Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Stel je voor dat ????

Pagina's : [1] 2

TemsoenT
16-06-2003, 17:15

Stel je voor jij hebt een Donor nodig .. ( Hart) dr is er 1 voor jou gevonden alles hij past bij je .. Jaa feest hoeraaa .. Maar dan hoor je het is een Joods Hart ??? Zou jij die aannemen ??? Niet metten vijandig reageren want er is onder de marokanen veel haat met Joden ... Vandaar mijn Vraag.. Hoor het van jullie ... xxxxxxxx Temsoent ... :zwaai:

rkajed.ainzora
16-06-2003, 18:27
Is toch alleen maar goed, dan maak je van dat bedorven joodse hart, een moslim hart.....

LelyDames
16-06-2003, 20:36
mogen wij als moslims niet doneren?????? Waarom niet??? Je geeft weer iemand een kans om iets van ze leven te maken denk bijv: een klein meisje van 2 jaar dat een hart nodig heeft of een jonge moeder van 4 kinderen die hun moeder hard nodig hebben??????? het is goed al asher als je doneert?? of heb ik het nou mis?? Mijn vader leeft nu ook dankzij een donor nier!!! Eeen nier van een duitser Als me vader die donor niet niet had gehad was ie nu waarschijnlijk dood Allah heeft hem geholpen en het was zijn makteb om die nier te krijgen Ik begrijp nniet waarom het niet zou mogen ???? Sorry maar als ik het fout heb wijs me dan op mijn fouten! Niet gelijk aanvallen of wat dan ook Oja pas: dus leeft me pa nu met een haram nier ofzow??? Ik denk het niet maar ja Ciao mensjes

italiaanse
16-06-2003, 23:13
Je ziel zal nooit veranderen, dus al krijg je een ander hart, je blijft wie je bent. Je zal heus niet veranderen, of er nou een joods of christelijk hart in je zit. Je ziel mensen, onthoud dat.

LelyDames
16-06-2003, 23:38

zehma wijgeren een hart of wat dan ook makkelijk praatjes Omdat je zelf niet dood ziek bent Wanneer jezelf ziek bent dan pas weet je wat een zieke persoon meemaakt wat voor hel hij door gaat Het is echt niet gemakkelijk al die apparaten,snoeren,slangen,pleisters en hectingen aan je lichaam alle dokters om je heen en al Het is geen pretje Pfffffff tjah makkelijkj praatjes Maar ja Ciao

Danae
17-06-2003, 00:08
Origineel gepost door mokaltum Ik zou het niet aannemen...en niet omdat het een Jood is hoor...ik zelf heb geen haat jegens de joden, waarom zou ik...in elk volk/geloof/cultuur zitten rotte appels, maar dat wil niet zeggen dat IEDEREEN van datzelfde geloof hetzelfde is...maar ja, dat is mijn menig... De reden waarom ik het niet aan zou nemen, is omdat wij(MOSLIMS) zelf ook niets mogen doneren(hart, long, nieren..etc..etc...)dus waarom zou ik als moslimzijnde wel iets aan mogen nemen, maar niet AF mogen geven...dus ik hou het heel simpel en geef niets af en neem ook niets aan...als het geschreven staat dat ik moet overlijden op dat moment..dan is dat zou...koelshi 3end AlMaktab...3end Allah(swt)... Waar is je Dalil hiervoor dat moslims dit niet mogen? Je zegt:als het geschreven staat dat ik moet overlijden op dat moment..dan is dat zou...koelshi 3end AlMaktab...3end Allah(swt)... Wie zegt dat het niet jouw mekteb is dat jij door een orgaan van iemand toch in leven blijft, dus dat Allah jou spaart? Het leven van een levend persoon gaat voor een dood persoon. Als je een hart krijgt van een jood, betekent het toch niet dat je zijn ziel krijgt? Een hart is maar een orgaan, het karakter van de mens ligt er niet in opgeslagen. Wa Salaam Samira Lees het onderstaande: (0123) Wat is het Islamitisch oordeel over donor transplantatie? Vraag: Ik wil graag weten wat de Islam over donor transplantatie zegt. Bijvoorbeeld als de dokter zegt dat het slagen van de transplantatie 50/50 is. Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Dit is een onderwerp dat onderzocht is door het islamitisch comittee van jurisprudentie . De volgende uitspraken zijn daarover gedaan: Het is toegestaan om een lichaamsdeel van een persoon te verplaatsen naar een andere plek in zijn lichaam. Zodat de natuurlijke aanleg van de zieke lichaamsdeel hersteld kan worden. Het is toegestaan om een lichaamsdeel uit een levende lichaam te transplanteren naar een andere lichaam, als desbetreffende lichaamsdeel zelf groeit en tot de oorspronkelijk staat hersteld (zoals het bloed of huid). Het is niet toegestaan om een lichaamsdeel weg te halen bij een persoon waarbij hij door deze transplantatie sterft of schade aan resulteert (zoals het weghalen van het hart..etc). Het is toegestaan om een lichaamsdeel van een dode persoon te transplanteren bij een levende persoon, als er geen andere mogelijkheid is om de levende persoon te helpen behalve het veranderen van deze lichaamsdeel. Dit kan gebeuren als degene die gestorven is of zijn erfgenamen toestemming hiervoor geven. Het is niet toegestaan om de getransplanteerde lichaamsdelen te gebruiken voor financiƫle doeleinden. zoals het verkopen..etc hiervan. Zaken buiten de bovengenoemde punten dienen voorgelegd en bestudeerd worden. Door moslimgeleerden en deskundigen. bron: Islamitische jurisprudentie verslagen En Allah en Zijn boodschapper weten het beste. Cyber-imam, St.Alwaqf, Moslim Jongeren Holland

TemsoenT
17-06-2003, 00:49
Mensen dank jullie voor jullie reacties .. Maar Moslims mogen toch wel Doneren ???? is toch niet Haram ....

TemsoenT
17-06-2003, 00:51
Origineel gepost door LelyDames mogen wij als moslims niet doneren?????? Waarom niet??? Je geeft weer iemand een kans om iets van ze leven te maken denk bijv: een klein meisje van 2 jaar dat een hart nodig heeft of een jonge moeder van 4 kinderen die hun moeder hard nodig hebben??????? het is goed al asher als je doneert?? of heb ik het nou mis?? Mijn vader leeft nu ook dankzij een donor nier!!! Eeen nier van een duitser Als me vader die donor niet niet had gehad was ie nu waarschijnlijk dood Allah heeft hem geholpen en het was zijn makteb om die nier te krijgen Ik begrijp nniet waarom het niet zou mogen ???? Sorry maar als ik het fout heb wijs me dan op mijn fouten! Niet gelijk aanvallen of wat dan ook Oja pas: dus leeft me pa nu met een haram nier ofzow??? Ik denk het niet maar ja Ben Blij voor je vader meid , en ik begrijp jou kant van het verhaal heel goed .. denk dat ik ook zo zou hebben gereageerd , ik zat met deze topic zal ik hem zetten of niet ... Misschien krijg ik Negatieve reacties , maar gelukkig hebben jullie me niet afgekraakt met deze topic ... kus van mij :zwaai: Ciao mensjes

MissMaffia
17-06-2003, 14:54
ik wou net zeggen, of je nou een nieuwe hart plaats of een nier of longen jij of de dokter beslist niet of je dood gaat, nee allah (swt), wel....

Missprive
17-06-2003, 21:02
helemaal mee eens

TemsoenT
18-06-2003, 20:26
Niet boos worden he dames & Heren It was Only A Question :zwaai:

TemsoenT
18-06-2003, 20:59
ewa kop op nou geen ruzie aub .. dat was niet de bedoelig .....

LelyDames
19-06-2003, 00:28
tjah kan gebeuren

LelyDames
20-06-2003, 15:02
zinloos gescheld :)

Aichake
30-06-2003, 17:53

salaam. ik denk dat het haram is een donor af te staan als je dood bent. want ik heb een casset over de dood. en zegt dat we een persoon als we hem of haar wassen,als een porselein moet beschouwen..dat betekent breekbaar..... en alles voorzichtig wassen en het water mag zelfs niet te heet of koud zijn. als je nog leeft denk ik wel dat je iets mag afstaan.een nier ........

Pagina's : [1] 2