Bekijk originele versie : Voor iedereen die het bel..................
missmile
16-06-2003, 22:03
Salamo3alaikum wr wb,
Dag dames/heren ik heb 1/2 simpele vraagje(s) voor jullie ik hoop dat jullie me een beetje advies gaan geven, mischien klinkt het een beetje vreemd maar ik zit er niet mee. :confused: maar ik wil het wel weten. Dus daarom ga ik het toch proberen. Ik durf/kan het eigenlijk niet aan iemand persoonlijk te vragen, dus dacht ik dat het dus zo kan.
Ik weet niet of iedereen een antwoord heeft op mijn vraag maar zeg het effe Dank jullie wel. Het kan zijn dat iedereen het een gekke vraag vind maar (waarom houden de jongens er dan geen rekening mee als de meiden dat wel doen?) jongens???
Kijk alle moslim(dames) dat weet ik wel die moeten voor hun huwelijks :Iluvu: nacht maagd blijven, Is dat ook voor de jongens of?????
JA: oh dat wist ik niet
NEE: waarom niet??
Bslama :zwaai: 3likom
En nog bedankt he
het is voor elke moslim verplicht om zijn/haar kuisheid te bewaren of je nou een jongen of meisje bent (bedoel je dit?? of heb ik je vraag verkeerd begrepen??)
missmile
16-06-2003, 23:45
Dat bedoel ik ja Maar waarom houden de jongens er geen rekening mee? Zij doen alleen of meiden slecht zijn, maar dat zijn zij ook! Ik bedoel ik ga toch ook niet tegen mijn man zeggen dat ik je niet wil als ie met een ander meid(en) naar bed is geweest! Het lijkt eigenlijk heel gewoon dat de jongens dat doen.....toch?
thanks
de mannen moeten ook maagd blijven tot hun huwelijk.
na het huwelijk mogen ze niet vreemd gaan.
missmile
17-06-2003, 09:20
Thank you for the answer on my question ETOADOU
Ik dank jullie wel, er zijn wel weinig jongens die er daaraan houden. Is de straf dan hetzelfde als die van de dames of niet?????? Dat bedoel ik hé ik begrijp niet als de jongens zeggen dat ze een meisje niet willen die niet maagd is terwijl zij dat zelf amper vol hebben gehouden. De dames houden dat wel in de gaten!!Omdat je dat bij hun huwelijk kan zien of ze al seks hebben gehad of niet, en ook al kon je dat niet zien dan zouden de meeste het toch niet doen?of wel.
bslama 3likom
Asselem ou alaikoem wa rahmatoe allahie wa baraketoehoe .....
Ya oughtie weet dat Allah gezegd heeft:
" De kuisen mannen zijn er voor kuisen vrouwen en de onkuisen mannen zijn voor de onkuisen vrouwen"
En alleen Allah weet het het beste ......
Fi amanillah .........
Ya oughtie .....
Het gaat er niet om, of je het kun zien of weten of een man nog wel of niet maagd is.
Allah heeft gezegd dat we onze kuisheid voor onze partner zowel man als vrouw moeten bewaren (dus iemand waarmee je trouwt).
Met maakt niet uit of je het nou wel of niet weet te vergergen dat je niet meer maagd bent. Allah weet en ziet alles. Hij is de Alhorende en Alziende!!!!
En alleen Allah weet het het beste ......
Fi aamanillah .......
Asselem ou alaikoem wa rahmatoellahi wa baraketoehoe ........
Kuisheid houdt in dat je geen geslachtsgemeenschap hebt.
Ya oughtie, ik denk dat je het antwoord op je vraag zelf ook wel weet. Dat soort "handelingen" behoor je met niemand te delen alleen met je man of vrouw.
En alleen Allah weet het het beste ........
Fi aamanillah ..........
missmile
17-06-2003, 15:24
Ik heb nog nooit gehoord dat er een jongen nog maagd gaat blijven voor zijn huwelijk Jullie dan wel?
Origineel gepost door missmile
Ik heb nog nooit gehoord dat er een jongen nog maagd gaat blijven voor zijn huwelijk Jullie dan wel?
die bestaan wel, maar heel weinig inderdaat.
missmile
12-08-2003, 14:06
dank jullie wel voor alle reacties die jullie hebben geplaatst
k hoor het wel vaak maar of het zo is............
dat kun je ook niet van een meid zeggen.........
maar allah ziet alles
allah straft en vergeeft
AbuGodsvrees
12-08-2003, 22:07
IK kan je verzekeren dat het gebeurd, als getrouwde jongen wink wink. Dus ik zal wel geen uitzondering zijn want zo bijzonder ben ik niet.
SarahBlue
12-08-2003, 22:22
Origineel gepost door ZakiaA
Asselem ou alaikoem wa rahmatoellahi wa baraketoehoe ........
Kuisheid houdt in dat je geen geslachtsgemeenschap hebt.
Ya oughtie, ik denk dat je het antwoord op je vraag zelf ook wel weet. Dat soort "handelingen" behoor je met niemand te delen alleen met je man of vrouw.
En alleen Allah weet het het beste ........
Fi aamanillah ..........
Dit klopt niet wat je zegt!
Dat kuisheid alleen betekent dat je geen geslachtsgemeenschap hebt.
zoenen, frutselen mag ook niet.
Stel een meid of jongen heeft heel de stad afgelebberd (zoenen) denk je dan dat die persoon kuis is? Dit is verboden voor het huwlijk.
SarahBlue
12-08-2003, 22:28
Origineel gepost door nasima30
Wat houdt kuisheid in?
Iedereen schreeuwt dat je niet naar bed mag gaan met iemand. Maar je ziet het gros van de meisjes en jongens flikflooien met elkaar (kussen aanraken enz.) Ben je dan nog wel maagd als je dat allemaal doet? Houdt maagd zijn alleen maar in, dat je je onderbroek niet uit mag doen?
Kuisheid houdt in dat je geen zina(overspel) pleegt. Zina kan je al met je ogen plegen of met je tong. Je hoort je ogen af te wenden als er iemand van het andere geslacht voorbij loopt. De eerste look is met jou de tweede tegen jou. M.a.w: Als je per ongeluk iemand aankijkt no problem. Maar als je nog een keer kijkt is dat tegen jou. Dus die mensen die denken dat kuisheid alleen is dat je geen se.x hebt hebben het goed mis.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.