Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn moeders familie heeft mijn hele vakantie verpest

Pagina's : [1] 2

youssietje
31-07-2006, 16:01

Mijn moeder heeft bijna met de helft van haar familie om mij. ze hebben ruzie met haar omdat ik niet met hun zoons wil trouwen. Meskiena ik vind dat zo zielig voor mama. haar broer en zus wonen bij ons in de straat , maar we hebben geen contact met hun. Mijn moeder gaat echt kapot. Ik zou er alles voor doen om de relatie te verbetern ( alleen met hun zoons trouw ik niet). geef mij tips.

mother_to_be
31-07-2006, 16:04
lieve schat, alles is mekteb. het is erg dat je ooms en tantes zo reageren om iets wat ze niet kunnen bepalen... is echt belachelijk. is zielig voor je moeder, maar jij moet je niet schuldig voelen, trouwen is niet niks.... de fout ligt echt bij hun..

rahmatullah
31-07-2006, 16:07
Salaam o3alekom, Wat erg voor jou en je moeder. Ik hoop dat Allah, de Verhevene jullie zal belonen voor jullie goede daden. Ik ken niet de hele situatie, maar begrijp wel in welke je zit. Het is je familie maar je hoort niet je leven voor hen op te offeren. Misschien kunnen jullie ermee gaan praten. Heel duidelijk zijn en laten weten dat je niet gelukkig zal worden (Alleen Allah weet dit). Laat ook weten waarom je niet met hem wilt trouwen. Doe dit op een beleefde manier, ook al is het moeilijk en wil je ontploffen omdat zij dom/belachelijk of achterlijk reageren. Blijf niet kwaad en wees de verstandige. Groet elkaar en bezoek elkaar. Verlaag je niet tot iemand die onwetend is. Salaam o3alekom

Lamya
31-07-2006, 16:12
Mijn vader heeft geen contact meer met 2 broers en 1 zus omdat zowel mijn zusje als ik niet met hun zoons wilden trouwen en omdat we nu met "buitenstaanders" zijn getrouwd, helemaal gestoord die mensen... ze zijn boos op mijn vader omdat hij ons had moeten dwingen... Alleen mijn vader heeft schijt aan heel die familie en het kan hem niets schelen, wij komen op de eerste plaats. We hebben geen contact met mijn vaders familie, soms vind ik het wel zielig voor mijn vader maar het boeit hem niet, die man is zo droog... Sorry even terug naar jouw topic ( ik kan soms blijven ouwehoeren) je moeder kan niets doen dan gewoon haar zelf zijn, ze houdt van jou net als dat zij houden van hun zoons, ze laat je vrij in je keuze en hiermee bewijst ze ook nog eens hoeveel ze van jou houdt. Je tantes zijn gewoon dom! Ik zou gewoon normaal doen en ze negeren, er komt een tijd dat alles weer goed komt en ze zullen spijt krijgen/hebben van hun gedrag.... Geef je ma een dikke knuffel en zeg haar vol te houden, sbar!!!!

rahmatullah
31-07-2006, 16:23

Mijn vader heeft geen contact meer met 2 broers en 1 zus omdat zowel mijn zusje als ik niet met hun zoons wilden trouwen en omdat we nu met "buitenstaanders" zijn getrouwd, helemaal gestoord die mensen... ze zijn boos op mijn vader omdat hij ons had moeten dwingen... Alleen mijn vader heeft schijt aan heel die familie en het kan hem niets schelen, wij komen op de eerste plaats. We hebben geen contact met mijn vaders familie, soms vind ik het wel zielig voor mijn vader maar het boeit hem niet, die man is zo droog... Sorry even terug naar jouw topic ( ik kan soms blijven ouwehoeren) je moeder kan niets doen dan gewoon haar zelf zijn, ze houdt van jou net als dat zij houden van hun zoons, ze laat je vrij in je keuze en hiermee bewijst ze ook nog eens hoeveel ze van jou houdt. Je tantes zijn gewoon dom! Ik zou gewoon normaal doen en ze negeren, er komt een tijd dat alles weer goed komt en ze zullen spijt krijgen/hebben van hun gedrag.... Geef je ma een dikke knuffel en zeg haar vol te houden, sbar!!!! :goedzo: van je vader. echt waar. Sommige ouders doen totaal het tegenovergestelde :jammer: Salaam o3alekom

Lamya
31-07-2006, 16:29
:goedzo: van je vader. echt waar. Sommige ouders doen totaal het tegenovergestelde :jammer: Salaam o3alekom Alaikoum Alsalam, Mijn vader heeft het niet zo op zijn familie omdat hij op 17 jarige leeftijd (net na het overlijden van zijn moeder) door hun aan zijn lot is overgelaten. En nu hij in Nederland woont willen ze hem allemaal ineens kennen en ons zagen ze als een paspoort voor hun zoons..hahhaaha. Een neef zij zelfs ik wil met je dochter trouwen tegen mijn vader, dus mijn vader zei: Welke? Zegt die neef: Maakt niets uit 1 van de 2 is goed hahahahhahhaa!!! Mijn vader zei: Mschie besch man sarfak yemak! hahahhahahahaha mijn vader is zo een schatje wanneer het om zijn familie aankomt, wij zijn echt alles voor hem... Alhamdoulah.

taboharecht1
31-07-2006, 16:39
precies hetzelfde probleem had ik ook het is nu al 12jaar dat ze geen contact met mijn moeder willen terwijl alsiemand overlijd of offerfeest is ofso mijn moeder altijd naar ze belt dan doen ze heel kort af of laten ze iemand anders praten dat ze niet thuis zijn maar ja het leven gaat door

taboharecht1
31-07-2006, 16:40
ik bedoel 2 jaar

Mocr0owLaila
31-07-2006, 16:49
Moeilijke situatie, Maar je moet je leven niet gaan opofferen voor je familie, Hun als familie moeten het begrijpen dat je niet wilt trouwen met je neven, & je moeder moet gewoon sbar hebben en gewoon heel normaal blyven doen tegen ze alsof er niks aan de hand is, en niet verlagen tot hun niveau, Veel Sterkte

youssietje
31-07-2006, 16:49
mijn moeder had 9 jaar geen contact met ze omdat ze mijn zus wouwden. een eens hebben ze het goed gemaakt willen ze mij weer. En nu weer. die famillie van mijn moeder komt allen als ze wat willen. ik ben ze zat, maar ja het zijn haar broers en zussen.

taboharecht1
31-07-2006, 17:03
ik weet wat je bedoelt maar ja zo is het nou eenmaal gelopen wanneer ze ouder worden zullen ze wel anders denken die zus van mijn moeder die mij dus voor haar zoon wil hebben haar man is vorig jaar in ramadan overleden en nu staat ze er alleen voor met allemaal oude zoons die hun rug niet meer naar haar keren en nog wil ze geen contact met mijn moeder dus tja mijn moeder heeft moed opgegeven ze heeft alle moeite gedaan dat ze kon om haar haar zus weer trug te krijgen

CliniQue
31-07-2006, 18:22
Ziekte heerst blijkbaar. Van je familie moet je het maar hebben :moe:

Nadordame
31-07-2006, 19:04
hahaahhaha bij mij is ook zo iets.Ik zeg gewoon techt in hun gezicht Neee.Maar bij me pa de familie is ook zo n neef.Ik ga deze week naar marokko en hij is nu ook in marokko.Ik ga m gewoon neggeren als hij voor de deur of met me broers of met mij praat.Ik ga gewoon weglopen van m.Maarjah me nicht gaat ook zaterdag trouwen wajooo dan ga ik heel zijn familie negeren alleen maar jammer de bruiloft word in zijn huis gehouden.Maar je moet gewoon Nee zeggen en daarna hun negeren en gemeen doen viess aankijken.Dat doe ik dan bij me ma de familie zelfs me oma durf niet meer met mij te praten. Negeren negeren en gewooon recht in hun gezicht zeggen Nee.Ga slapen grote bek geven....Kissss mee

Arifgirl19
31-07-2006, 22:11
Ik negeer me familie ook altijd als het om trouwen gaat. Wanneer ze altijd dat zeggen zeg ik: Welke deel van het woordje NEE begrijpen jullie niet. Vertel het eens ;)

Nadordame
31-07-2006, 22:26

Ik negeer me familie ook altijd als het om trouwen gaat. Wanneer ze altijd dat zeggen zeg ik: Welke deel van het woordje NEE begrijpen jullie niet. Vertel het eens ;) Hahahahha Of niet

Pagina's : [1] 2