Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : rente

LZN
16-06-2003, 16:28

Ik heb een vraagje i.v.m. rente (interesten). Men heeft mij altijd gezegd dat rente haram is en dat staat ook duidelijk in de koran. Dat is ook eigenlijk de reden waarom ik later geen eigen woning wil aankopen, omdat ik daarvoor een lening moet aangaan bij de bank en alle leningen zijn gekoppeld met interesten. Maar nu heb ik gehoord via een vriendin, dat leningen niet haram zijn als je die gaat inversteren in een eigen woning. Want in deze tijd zijn de huurprijzen gelijk met die van een afbetaling van een eigen woning, dus kun je even goed in je eigen woning inversteren dan die van een huurwoning. En ook voor later toe moet je zorgen dat je kinderen een onderdak hebben. Daarom zie ik ook mensen die dringend op zoek zijn naar een eigen woning, want alles begint duur te worden en later is niets meer betaalbaar zelfs niet een gewone huurappertement. Maar nu is mijn vraag: klopt dat of niet? Mogen we een lening aangaan voor een woning?.

ArabLady
16-06-2003, 16:30
mAG NIET:jammer: bye bye hypotheek:zwaai:

miriammetje
16-06-2003, 16:31
Origineel gepost door MissOogappeltje Ik heb een vraagje i.v.m. rente (interesten). Men heeft mij altijd gezegd dat rente haram is en dat staat ook duidelijk in de koran. Dat is ook eigenlijk de reden waarom ik later geen eigen woning wil aankopen, omdat ik daarvoor een lening moet aangaan bij de bank en alle leningen zijn gekoppeld met interesten. Maar nu heb ik gehoord via een vriendin, dat leningen niet haram zijn als je die gaat inversteren in een eigen woning. Want in deze tijd zijn de huurprijzen gelijk met die van een afbetaling van een eigen woning, dus kun je even goed in je eigen woning inversteren dan die van een huurwoning. En ook voor later toe moet je zorgen dat je kinderen een onderdak hebben. Daarom zie ik ook mensen die dringend op zoek zijn naar een eigen woning, want alles begint duur te worden en later is niets meer betaalbaar zelfs niet een gewone huurappertement. Maar nu is mijn vraag: klopt dat of niet? Mogen we een lening aangaan voor een woning? ik weet er niet veel van ..maar dit gheeft mijn nichtje me ook vertelt...omdat ook de rent edie je betaald ook iets te maken heeft met balstingen op bepaalde dingen enzo.....ik zal het navvragen en je laten weten. beselmma mir

Chaimae
16-06-2003, 16:34
Het mag niet, alleen als je niet anders kan, bijvoorbeeld geen enkel huurhuis kunt vinden in de tijd dat je het hard nodig hebt. Zo is het volgens mij. :)

tetouani79
16-06-2003, 16:35

Origineel gepost door MissOogappeltje Ik heb een vraagje i.v.m. rente (interesten). Men heeft mij altijd gezegd dat rente haram is en dat staat ook duidelijk in de koran. Dat is ook eigenlijk de reden waarom ik later geen eigen woning wil aankopen, omdat ik daarvoor een lening moet aangaan bij de bank en alle leningen zijn gekoppeld met interesten. Maar nu heb ik gehoord via een vriendin, dat leningen niet haram zijn als je die gaat inversteren in een eigen woning. Want in deze tijd zijn de huurprijzen gelijk met die van een afbetaling van een eigen woning, dus kun je even goed in je eigen woning inversteren dan die van een huurwoning. En ook voor later toe moet je zorgen dat je kinderen een onderdak hebben. Daarom zie ik ook mensen die dringend op zoek zijn naar een eigen woning, want alles begint duur te worden en later is niets meer betaalbaar zelfs niet een gewone huurappertement. Maar nu is mijn vraag: klopt dat of niet? Mogen we een lening aangaan voor een woning? in principe is alles waar een rente op betaald wordt of ontvagen wordt haram. het mag niet, dus ook een huis kopen, een lenning sluiten of wat dan ook is haram. in ons huidige setuatie is het eigenlijk bijna onmogelijk om znder rente/lenning te leven hier in dit land. alles wat je koot ptaal je rente over of je het nou weet of niet. zelf worstel ik met het zelfde. de vraag is, kan allah ons vergeven voor de rente die wij betaald hebben. allahoua3lam. salaam zus. :zwaai:

NoreJihan
16-06-2003, 21:31
Origineel gepost door MissOogappeltje Ik heb een vraagje i.v.m. rente (interesten). Men heeft mij altijd gezegd dat rente haram is en dat staat ook duidelijk in de koran. Dat is ook eigenlijk de reden waarom ik later geen eigen woning wil aankopen, omdat ik daarvoor een lening moet aangaan bij de bank en alle leningen zijn gekoppeld met interesten. Maar nu heb ik gehoord via een vriendin, dat leningen niet haram zijn als je die gaat inversteren in een eigen woning. Want in deze tijd zijn de huurprijzen gelijk met die van een afbetaling van een eigen woning, dus kun je even goed in je eigen woning inversteren dan die van een huurwoning. En ook voor later toe moet je zorgen dat je kinderen een onderdak hebben. Daarom zie ik ook mensen die dringend op zoek zijn naar een eigen woning, want alles begint duur te worden en later is niets meer betaalbaar zelfs niet een gewone huurappertement. Maar nu is mijn vraag: klopt dat of niet? Mogen we een lening aangaan voor een woning? Ik wil daar ook antwoord op Ik had die discussie laatst met iemand :zwaai:

tetouani79
16-06-2003, 21:37
Origineel gepost door MissOogappeltje Dank je wel broerlief voor je uitleg :zwaai: graag gedaan zuster. ik heb een tijdje geleden een discusie gehad met een vriend van me en die kon maar niet geloven dat het haram is. hij zei rente ontvagen kan ik begrijpen maar betalen niet. hij zegt het kan niet in dit land, dan zijn we allemaal bezig met iets wat haram is. hij heeft gelijk wat dat betreft, het ennige wat we hier kunnen doen is elke avond na le3sah gebed allah vragen om vergefinis vor dingen die we doen of gedaan hebben. we doen veel dingen die wij iet mogen doen, het is je werk bijvoorbeeld of iets anders. ik zeg niet dat je heram geld verdient maar, dat je haraam vlees moet gaan klaar maken(op mijn werk als ik kook voor de jongeren). dat mag in principe ook niet, vandaar dat ik zeg allah smeken in je gebeden broeders en zuster. salaam

Fruitje
16-06-2003, 23:42
Toevallig ha dik het er gister over met een vrouw ;)