Bekijk originele versie : Stelling: je moet eerst iemand goed leren kennen dan pas trouwen!!
FATOUSHA
16-06-2003, 18:42
relatie's zijn haram,maar het lijkt mij dat je iemand toch eerst moet leren kennen voordat je het huwelijksbootje in stapt :rolleyes:
mee eens of niet :confused:
Shahinez
16-06-2003, 18:47
Is wel zo ... dat betekent nu ook niet dat je mekaar JAREN moet gaan leren kennen,toch een beetje,je moet weten wat de tegenpartij van jou verwacht en hoe hij/zij denkt en vice versa ...
Tegenwoordig is dat allemaal ingewikkeld ... mensen die mekaar al jaren kennen en wanneer ze uiteindelijk trouwen gaat er iets mis en scheiden ze ... en er zijn die mekaar niet eens goed hebben leren kennen en hun huwelijk is een succes ...
Een persoon zou je zoiezo nooit 100% kennen, je kent iemand als je met hem/haar 24/24 leeft ... dan kun je pas zeggen dat je mekaar kent!!!Dus een huwelijk is op zich een risico dat je gaat nemen ... want je weet nooit op voorhand hoe en waar het gaat belanden ...
Ik zou zeggen ... zie maar dat jullie er een goeie uitpakken uit al die mgarba's die ergens hier op dezen aardbol rondlopen
TADA :zwaai:
HalfBlood
16-06-2003, 18:49
Origineel gepost door FATOUSHA
relatie's zijn haram,maar het lijkt mij dat je iemand toch eerst moet leren kennen voordat je het huwelijksbootje in stapt :rolleyes:
Je kan elkaar ook leren kennen voor een huwelijk met een ma7ram.
simpel.
FATOUSHA
16-06-2003, 18:50
Origineel gepost door Shahinez
Is wel zo ... dat betekent nu ook niet dat je mekaar JAREN moet gaan leren kennen,toch een beetje,je moet weten wat de tegenpartij van jou verwacht en hoe hij/zij denkt en vice versa ...
Tegenwoordig is dat allemaal ingewikkeld ... mensen die mekaar al jaren kennen en wanneer ze uiteindelijk trouwen gaat er iets mis en scheiden ze ... en er zijn die mekaar niet eens goed hebben leren kennen en hun huwelijk is een succes ...
Een persoon zou je zoiezo nooit 100% kennen, je kent iemand als je met hem/haar 24/24 leeft ... dan kun je pas zeggen dat je mekaar kent!!!Dus een huwelijk is op zich een risico dat je gaat nemen ... want je weet nooit op voorhand hoe en waar het gaat belanden ...
Ik zou zeggen ... zie maar dat jullie er een goeie uitpakken uit al die mgarba's die ergens hier op dezen aardbol rondlopen
TADA :zwaai:
precies!
:zwaai:
chamalgirl
16-06-2003, 18:51
nee..........gewoon elkaar kennen. wat zijn/haar doelen zijn en wat jullie van elkaar verwachtten, maar goed en daarmee bedoel ik jaren, nee dat gaat meestal nooit goed, dan wordt het eerder een knipperlicht- relatie
Er zijn manieren om elkaar te leren kennen binnen de regels van de Islam.
Is een beetje onzin om een relatie als excuus te gebruiken...
HalfBlood
16-06-2003, 18:54
Origineel gepost door Chaimae
Er zijn manieren om elkaar te leren kennen binnen de regels van de Islam.
Is een beetje onzin om een relatie als excuus te gebruiken...
Be3da doen velen dat onwetendheid heet dat :D
Om elkaars gedachtengang te leren kennen, heb je echt geen drie jaar nodig ..;)
Origineel gepost door Half Blood
Be3da doen velen dat onwetendheid heet dat :D
Ach ja, ik heb vaak gehoord: " Tss, ik ga niet met een vreemde trouwen hoor"
Zegt iemand die 15 jaar is, en nog niet eens aan trouwen denkt. :jammer:
Onwetenheid, of gewoon " Het kan me geen ene moer schelen"
Ik weet het allemaal niet. :D
OueldRassoul
16-06-2003, 18:58
Origineel gepost door FATOUSHA
Salaam Maakt niks uit wat voor Relatie dat is Maar Je mag voor je huwelijk niet aan een relatie beginnen ookal is er geen sprake van Lichamelijke contact, het kan niet, het mag niet en als je iemand leuk vindt dan trouw je er gewoon direct mee..zodat het een legaal is
salina83
16-06-2003, 19:07
ben ik het niet mee eens. je weet wat ze zeggen. je leert iemand pas echt kennen als je met die persoon samenwoont. iemand kan zich voor die tijd heel anders voor doen :zwaai:
Origineel gepost door salina83
ben ik het niet mee eens. je weet wat ze zeggen. je leert iemand pas echt kennen als je met die persoon samenwoont. iemand kan zich voor die tijd heel anders voor doen :zwaai:
Wow, wat heb ik jou lang niet gesproken :schok:
Heb je dat tentamen trouwens al gemaakt en hoe ging het?
salina83
16-06-2003, 19:25
Origineel gepost door Cina
Wow, wat heb ik jou lang niet gesproken :schok:
Heb je dat tentamen trouwens al gemaakt en hoe ging het?
he lieverd,
ik ben gezakt voor een tentamen, word volgend jaar september herkansen :( .
maar alles goed met jou?
Origineel gepost door salina83
he lieverd,
ik ben gezakt voor een tentamen, word volgend jaar september herkansen :( .
maar alles goed met jou?
Aah jammerr, maar ja...inshallah komt 't met de herkansingen goed. Met mij is alles goed, alhamdoelilah :)
je leert je partner echt pas kennen als je samen onder een dak woont en eerder niet.
je kan jaren lang met elkaar omgaan, maar zodra je samen woont (trouwt) dan komt pas de ware ik naar boven.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.