Bekijk originele versie : Marokkanen en Tampons.
Waarom mogen nog niet getrouwde vrouwen geen tampon gebruiken?
Nu kan ik verdorrie morgen niet zwemmen : (!
Alsof m'n maagdenvlies nog niet kapotgescheurd is.. was het niet die keer dat ik op het paard in Marokko zat dan is het wel een andere keer geweest.
Mag/mocht jij die ook niet dragen?
Ik geloof dat de meeste gedachte van Marokkanen hierachter is dat je maagdenvlies zal scheuren, stupid toch? Niet dat dat niet gebeurt, maar dat dat een reden moet zijn.
Ontzettend zonde!
Alsof m'n maagdenvlies nog niet kapotgescheurd is.. was het niet die keer dat ik op het paard in Marokko zat dan is het wel een andere keer geweest.
Mag/mocht jij die ook niet dragen? Ik geloof dat de meeste gedachte van Marokkanen hierachter is dat je maagdenvlies zal scheuren, stupid toch? Niet dat dat niet gebeurt, maar dat dat een reden moet zijn.
Ontzettend zonde!
Allemaal onzinnig gezwam. Een maagdenvlies is een beetje een fabeltje, het is wat weefsel bij de opening van je vagina, daar kan moeiteloos een tampon langs. Overigens is maagdelijkheid niet zozeer iets fysieks, maar meer of je eerder met een man naar bed geweest, de ja of de nee. Maagdenvlies blijft niet intact. Zoals je al zei: paardrijden of andere sporten maken dat het weefsel wat rekt.
Gebruik rustig tampons. Kun je lekker zwemmen!
Allemaal onzinnig gezwam. Een maagdenvlies is een beetje een fabeltje, het is wat weefsel bij de opening van je vagina, daar kan moeiteloos een tampon langs. Overigens is maagdelijkheid niet zozeer iets fysieks, maar meer of je eerder met een man naar bed geweest, de ja of de nee. Maagdenvlies blijft niet intact. Zoals je al zei: paardrijden of andere sporten maken dat het weefsel wat rekt.
Gebruik rustig tampons. Kun je lekker zwemmen!
Mij vertel je niets nieuws.
Maar ga dat ding niet gebruiken als mammalief dat liever niet heeft : (.
Die zegt: ''Over vijf dagen kun je weer zwemmen : )''.
Mij vertel je niets nieuws.
Maar ga dat ding niet gebruiken als mammalief dat liever niet heeft : (.
Die zegt: ''Over vijf dagen kun je weer zwemmen : )''.
Van mijn mama mocht ik dat ook nooit, maar deed het toch. :hihi: Mn mams is overigens Nederlandse.
Jasmien_19
30-07-2006, 20:23
Salaam alaikoum
Inderdaad, bij ons is tampon toch "verboden" denk ik. Ik had ooit zo'n pakketje van school gekregen, elk jaar krijg je wel van die geschenkjes op school. Er zat dan een tijdschrift in, wat lekkers enz.. Ook zat er een maandverband en een tampon bij. M'n ma zag die tampon en ze zei ook van je mag dat nooit gebruiken! Zeker niet voor je huwelijk
Ik snap het wel dat het niet mag omdat je dan het risico neemt dat je maagdenvlies scheurt of niet? of heb ik het verkeerd :confused: maar wat ik wil zeggen is dus dat ze eigenlijk vooral bang zijn voor diegene met wie je later trouwt dat die op dat vlak bekrompen is en ontmaagd is ontmaagd denken sommige mannen, op welke manier dan ook:jammer:
MAAR wat ik vind is : als je tampon gebruikt en je maagdenvlies scheurt of wat dan ook, dan ben je nog altijd NIET ontmaagd vind ik want het gaat immers om de MORELE maagdelijkheid, Allah (swt) zegt dat je niet mag slapen met een man voor het huwelijk (en relaties natuurlijk e.d.) dus je word ontmaagd door het mannelijk geslacht. Als je op een andere manier ontmaagd word, zoals een tampon, is dat volgens mij niet haram dus, het heeft niets met seks te maken.. Maar Allahou a3lem natuurlijk en dit is maar mijn mening
Ma3a Salama
Yasmina
Salaam alaikoum
Inderdaad, bij ons is tampon toch "verboden" denk ik. Ik had ooit zo'n pakketje van school gekregen, elk jaar krijg je wel van die geschenkjes op school. Er zat dan een tijdschrift in, wat lekkers enz.. Ook zat er een maandverband en een tampon bij. M'n ma zag die tampon en ze zei ook van je mag dat nooit gebruiken! Zeker niet voor je huwelijk
Ik snap het wel dat het niet mag omdat je dan het risico neemt dat je maagdenvlies scheurt of niet? of heb ik het verkeerd :confused: maar wat ik wil zeggen is dus dat ze eigenlijk vooral bang zijn voor diegene met wie je later trouwt dat die op dat vlak bekrompen is en ontmaagd is ontmaagd denken sommige mannen, op welke manier dan ook:jammer:
MAAR wat ik vind is : als je tampon gebruikt en je maagdenvlies scheurt of wat dan ook, dan ben je nog altijd NIET ontmaagd vind ik want het gaat immers om de MORELE maagdelijkheid, Allah (swt) zegt dat je niet mag slapen met een man voor het huwelijk (en relaties natuurlijk e.d.) dus je word ontmaagd door het mannelijk geslacht. Als je op een andere manier ontmaagd word, zoals een tampon, is dat volgens mij niet haram dus, het heeft niets met seks te maken.. Maar Allahou a3lem natuurlijk en dit is maar mijn mening
Ma3a Salama
Yasmina
Wist je dat zelfs dokters nauwelijks vast kunnen stellen of een vrouw nog maagd is of niet? Laat staan mannen die er geen verstand van hebben en zelf maagd behoren te zijn voor het huwelijk.
Het is absoluut niet zo dat je ontmaagd kunt raken door een tampon dat is echt een fabeltje! Marokkaanse ouders van de eerste generatie zijn voor meer dan 60% niet hoger opgeleid dan de basisschool. Omdat ze daarginds niet bekend zijn met een tampon -hetgeen veel hygienischer en frisser is dan maandverband waarbij je de hele dag in je eigen bloed zit- denken ze dat het iets is wat niet hoort. Feit blijft dat de tampon niet haram is en dat maagdelijkheid nog altijd er van afhangt of je seksuele gemeenschap hebt gehad of niet..
Wanneer je een bekrompen man treft die zo bot is om te denken dat je ontmaagd bent vanwege een tampon dan zou ik vooral niet met hem trouwen en met een GROTE boog om hem heen lopen. Met zo een botte domkop wil je toch niet je leven delen? Ik zou dat niet willen tenminste.
Van mijn mama mocht ik dat ook nooit, maar deed het toch. :hihi: Mn mams is overigens Nederlandse.
Dat je moeder Nederlandse is dat weet ik toch ; ).
Salaam alaikoum
Ma3a Salama
Yasmina
Ik vind het echt zonde dat mams dat zegt. Ik heb helemaal geen moeder die zich zorgen maakt over wat mijn toekomstige man wel niet zal denken en tóch heeft ze liever niet dat ik die niet gebruik. Misschien is het echt iets dat er bij haar is ingepepert en nu gewoon doorgeeft : (.
Toen ik het voorstelde..
''Je bent toch geen vrouw : 0''.
Jasmien_19
30-07-2006, 20:50
Wist je dat zelfs dokters nauwelijks vast kunnen stellen of een vrouw nog maagd is of niet? Laat staan mannen die er geen verstand van hebben en zelf maagd behoren te zijn voor het huwelijk.
Het is absoluut niet zo dat je ontmaagd kunt raken door een tampon dat is echt een fabeltje! Marokkaanse ouders van de eerste generatie zijn voor meer dan 60% niet hoger opgeleid dan de basisschool. Omdat ze daarginds niet bekend zijn met een tampon -hetgeen veel hygienischer en frisser is dan maandverband waarbij je de hele dag in je eigen bloed zit- denken ze dat het iets is wat niet hoort. Feit blijft dat de tampon niet haram is en dat maagdelijkheid nog altijd er van afhangt of je seksuele gemeenschap hebt gehad of niet..
Wanneer je een bekrompen man treft die zo bot is om te denken dat je ontmaagd bent vanwege een tampon dan zou ik vooral niet met hem trouwen en met een GROTE boog om hem heen lopen. Met zo een botte domkop wil je toch niet je leven delen? Ik zou dat niet willen tenminste.
Precies, daar heb je dus gelijk ik. Ik ben van dezelfde mening en trouwens soubhanAllah ik heb ook ooit ergens gelezen dat zelfs dokters niet kunnen uitmaken of vrouwen al dan niet maagd zijn maar toen dacht ik van huh en al die maagdenvliesattesten die worden uitgereikt dan? maar ja Allahou A3lem...
Maar in ieder geval, ik ga dus volledig akkoord met je en zoals je zegt, die mensen van vroeger bezaten geen kennis en als je niet bloedde, dan was je geen maagd, jammer maar helaas zijn er nog zo'n mensen
Ma3a Salama
Yasmina
Precies, daar heb je dus gelijk ik. Ik ben van dezelfde mening en trouwens soubhanAllah ik heb ook ooit ergens gelezen dat zelfs dokters niet kunnen uitmaken of vrouwen al dan niet maagd zijn maar toen dacht ik van huh en al die maagdenvliesattesten die worden uitgereikt dan? maar ja Allahou A3lem...
Maar in ieder geval, ik ga dus volledig akkoord met je en zoals je zegt, die mensen van vroeger bezaten geen kennis en als je niet bloedde, dan was je geen maagd, jammer maar helaas zijn er nog zo'n mensen
Ma3a Salama
Yasmina
De meeste vrouwen bloeden niet bij hun ontmaagding, ook dat is een fabeltje. Ik vind dat er maar eens goede voorlichting moet komen rond de maagdelijkheidscultus. Ik denk dat de verkeerde beeldvorming met betrekking tot seksualiteit binnen onze gemeenschap voor veel problemen zorgen. Een groot punt vind ik ook de twee maten waarmee gemeten wordt als het gaat om maagdelijkheid van mannen en vrouwen. Ouders dienen hun zoons net zo streng op te voeden als hun dochters mbt seks voor het huwelijk. Feit blijft dat seks voor het huwelijk bij jongens wordt gedoogd en in sommige gevallen zelfs wordt aangemoedigd onder het mom van "hij moet toch oefenen".
Ik hoop dat er in de toekomst anders om gegaan zal worden met maagdelijkheid. Maagdelijkheid moet een persoonlijke waarde worden van iedere moslim. Want nu zijn er veel meiden die in hun hoofd hebben fysiek maagd te moeten blijven - als dat vliesje maar intact blijft. Maar ondertussen droogneuken ze er op los en dan heb ik het nog niet gehad over anale seks. Wat moet er van zulke mensen komen?
Jasmien_19
30-07-2006, 21:15
Ik hoop dat er in de toekomst anders om gegaan zal worden met maagdelijkheid. Maagdelijkheid moet een persoonlijke waarde worden van iedere moslim. Want nu zijn er veel meiden die in hun hoofd hebben fysiek maagd te moeten blijven - als dat vliesje maar intact blijft. Maar ondertussen droogneuken ze er op los en dan heb ik het nog niet gehad over anale seks. Wat moet er van zulke mensen komen?[/QUOTE]
Inderdaad, daarom zei ik ook dat het gaat om de morele maagdelijkheid, het feit dat je dus slaapt met een man voor het huwelijk (of andere dingen doet). Maar de feitelijke "ontmaagding" maakt niet uit door wat, (vb. door sport, ongeval ...) is wel aanvaardbaar, je kan er toch niks aan doen denk ik dan; maar zoals je zegt, sommige mensen denken anders jammer genoeg :jammer: en over die fabeltjes, gelijk heb je. Het blijft een delicate discussie, als je met iemand in discussie wil gaan die er van overtuigd is dat de vrouw moet bloeden...
Ik vind het ook zeer zeer jammer dat jongens wel worden vrijgesteld van hun verplichtingen en overal vrijspel in krijgen. Dit is dan weer iets cultureel volgens mij; Ik vind het ook jammer dat ze "het lef hebben" als ik het zo mag zeggen om de regels van Allah (swt) zomaar te veranderen. Ook voorbeeld qua klederdracht, de man mag van zijn navel tot de knieën niets laten zien en toch zie je veel mannen rondlopen met een short boven de knieën. Er wordt thuis niets over gezegd enz.. Om maar een klein voorbeeldje te noemen over hoe de regels zo maar veranderd worden en bij jongens wel dingen worden aanvaard.
Maar dat is mijn mening natuurlijk, Allahou A3lem
Ma3a Salama
Yasmina
Jasmien_19
30-07-2006, 21:16
Oeps die eerste alinea is van jou "ewaywaa" sorry :D :o
Jasmien_19
30-07-2006, 21:17
Uhm sorry ik bedoel "Heiba" sorry again :o :hihi:
Opgefokt
30-07-2006, 22:12
Mag/mocht jij die ook niet dragen?
Ik geloof dat de meeste gedachte van Marokkanen hierachter is dat je maagdenvlies zal scheuren, stupid toch? Niet dat dat niet gebeurt, maar dat dat een reden moet zijn.
Ontzettend zonde!
Wie verbied jou tampons te gebruiken? Als je geen waarde hecht aan je vliesje of wat dan ook, stop er dan meteen 2 in ofzo..heb je de zekerheid dat je niet doorlekt!
Wie verbied jou tampons te gebruiken? Als je geen waarde hecht aan je vliesje of wat dan ook, stop er dan meteen 2 in ofzo..heb je de zekerheid dat je niet doorlekt!
Jij bent zeker een kerel die een account van een vrouw heeft aangenomen. :moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.