopen maanden vijftien kilo afgevallen. Ook het aantal afweercellen dat ik heb neemt af, dus dat betekent dat ik er resistent voor geworden ben”, legt hij uit. Voor mensen als Shetye, die zelf anti-aidsactivist is geworden, is dat het doemscenario, omdat de tweede-lijnstherapie, een duurdere cocktail van drugs, voorlopig waarschijnlijk niet gratis in India beschikbaar zal komen. Hijzelf heeft geluk, want onlangs bleek de afdeling van Artsen zonder Grenzen in Mumbai bereid Shetye een tweede-lijnstherapie aan te bieden. „Volgens ons moet ook de tweede-lijnstherapie gratis worden verstrekt, daar gaan we voor vechten”, zegt Shantilal van de hulporganisatie Sangram in Sangli. „Als de patiënten die tweede fase niet krijgen is de eerste fase voor niets geweest. Die tweede-lijnstherapie wordt een grote uitdaging voor de Indiase overheid.” In Sangli en wijde omgeving nemen nu 5500 vrouwen deel aan het project van Sangram. De prostituees lichten niet alleen elkaar voor, maar gaan ook de deuren langs om met vrouwen te praten. Verder spreken ze vrachtwagenchauffeurs aan, delen 350.000 condooms per maand uit en hebben artsen beschikbaar voor behandeling van sexueel overdraagbare aandoeningen. Er is voor ons veel veranderd de afgelopen jaren, zegt Shantama, een 33-jarige prostituee in een groenwitte sari. “Mannen die nu bij ons komen en geen condoom willen gebruiken sturen we gewoon weg. ’We willen je geld niet’, zeggen we dan. ‘Geen condoom, geen sex’.” De strategie van Sangram lijkt succesvol, mede omdat via de deelneemsters een groot publiek bereikt wordt, en niet alleen de risicogroepen. “Vroeger werden we met de nek aangekeken omdat we slechte vrouwen zouden zijn, maar die discriminatie wordt nu minder”, vertelt Raju, een collega-prostituee. “Ons motto is dat iedere persoon in de samenleving geïnformeerd moet zijn over het probleem van hiv en aids.”

Pagina's : [1] 2